ثبت شرکت فیلمسازی

کسب درآمد بالا و تعامل با بزرگان عرصه سینما با ثبت شرکت فیلمسازی

بسیاری از افراد تمایل دارند تا در روند ساخت یک پروژه سینمایی به عنوان بازیگر، کارگردان و عوامل پشت صحنه فعالیت داشته باشند. به همین دلیل ثبت شرکتی در این زمینه می‌تواند علاوه بر کسب درآمد بالا، اشتغال‌زایی برای علاقه‌مندان به این هنر و به دست آوردن شهرت، شما را با هنرمندان بزرگ هنر هفتم آشنا کند. از طرفی هر ساله به تعداد کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان افزوده می‌شود و شاهد پیشرفتی سریع در این حوزه هستیم. در نتیجه نیازی روزافزون برای تاسیس یک شرکت فیلمسازی وجود دارد. در صورتی که شما هم به سینما علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از مراحل و شرایط ثبت شرکت فیلمسازی مطلع شوید، ما در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ثبت شرکت فیلمسازی

به چه دلیل باید اقدام به ثبت شرکت فیلمسازی کرد؟

در صورتی که می‌خواهید در زمینه ساخت فیلم فعالیت کنید باید شرکت فیلمسازی مورد نظر خود را ایجاد کنید. شما با ثبت شرکت فیلمسازی در زمینه‌های متنوعی مانند تولید یا طراحی فیلم فعالیت داشته باشید. از طرفی در مسیر ساخت پروژه‌ها به عواملی مثل کارگردان، تهیه کننده و دستیاران پشت صحنه نیاز است. از دیگر دلایل ثبت شرکت‌های فیلمسازی در ایران می‌توان به ضرورت اخذ مجوز اشاره کرد. چرا که مطابق قوانین وزارت ارشاد، تمامی آثار سینمایی باید با قوانین و فرهنگ جامعه هماهنگی داشته باشند.

اگر شما هم به بازیگری علاقه‌ دارید و نمی‌دانید که چطور باید وارد پروژه‌های سینمایی شرکت‌های فیلمسازی شوید می‌توانید به صفحه چگونه وارد رشته بازیگری شویم مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید به پاسخ تمامی سوالات خود در رابطه با تحصیلات دانشگاهی رشته بازیگری، بازار کار و آموزشگاه‌های مطرح شهر تهران دسترسی داشته باشید.

بهترین آموزشگاه سینمایی در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های سینمایی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش فیلمسازی در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های فیلمسازی پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای رشته فیلمسازی در تهران و ایران:

اگر دنبال یک کلاس فیلمسازی معتبر در تهران میگردید بهتر است صفحه لیست کلاس بازیگری تهران را نیز مشاهده کنید. چرا کلاس فیلمسازی در تهران؟! خب مشخص است چون تهران یکی از شهرهایی است که مراکز معتبر زیادی در ان فعالیت دارند و در این بین بسیاری از این مراکز کلاس های آنلاین نیز برگزار میکنند. همینطور امکان برگزاری کلاس های آخر هفته برای شهرستانی ها را نیز دارند. یعنی با در اخیار قرار دادن پانسیون میتوانید اخر هفته ها برای آموزش به تهران بروید.

ثبت شرکت فیلمسازی

چه زمانی نیاز به ثبت شرکت فیلمسازی وجود دارد؟

پرسش بسیار مهمی که برای علاقه‌مندان به سینما پیش می‌آدی این است که ما آیا برای ساخت هر فیلمی نیاز به تاسیس شرکت فیلمسازی ایجاد داریم؟ پاسخ این پرسش قطعا منفی است. برای نمونه شما یک فیلم کوتاه می‌سازید که نام و نشان آن هیچ‌گونه اهمیتی برای شما ندارد. در این صورت برای این فیلم نیازی به ثبت شرکت ندارید.

اما اگر می‌خواهید در زمینه فیلم کوتاه جایگاه مناسبی در صنعت سینما به دست بیاورید باید اقدام به تاسیس کمپانی فیلم‌سازی کنید. در صورتی که می‌خواهید بعد از ثبت شرکت فیلمسازی با بهترین آموزشگاه‌های سینمایی در شهر تهران همکاری داشته باشید و به دنبال فهرستی از این آموزشگاه‌ها و اطلاعات آن‌ها هستید، می‌توانید به صفحه کلاس بازیگری مراجعه کنید.

از جمله فعالیت‌های فیلمسازی که نیاز به تاسیس شرکت فیلمسازی و دریافت مجوز دارند، عبارتند از:

  • فعالیت در زمینه‌های مختلف فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری نمایشگاه‌های سینمایی و خبرنگاری
  • برگزاری انواع دوره‌های هنری مانند داستان‌نویسی، بازیگری و فیلمسازی

مراحل ثبت شرکت فیلمسازی

راهنمای گام به گام ثبت شرکت فیلمسازی

برای ثبت شرکت‌های فیلمسازی باید مراحلی که در این قسمت به شما می‌گوییم را به طور کامل طی کنید تا در نهایت شرکت مورد نظر شما بتواند با موفقیت ثبت شود و جنبه حقوقی پیدا کند. اولین گام برای تاسیس این شرکت‌ها ارائه درخواست کتبی با موضوع تاسیس شرکت فیلمسازی به اداره ثبت در استان مربوطه است.

از دیگر مراحل تاسیس شرکت فیلمسازی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بعد از تکمیل درخواست در دبیرخانه، این درخواست توسط کارشناس مربوطه ارزیابی می‌شود
  • بعد از تایید شدن مدارک باید فرم‌های ضروری را کامل و آن‌ها را به کارشناس مرتبط در زمینه امور سینمایی تحویل بدهید
  • ارسال معرفی‌نامه متقاضی به حراست و ریاست اداره به منظور تایید صلاحیت فرد متقاضی
  • ارسال پاسخ نهایی از جانب مسئولان حراست مبنی بر تایید یا رد صلاحیت شدن متقاضی
  • لوکیشن مورد نظر به منظور راه‌اندازی شرکت باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود
  • تحویل آگهی تاسیس شرکت در روزنامه

مدارک ثبت شرکت فیلمسازی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت فیلمسازی

به طور کلی تاسیس شرکت فیلمسازی نیاز به شرایطی خاص دارد. در واقع می‌توان اینطور گفت که متقاضیان باید در این زمینه دارای تحصیلات آکادمیک و تجربیات کافی باشند. اگر تا به حال تجربه‌ای در زمینه ورود به بازیگری و تست‌های ارزیابی این رشته نداشته‌اید و می‌خواهید با انواع تست‌های بازیگری آشنا شوید می‌توانید به صفحه کجا تست بازیگری بدم مراجعه کنید.

به صورت کلی متقاضیان برای ثبت شرکت فیلمسازی باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • لزوم باور به یکی از ادیان تعیین شده در قانون اساسی
  • تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران
  • ارائه گواهی عدم داشتن سوپیشینه و اعتیاد به هر نوع ماده اعتیارآور
  • حداقل شرایط سنی متقاضیان برای تاسیس شرکت فیلمسازی، ۲۷ سال است
  • رزومه کاری در زمینه فیلم‌سازی
  • حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته کارگردانی و یا رشته‌های مرتبط با فیلمسازی
  • برخورداری از تخصص و تجربه کافی و ارائه چند نمونه کار تکمیل شده توسط فرد متقاضی
  • داشتن سابقه مالی مناسب

از جمله مدارک مورد نیاز باری تاسیس شرکت فیلمسازی هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همراه داشتن کپی شناسنامه و کارت شناسایی ملی اعضای مجموعه
  • گواهی عدم داشتن سوپیشینه تمامی اعضای شرکت
  • تحویل اقرارنامه‌ای که به امضای تمامی سهامداران رسیده باشد
  • کپی مدرک تحصیلی اعضای مجموعه
  • ارائه سند مالکیت یا کپی اجاره‌نامه محل فعالیت شرکت

ثبت شرکت فیلمسازی

ایران آموزشگاه؛ مرجعی برای ورود علاقه‌مندان به فعالیت‌های سینمایی

صنعت فیلمسازی را می‌توان یکی از پردرآمدرین صنایع در دنیا دانست. به طوری که کمپانی‌های فیلمسازی سالانه میلیاردها دلار سود خالص از این کار به دست می‌آورند. به خاطر داشته باشید ثبت هر نوع شرکت فیلمسازی نیاز به آشنایی به روند اداری این کار دارد و در صورتی که با مراحل ثبت این شرکت‌ها آشنایی نداشته باشید، ممکن است دچار چالش‌های مختلف شوید.

مجموعه ایران آموزشگاه بانک جامع اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور است. شما می‌توانید به منظور آشنایی با معتبرترین آموزشگاه‌های سینمایی کشور و همچنین شناخت مراحل اداری تاسیس شرکت فیلمسازی به سایت ما مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ

مهم‌ترین مزیت شرکت در کلاس‌های آنلاین نسبت به حضوری چیست؟

امکان گذراندن دوره در هر زمان و مکانی مهم‌ترین مزیت شرکت در دوره‌های پکیج آنلاین است. البته اگر کلاس مد نظر شما آنلاین بود، باید در زمان تعیین شده در برنامه یا سایت مورد نظر حضور داشته باشید. با این حال، همچنان امکان شرکت حتی از راه دور هم وجود دارد.

آیا دوره‌های آنلاین آموزش آرایش برای آقایان هم وجود دارند؟

بله. در حال حاضر برخی از آموزشگاه‌ها دوره‌های آرایشگری آقایان را هم به صورت آنلاین ارائه می‌دهند.

آیا می‌توان به صورت رایگان هم در دوره‌‌های آموزش آرایش شرکت کرد؟

ممکن است دوره‌های رایگانی برای آموزش آرایش وجود داشته باشند، اما سرفصل‌های کاملی ندارند و در آن‌ها مفاهیم به صورت جامع آموزش داده نمی‌شوند.

آیا امکان شرکت در چند دوره به صورت هم‌زمان وجود دارد؟

اگر زمان و انرژی کافی را برای شرکت در چند دوره به صورت هم‌زمان دارید، می‌توانید به راحتی و بدون هیچ منعی این کار را انجام دهید.

شرکت در کدام دوره آموزش آرایشگری مقرون به صرفه‌تر است؟

به طور کلی، کلاس‌های آموزش آرایش آنلاین قیمت کمتری نسبت به دوره‌های آموزش آرایشگری حضوری دارند و همین باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها شده است.

آیا امکان شرکت در کلاس آنلاین از راه دور هم وجود دارد؟

بله. به همین خاطر است که افراد زیادی همواره برای ثبت نام در این دوره‌ها اقدام می‌کنند.

چگونه می‌توانیم در کلاس‌های آنلاین آموزش آرایشگری شرکت کنیم؟

برای این منظور، باید با مراجعه به آموزشگاه مورد نظر یا ورود به وب‌سایت آن‌ها، در آن آموزشگاه و در دوره مورد نظرتان ثبت نام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *