تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی

گرامر less و fewer در زبان انگلیسی

یکی از مباحثی که در فرایند یادگیری زبان خارجی در مبحث گرامر بسیاری از زبان آموزان را دچار چالش می‌کند، تفاوت معنایی و دستوری میان less و fewer در زبان انگلیسی است. برای استفاده از این صفت مقایسه‌ای قانونی وجود دارد که می‌گوید معمولا از fewer برای اسامی قابل شمارش و از less برای اسامی غیر قابل شمارش استفاده می‌شود. هرچند که این قانون استثنایی نیز دارد. برای نمونه پول که قاعدتا قابل شمارش است اما همچنان آن را به عنوان یک اسم غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی در نظر می‌گیرند. با توجه به همین جزییات در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی آشنا کنیم.

تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی

کاربرد less و fewer در زبان انگلیسی

برای اینکه بهتر با تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی آشنا شوید بهتر است که کاربرد این لغات را در جملات مختلف بشناسید. به طور کلی fewer نوعی صفت مقایسه‌ای است که می‌توان از آن به منظور نشان دادن مقدار کمی از هر چیزی به عنوان تعیین‌کننده، ضمیر و یا صفت استفاده کرد. در واقع fewer بر روی تعداد افراد و یا موارد موجود تاکید می‌کند. اما less به چه معنا است؟ اصولا less به معنای ” نه به اندازه ” است و زمانی که از آن تحت عنوان صفت استفاده شود در واقع چیزی با اهمیت کمتر را بازگو می‌کند.

۱. استفاده از fewer برای توصیف مقدار اسامی قابل شمارش

اصولا به منظور توصیف مقدار اسامی قابل شمارش، از fewer استفاده می‌شود. این اسامی هما‌طورکه از نامشان پیداست، قابلیت شمرده شدن دارند و به دو صورت مفرد و جمع دیده می‌شوند. به عنوان مثال:

 

Dog ➜ Dogs

Child ➜ Children

Book ➜ Books

 

بنابراین اگر اسم موردنظر شما در حالت جمع بود، باید صفت fewer را انتخاب کنید:

ای کاش پارک سگ کمتری داشت I wish the park had fewer dogs
کودکان کمتری به مدرسه می‌روند Fewer children are attending school
اگر خیلی اهل مطالعه نیستید ( اگر از خواندن متنفر هستید) چرا کتاب‌های کمتری نمی‌خرید؟ If you hate reading so much, why don’t you buy fewer books?

تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی

۲. می‌توانید not as many را جایگزین fewer  کنید

حال برای این که به اطمینان بیشتری برسید، fewer را با not as many جایگزین کنید. در حالت کلی این دو واژه معادل هم هستند. بنابراین اگر با جاگزین کردن not as many معنی جمله تغییری نکرد، می‌توانید مطمئن باشید که گزینه درستی را انتخاب کرده‌اید.

امروز تعداد بازدیدکنندگان کمتر است There are fewer visitors today
امروز به این تعداد بازدیدکننده وجود ندارد There are not as many visitors today
امروز آن‌ها با سوالات کمتری مواجه می‌شوند Today, they got through fewer questions
امروز آن‌ها به بسیاری از سوالات پاسخ ندادند Today, they didn’t get through as many questions

۳. شرایط استفاده از less در زبان انگلیسی

حتما تا این بخش از مطلب ” تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی ” اینجا متوجه شدید که less نقطه مقابل fewer است. این واژه برای توصیف مقدار اسامی غیرقابل‌شمارش به کار می‌رود. این اسامی، نمی‌توانند به اجزای مجزا تقسیم شوند و به همین دلیل به عنوان یک واحد در نظر گرفته می‌شوند. اسامی غیرقابل‌شمارش، همیشه مفرد هستند و شکل جمع ندارند. به همین خاطر اگر اسم موردنظر شما مفرد است، برای استفاده از less نباید درنگ کنید.

او غذای کمتری در انبارش دارد He has less food in his pantry
کمتر از دیروز برنج داریم We have less rice than yesterday
علی رغم برتری های آشکار شیر، شیر شجاعت کمتری نسبت به موش داشت Despite his obvious advantage, the lion had less courage than the mouse

۴. جایگزینی less با not as much به منظور محکم‌کاری و اطمینان بیشتر

به منظور محکم‌کاری و اطمینان بیشتر شما می‌توانید less را با not as much جایگزین کنید. اگر جمله همچنان معنای خود را حفظ کرد، انتخاب شما درست بوده است.

هفته بعد تکالیف کمتری برای انجام دادن وجود دارد There’s less homework to do next week
هفته بعد تکالیف چندان زیادی برای انجام دادن نیست There’s not as much homework to do next week

نکته مهم: به طور کلی اسامی غیرقابل‌شمارش، در ظرف خود به اسامی قابل شمارش تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال water غیر قابل شمارش است اما در ظرف خود یعنی لیوان یا پارچ قابل شمارش می‌شود.

The refinery produced one million less barrels of oil today compared to yesterday. ✘

The refinery produced one million fewer barrels of oil today compared to yesterday.

مثال برای گرامر

مثال less و fewer در زبان انگلیسی

خوب است بدانید که گرامر مربوط به تفاوت less و fewer در زبان انگلیسی دارای استثنائاتی نیز می‌باشد که در این بخش قصد داریم به طور مفصل به آن‌ها بپردازیم. به همین منظور ابتدا از مقوله پول و زمان شروع می‌کنیم. اصولا زمانی که نوبت به توصیف کمیت پول و زمان می‌رسد، قوانین کمی اندکی متفاوت خواهند بود. زیرا در زبان انگلیسی money و time جزو اسامی غیر قابل شمارش قرار می‌گیرند اما برای توصیف آن‌ها از less استفاده می‌شود. برای یادگیری اصولی زبان انگلیسی به همراه گرامر بدون نیاز به حضور در کلاس میتوانید از آموزشگاه زبان آنلاین انگلیسی نیز بهره مند شوید تا هیچ مانعی برای یادگیری زبان برای شما وجود نداشته باشد.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

من همیشه کمتر از آنچه که تصور می‌کنم، پول دارم I always have less money than I think I do
او دوست دارد که زمان کمتری را برای آماده شدن صرف کند He would like to spend less time getting ready

 

از سرفصل‌های مهم در گرامر اسامی انگلیسی، less و fewer هستند

به طور کلی باید بگوییم که less به مقدار یک چیز اشاره می‌کند و به همین خاطر باید آن را همراه اسامی غیر قابل شمارش استفاده کنید. این در حالی است که fewer به تعداد چیزی اشاره داشته و شما باید حتما آن را قبل از اسامی قابل شمارش به کار ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *