دوره شیرینی پزی و قنادی

معرفی دوره آموزش شیرینی‌پزی و قنادی

شیرینی‌پزی حرفه‌ای پردرآمد است و افراد زیادی برای یادگیری مهارت‌های این هنر اقدام کرده‌اند. در سرتاسر ایران دورهای آموزش شیرینی‌پزی برگزار می‌شوند که در آن‌ها از قواعد مقدماتی تا نکات قنادی حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند. دوره‌های قنادی شامل نکات پخت انواع شیرینی و کیک هستند و به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند. در پایان دوره نیز فراگیران به نکات انتخاب مواد اولیه در رسپی شیرینی‌ها، انواع روش‌های پخت، انواع شیرینی و … تسلط پیدا می‌کنند و می‌توانند هنر خود را با پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه به‌نمایش بگذارند. در این صفحه از ایران آموزشگاه با شرایط شرکت در دوره شیرینی پزی و قنادی آشنا می‌شویم و سرفصل‌های این دوره‌ را بررسی می‌کنیم.

دوره شیرینی پزی و قنادی

سرفصل‌های دوره شیرینی پزی و قنادی چیست؟

هنرجویانی که علاقه‌مند به آموختن مهارت‌های شیرینی‌پزی هستند با شرکت در دوره های شیرینی پزی و قنادی به یادگیری این حرفه می‌پردازند. این دوره‌ها در سرتاسر ایران و در تمام استان‌ها برگزار می‌شوند. سرفصل‌های این دوره‌ها با توجه به استراتژی اساتید با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل برای انتخاب بهترین آموزشگاه‌ها باید به شهرت و مهارت اساتید نیز توجه داشته باشید. همچنین در تمام این دوره‌ها، هنرجویان پیش از شروع آموزش اصول پخت شیرینی‌ها، به کاربرد ابزارها و تجهیزات مورد نیاز شیرینی‌پزی، روش‌های پخت و سایر نکات مقدماتی مسلط می‌شوند.

سرفصل‌های آموزش در برخی از آموزشگاه‌های شیرینی‌پزی و قنادی، متشکل از آموزش پخت شیرینی و کیک‌های خوشمزه و محبوب مانند شیرینی برنجی، شیرینی سوئدی، شیرینی نارگیلی، شیرینی کشمشی، انواع کوکی‌ها، قطاب، باقلوا، کروسان، انواع پای، انواع مافین و ساتین، شیرینی مارمالاد، انواع چیزکیک، کیک گردویی، نان خامه‌ای، رولت، شرینی لطیفه، شیرینی مشهدی مربایی و … هستند.

در ادامه با سرفصل‌های استاندارد دوره های شیرینی پزی و قنادی برای آموزش مقدماتی آشنا می‎شویم:

  • آموزش اندازه‌گیری مواد اولیه
  • آموزش الک کردن مواد اولیه
  • آموزش روش‌های مختلف مخلوط کردن
  • یادگیری نحوه کاور کردن
  • آموزش تهیه انواع موس‌ها و کرم‌ها
  • آشنایی با قالب‌های شیرینی‌پزی و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها
  • یادگیری اصول برش خمیر و پهن کردن آن
  • آموزش چیدن شیرینی‌ها متناسب با مدل آن‌ها
  • آموزش روش‌های تهیه انواع شیرینی و کیک
  • آموزش نحوه استفاده از فر پخت‌وپز
  • یادگیری اصول مدت زمان پخت مورد نیاز برای انواع شیرینی‌ها
  • فیلینگ و خامه‌کشی
  • تزیین کیک
  • یادگیری نحوه خنک کردن انواع شیرینی‌ها و کیک پس از پخت

بهترین آموزشگاه آشپزی در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های آشپزی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش آشپزی در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های آشپزی پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای رشته آشپزی در تهران و ایران:

اگر دنبال یک کلاس شیرینی پزی معتبر در تهران میگردید بهتر است صفحه لیست بهترین کلاس آشپزی تهران را نیز مشاهده کنید. چرا کلاس شیرینی پزی در تهران؟! خب مشخص است چون تهران یکی از شهرهایی است که مراکز معتبر زیادی در ان فعالیت دارند و در این بین بسیاری از این مراکز کلاس های آنلاین نیز برگزار میکنند. همینطور امکان برگزاری کلاس های آخر هفته برای شهرستانی ها را نیز دارند. یعنی با در اخیار قرار دادن پانسیون میتوانید اخر هفته ها برای آموزش به تهران بروید.

دوره شیرینی پزی و قنادی

مدت دوره شیرینی پزی و قنادی چقدر است؟

مدت دوره شیرینی پزی و قنادی در آموزشگاه‌های مختلف، مانند استراتژی‌های منحصربه‌فرد اساتید در انتخاب سرفصل‌ها، متفاوت است. به‌طور کلی تفاوت مدت این دوره‌ها به سطح مهارت هنرجویان، هزینه شرکت در دوره‌ها، حضوری یا آنلاین بودن دوره، فشردگی آموزش، محدودیت‌ آموزشگاه یا هنرجویان و … بستگی دارد. برای مثال برخی از آموزشگاه‌ها دوره‌ها را در ۱۰ تا ۲۰ جلسه تنظیم کرده‌اند و جلسات ۲ تا ۳ روز در هفته برگزار می‌شوند و هنرجویان فرصت دارند تا با حداقل مهارت قبلی به اصول شیرینی‌پزی و قنادی مسلط شوند.

آموزشگاه‌های مختلف به روش‌های متفاوتی مدت زمان دوره‌ها را تنظیم کرده‌اند. برخی از آموزشگاه‌ها بر اساس تعداد جلسات و برخی دیگر برنامه‌های کلاسی را با دقت بیشتری بر اساس ساعت‌‌ مشخص کرده‌اند. برای مثال برخی آموزشگاه‌ها در شرایطی هنرجو می‌پذیرند که جلسات دوره را در ۳۰ ساعت فشرده تدریس می‌کنند که در پنج روز برگزار می‌شوند. آموزش در برخی دیگر از دوره‌ها چندین ماه طول می‌کشد. برای انتخاب مناسب‌ترین آموزشگاه باید به مدت زمان دوره و مهارت خود توجه داشته باشید.

دوره شیرینی پزی و قنادی

قیمت تقریبی دوره شیرینی پزی و قنادی

عوامل متعددی در هزینه شرکت در دوره‌های شیرینی‌پزی موثر هستند. برای مثال شهرت و مهارت اساتید یک آموزشگاه باعث می‌شود که هنرجویان برای شرکت در دوره‌ها، هزینه بیشتری بپردازند. همچنین سطح مهارت هنرجویان نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت دوره‌ها است. علاوه بر این هزینه‌های شرکت در آموزشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شوند، به‌مراتب کمتر از آموزشگاه‌هایی است که در تهران مستقر هستند. شهرت و اعتبار موسسه آموزشی نیز در قیمت‌گذاری این دوره‌ها تاثیر دارد.

دوره آموزشی قیمت
دوره حضوری صفر تا صد کیک پزی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
آموزش خصوصی کیک پزی ساعتی ۹۰۰ هزار تومان
دوره ی عمومی آموزش تخصصی پخت و تزیین کیک ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان
دوره آموزش کیک های کافه ای ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان
آموزش کیک فوندانت عمومی ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان
آموزش کیک فوندانت خصوصی ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان
آموزش آنلاین شیرین خشک ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دوره شیرینی پزی و قنادی

مدرک بین‌المللی دوره شیرینی پزی و قنادی

هنرجویان پس از به پایان رساندن دوره‌‌های معتبر شیرینی‌پزی و قنادی، یک مدرک دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده مهارت و تسلط افراد در شیرینی‌پزی است. به هنرجویان یک مدرک بین‌المللی و حرفه‌ای نیز تعلق می‌‌گیرد که یکی از معتبرترین مدارک مهارتی در ایران به شمار می‌آید. افرادی که قصد دارند این هنر را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند، می‌توانند با این مدرک به اشتغال در این حرفه بپردازند. همچنین با مدرک قنادی مجوز تاسیس مغازه قنادی برای شما صادر خواهد شد و یا می‌توانید یک کسب‌وکار خانگی را اداره کنید. همچنین هنرجویان با این مدرک می‌توانند برای مهاجرت به کشورهای خارجی اقدام کنند.

آموزش حضوری یا آنلاین شیرینی پزی

دوره‌های آنلاین یا حضوری؟

فواید شرکت در جلسات آنلاین دوره شیرینی پزی و قنادی قابل انکار نیست و شرکت در این دوره‌ها حتما موثر خواهد بود. برای رسیدن به هدف خود و پختن شیرینی و کیک‌های خوشمزه باید تمرین کنید و با آزمون و خطا در این هنر مسلط شوید. برای افرادی که در دوره‌های حضوری شرکت می‌کنند، امکان این وجود دارد که مرتکب خطا شوند و پس از تشخیص اشتباه‌ها، نکات موثری را برای جلوگیری از بروز مجدد آن مشکل‌ها بیاموزند. همچنین در کلاس‌های حضوری، هنرجویان می‌توانند تجربه‌های شخصی خود را با دیگران در میان بگذارند و از یکدیگر نیز بیاموزند. بنابراین اساتید قنادی توصیه می‌کنند که علاقه‌مندان در صورت امکان جلسات حضوری را انتخاب کنند.

دوره آموزش شیرینی پزی و قنادی

انتخاب دوره‌های شیرینی‌پزی و قنادی در ایران آموزشگاه

شیرینی‌پزی یکی از شاخه‌های هنری محبوب و جذاب آشپزی به‌شمار می‌‌‎آید. در اغلب استان‌های ایران دوره‌هایی برگزار می‌شوند که با حضور اساتید مجرب و فراهم کردن امکانات و تجهیزات شیرینی‌پزی، به علاقه‌مندان کمک می‌کنند تا در این هنر محبوب موفق شوند. هنرجویان پس از پایان این دوره‌ها علاوه بر این‌که در پخت انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها مهارت و تجربه کسب کرده‌اند، می‌توانند مغازه شیرینی‌فروشی خود را تاسیس کنند و در این زمینه مشغول به‌کار شوند. افرادی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌‌اند می‌توانند با کمک مدرک قنادی برای مهاجرت نیز اقدام کنند. شما در این صفحه از ایران آموزشگاه می‌توانید از شرایط شرکت در کلاس‌های آشپزی شیرینی پزی و قنادی آگاه شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *