بعد از کلاس بازیگری چطور به فیلم‌ بازی کنیم

شناخت روش‌های ورود به بازار کار سینما؛ مهم‌ترین هدف بازیگران

یکی از سوالات مهم هنرجویان بازیگری این است که  بعد از کلاس بازیگری چطور در فیلم‌ بازی کنیم؟ چطور در فیلم ها نقش بگیریم؟ دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های بازیگری پر از دوره‌دیدگانی هستند که پس از پایان کلاس‌های خود به طور کامل بازیگری را رها کرده‌اند. دلیل اصلی این کار آشنا نبودن این افراد با روش‌های ورود به پروژه‌های تئاتر، تلویزیون و سینما است. اولین قدم برای شروع بازیگری این است که روش‌های ورود به بازار کار این رشته را بشناسید. شما باید پاسخ سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم را در روش‌های متنوع راه پیدا کردن به سینما جست‌وجو کنید.

قبل از هر چیز بگم در یک مطلب از قبل منتشر شده بصورت کامل درباره اینکه چزور وارد بازیگری بشیم صحبت کردیم که میتونید روی “ راهنمای شروع بازیگریکلیک کنید و بخونید.

 

بعد از رفتن به کلاس چطور در فیلم بازی کنم؟

آموزشگاه های بازیگری کارشون اموزش فنون بازیگری است. بعد از آموزش شما با تمرین و استعداد خودتون میتونید رشد کنید. مسلما اموزشگاه ها شمارو حمایت میکنن اما وظیفه ای برای معرفی شما به پروژه ندارن. بهترین راه شرکت در گروه های تئاتری و نمایشی محلی در استان هست. شما در این زمان آبدیده میشید و تسلط روی بازیگری پیدا میکنید چراکه در مراکز آموزش بازیگری و سینمایی زمان زیادی برای آموزش همه موقعیت ها و نقشها نیست.

بعد از اینکه تونستید نمایش مستقل رو پیش ببرید کم کم خودتون با گروه های نمایشی شهر و مراکز سینمایی و دفاتر سینمایی آشنا میشید.

اما ما سعی داریم در این صفحه سعی داریم روش های ورود به پروژه های فیلم یازی رو بهتون معرفی کنیم.

کلاس بازیگری

چطور خودم را به پروژه‌های سینمایی معرفی کنم؟

روش‌های فراوانی برای ورود به پروژه‌های سینمایی به‌عنوان بازیگر وجود دارد. قبل از شناخت این روش‌ها باید بدانید که هر فردی مسیر خاص خود برای بازیگر شدن را طی می‌کند و نمی‌توان برای همه نسخه‌ای یکسان تجویز کرد. بهترین پاسخ برای سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم، حفظ ممارست و افزایش تلاش و صبوری شما است. شما باید راهکار مناسب خود برای ورود به سینما را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین روش‌های ورود به سینما به‌عنوان بازیگر اشاره می‌کنیم.

  1. از طریق تست بازیگری
  2. افزایش ارتباطات کاری
  3. ورود با عناوین و موقعیت های شغلی دیگر
  4. ورود از طریق تئاتر
  5. استفاده از فضای مجازی
  6. نشان دادن استعداد در کلاس های بازیگری

در ادامه این ۶ مورد را بررسی میکنیم:

۱- تست‌های بازیگری

بی‌شک اولین پاسخ به سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم، شرکت در تست بازیگری است. این تست‌ها بهترین راهکار برای آشنایی شما با فرصت‌های شغلی بازیگری است. بسیاری از کارگردانان به دلایل مختلف، برای فیلم‌های خود فراخوان منتشر می‌کنند. شما باید با شناخت بازار کار بازیگری و پیگیری مداوم، از جدیدترین فراخوان و تست‌ها آگاهی داشته باشید.

 

۲- افزایش ارتباطات کاری

مهم‌ترین نکته در بازیگری، حفظ ارتباطات کاری است. بازیگری پیش از آن که عشق و علاقه باشد، یک هنر پول‌ساز است که باید برای ماندگاری در آن مدام ارتباطات خود را ارتقا داد. بعد از این که دوره‌های بازیگری را به اتمام رساندید یا تحصیلات شما در این رشته به پایان رسید؛ باید تمام ارتباطات زمان دانشجویی خود را حفظ کنید. معمولا پروسه کاری شما بعد از به‌نتیجه‌رسیدن دوره‌هایتان شروع می‌شود. پس باید با حفظ ارتباطات کاری، شانس خود را برای انتخاب‌شدن افزایش دهید. این مسئله پاسخ مناسبی است برای سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم؟

مهم‌ترین نکته در بازیگری

۳- با عناوین دیگری وارد سینما شوید

باید قبول کنید که برای ورود به سینما کار سختی پیش روی شما است. این مسیر ناهموار در صورتی برای شما هموار می‌شود که بتوانید با جدیت حرفه خود را دنبال کنید. در سینما برای سایر حرفه‌ها نسبت به بازیگری تقاضای کم‌تری وجود دارد. شما می‌توانید در ابتدای مسیر بازیگری خود در بسیاری از آن‌ها فعالیت کنید. گروه‌های مختلف فیلم‌برداری، طراحی لباس، طراحی صحنه، کاردانی، جلوه‌های ویژه و… شرایط مناسبی را برای حضور افراد مبتدی به‌عنوان دستیار فراهم می‌کنند. با حضور در این گروه‌ها و کسب تجربه بیشتر در سینما و آشنایی با محیط آن، می‌توانید ارتباطات خود در این رشته را تقویت کرده و آسان‌تر به‌عنوان بازیگر وارد فیلم‌ها شوید.

 

۴- چطور در فیلم ها بازی کنیم؛ جواب واضح است، از تئاتر شروع کنید

بهترین جواب برای سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم، این است که تئاتر کار کنید. تمام بازیگران بزرگ دنیا پیش از ورود به فیلم و سریال سال‌ها در سالن‌های تئاتر تجربه کسب کردند. حضور در تئاتر به‌عنوان بازیگر، علاوه بر تقویت‌کردن پایه‌های بازیگری شما، فرصت‌های مختلفی برای اثبات توانایی‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

اجراهای عموم و جشنواره‌های متنوع تئاتری شرایط مناسبی را برای معرفی شما به جامعه سینمایی به وجود می‌آورند. تعداد زیادی از کارگردانان و هنرمندان صاحب نام یا به‌عنوان داور در این جشنواره‌ها حضور دارند و یا به‌صورت مهمان اجرای شما را می‌بینند. صحنه تئاتر بزرگ‌ترین معرف شما برای ورود به سینما است؛ به‌شرط آن که در این مسیر محکم قدم بردارید.

چطور در فیلم ها بازی کنیم

۵- استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در کلاس بازیگری و کارگردانی شرکت کرده؛ ولی هنوز وارد سینما نشده‌اید؛ این بخش را بادقت بخوانید. دنیای جدید عصر استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای کارهای مختلف است. امکانات متنوع این فضا شرایط معرفی شما را به جامعه سینمایی فراهم می‌کند. شما باید با ارتباط‌گرفتن با دستیاران کارگردان و دنبال‌کردن صفحات آن‌ها در فضای مجازی، از آخرین فرصت‌های شغلی خود مطلع شوید.

یکی از بهترین جواب‌های چطور در فیلم ها بازی کنیم را در فضای مجازی پیدا کنید. شما باید از اتودهای مختلف خود فایل‌های تصویری تهیه کرده و در زمان مناسب آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. هر چه دایره ارتباطی شما را افراد صاحب‌نظر تشکیل دهند، شانس موفقیت بالاتری دارید. همچنین این فایل‌ها را برای دستیاران کارگردان بفرستید تا در زمان انتخاب نقش‌ها شانسی برای انتخاب داشته باشید. حضور در دوره‌های بازیگری و تسلط بر تکنیک‌های مختلف آن، شرط انجام این کار است؛ وگرنه نتیجه معکوسی دارد.

۶- نشان دادن استعداد در کلاس های بازیگری

یکی از بهترین و سریع ترین راه های رشد در زمینه بازیگری تلاش و فعالیت در دوران کلاس بازیگری است. شما در کلاس ها استعداد و تلاش خودتون رو میتونید به اساتید نشون بدید. مسلما اساتید آموزش در عرصه سینما هستند و با دیدن استعداد اون فرد تمایل دارن اون رو به پروزه های دیگران یا خودشون وارد کنن و ازش استفاده کنن. بسیاری از بازیگران خردسال و کودک در آموزشگاه ها استعداد خودشون رو نشون دادن و اساتید اونهارو به دوستای کارگردانشون معرفی کردن تا در پروزه های سینمایی استفاده کنن.

ایران آموزشگاه، به شما برای رسیدن به هدف بازیگری کمک می‌کند

مطمئن‌ترین راهکار ورود به سینما به‌عنوان بازیگر، کسب مدارک تحصیلی دانشگاهی و یا حضور در مراکز آموزشی معتبر این رشته است. ایران آموزشگاه با معرفی بهترین مراکز آموزشی بازیگری در کشور، شرایط حضور شما در سینما را سرعت می‌بخشد. این مجموعه با لیست‌کردن تعداد بالایی از آموزشگاه‌های بازیگری، امن‌ترین مسیر ورود به سینما را به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت نام در این مراکز و افزایش شانس بازیگر شدن خود، در آن‌ها ثبت نام کنید.

پرسش و پاسخ

چطور خودم را به پروژه‌های سینمایی معرفی کنم؟

بهترین پاسخ برای سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم، حفظ ممارست و افزایش تلاش و صبوری شما است.

چطور در فیلم ها بازی کنیم؟

بهترین جواب برای سوال چطور در فیلم ها بازی کنیم، این است که تئاتر کار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *