آموزش انگلیسی به کودک 4 ساله

بررسی نکات و روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله

برخی از والدین می‌پرسند آیا آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله برای آن‌ها زود نیست؟ در پاسخ باید بگوییم امروزه با پیشرفت تکنولو‌ژی و افزایش ارتباطات بین‌المللی، زبان انگلیسی به یکی از پیش‌نیازهای شروع هر فعالیتی تبدیل شده است. بنابراین عدم تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند یک امتیاز منفی برای افراد در زمینه‌های شغلی و تحصیلی باشد. تحقیقات مختلف نیز نشان داده‌اند، یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین از دشواری‌های کمتری برخوردار است؛ زیرا کودکان با فکر آزاد و ذهن خلاق خود توانایی بیشتری در فراگیری مهارت‌های زبانی دارند. از همین رو هرچه آموزش این زبان در سنین پایین‌تر شروع شود، کودک قدرت بیشتری برای یادگیری و استفاده از این زبان دارد. البته بهتر است اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان شروع یادگیری زبان کودک از قبل داشته باشید.

بهترین سن شروع زبان انگلیسی در دوران خردسالی نیز ۴ سالگی است. زیرا فرزند شما از توانایی تکلم کامل برخوردار است و توانایی حل مسائل و یادگیری آن‌ها را نیز دارد. اما آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله نیازمند آشنایی با متدهای کاربردی است که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

آموزش انگلیسی به کودک 4 ساله

بررسی متن موسیقی‌ها برای آموزش زبان به کودکان

بررسی متن موسیقی‌های کودکانه یکی از اقدامات ساده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله است. در این روش می‌توانید موسیقی‌های انگلیسی موردعلاقه فرزند خود را پخش کنید و با ترجمه کلمات و متون موسیقی‌ها و بررسی نحوه صحیح تلفظ کلمات، آموزش و فرایند یادگیری را شروع کنید. البته توجه داشته باشید که این یک فعالیت مشارکتی با کودک است.

گوش دادن به پادکست‌های کودکان یا داستان‌های صوتی

امروزه استفاده از پادکست‌ها از بهترین روش‌های افزایش سواد عمومی و همچنین آموزش به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر پادکست‌های بزرگسالان، فایل‌های صوتی آموزشی سرگرم‌کننده برای کودکان نیز تولید می‌شوند. از جمله این موارد نیز می‌توان به داستان‌های صوتی مناسب برای کودکان اشاره کرد. این داستان‌ها همچنین دارای موسیقی‌های جذاب هستند. در ضمن می‌توانید این پادکست‌ها را از نرم‌افزارهای استریم پادکست و موسیقی مانند برنامه Castbox دانلود کنید.

آموزش انگلیسی به کودک 4 ساله

آموزش الفبا و شروع روخوانی برای آموزش زبان به کودکان ۴ ساله

با توجه به اینکه ۴ سالگی یک سن مناسب برای یادگیری الفبا به‌شمار می‌آید، شما می‌توانید تمرین‌های آشنایی با حروف الفبای انگلیسی را شروع کنید. همچنین در ادامه ، می‌توانید به آموزش نحوه خواندن عبارات یا جملات بپردازید. نکته قابل توجه درباره این موضوع این است که هیچگاه در بازه‌های زمانی طولانی به آموزش فرزند خود نپردازید و درصورت امکان این اقدام را دربازه‌ زمانی بلند مدت و با وقفه‌ها و جوایز مختلف پیش ببرید. از این روش در برترین مراکز آموزش زبان کودک نیز استفاده می‌شود.

مکالمه به زبان انگلیسی

مرحله بعدی آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله شروع مکالمات است. شروع مکالمه انگلیسی قدمی بزرگ است که نیاز به صبر و حوصله بسیار زیاد دارد. به همین دلیل ابتدا نیاز است تا فرزند خود را با لغات زیادی آشنا کنید و معانی این لغات را آموزش دهید. کارشناسان آموزشی بر این باور هستند که هر فرد برای شروع مکالمه یک زبان نیاز به یادگیری حداقل ۲۰۰ کلمه، دانستن ۵۰ درصد دستور زبان و مهارت شنیداری بالا دارد. باتوجه به این موارد مکالمه انگلیسی را با سرعت کم پیش ببرید و به تکنیک‌های دیگر مانند آموزش مهارت خواندن، نوشتن و شنیدن نیز بپردازید.

آموزش انگلیسی به کودک 4 ساله

تفسیر و بازگویی داستان کارتون‌ها و انیمیشن‌ها

از دیگر رویکردهای مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله می‌توان به تفسیر و بازگو کردن داستان انیمیشن‌ها و کارتون‌ها اشاره کرد. به‌طورکلی کودکان رنج سنی ۴ سال به‌دلیل ذهن جست‌و‌جوگر به‌دنبال یادگیری اطلاعات جدید هستند و ترکیب موضوعات انیمیشن‌ها و کارتون‌های پرطرفدار با آموزش زبان یکی از نکاتی است که می‌تواند تاثیر زیادی در یادگیری ایجاد کند. این موضوع در بسیاری از مراکز آموزشی تخصصی از جمله بهترین کلاس زبان کودک تهران و سراسر کشور نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

استفاده از نرم‌افزارهای خودآموز موبایل

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که استفاده از نرم‌افزارهای خودآموز یکی از تکنیک‌های موفق و کمک کننده در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۴ ساله است. از همین رو والدین می‌توانند با استفاده از این برنامه‌ها به افزایش سطح یادگیری زبان فرزند خود کمک کنند تا کودکان به‌جای بازی کردن با کنسول‌های بازی و یا گوشی‌های تلفن همراه و دستگاه‌های لپتاپ، به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی بپردازند و از برنامه‌های خودآموز زبان که مانند کلاس‌ زبان کودکان هستند، بیشترین استفاده ممکن را ببرند.

انتخاب برترین آموزشگاه زبان کودکان در ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه برترین بانک اطلاعات آموزشگاه‌های زبان در سراسر کشور می‌باشد. شما برای افزایش مهارت مکالمه زبان انگلیسی فرزند خود می‌توانید بهترین آموزشگاه  و بهترین دوره‌های زبان انگلیسی را در سایت ما انتخاب کنید.

سوالات متداول

یک کلاس آموزش زبان کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک کلاس زبان کودک خوب دارای مولفه‌های زیادی است. از جمله این مولفه‌ها می‌توان به القای اعتماد به‌‌نفس به کودکان، صبور بودن آموزگار، جذاب بودن کلاس برای کودک، برقراری بودن کلاس و سرگرم کننده بودن مطالب اشاره کرد.

چه ابزارهایی می‌توانند به آموزش کودکان ۴ ساله کمک کند؟

برای آموزش کودک ۴ ساله باید از ابزارها متفاوتی استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از کلیپ‌های آموزشی، استفاده از کتاب‌های داستان‌ مصور و کوتاه، استفاده از پوسترهای آموزشی و پخش کردن موسیقی و اشعار کودکانه اشاره کرد.

برای استفاده از برنامه‌های داستان‌محور مانند برنامه Castbox چه مراحلی را باید طی کرد؟

این برنامه مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها داشتن داستان‌ها و پادکست‌های کودکانه است. این برنامه در فروشگاه‌های برنامه و بازی در هردو سیستم عامل اندروید و ISO وجود دارد. پس از نصب برنامه می‌توانید وارد آن شده و عبارت موردنظر خود را به انگلیسی سرچ کنید تا فایل‌ها و داستان‌های صوتی و حتی پادکست‌های موردنظر خود را پیدا کنید. استفاده از این برنامه رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت مبلغ هزینه اشتراک نخواهید داشت. نکته قابل توجه دیگر درباره این برنامه این است که شما برای سطوح مختلف زبانی می‌توانید محتوای خود را بیابید و از گوش دادن به آن لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *