گرامر در آزمون آیلتس

گرامر پایه اصلی آزمون آیلتس است

باید پذیرفت که گرامر به‌عنوان بدنه اصلی هر زبانی، ساختار جملات را تشکیل می‌دهد. در آزمون آیلتس، تستی جداگانه برای این مفهوم مهم وجود ندارد؛ اما در هر ۴ مهارت اصلی انگلیسی یکی از اصلی‌ترین عناصر موجود در ساختار جملات است. سخت بودن نکات گرامری برای بسیاری از زبان‌آموزان، اهمیت یادگیری اصولی این مولفه را افزایش می‌دهد. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه به اهمیت گرامر در آزمون آیلتس و روش‌های کاربردی برای یادگیری آن می‌پردازیم.

نقش گرامر در آزمون آیلتس

برای کسب‌کردن بالاترین نمره در آزمون آیلتس، تسلط کامل بر گرامر لازم است. برای به‌دست‌آوردن بالاترین نمرات در هر دو نوع آیلتس ۴ مهارت اصلی آن، باید به گرامر مسلط بود. هیچ یک از سوالات آیلتس به طور مستقیم مهارت‌های گرامری متقاضی را ارزیابی نمی‌کنند؛ اما داشتن دانش کافی از گرامر در آزمون آیلتس، ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر زبان‌آموزان به دلیل داشتن دانش گرامری ضعیف، نمی‌توانند نمره بالاتر از ۶ را به دست بیاورند. اگر در این مهارت مشکل دارید، می‌توانید با انتخاب بهترین کلاس مکالمه زبان از کتگوری ایران آموزشگاه، شانس موفقیت خود را در آزمون آیلتس افزایش دهید. در ادامه به اهمیت گرامر در آزمون آیلتس در هر ۴ مهارت اصلی این آزمون می‌پردازیم.

نقش گرامر در رایتینگ آیلتس؛ کاربردی شبیه اکسیژن برای بدن

رایتینگ آیلتس یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین پارت‌های آزمون آیلتس بوده که داشتن تسلط کامل بر دانش گرامری، نصف راه موفقیت در آن را طی می‌کند. نوع نگارش در این پارت با نگارش معمولی انگلیسی متفاوت بوده و باید به تکنیک‌ها و ساختار گرامری مورد نیاز این بخش آگاهی داشت. در این بخش باید حداقل ۲۵۰ کلمه واضح و بدون اشتباه گرامری نوشته شود.

نکات گرامر در آزمون آیلتس در بخش رایتینگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • زمان‌ها: درک ۱۲ زمان فعل در گرامر انگلیسی مانند: زبان حال ساده، گذشته ساده، ماضی بعید و…
  • علائم نگارشی و نقطه‌گذاری: نمادهای کوچکی که در تلفظ صحیح کلمات نقش مهمی دارند. نمادهایی مانند: کاما، نقطه‌ویرگول، آپاستروف، علامت سوال و…
  • نوع جمله: از جنبه‌های اصلی نکات گرامری رایتینگ که شامل ۷ نوع اصلی می‌شود. جملاتی مانند: جملات ساده، مرکب، پیچیده، ساده – مرکب، شرطی و…
  • حروف ربط: کلماتی که برای ارتباط دو جمله به یکدیگر به کار می‌روند. کلماتی مانند: for، and، but و…

گرامر در آزمون آیلتس

گرامر در بخش اسپیکینگ آیلتس بسیار مهم است

بهره‌مندی از دانش کامل گرامر در آزمون‌ آیلتس، به موفقیت در بخش اسپیکینگ آیلتس کمک فراوانی می‌کند. بیشتر افراد مسلط به این دانش، پس از پایان آزمون آیلتس، نمره بالاتر از ۷ را به دست آوردند. در واقع ۲۵ درصد نمره اسپیکینگ آیلتس را، گرامر تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین استاد آیلتس در زمینه گرامر، از سایت ایران آموزشگاه کمک بگیرید.

بیشتر زبان‌آموزان بر این باور هستند که در بخش اسپیکینگ صرفا باید بدون خطا و وقفه صحبت کنند؛ درحالی‌که کسب نمره بالاتر از ۷ در این بخش تا حد بالایی به تسلط کامل به گرامر‌ها بستگی دارد. دقت به زمان‌ها و پاسخ به سوالات در همان زمان‌ها یکی از بهترین نکات گرامر در آزمون آیلتس در بخش اسپیکینگ است که بسیاری از مشکلات اسپیکینگ را رفع می‌کند.

گرامر در آزمون آیلتس نقشی کم‌اهمیت‌تر در بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ دارد

اهمیت دانش گرامری در بخش‌های Reading و Listening نسبت به دو بخش دیگر کم‌تر است. این به آن معنا نیست که در این بخش‌ها نیازی به گرامر نیست؛ زیرا در این بخش‌ها نیز برای انتخاب پاسخ‌های مناسب باید دستور زبان‌های انگلیسی را دانست.

روش‌های تقویت مهارت گرامر در آزمون آیلتس

روش‌های مختلفی برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی برای حضوری موفق در آزمون‌های بین‌المللی زبان وجود دارند. استفاده از این روش‌ها، با تقویت مهارت‌های گرامری و شناخت دستور زبان‌های مورد نیاز انگلیسی، در موفقیت در آزمون آیلتس موثر هستند. در ادامه به برخی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت گرامر در آزمون آیلتس می‌پردازیم.

گرامر در آزمون آیلتس

خواندن مجله و روزنامه انگلیسی

مجلات و نشریات انگلیسی به دلیل استفاده‌نکردن از زبان محاوره، منبع خوبی برای آشنایی با گرامرهای اصلی زبان انگلیسی به‌شمار می‌روند. خواندن این منابع علاوه بر بهبود توانایی ریدینگ، به استفاده درست از زمان، حرف ربط، نوع جملات و… کمک بسیاری می‌کند.

گوش‌دادن به صبحت دیگران و روش جمله‌سازی آن‌ها

بهبود توانایی شنوایی در آموزش زبان انگلیسی، بسیار مهم است. رشد این توانایی ذهن را با کلمات و دستور زبان‌های انگلیسی آشنا کرده و ذهن از این طریق ساختار و قواعد دستوری زبان را بهتر شناسایی می‌کند. دیدن فیلم‌های سینمایی یا گوش‌دادن به پادکست‌های انگلیسی در بهبود مهارت گرامر در آزمون آیلتس تاثیر بالایی دارند.

نوشتن را فراموش نکنید

تجربه نشان داده است که نوشتن تاثیر بیشتری بر یادگیری افراد دارد. سعی کنید بخشی از تمرین زبان‌آموزی خود را به نوشتن اختصاص دهید. این کار علاوه بر تقویت رایتینگ به استفاده مناسب از دستور زبان انگلیسی و شناسایی نقش کلمات نیز کمک می‌کند.

مرور نکات گرامری؛ روشی مناسب برای آمادگی آیلتس

حفظ‌ نکردن قواعد، اولین اصل در گرامر است. دستور زبان‌های گرامر را نباید با تصویرسازی یا تکرار مکرر حفظ کرد. این مهارت مانند لغات گستردگی بالایی ندارند. مرور دستور زبان‌های گرامری بهترین روش برای بهبود مهارت گرامر در آزمون آیلتس است.

در زمان حرف‌زدن به انگلیسی فکر کنید

فکرکردن به فارسی و تبدیل آن به جملات انگلیسی اشتباهات گرامری زیادی را به وجود می‌آورد. پردازش این فرایند در ذهن هم زمان‌گیر است و هم پر از اشتباه. بهتر است از همان ابتدا به انگلیسی فکر و جملات فارسی را تبدیل به جملات انگلیسی کرد.

گرامر در آزمون آیلتس

گرفتن نمره بالا در آیلتس و نقش گرامر در آن

برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس نباید نقش گرامر در آن را نادیده بگیرید. آزمون آیلتس شامل چهار بخش اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ است که در هر یک از این بخش‌ها باید به گرامر توجه ویژه‌ای شود. تقویت گرامر به شما کمک می‌کند تا در هر دو بخش جنرال و آکادمیک آیلتس موفق بوده و بتوانید نمره خوبی از آنها بگیرید.

در آزمون آیلتس سؤالات گرامری به‌صورت مستقیم مطرح نمی‌شود اما داشتن دانش گرامری برای پاسخ به سؤالات الزامی است. به‌طوری‌که عدم تسلط بر گرامر زبان باعث می‌شود تا شما نمره زیادی را از دست بدهید. یادگیری گرامر زبان آیلتس برای بسیاری از داوطلبان چالش برانگیز است اما با یک برنامه درست و زمان‌بندی شده می‌توان مهارت کافی کسب کرد.

ساختار گرامر آیلتس

در یک دسته‌بندی کلی ساختار گرامر آیلتس به‌صورت زیر است:

  • ساختارهای دستوری
  • درستی گرامر آیلتس

ساختارهای دستوری در هر یک از بخش‌های آزمون متفاوت است. به عنوان مثال دامنه ساختارهای دستوری در بخش اسپیکینگ شامل تلفظ، تسلط و انسجام و منابع واژگانی می‌شود. درستی گرامر آیلتس نیز در همه بخش‌های آن حائز اهمیت است و برای اینکه بتوانید نمره بالایی بگیرید باید گرامر را به طور کامل درست انجام دهید.

منبع برای تقویت گرامر آیلتس

داشتن یک منبع برای تقویت گرامر آیلتس به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به حداقل رسانده و احتمال موفقیت در این آزمون سرنوشت‌ساز را بیشتر کنید. شما برای تمرین کردن گرامر به یک منبع خوب نیاز دارید تا صفر تا صد گرامر آیلتس را به شما یاد دهد. منابع متعددی در بازار موجود است که هر یک از آنها برای سطح متفاوتی از دانش گرامر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر برخی از منابع برای تقویت گرامر آیلتس بسته به سطح دانش زبان معرفی شده است.

کتاب گرامر آیلتس سطح پیشنهادی
کتاب  Basic English Grammar برای افرادی با سطح گرامری فوق‌العاده ضعیف
کتاب English Grammar in Use (Cambridge) برای همه سطوح دانش زبان
کتاب Oxford Practice Grammar Advanced برای افراد با سطح پیشرفته
کتاب Collins Grammar For IELTS (Advanced) برای افراد با سطح پیشرفته

بهبود گرامر در آزمون آیلتس با مراکز معتبر ایران آموزشگاه

اهمیت گرامر در زبان انگلیسی، لزوم آموزش آن‌ در یک موسسه معتبر را افزایش می‌دهد. آزمون آیلتس دارای نکات گرامری فراوانی است که بیشتر آن‌ها نیاز به تجزیه‌وتحلیل دارند. برای دستیابی به بالاترین مهارت گرامر در آزمون‌ آیلتس باید در موسسات معتبر آیلتس ثبت نام کرد. ایران آموزشگاه در این زمینه به شما کمک می‌کند. مجموعه ما تعداد بالایی از بهترین آموزشگاه‌های آیلتس زبان در ایران را در سایت خود لیست کرده است. شما می‌توانید برای ثبت نام و مشاهده شرایط حضور در این کلاس‌ها، از طریق سایت ایران آموزشگاه اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *