بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس چیست؟

آیلتس را می‌توان به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا معرفی کرد که تقاضای بسیار زیادی برای شرکت در آن وجود دارد. اگر شما نیز به دنبال شرکت در این آزمون هستید، باید به بخش‌های مختلف آن مسلط باشید که یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها، بخش درک مطلب یا همان Reading است. برای این منظور، کتاب‌های مختلفی وجود دارند. در این صفحه از ایران آموزشگاه، بهترین کتاب برای بالابردن مهارت ریدینگ آیلتس را به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس

آزمون آیلتس به چهار نوع کلی تقسیم می‌شود

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این آزمون دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص می‌باشد، آزمون آیلتس آکادمیک از اعتبار بالاتری نسبت به جنرال برخوردار است. البته دو نوع آزمون آیلتس دیگر با نام‌های ویزا و مهاجرت بریتانیا و لایف اسکیلز وجود دارند که به اندازه جنرال و آکادمیک محبوب و معتبر نیستند.

آزمون آیلتس از نوع جنرال یا همان عمومی، آزمونی است که دانش زبان انگلیسی شما را در سطح روزمره و برای موقعیت‌های کاری می‌سنجد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید یا می‌خواهید برای تحصیل در مدارس کشورهای خارجی اقدام کنید، این نوع آیلتس می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

نوع دیگر آزمون آیلتس، آزمون آکادمیک است. این آزمون به عنوان معتبرترین نوع آیلتس شناخته می‌شود و برای ارزیابی مهارت شما برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط دانشگاهی برگزار می‌شود. در نتیجه، اگر می‌خواهید برای مهاجرت اقدام کنید یا به دنبال تحصیل در دانشگاه دلخواه خارجی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم در آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

از قبل توضیح مفصلی در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در اختیار شما قرار داده ایم.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس

بهترین کتاب‌ها برای آماده شدن در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، آزمون آیلتس به دو بخش آکادمیک و جنرال تقسیم می‌شوند. در هر دوی این آزمون‌ها، بخشی به نام درک مطلب یا همان Reading وجود دارد. در آیلتس آکادمیک، ریدینگ از سه بخش تشکیل شده است که هر بخش تقریبا ۷ پاراگراف خواهند داشت. هر متن دارای حدودا ۱۳ سوال و دو تیپ سوال مختلف است که باید به آن‌ها پاسخ دهید. توجه داشته باشید که این متون علمی و آکادمیک هستند. از جمله برخی از زمینه‌های این متون می‌توان به محیط زیست، سیاست، روان‌شناسی، گردشگری، تجارت و تاریخ اشاره کرد. در حال حاضر کتاب‌های زیادی برای تقویت مهارت ریدینگ در این آزمون وجود دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

از جمله کتاب‌های مخصوص ریدینگ آیلتس آکادمیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کتاب Improve your IELTS Reading skills
  2. کتاب Get Ready for IELTS
  3. کتاب IELTS advantage Reading Skills

کتاب محبوب Improve your IELTS Reading skills

کتاب محبوب Improve your IELTS Reading skills

در حال حاضر، کتاب Improve your IELTS Reading skills به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای ریدینگ آیلتس شناخته می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین یا از کتاب‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید. محتوا این کتاب در قالب ده فصل و مناسب برای ریدینگ آزمون آکادمیک است. با مطالعه این کتاب می‌توانید به دایره لغات گسترده‌تر و تکنیک‌های حل ریدینگ سریع دست پیدا کنید.

کتاب مشهور Get Ready for IELTS

کتاب مشهور Get Ready for IELTS

یکی از کتاب‌های جذاب و محبوب برای یادگیری آیلتس، کتاب Get Ready for IELTS است که می‌توانید برای تقویت مهارت ریدینگ خود آن را انتخاب کنید. در رابطه با این کتاب باید بگوییم که انواع لغات آکادمیک رایج در آن وجود دارند و با مطالعه این کتاب، نه‌تنها این لغات را یاد می‌گیرید، بلکه با تیپ‌های مختلف سوال در ریدینگ نیز آشنا خواهید شد. در کنار این موارد، این کتاب به شما استراتژی‌های سریع پاسخگویی به سوال دلخواهتان را آموزش می‌دهد و می‌توانید از این طریق به بخش ریدینگ، به صورت کامل مسلط شوید.

کتاب IELTS advantage Reading Skills

کتاب IELTS advantage Reading Skills

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید و به دنبال تسلط کامل به بخش ریدینگ هستید، کتاب IELTS advantage Reading Skills گزینه‌ای عالی برایتان خواهد بود. این کتاب می‌تواند از جهات مختلف نیاز شما را از بابت یک کتاب حرفه‌ای و آکادمیک برتر کند. با مطالعه کتاب IELTS advantage Reading Skills می‌توانید علاوه بر مهارت‌های مختلف در پاسخگویی به سوالات ریدینگ، با تکنیک‌های تندخوانی آشنا شوید و در کوتاه‌ترین زمان از این بخش عبور کنید.

بهترین کتاب‌ها برای آماده شدن در بخش ریدینگ آیلتس جنرال

سطح آزمون آیلتس جنرال به مراتب پایین‌تر از آکادمیک است. اما در این آزمون، ۵ متن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. موضوعاتی که در متون جنرال وجود دارند، عمومی هستند و دایره لغات محدودتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین طول متون نیز تقریبا نصف متون آکادمیک می‌باشد. در کنار این موارد، برای همه متون نیز یک تیپ سوال در نظر گرفته شده است. در ادامه با برخی از بهترین کتاب‌ها برای ریدینگ آیلتس جنرال آشنا می‌شویم.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب محبوب Cambridge IELTS

کتاب Cambridge IELTS را می‌توان به عنوان یکی از کتاب‌های برتر برای تسلط به ریدینگ آیلتس جنرال معرفی کرد. این کتاب همواره به عنوان یکی از منابع اصلی آیلتس شناخته می‌شود و اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان و به آسانی هرچه تمام‌تر از ریدینگ عبور کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب Cambridge IELTS Cambridge IELTS را مطالعه کنید.

کتاب barron’s IELTS superpack

کتاب barron’s IELTS superpack

یکی از مجموعه کتاب‌هایی که می‌توانید برای یادگیری و تقویت مهارت ریدینگ در آیلتس جنرال به سراغ آن بروید، کتاب barron’s ielts superpack است. این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با در اختیار داشتن آن، با رایج‌ترین تیپ سوالی آیلتس جنرال آشنا شوید و بتوانید تندخوانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

موفقیت در آزمون آیلتس با تقویت مهارت ریدینگ

اگر به دنبال موفقیت در آزمون آیلتس هستید، باید به بخش‌های مختلف آن مسلط باشید که یکی از آن‌ها، بخش ریدینگ است. برای این منظور کتاب‌های مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Cambridge IELTS و IELTS advantage Reading Skills اشاره کرد. اما اگر به دنبال یادگیری اصولی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های مختلف شرکت کنید. ما در ایران آموزشگاه لیست کاملی از آموزشگاه‌های برتر آیلتس IELTS را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید متناسب با شرایط خود در دوره‌های این آموزشگاه‌ها شرکت کنید.

سوالات متداول

آیا برای موفقیت در آیلتس باید به ریدینگ مسلط باشیم؟

بله. در غیر این صورت نمره این بخش را دریافت نمی‌کنید و نمره کلی شما کمتر خواهد شد.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس چیست؟

برای ریدینگ آیلتس، کتاب‌های Cambridge IELTS و Improve your IELTS Reading skills بهترین گزینه‌ها هستند.

آیا بخش ریدینگ آسان است؟

در صورتی که با تکنیک‌ها و تیپ‌های سوالی این بخش آشنا باشید، به راحتی از آن گذر خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *