چند زبان زنده در حال حاضر در جهان وجود دارد

چند زبان زنده در حال حاضر در جهان وجود دارد؟

در دنیا ۱۹۶ کشور وجود دارد. اما آیا می‌دانید که چند زبان در جهان وجود دارد؟ طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده در حدود ۷۱۱۷ زبان در سراسر دنیا صحبت می‌شود. این رقم متاسفانه هر ماه کاهش پیدا می‌کند؛ به طوری که از بین این زبان‌ها ۹۰ درصد از آن‌ها توسط کمتر از ۱۰۰۰۰۰ نفر صحبت می‌شود. تنها در قاره آسیا ۲۲۹۴ زبان، در آفریقا ۲۱۴۴ زبان، در قاره آمریکا ۱۰۶۱ زبان، در اقیانونس آرام ۱۳۱۳ زبان و در قاره اروپا نیز به ۲۸۷ زبان صحبت می‌شود.

می‌توان گفت که تعداد دقیق زبان‌هایی که صحبت می‌شوند همواره با عدم قطعیت همراه است. این مساله به علت وجود این واقعیت است که هنوز بسیاری از نقاط دنیا به طور کامل کاوش نشده‌اند. در این مطلب از ایران آموزشگاه قصد داریم تعداد زبان‌های زنده در دنیا را بررسی کنیم.

چند زبان زنده در حال حاضر در جهان وجود دارد

چند زبان و لهجه در جهان وجود دارد؟

اگر بخواهیم به این پرسش مهم پاسخ بدهیم که چند زبان در جهان وجود دارد باید از تفاوت میان زبان و لهجه مطلع شویم. رقمی‌که در ابتدای مطلب در خصوص تعداد زبان‌ها در دنیا به آن اشاره کردیم رقم بالایی است. شاید با خود بگویید که ۷۱۱۷ زبان شامل گویش‌های مختلف هم می‌شود؛ در صورتی که این آمار و ارقام به زبان‌های شناخته شده رسمی‌در دنیا اشاره دارد که تمامی‌آن‌ها خصوصیات یک زبان را دارند.

اما چه تفاوتی میان زبان و گویش وجود دارد؟ طبق تعریف فرهنگ لغت کمبریج، زبان یک سیستم ارتباطی طبقه‌بندی شده است که مردم در یک کشور خاص از آن استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر گویش نوعی فرم زبانی است که توسط مردم ساکن در یک منطقه خاص از یک کشور تکلم می‌شود. برای درک بهتر تفاوت میان زبان و لهجه باید به شما بگوییم که زبان هم دارای حالت نوشتاری و هم گفتاری است؛ در صورتی که لهجه تنها جنبه گفتاری را دارد. با ذکر یک مثال موضوع را بیشتر برای شما روشن می‌کنیم. دانمارک کشوری کوچک در قاره اروپا با ۵.۶ میلیون نفر است که به ۳۲ لهجه مختلف صحبت می‌کنند.

زبان هایی با بیشتری گویشوری

زبان‌هایی با بیشترین تعداد گویشور در دنیا

چند زبان در قاره‌های مختلف جهان وجود دارد؟ به طور کلی زبان‌هایی که در سراسر قاره‌ها صحبت می‌شوند به صورت نابرابری در میان قاره‌ها، کشورها و مناطق مختلف توزیع شده‌اند. خوب است بدانید که تمامی‌قاره‌ها از لحاظ تعداد زبان‌های تکلم به یک اندازه با یکدیگر فرق ندارند. در این بین قاره آسیا با ۲۳۰۱ زبان در صدر فهرست قاره‌ها قرار دارد. آفریقا با ۲۱۳۸ زبان، اقیانوس آرام با ۱۳۰۰ و قاره آمریکا نیز با ۱۰۶۴ زبان در رده‌های بعدی قرار دارند. در ادامه این بخش آمار دقیق‌تری از زبان‌های با بیشترین تعداد گویشور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

زبان انگلیسی از گویش های رایج

۱. زبان انگلیسی در ۱۰۱ کشور دنیا صحبت می‌شود

زبان انگلیسی در ۱۰۱ کشور دنیا صحبت می‌شود. در کمال ناباوری باید گفت که این تعداد دو برابر فرانسوی‌ها و حتی سه برابر بیشتر از چینی‌ها است. این زبان همچنین به عنوان زبان تجارت جهانی شناخته می‌شود. در نتیجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا علاقه زیادی به یادگیری این زبان بین‌المللی دارند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که زبان انگلیسی تنها زبانی است که تعداد زبان آموزان آن از زبان مادری بیشتر است و طبق آمارها انگلیسی یک میلیارد نفر در دنیا صحبت می‌شود. همچنین ۳۶۹.۹ میلیون نفر انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود در مکالمات استفاده می‎‌کنند و ۹۷۸.۲ میلیون نفر نیز زبان انگلیسی زبان دوم آن‌ها است.

برای شروع یادگیری زبان انلگیسی بهتر است از ابتدا یک ” آموزشگاه خوب زبان ” انتخاب کنید که بتواند شما را در این مسیر یازی کند.

چینی ماندارین

۲. چینی ماندارین دومین زبان بزرگ در دنیا است

چینی ماندارین دومین زبان بزرگ در دنیا با بیش از ۱.۱۲ میلیارد سخنور است. تعداد کل افرادی که در دنیا به زبان چینی ماندارین تکلم می‌کنند، ۹۲۱.۲ میلیون نفر و همچنین ۱۹۸.۷ میلیون نفر غیر بومی‌زبان است. از طرفی چینی ماندارین زبان رسمی‌کشورهایی مثل تایوان و سنگاپور نیز به شمار می‌آید.

زبان هندی

۳. زبان هندی سومین زبان برتر در دنیا از نظر تعداد گویشوران است

در ادامه مطلب ” چند زبان در جهان وجود دارد ” نوبت به زبان هندی می‌رسد. ۳۴۲.۲ میلیون نفر از مردم دنیا زبان هندی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند. از این تعداد زبان هندی ۲۵۸.۳ میلیون نفر نیز گویشور غیر بومی‌دارد. با وجود اینکه هندی زبان کشور هند است اما در خود این کشور به تنهایی ۲۳ زبان رسمی‌وجود دارد.

گویش های اسپانیایی

۴. چند گویشور زبان اسپانیایی در جهان وجود دارد؟

زبان اسپانیایی توسط ۳۲۹ میلیون نفر در دنیا صبحت می‌شود. در ایالات متحده آمریکا هم بزرگ‌ترین جامعه اسپانیایی زبان ساکن است. به همین خاطر می‌توان گفت که کشور آمریکا دومین کشور اسپانیایی زبان بعد از مکزیک به شمار می‌رود. تقریبا در ۳۱ کشور دنیا نیز به زبان اسپانیایی صحبت می‌شود و این زبان یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در جهان است.

زبان عربی

۵. عربی پنجمین زبان بزرگ در سراسر جهان است

زبان عربی استاندارد مدرن در مجموع دارای ۲۷۴ میلیون گویشور در سراسر جهان است که تمامی‌آن‌ها غیر بومی‌زبان هستند. عربی زبان رسمی‌درصد بالایی از کشورهای آسیایی و آفریقایی است و در غالب کشورهای عربی صحبت می‌شود. کشورهای عربی از لحاظ ذخایر نفتی غنی هستند و در این کشورها فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارند. به همین خاطر نیز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا با فراگیری زبان عربی، آینده شغلی خود را در این کشورها تضمین کنند.

سایر زبان‌های رایج در دنیا به شرح زیر هستند:

  • ۲۸۰ میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند
  • ۲۷۲ میلیون نفر در دنیا به زبان بنگالی سخن می‌گویند
  • در حدود ۲۵۸ میلیون نفر در دنیا به زبان روسی سخن می‌گویند
  • ۲۵۷ میلیون نفر به زبان پرتقالی صحبت می‌کنند
  • حدود ۲۳۱.۳ میلیون نفر به اردو حرف می‌زنند
  • حدود ۱۹۹ میلیون نفر به زبان کشور اندونزی سخن می‌گویند
  • حدود ۱۳۴.۶ میلیون نفر به زبان آلمانی سخن می‌گویند
  • بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان فارسی صحبت می‌کنند
  • ۳ میلیون نفر به زبان ویتنامی‌ صحبت می‌کنند
  • ۸۵ میلیون نفر به زبان ایتالیایی سخن می‌گویند

آموزشگاه زبان کشور

شناخت بهترین آموزشگاه زبان کشور در مجموعه ایران آموزشگاه

زبان مجموعه‎ای از گویش‌ها است که به صورت متقابل قابل درک هستند. با توجه به مطالب ذکر شده در این مطلب می‌توان نتیجه گرفت که انگلیسی پرطرفدارترین زبان خارجی برای یادگیری در جهان است؛ به گونه‌ای که در حدود ۱.۵ میلیارد نفر در دنیا این زبان را که زبان مادری آن‌ها نیست انتخاب کرده و یاد می‌گیرند. مجموعه ایران آموزشگاه بانک جامع اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور است. شما از طریق مجموعه ما می‌توانید اطلاعاتی در خصوص کلاس‌های حضوری و ” آموزش آنلاین زبان‌ “مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، چینی، اسپانیایی و ترکی استانبولی را به دست بیاورید.

سوالات متداول

مجموعا چند زبان در جهان وجود دارد؟

در کل ۷۱۱۷ زبان زبان زنده در جهان وجود دارد.

در قرن حاضر آیا زبان منقرض شده‌ای وجود دارد؟

در قرن بیست و یکم ۱۲ زبان به عنوان زبان منقرض شده طبقه‌بندی شده‌اند.

رایج‌ترین زبان در دنیا کدام زبان است؟

از نظر تعداد گویشوران اصلی زبان چینی ماندارین یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در دنیا است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *