نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس

فرمول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس مانند دیگر بخش‌ها منحصربه‌فرد است

داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس باید با تمام بخش‌های این آزمون و به‌خصوص روش نمره‌دهی آن‌ها آشنایی داشته باشند. به‌طور کلی آزمون آیلتس از چهار بخش نوشتاری، شنیداری، مکالمه و خواندن تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها فرمول نمره‌دهی مخصوص به خود را دارند. داوطلبین در هر یک از این بخش‌ها یک نمره جداگانه کسب می‌کنند و میانگین این نمرات، در پایان نمره آیلتس آن‌ها خواهد بود. در این مطلب به روش نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس می‌پردازیم.

ما در مطلب از پیش منتشر شده به بررسی کامل سیستم نمره دهی آزمون آیلتس پرداختیم اگر تمایل به اطلاعات بیشتر دارید وارد صفحه ” نمره در آیلتس ” شوید.

 

نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس

کمی درباره بخش ریدینگ آزمون آیلتس

قبل از این که به سراغ معرفی روش نمره‌دهی بخش ریدینگ آیلتس برویم، بد نیست کمی با این بخش آزمون آشنا شویم. در این بخش، داوطلبان باید در یک بازه زمانی یک ساعته، به سوالت طرح شده پاسخ دهند. داوطلبان آزمون‌های آیلتس جنرال و آکادمیک باید به سوالات یکسان اما متفاوت از نظر متن و تعداد پاسخ مناسب دهند. این بخش خود شامل سه بخش می‌شود که داوطلبان در آن‌ها باید به سوالات چندگزینه‌ای، شناسایی اطلاعات و اطلاعات تطبیقی پاسخ دهند. اگر می‌خواهید در بخش ریدینگ این آزمون موفق شوید و نمره‌ای بالا کسب کنید، پیشنهاد می‌شود سری به مقاله مهارت ” ریدینگ آیلتس ” در سایت ایران آموزشگاه بزنید تا بدانید که قرار است با چه سوالاتی روبه‌رو شوید.

از جمله بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس عبارت‌اند از:

  • گرامر خود را تقویت کنید
  • مطالعه منظم انواع متون انگلیسی ساده یا دشوار
  • بهبود مهارت تندخوانی
  • دایره لغات خود را تقویت کنید
  • از آزمون‌های پیشین برای آمادگی در آزمون خود استفاده کنید

نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس

فرمول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس

فرمول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس، شباهت‌های بسیار زیادی با فرمول نمره‌دهی بخش‌های دیگر دارد. در این بخش نیز شما باید به ۴۰ سوال در زمان مشخصی پاسخ دهید. هرچه تعداد پاسخ‌های صحیح شما بیشتر باشد، نمره نهایی شما نیز بیشتر خواهد بود. نکته بسیار مهم در نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس این است که در این بخش هیچ نمره منفی وجود ندارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود تا به تمام سوالات مطرح شده پاسخ دهید.

جدول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک

همان‌طور که اشاره شد، سوالات مطرح شده در آیلتس جنرال و آکادمیک تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به همین خاطر جدول و فرمول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک نیز با یکدیگر متفاوت است. به‌طور کلی فرمول نمره‌دهی در آیلتس آکادمیک نسبت به آیلتس جنرال سخت‌گیرانه‌تر است. به همین خاطر در آیلتس آکادمیک، شما باید به سوالات بیشتری برای کسب نمره بالاتر پاسخ صحیح دهید. در ادامه جدول‌های نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک را مرور می‌کنیم.

پاسخ‌های درست در آیلتس جنرال نمره نهایی در آیلتس جنرال
۴۰ ۹
۳۹ ۸.۵
۳۷ تا ۳۸ ۸
۳۴ ۷.۵
۳۴ تا ۳۵ ۷
۳۳ تا ۳۲ ۶.۵
۳۰ تا ۳۱ ۶
۲۷ تا ۲۹ ۵.۵
۲۳ تا ۲۶ ۵
۱۹ تا ۲۲ ۴.۵
۱۵ تا ۱۸ ۴
۱۲ تا ۱۴ ۳.۵
۹ تا ۱۱ ۳
۶ تا ۸ ۲.۵

 

جدول نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک نیز به شرح زیر است:

پاسخ‌های درست در آیلتس آکادمیک نمره نهایی در آیلتس آکادمیک
۳۹ تا ۴۰ ۹
۳۷ تا ۳۸ ۸.۵
۳۵ تا ۳۶ ۸
۳۳ تا ۳۴ ۷.۵
۳۰ تا ۳۲ ۷
۲۷ تا ۲۹ ۶.۵
۲۳ تا ۲۶ ۶
۱۹ تا ۲۲ ۵.۵
۱۵ تا ۱۸ ۵
۱۳ تا ۱۴ ۴.۵
۱۰ تا ۱۲ ۴
۸ تا ۹ ۳.۵
۶ تا ۷ ۳
۴ تا ۵ ۲.۵

باید اشاره کرد که متون انتخاب شده در آزمون آیلتس آکادمیک بسیار دشوارتر و تخصصی‌تر هستند. به همین خاطر اگر قصد شرکت در آیلتس آکادمیک را دارید، باید به‌خوبی خود را برای سوالات سخت این آزمون آماده کنید. با توجه به معتبر بودن نمره این آزمون در دانشگاه‌های خارجی، بیشتر داوطلبان ایرانی به سراغ شرکت در آیلتس آکادمیک می‌روند. به همین خاطر حتما به روش نمره دهی بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک توجه داشته باشید.

ایران آموزشگاه؛ مرجعی برای آشنایی با بهترین آموزشگاه‌های آیلتس ایران

برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا در آن دچار استرس زیادی شده‌اید؟ باید به شما بگوییم که با ایران آموزشگاه دیگر جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. چرا که شما می‌توانید در وب‌سایت ما بهترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی و آیلتس را مشاهده و بهترین آن‌ها را برای یادگیری زبان و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *