نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های اروپایی

بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. به همین خاطر مهم‌ترین شرط لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های اروپایی، داشتن مهارت زبان انگلیسی است. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها، باید مدرک آیلتس آکادمیک داشته باشید. البته هر دانشگاه نمره خاصی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرد و داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های اروپا باید حداقل نمره را در آزمون آیلتس کسب کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های اروپایی بپردازیم.

برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با این آزمون بین المللی به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آزمون آیلتس ” دیدن نمایید.

نمره آیلتس برای قبولی در برخی از دانشگاه های اروپایی

داشتن نمره آیلتس برای دانشگاه‌های اروپا اهمیت بسیاری دارد، به طوری که بدون داشتن نمره لازم آیلتس، نمی‌توانید از دانشگاه های مطرح اروپایی پذیرش بگیرید. در ادامه به نمره آیلتس برای قبولی در برخی از دانشگاه های اروپایی اشاره می‌کنیم.

آیلتس برای قبولی در دانشگاه کامبریج و آکسفورد

۱. نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های کمبریج و آکسفورد

دانشگاه های معتبر انگلستان، این کشور را به مقصدی مناسب برای جهت ادامه تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است. یکی از اولین گام‌ها برای شروع فرایند درخواست تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، اثبات تسلط بر زبان انگلیسی است. حداقل نمره آیلتس برای قبولی در این دو دانشگاه مطرح انگلستان به شرح زیر است:

  • دانشگاه آکسفورد: متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه آکسفورد، باید در آزمون آیلتس حداقل نمره کل ۷ را کسب کنند. به عبارت دیگر، داوطلبان باید در قسمت‌های نوشتار، شنیدار، خواندن و صحبت کردن حداقل ۶.۵ کسب کنند. با توجه به فضای رقابتی، گرفتن نمره کل ۷.۵ می‌تواند شانس شما را برای پذیرش در این دو دانشگاه افزایش دهد
  • دانشگاه کمبریج: داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه باید نمره کل ۷.۵ را در آزمون آیلتس کسب کنند. گفتنی است حداقل نمره در هر یک از بخش‌های نوشتار، شنیدار، خواندن و صحبت کردن، ۷ است

قبولی در دانشگاه های لهستان

۲. حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های لهستان

یکی از نکاتی که دانشجویان را برای ادامه تحصیل در کشور لهستان به خود جلب می‌کند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور است. در واقع لهستان یکی از مقاصد برتر تحصیلی در دنیا به شمار می‌رود. دانشجویان بسیار زیادی از گوشه و کنار جهان با هدف تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به لهستان سفر می‌کنند. هزینه مناسب تحصیل، کیفیت بالای آموزش و بورس‌های متنوع تحصیلی از مزایای مهم تحصیل در دانشگاه‌های لهستان به شمار می‌آیند.

از میان معتبرترین دانشگاه‌های لهستان می‌توان به دانشگاه ورشو اشاره کرد. دانشجویان مقطع کارشناسی برای گرفتن پذیرش در دانشگاه ورشو و بیشتر دانشگاه‌های این کشور، باید در آزمون آیلتس نمره ۶ را کسب کنند. لازم به ذکر است که نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های لهستان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ۶.۵ است.

آیلتس برای قبولی در دانشگاه های جمهوری چک

۳.حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های جمهوری چک

کشور زیبای چک، یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای ادامه تحصیل دانشجویان به شمار می‌رود. دانشگاه های این کشور اروپایی، دوره‌های معتبری برای دانشجویان تمامی مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌کنند. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید نمره مناسب را در آزمون آیلتس کسب کنید. حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های این کشور اروپایی ۵.۵ است.

گفتنی است در برخی از دانشگاه های لهستان امکان تحصیل بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز وجود دارد. از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به امکان تحصیل رایگان، موقعیت جغرافیایی مناسب و هزینه پایین تحصیل در این کشور اشاره کرد.

آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آلمان

۴. حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌های آلمان

آلمان محبوب‌ترین کشور برای ادامه تحصیل دانشجویان است. وجود دانشگاه‌های مطرح و ارائه برنامه درسی عالی، موجب شده‌اند تا دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا به آلمان رهسپار شوند. بیشتر دانشگاه های این کشور صرفا با ارائه مدرک تافل یا آیلتس دانشجو می‌پذیرند.

دانشگاه های این کشور رشته‌های مختلف را به زبان‌های آلمانی و انگلیسی تدریس می‌کنند. از میان بهترین دانشگاه های آلمان، می‌توان به دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه آخن اشاره کرد. حداقل نمره آیلتس برای قبولی در رشته‌هایی که در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند ۶.۵ است.

آیلتس برای قبولی در دانشگاه های ایتالیا

۵. حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا

برای اینکه بتوانید در دانشگاه های ایتالیا ادامه تحصیل بدهید، باید مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان ایتالیایی ارائه کنید. البته پذیرش و حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های ایتالیا نسبت به کشورهایی مانند کانادا یا انگلستان آسان‌تر است. بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. حداقل نمره آیلتس آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌های این کشور به مواردی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته مورد نظرتان بستگی دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید بتوانید در آزمون آیلتس، حداقل نمره کل ۶ را کسب کنید.

 

در مقاله از پیش منتشر شده ای اطلاعات جامعی در رابطه با نمره قبولی آیلتس در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه ” حداقل نمره آزمون آیلتس ” مراجعه بفرمایید.

 

نمره آیلتس، معیار مهمی برای قبولی در دانشگاه های اروپایی است

بیشتر کشورهای اروپایی به مدارک زبان انگلیسی و نمره آیلتس بالا نیاز دارند. البته این مساله در مورد کشورهای بهتر و دانشگاه‌های برتر، بیشتر خود را نشان می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، مقطع تحصیلی نیز می‌تواند در حداقل نمره آیلتس تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، داشتن نمره مناسب آیلتس می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متنوع دانشگاه های اروپایی نیز بهره‌مند شوند.

به آن دسته از دوستانی که علاقه مند به شرکت در دوره های آیلتس و دنبال بهترین دوره های آیلتس هستند پیشنهاد میدهیم از صفحه ” بهترین آموزشگاه آیلتس ” دیدن نمایند.

سوالات متداول

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی، آیا داشتن مدرک آیلتس لازم است؟

در دانشگاه های اروپایی که دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند، نمره آیلتس یکی از معیارهای قبولی در آنها است.

حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آلمان چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس برای کسب پذیرش در دانشگاه های آلمان، ۶.۵ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *