نام کشورها به انگلیسی

بهترین روش به خاطر سپردن نام کشورها به انگلیسی چیست؟

دانستن نام کشورها به انگلیسی خیلی می‌تواند جالب باشد، مخصوصا اگر معنی نام آنها را نیز بدانیم. در زمان قاجار که شاهان قاجار به اروپا سفر می‌کردند، به آنجا نام فرنگ را داده بودند که از کلمه فرانسه گرفته شده بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی نام کشورها به انگلیسی بپردازیم. پس اگر علاقمند به یادگیری انگلیسی هستید با ما همراه باشید.

بریتانیا، بریتانیای کبیر، انگلیس یا انگلستان

بریتانیا، بریتانیای کبیر، انگلیس یا انگلستان؟

ما در ایران، معمولا بریتانیا، بریتانیای کبیر را همان سرزمین انگلیس یا انگلستان (یعنی سرزمین انگلیسی‌ها) می‌دانیم؛ همانطور که مجارستان به معنی سرزمین مجارها است. اما بریتانیا شامل سرزمین‌های بریتانیای کبیر، ایرلند و نزدیک به ۶ هزار جزیره در بخش‌های مختلف جهان است. اما بریتانیای کبیر کجاست و تفاوت انگلستان با بریتانیا چیست؟ بریتانیای کبیر شامل کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است.

انگلیس یا همان انگلستان بزرگترین کشور بریتانیا است. بریتانیا به انگلیسی (Britain) نوشته می‌شود و نام کشور انگلیس نیز (England) است. جالب است بدانید که نام لاتین بریتانیا، (Britannia) است که از کلمه (brith) از زبان سلت‌ها گرفته شده و به معنای رنگارنگ می‌باشد.

نام های ایران در طول تاریخ به زبان انگلیسی

نام های ایران در طول تاریخ به زبان انگلیسی

در طول تاریخ، کشور ما با دو نام ایران و پرشیا شناخته می‌شد. هنوز هم یکی از محبوب‌ترین نژاد گربه در جهان با نام گربه پرشین شناخته می‌شود. پرشیا در زبان انگلیسی به شکل (Persia) نوشته می‌شود. نام کشور ایران در زبان انگلیسی به صورت (Iran) نوشته و برای ملیت ایرانی نیز از واژه (Iranian) استفاده می‌شود.

نام کشورها به انگلیسی

نام جالب برخی از کشورها به زبان انگلیسی

بسیاری از کشورها نام کنونی خود را صدها سال پیش و برخی هزاران سال پیش انتخاب کرده‌اند. برخی از این نام‌ها افتخارآفرین و برخی دیگر نیز باعث شگفتی‌اند. در ادامه به نام برخی از کشورها به انگلیسی همراه با معنی آنها اشاره می‌کنیم.

نام کشور اسپانیا به انگلیسی (Spain) نوشته می‌شود. جالب است بدانید که نام این کشور از کلمه «سپان» گرفته شده که در زبان کارتاژی به معنی خرگوش است. بنابراین اسپانیا سرزمین خرگوش‌ها است! اما برخی از افراد بر این باور هستند که نام این کشور از واژه کارتاژی «سفان» به معنی شمال گرفته شده است؛ چرا که اسپانیا در شمال منطقه کارتاژ (در تونس) قرار گرفته بود.

نام کشور ایتالیا به انگلیسی (Italy) نوشته می‌شود. گفته می‌شود این نام از کلمه «ویتولوس» در زبان لاتین به معنی گوساله گرفته شده است و می‌توان ایتالیا را سرزمین گوساله دانست. البته نظریه دیگری هم می‌گوید که نام ایتالیا از «دیووی-تلیا» به معنی سرزمین نور گرفته شده است.

نام کشور قبرس به انگلیسی (Cyprus) نوشته می‌شود. جزیره قبرس به خاطر داشتن مس بسیار زیاد، الهام‌بخش یونانیان شد و آنها نام این جزیره را با ریشه «کیبروس»، قبرس گذاشتند که به معنی مس است. از سوی دیگر، نام کشور مقدونیه به انگلیسی (Macedonia) نوشته می‌شود. نام این کشور از کلمه یونانی «ماک» به معنی بلند گرفته شده است؛ زیرا افرادی بلندقامت در این سرزمین زندگی می‌کردند.

اگر کنجکاو هستین که نام کشور ها به آلمانی چگونه است به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” نام کشور ها به آلمانی ” دیدن فرمایید.

بهترین

 

بهترین کلاس‌های زبان انگلیسی در ایران آموزشگاه

زبان منبع اصلی ارتباطات ما است و زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌ها می‌باشد. در واقع دانستن زبان انگلیسی، یکی از موارد ضروری برای زندگی در دنیای امروزی است. شما با یادگیری این زبان بین‌المللی می‌توانید با افراد از کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید.

سایت ایران آموزشگاه آموزشگاه‌های معتبر از جمله ” بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی ” را معرفی می‌کند. ما در ایران آموزشگاه با درنظر داشتن دغدغه‌های زبان‌آموزان از جمله کیفیت آموزش و همینطور هزینه آن، مجموعه‌ای از محبوب‌ترین موسسات آموزشی را گردآوری کرده‌ایم. اگر تصمیم گرفته‌اید برای داشتن آینده‌ای بهتر، زبان انگلیسی را یاد بگیرید، حتما بهترین موسسات را در ایران آموزشگاه پیدا خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *