بهترین منابع ریدینگ (Reading) آیلتس

ضرورت استفاده از بهترین منابع ریدینگ آیلتس

ریدینگ (Reading) به عنوان یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز آزمون آیلتس شناخته می‌شود. بسیاری از متقاضیان معمولا به دلیل عدم تسلط بر واژگان یا آشنا نبودن با تکینک‌های کاربردی پاسخ‌دهی به این سوالات نمی‌توانند نمره قابل قبولی را در این بخش کسب کنند. به همین علت، مطالعه بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای موفقیت در این بخش از آزمون اهمیت بسیار زیادی دارد. منابع و کتاب‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید برای تقویت مهارت ریدینگ (Reading) از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب از ایران آموزشگاه، قصد داریم تا متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس را با تعدادی از بهترین و کاربردی‌ترین منابع موجود برای تقویت مهارت ریدینگ آشنا کنیم.

یکی از مهارت های ریدینگ مورد نیاز در آزمون آیلتس، بالا بردن سطح درک مطلب است که به این منظور ما بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس را در مقاله ای جداگانه به شما معرفی کرده ایم.

بهترین منابع ریدینگ (Reading) آیلتس از دید شما

نگاهی به بهترین منابع ریدینگ آیلتس برای سطوح مختلف

سوالاتی که در بخش ریدینگ آزمون آیلتس مطرح می‌شوند، معمولا نسبت به سایر بخش‌ها از تنوع بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه شما برای پاسخگویی به این سوالات باید دایره لغات وسیعی داشته باشید. از طرف دیگر، محدودیت زمان آزمون ریدینگ (۶۰ دقیقه) باعث می‌شود که معمولا شرکت‌کنندگان برای پاسخ‌دهی به تمامی سوالات با محدودیت زمانی مواجه شوند. بنابراین در صورتی که قصد داشته باشید نمره بالایی را در بخش ریدینیگ کسب کنید، باید با آمادگی کامل در جلسه امتحان حاضر شوید.

برای این منظور، شما باید با مطالعه منابع مهم و کاربردی که برای آماده‌سازی زبان‌آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس طراحی شده‌اند، خود را به سطح آمادگی لازم نزدیک کنید. بهترین منابع ریدینگ آیلتس موجود در بازار دارای سطوح مختلفی هستند. شما برای انتخاب گزینه‌های مناسب در قدم اول باید سطح مهارت خود در بخش ریدینگ را مورد ارزیابی قرار دهید پس از تعیین سطح خود می‌توانید با توجه به نوع آزمون آیلتس به سراغ انتخاب منابع مناسب بروید. همان‌طور که می‌دانید، منابع کاربردی برای یادگیری ریدینگ آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه با تعدادی از بهترین منابع برای تقویت مهارت ریدینگ دو آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس آشنا می‌شویم.

منابع ریدینگ آزمون آکادمیک آیلتس

۱. بهترین منابع ریدینگ برای آیلتس آکادمیک

خوشبختانه تعداد منابع موجود برای بخش ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک بسیار زیاد است و شما در انتخاب بهترین منابع ریدینگ آیلتس به مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید. هر یک از این منابع دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و می‌توانند در تقویت جنبه خاصی از مهارت ریدینگ به متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک کنند. شما باید با شناسایی دقیق و توجه به نقاط ضعف و قوت خود، برای انتخاب بهترین منبع مطالعاتی تصمیم‌گیری کنید.

بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های موجود برای ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک عبارتند از:

  • کتاب Collins Reading for IELTS: انتشارات کالینز به عنوان یکی از برترین ناشران کتاب‌های آموزشی آیلتس شناخته می‌شود. کتاب Reading for IELTS که توسط این انتشارات به چاپ رسیده است، یکی از بهترین منابع ریدینگ آیلتس آکادمیک به شمار می‌آید. این کتاب در ۱۱ فصل مجزا شما را با موضوعات متفاوت و تکنیک‌های اصلی پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ آشنا می‌کند
  • کتاب IELTS advantage-reading skills: یکی از بهترین و مهم‌ترین کتاب‌های آموزشی موجود برای تقویت مهارت ریدینگ کتاب IELTS advantage است. این کتاب دارای ۱۰ فصل مجزا است که متقاضیان می‌توانند با مطالعه دقیق این فصول تمامی اطلاعات لازم جهت کسب نمره قابل قبول در بخش ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک را کسب کنند
  • کتاب Official Cambridge guide to IELTS: یکی از بهترین منابع ریدینگ آیلتس کتاب Official Cambridge guide to IELTS به شمار می‌رود که نه تنها برای متقاضیان آزمون آکادمیک، بلکه برای شرکت‌کنندگان آزمون جنرال آیلتس نیز بسیار کاربردی است. در این کتاب شما با نمونه سوالات دوره‌های قبلی آزمون آیلتس و نکات پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ آشنا می‌شوید

منابع ریدینگ آزمون جنرال آیلتس

۲. بهترین منابع ریدینگ برای آیلتس جنرال

بخش ریدینگ آزمون آیلتس جنرال دارای ۳ بخش مجزا است و شرکت‌کنندگان در مجموع باید ۵ متن با موضوعات مختلف را مطالعه کرده و سپس به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دهند. سوالات مطرح‌شده در بخش ریدینگ آزمون جنرال نسبت به سوالات آزمون آکادمیک ساده‌تر است و شما می‌توانید با مطالعه بهترین منابع ریدینگ آیلتس به راحتی به این سوالات پاسخ دهید.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین کتاب‌های بخش ریدینگ آزمون جنرال آیلتس آشنا می‌شویم:

  • کتاب Barron`s IELTS superpack: متقضایان شرکت در آزمون آیلتس جنرال، می‌توانند با مطالعه و بررسی متون عمومی موجود در کتاب Barron`s IELTS superpack آمادگی خود را برای پاسخ‌دهی به سوالات بخش ریدینگ افزایش دهند. این کتاب تکنیک‌های کاربردی را به شما آموزش می‌دهد
  • کتاب IELTS Vocabulary Maste Class: شما می‌توانید با مطالعه این کتاب با یک تیر چند نشان بزنید! با مطالعه این کتاب دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند و نه تنها شما می‌توانید با آمادگی بیشتری به سوالات بخش ریدینگ پاسخ دهید، بلکه بخش بزرگی از مشکلات شما در بخش اسپیکینگ و رایتینگ نیز به کمک این کتاب کاربردی برطرف می‌شود
  • مجموعه کتاب‌های کمبریج: احتمالا همه شما با مجموعه کتاب‌های آموزشی موسسه کمبریج آشنایی دارید. از آنجا که کمبریج به عنوان نهاد برگزارکننده آزمون آیلتس شناخته می‌شود، کتاب‌های منتشرشده از سوی این موسسه از بهترین منابع ریدینگ آیلتس جنرال به شمار می‌آیند

در مقاله های از قبل منتشر شده توضیح مفصلی در رابطه با انواع آزمون آیلتس و تفاوت های آزمون جنرال و اکادمیک آنها خدمت شما کاربر عزیز ارائه داده ایم.

بهترین دوره های آموزش آیلتس

تقویت مهارت ریدینگ با شرکت در دوره‌های آموزش آیلتس

مطالعه بهترین منابع ریدینگ آیلتس از پیش‌نیازهای اصلی موفقیت در این آزمون سرنوشت‌ساز به شمار می‌آید. شما باید با شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت خود و با توجه به نوع آزمون آیلتس که قصد شرکت کردن در آن را دارید، به سراغ انتخاب منابع آموزشی مناسب بروید. البته برای بسیاری از افراد مطالعه این منابع به تنهایی کافی نیست و باید در دوره‌های آموزشی کاربردی شرکت کنند.

ایران آموزشگاه به عنوان مرجع اصلی معرفی برترین آموزشگاه‌های زبان در ایران شناخته می‌شود. در صورتی که برای انتخاب آموزشگاه آیلتس معتبر جهت شرکت در دوره‌های آموزشی نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از راهنمایی‌های موجود در وبسایت ما استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین منبع آموزشی برای تقویت سطح عمومی مهارت ریدینگ چیست؟

از بهترین منابع عمومی موجود برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس می‌توان به مجموعه کتاب‌های Inside Reading و Active skills for reading اشاره کرد.

بهترین راه برای افزایش آمادگی برای پاسخ‌دهی به سوالات بخش ریدینگ چیست؟

مطالعه بهترین منابع ریدینگ آیلتس، آشنایی با نمونه سوالات بخش ریدینگ و گسترش دامنه واژگان از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش آمادگی به شمار می‌آیند.

کدام منابع ریدینگ برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک مناسب هستند؟

منابعی مانند مجموعه کتاب‌های کمبریج برای تقویت مهارت ریدینگ هر دو نوع آزمون آیلتس مناسب هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *