معرفی انواع مدارس در کانادا

معرفی انواع مدارس در کانادا

کشور کانادا یکی از پر تقاضا ترین و پر طرفدارترین کشور‌ها برای افرادی است که قصد شروع تحصیل و یا ادامه دادن تحصیلات تکمیلی خود در کانادا را دارند. از دلایلی که باعث می شود کانادا به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در بین افراد تبدیل شود میتوان به:

کیفیت آموزشی بالا، داشتن دانشگاه‌‌ها و مدارس با رتبه علمی بالا، دارا بودن سطح کیفیت بالا برای زندگی اشاره کرد. در این مطلب به بررسی انواع مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان خواهیم پرداخت.

در این محتوا قصد داریم تحصیل در مدارس کانادا و انواع این مدارس را با هم بررسی کرده و در رابطه با هر نوع مدرسه در کانادا توضیحاتی داده تا شما به عنوان پدر و مادر بتوانید بهترین انتخاب را برای ادامه‌ی تحصیل فرزند خود در این کشور داشته باشید.

مدارس کانادا به طور کلی به سه‌ دسته‌ تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • مدارس خصوصی
  • مدارس دولتی
  • مدارس شبانه‌روزی

هر کدام از این سه نوع مدرسه در کانادا در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دانش‌آموز می‌پذیرند.

مدارس دولتی در کانادا

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد مدارس دولتی در کانادا این است که، مدارس دولتی برای شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند رایگان است ولی در غیر این صورت، دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت نمایند.

مدارس دولتی در کانادا بیش‌تر دانش‌آموزانی را ثبت‌‌نام می‌کنند که در همان محدوده و در همان شهر باشند. کلاس‌های این مدارس بسیار شلوغ و پر‌جمعیت است و ممکن است پذیرش گرفتن برای دانش‌آموزان بین‌المللی در این مدارس بسیار زمان‌بر باشد. علاوه بر این همان‌طور که در بالا گفته شد، تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان بین‌المللی شامل هزینه می‌شود و رایگان نیست.

مدارس خصوصی در کانادا

مدارس خصوصی هم در کانادا به صورت روزانه هستند ولی تفاوتی که با مدارس دولتی دارند این است که برای کلیه‌ی دانش‌آموزان، چه تابعیت کانادا را داشته باشند و چه دانش‌آموز بین‌المللی باشند، رایگان نیست و دانش‌آموزان می‌بایست شهریه پرداخت نمایند.

مدارس شبانه‌ روزی در کانادا

در این نوع مدارس همان‌طور که از اسم آن مشخص است دانش‌آموزان تمامی وقت خود را در مدرسه می‌گذرانند و در آن‌جا اقامت دارند و فقط آخر هفته‌ها و یا تعطیلات می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند. در مدارس شبانه‌روزی، دانش‌آموزان روز‌ها در کلاس و مشغول تحصیل هستند و شب‌ها به خوابگاه‌های خود میروند و استراحت می‌کنند.

نکته‌ای که در خصوص این نوع مدارس مهم است این است که، معلم‌ها و مدیر در کنار دانش‌آموزان حضور دارند و رفتار آن‌ها را زیر نظر قرار می‌دهند و بر آن‌ها نظارت می‌کنند. برای ثبت نام در این مدارس، مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه اجباری نیست و دانش‌آموزان می‌توانند در دوره‌های زبان آموزی که برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود شرکت کنند.

شرایط پذیرش از مدارس در کانادا

برای دریافت پذیرش از مدارس در کانادا باید شرایطی داشت که این شرایط شامل موارد زیر خواهد بود:

  • داشتن حداقل ۱۰ سال سن
  • معرفی شخصی به عنوان قیم در کانادا
  • تمکن مالی والدین برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی فرزندشان

تحصیل در کانادا برای خانواده‌ی فرد محصل چه مزایایی دارد؟

تحصیل در کشور کانادا برای خود فرد مزایایی دارد و باعث می‌شود آینده‌ای متفاوت و موفق‌تر برای خود رقم بزند، علاوه بر مزایای تحصیل در کانادا برای خود دانش‌آموز، تحصیل در کانادا برای خانواده‌ی فرد نیز مزایایی دارد که این مزایا را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

به همراه فرد محصل، یکی از والدین او می‌تواند تا پایان تحصیلات فرزند در کانادا بماند و پس از آن که فرزندشان ویزا دریافت کرد می‌تواند برای درخواست ویزای توریستی کانادا برای والدین خود درخواست دهد.

از مزایای دیگر تحصیل در کانادا برای خانواده‌ی فرد محصل میتوان به این موضوع اشاره کرد که پدر و مادر شخص محصل می‌توانند برای پذیرش در کالج‌های کانادا درخواست دهند.

اولین گام و اولین مدرک از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای خانواده‌ی فرد محصل برای دریافت ویزای تحصیلی این است که باید دوره‌‌ی چند ماهه‌ای را برای یادگیری زبان بگذرانند. پس از آن‌که والدین، ویزای تحصیلی خود را دریافت کردند و دوره‌ای تخصصی در کالج را گذراندند می‌توانند به صورت پاره وقت در کانادا به انجام کاری مشغول شوند و برای دریافت اقامت دائم کانادا از روش تجربه‌ی کار کانادایی اقدام نمایند.

بررسی انواع مدارس در شهر تورنتو کشور کانادا

مدرسه در تورنتو کانادا به صورت مدارس دولتی، مدارس خصوصی، مدارس کاتولیک و مدارس هنر وجود دارند. مدارس عمومی تحت بودجه فدرال اداره می‌شوند و برای عموم رایگان هستند. فقط دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت نمایند.

مدارس خصوصی هم دارای شهریه هستند و با کیفیت بیشتری به آموزش می‌پردازند. مدارس کاتولیک، نوعی مدرسه عمومی هستند، فقط پایه مذهبی دارند. مدارس هنر هم تأکید بیشتری بر تدریس دروس هنری دارند.

تفاوت مدارس دولتی و خصوصی تورنتو

طبیعتاً اولین تفاوت مدارس دولتی و غیردولتی در هر کشوری به مقدار شهریه آن مدارس برمی‌گردد. بنابراین شهریه مدارس خصوصی در تورنتو از مدارس عمومی آن بالاتر است. در مدارس عمومی این کشور، هر ترم، سه یا چهار درس به دانش‌آموزان داده می‌شود.

حال آن‌که در مدارس خصوصی، تعداد درس‌های یک ترم به ۸ مورد هم می‌رسد. پس می‌توان نتیجه گرفت که سرعت تحصیل در مدارس خصوصی، بالاتر از مدارس دولتی است. همچنین کیفیت ارائه دروس نیز در این مدارس بالاتر است.

اما در مدارس عمومی، فرصت بیشتری برای حضور در اجتماع فراهم است. دانش‌آموزان ایرانی می‌توانند در مدارس دولتی، با سرعت بیشتری به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند. اگرچه مدارس فارسی زبان تورنتو هم می‌‌توانند در این امر نقش داشته باشند. اما اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، حضور در مدارس دولتی و خصوصی تورنتو بهتر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *