معایب میکروبلیدینگ ابرو

معایب میکروبلیدینگ؛ دلایلی برای عدم استفاده از این روش

میکروبلیدینگ ابرو یک فرایند زیبا‌سازی و کاشت رنگ‌دانه در زیر پوست است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش، یک تکنیک آرایش نیمه‌دائمی و شامل استفاده از یک ابزار کوچک دستی برای ایجاد ضربه‌های ظریف بر روی پوست است تا ظاهر ابروها پرتر و البته طبیعی‌ به نظر برسند. با این حال، اگرچه ممکن است میکروبلیدینگ راه‌ حلی سریع و آسان برای دستیابی به ابروهایی بی‌نقص به نظر برسد، اما دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است بخواهید از میکروبلیدینگ به طور کلی صرفنظر کنید. از این رو در این مطلب با جزئیات روش میکروبلیدینگ ابرو، مزایا و به‌ویژه معایب میکروبلیدینگ آشنا می‌شویم.

میکروبلیدینگ صورت

میکروبلیدینگ صورت چیست؟

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائمی ابرو است. همچنین روشی است که ابروهای کم‌حجم یا نازک را به کمک پر تر نشان داده و در واقع با کمک میکروبلیدینگ می‌توانید فرم دلخواهی برای ابروهای خود ایجاد کنید. به منظور یادگیری این روش زیباسازی می‌توانید در دوره آموزشی میکروبلیدینگ در بهترین و معتبرترین آموزشگاه آرایش دائم صورت شرکت و مدرک بین‌المللی معتبر دریافت کنید.

روش انجام میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو در محیطی استریل توسط متخصص آموزش‌دیده انجام می‌شود. قبل از انجام آن، تکنسین با متقاضی مشورت می‌کند تا شکل و رنگ مورد نظر ابروهای او را مشخص کند. سپس از یک مداد به منظور ترسیم شکل ابروها روی پوست مشتری استفاده می‌کند تا به‌عنوان یک راهنما در طول فرایند عمل کند. سپس تکنسین از یک ابزار دستی استریل برای ایجاد برش‌های کوچک در پوست و کاشت رنگ‌دانه در زیر پوست استفاده و ظاهری شبیه مو ایجاد می‌کند. این روند تا رسیدن به شکل ظاهری مورد نظر و پری مطلوب ابرو ادامه پیدا می‌کند. این روش معمولا حدود دو ساعت طول می‌کشد تا کامل شود.

معایب میکروبلیدینگ چیست؟

یکی از اصلی‌ترین معایب میکروبلیدینگ ابرو، درد بسیار زیادی است که می‌تواند با این روش همراه باشد. این فرآیند شامل کاشت رنگ‌دانه در زیر پوست با استفاده از سوزن‌های ریز است که می‌تواند باعث ناراحتی و حتی درد و خونریزی برای برخی افراد شود. این روش به‌ویژه برای کسانی که پوست حساس یا تحمل کمی در برابر درد دارند اصلا مناسب نیست.

یکی دیگر از معایب میکروبلیدینگ، خطر عفونت است. هر زمان که پوست آسیب ببیند، خطر عفونت وجود دارد و اگر ابزار مورد استفاده برای میکروبلیدینگ به درستی استریل نشود، این خطر می‌تواند حتی بیشتر شود. میکروبلیدینگ می‌تواند منجر به قرمزی، تورم و سایر علائمی شود که در این صورت ممکن است به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشد.

هزینه میکروبلیدینگ نیز بسیار زیاد است و این به‌خودی‌خود یک نقطه‌ضعف به شمار می‌رود. بسته به محل انجام و شخص انجام دهنده میکروبلیدینگ، هزینه آن می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. همین موضوع این روش را برای افرادی که توان مالی لازم را ندارند غیر قابل دسترس می‌کند.

میکروبلیدینگ از طرفی یک راه حل زیبایی نیمه دائمی است. به این معنی که نتایج آن در نهایت محو می‌شوند و نیاز به ترمیم مجدد دارند. از این رو می‌تواند پرهزینه باشد و همچنین به این معنی است که شما متعهد به حفظ ظاهر ابروهای خود در طول زمان خواهید بود. اگر تصمیم بگیرید که دیگر ظاهر ابروهای میکروبلید شده خود را دوست ندارید، باید مراحل برداشتن و پاک کردن ابرو را انجام دهید که می‌تواند به‌شدت دردناک و زمان‌بر باشد. در نهایت نیز از اشکالات میکروبلیدینگ این است که برای همه مناسب نیست. کسانی که پوست حساس و یا شرایط و بیماری‌های پزشکی خاصی دارند ممکن است متقاضیان خوبی برای این روش نباشند

 

معایب اصلی میکروبلیدینگ

معایب میکروبلیدینگ

باید اشاره کرد که در کنار موارد بسیار زیاد و مهم اشاره شده از معایب میکروبلیدینگ، مزایایی نیز برای این روش وجود دارند. یکی از مزایای اصلی میکروبلیدینگ ابرو این است که راه حلی طولانی‌مدت برای ابروهای کم‌پشت یا نازک ارائه می‌دهد. نتایج آن می‌توانند تا سه سال با مراقبت‌های بعدی مناسب باقی بمانند که به طور قابل توجهی طولانی‌تر از سایر گزینه‌های تقویت ابرو مانند رنگ کردن یا اپیلاسیون است.

میکروبلیدینگ ابرو همچنین یک راه حل برای صرفه‌جویی در زمان برای کسانی است که به طور مرتب ابروهای خود را با آرایش پر می‌کنند. با میکروبلیدینگ، متقاضیان می‌توانند با ابروهایی با شکل دلخواه و پر شده از خواب بیدار شوند و نیاز به آرایش روزانه نداشته باشند.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ کمی دشوار است

مراقبت‌های بعدی مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن از میکروبلیدینگ ابرو بسیار مهم هستند و همین امر به نوعی از معایب میکروبلیدینگ به شمار می‌رود. متخصص انجام میکروبلیدینگ دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی مناسب را ارائه می‌دهد که باید به دقت دنبال شوند تا از طول عمر و ظاهر ابروها اطمینان حاصل شود.

بلافاصله پس از عمل، ابروها تیره‌تر و واضح‌تر از نتایج نهایی به نظر می‌رسند. متقاضی باید در هفته اول از خیس شدن ابروها خودداری کند و از عرق کردن، شنا کردن یا استفاده از آب بر روی صورت خودداری کند. همچنین باید از برداشتن پوسته‌های اضافی ایجاد شده روی ابروهای خود خودداری کند. چرا که این کار می‌تواند بر ظاهر و نتیجه میکروبلیدینگ تاثیر منفی بگذارد.

پس از بهبود پوسته‌ها، متقاضی باید از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری و برای جلوگیری از محو شدن ابروهای خود از کرم ضد آفتاب استفاده کند. همچنین نباید از محصولات لایه‌بردار شیمیایی روی ابروها استفاده کنید. چرا که این کار می‌تواند باعث محو شدن سریع‌تر میکروبلیدینگ شود.

ممکن است فرم ابروها دلخواه شما نباشد

برای انجام میکروبلیدینگ بهتر است همه احتمالات را در نظر بگیرید. یکی از مشکلاتی که ممکن است در میکروبلیدینگ به وجود بیاید، اشتباه میکروبلیدینگ کار و خراب شدن ابروهاست. برای انجام میکروبلیدینگ باید ابتدا فرم ایده‌آل ابرو مشخص شده و بر این اساس عمل بلیدینگ انجام شود. درصورتی‌که در انتخاب فرم یا کشیدن ابروها توسط میکروبلیدینگ کار اشتباهی رخ دهد، فرم کلی ابرو خراب می‌شود. این باعث می‌شود تا شما مدت زمان طولانی صبر کنید تا بتوانید برای میکروبلیدینگ مجدد مراجعه کنید.

در برخی مواقع رنگ ابرو تغییر می‌کند

برای میکروبلیدینگ از جوهرهای مخصوصی استفاده می‌شود که با استفاده از سوزن به زیر پوست تزریق می‌شود. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند به زیبایی دوچندان ابروها کمک کند، اما درصورتی‌که که از رنگ مناسب استفاده نشود، شکل نامناسبی در ابروهای به وجود می‌آید. همچنین اگر میکروبلیدینگ کار از جوهر باکیفیت استفاده نکند، امکان تغییر رنگ ابرو پس از مدت کوتاهی وجود دارد؛ بنابراین قبل از مراجعه به مراکز میکروبلیدینگ مطمئن شوید که مواد مورد استفاده کیفیت بالایی داشته باشند.

یک روش نیمه‌دائمی است

میکروبلیدینگ یک روش نیمه‌دائمی است و ابروهای شما برای تمام طول عمر به این شکل نمی‌ماند. میکروبلیدینگ ابرو پس از مدتی شروع به محو شدن می‌کند و به همین دلیل نیاز است تا برای شارژ مجدد آن به مراکز میکروبلیدینگ مراجعه کنید. با توجه به اینکه هزینه میکروبلیدینگ نیز ارزان نیست، شما باید هر بار هزینه زیادی بابت این کار پرداخت کنید؛ بنابراین اگر به دنبال یک روش دائمی برای تغییر شکل ابروهای خود هستید، میکروبلیدینگ نمی‌تواند این خواسته شما را برآورده کند.

میکروبلیدینگ؛ یک تکنیک زیبایی محبوب اما با معایب بسیار

در حالی که میکروبلیدینگ ممکن است راه حلی وسوسه‌انگیز برای دستیابی به ابروهای بی‌نقص به نظر برسد، اما این روش معایبی دارد که با توجه به آن‌ها ممکن است بخواهید گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید. در نتیجه قبل از تصمیم‌گیری برای دریافت هر گونه خدمات زیبایی، مهم است که جوانب مثبت و منفی آن را به دقت بسنجید. با این حال برای آموزش میکروبلیدینگ، شرکت در دوره‌های آموزشی این تکنیک و دیگر دوره‌های آرایشگری، مراقبت و زیبایی مانند تاتو صورت، تزریق ژل و بوتاکس، آرایشگری مردانه و زنانه و از این دست می‌توانید به سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید.

عوارض میکروبلیدینگ چیست؟

عوارض میکروبلیدینگ از جمله موارد شایع است که گاهی اوقات در برخی از افراد مشاهده می‌شود. اطلاع از این عوارض و راه‌های درمان آنها به شما کمک می‌کند تا پوست و ابروی خود را سالم نگهدارید. از جمله عوارض میکروبلیدینگ شامل موارد زیر است.

  • عفونت‌های پوستی بر اثر تحریک یا آلرژی در قسمت ابروها یکی از عارضه‌های احتمالی است.
  • درد و ناراحتی در طول انجام میکروبلیدینگ معمول است و ممکن است پس از آن کمی احساس سوزش داشته باشید.
  • احساس درد شدید در ابروها و تورم زیاد آن غیرطبیعی بوده و نیاز به بررسی میکروبلیدینگ کار دارد.
  • امکان ترشح زردرنگ یا خون نشان از عفونت در سطح پوست است که باید درمان شود.
  • اگر ناحیه متورم شد، بعد از ۲ هفته به پوسته پوسته شدن ادامه داد، یا شروع به نشت چرک کرد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

میکروبلیدینگ چقدر ماندگاری دارد؟

میکروبلیدینگ به طور معمول بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارد. البته میزان ماندگاری به نوع پوست هم بستگی دارد.

آیا می‌توان آثار میکروبلیدینگ ابرو را پاک کرد؟

بله. پیگمنت‌هایی که برای روش میکروبلیدینگ ابرو استفاده می‌شوند، هیچ نوع لک یا تغییر رنگی را در پوست ایجاد نمی‌کنند.

عیب مهم میکروبلیدینگ چیست؟

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ کمی دشوار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *