مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست

مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست را جدی بگیرید

آیا می‌توان صرفا با استفاده از لوازم مراقبت پوست خانگی به پوستی سالم، شفاف و زیبا دست پیدا کرد؟ در پاسخ باید گفت که خیر. با وجود اینکه راهکارهای خانگی در سلامت و زیبایی پوست تاثیر دارند اما نمی‌توانیم همه مشکلات پوستی را با استفاده از این روش‌ها درمان کنیم و باید به فکر یک راه حل مناسب باشیم. یکی از روش‌های تاثیرگذار که مزایای بسیاری برای پوست دارد، اسید تراپی است. اسید تراپی یک متد درمانی است که شما می‌توانید از آن برای سلامت پوست و جوانسازی استفاده کنید. با توجه به مزایای بی‌شمار اسید تراپی برای پوست، در این مطلب قصد داریم تا مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست را به شما آموزش بدهیم.

ما در مقاله های پیشین به طور مفصل درباره دوره پاکسازی پوست توضیحاتی را خدمت شما ارائه داده ایم.

اسید های اسید تراپی

در مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست از چه اسیدهایی استفاده می‌شود؟

اسیدها در حقیقت نوعی لایه‌بردار هستند که می‌توانند سرعت جایگزینی سلول‌های مرده پوست را افزایش بدهند. از طرفی چنین اسیدهایی می‌توانند به صاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن پوست کمک کنند. به طور کلی دو نوع اسید اصلی برای مراقبت از پوست وجود دارد که در ادامه این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

این اسیدها شامل موارد زیر هستند:

  • آلفا هیدروکسی اسیدها یا AHAs: اسیدهایی محلول در آب هستند که منجر به شل شدن مایعی می‌شوند که سلول‌های سطحی پوست را به یکدیگر متصل می‌کند. به همین خاطر نیز سلول‌های مرده پوست ساده‌تر از بین می‌روند
  • بتاهیدروکسی اسیدها یا BHAs: اسیدهایی محلول در چربی هستند که بر خلاف AHA می‌توانند به منافذ پوست نفوذ داشته باشند. بتاهیدروکسی اسیدها نیز دقیقا شبیه به آلفا اسیدها تاثیر بالایی در حذف سلول‌های پوستی دارند با این تفاوت که در انحلال سبوم (ماده روغنی که توسط پوست ساخته می‌شود) نقش دارند.

مراحل اسید تراپی

آموزش مرحله به مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست

اولین مرحله از اسید تراپی پاکسازی پوست، پاکسازی مقدماتی است. به این منظور باید از مراجعه‌کننده درخواست شود که بدون داشتن میکاپ مراجعه کند. چرا که در صورت داشتن میکاپ باید زمان قابل توجهی صرف از بین بردن آرایش شود. از طرفی در این شرایط پوست هم بیشتر تحریک می‌شود. به این منظور باید شوینده متناسب با نوع پوست انتخاب شده و صورت، گردن و ناحیه دکلته را با استفاده از آن تمیز کنید. در ادامه این بخش می‌خواهیم سایر نکاتی که باید در خصوص مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست بدانید را با شما در میان بگذاریم.

۱. منظور از چربی‌زدایی در مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست چیست؟

پیش از اسیدتراپی پوست باید تمیز باشد و هر نوع چربی اعم از چربی اضافی و چربی مفید از روی سطح پوست زدوده شود. به همین خاطر از محلول چربی زدا که دارای ۲۰ درصد الکل است می توان در این مرحله استفاده کرد. از الکل های ضدعفونی ۷۰ درصد و استون برای این منظور استفاده نکنید. محلول را روی پنبه یا گاز استریل بریزید. پوست صورت را با دو انگشت، به حالت کشیده در آورید. سپس تمام قسمت های پوست صورت بخصوص چروک های پیشانی و نازولبیال را با این محلول پاک کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر این مرحله را دقیق تر انجام دهید، اسیدتراپی موثرتری خواهید داشت.

مراحل انجام اسید تراپی پوست

۲. مرحله پیش لایه برداری اسید تراپی پاکسازی پوست

به طور کلی در بعضی از پروتکل‌های اسید تراپی پیش از استفاده از محلول پیینگ اصلی از یک محلول پیش لایه بردار یا همان pre-peel استفاده می‌کنند. در واقع پیش لایه بردارها دارای اسیدهای پلی هیدروکسی هستند. گاهی اوقات نیز از لایه‌بردارهای آنزیمی برای این مرحله استفاده می‌کنند.

۳. انتخاب لایه‌بردار شیمیایی مناسب

یک لایه‌بردار شیمیایی مناسب را انتخاب کنید و به کمک براش روی پوست صورت خودتان پخش کنید. به این منظور بهتر است از بخش‌های ضخیم‌تر پوست مانند پیشانی و بینی آغاز کنید. در صورتی که به تازگی اسید تراپی را شروع کرده‌اید باید فقط یک لایه اسید بزنید. اما اگر در حدود ۲۰ بار این کارها را انجام داده‌اید می‌توانید مطابق با پروتکل‌های هر بندی به تعداد لایه‌ها اضافه کنید.

۴. اقدامات نهایی در مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست

آبکشی در بسیاری از موارد به کمک یک حوله یک بار مصرف آغشته شده به آب سرد انجام می‌شود. ممکن است نیاز به تکرار این مرحله هم باشد. گاهی اوقات بعد از اینکه آبکشی صورت گرفت باید خنثی‌سازی انجام شود. به این منظور خنثی‌کننده را با استفاده از اسپری روی صورت خود پخش کنید و به مدت چند ثانیه صبر کنید تا تاثیر خود را نشان دهد. در مرحله بعدی مقداری خنثی‌کننده را باید با استفاده از پد سکه‌ای یا پنبه به صورت مالیده شود.

به منظور الیتام درد و سوزش اسیدها، می‌توانید از یک ماسک یا کرم رطوبن‌رسانی که دارای ترکیبات ضد التهاب باشد روی پوست خود استفاده کنید. با توجه به این مساله که بعد از اسیدتراپی پوست نسبت به آفتاب حساسیت پیدا می‌کند، باید حتما در طول روز جلسه اسید تراپی را انجام بدهید.

اسید تراپی پوست

اسید تراپی؛ جدیدترین متد زیبایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

لایه‌برداری پوست، تمیز نگه داشتن منافذ، کاهش آکنه، درمان جای جوش، درمان ملاسمت، درمان لکه‌های کهنسالی، کاهش خطوط ریز و ضد سالخوردگی و روشن شدن پوست از جمله مزایای استاده از مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست هستند. اگر پوست حساسی دارید، قبل از اسید تراپی تست پچ انجام دهید و چنانچه در استفاده از این مواد تازه‌کار هستید، آن‌ها را به‌تدریج وارد روتین مراقبت از پوست خود کنید. در نهایت نیز پیشنهاد می‌کنیم که برای اسید تراپی حتما با یک متخصص پوست زیبایی و مشورت کنید.

شما میتوانید با خیال راحت از لیستی که ما با عنوان بهترین مراکز پاکسازی پوست برای شما تهیه کرده ایم. یک مرکز معتبر برای انجام اسید تراپی پاکسازی پوست انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام اسیدها را نباید همراه با یکدیگر استفاده کرد؟

اسید سالیسیلیک به همراه ساید اسیدها، اسید سالیسیلیک و نیاسینامید، اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک با اسید اسکوربیک از جمله اسیدهایی هستند که نباید با هم مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا می‌توانند باعث تحریک و سوزش پوشت شما شوند.

آیا بعد از مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست، باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم؟

به این منظور مراقبت باشید که پوست بیش از حد با نور خورشید تماس پیدا نکند. سعی کنید که از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. چرا که این کرم‌ها برای حفظ رطوبت پوست الزامی هستند. از مصرف هر نوع مواد آرایشی خودداری کنید چرا که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند.

گلیکولیک اسید چه کاربردی برای پوست دارد؟

محو لکه‌های تیره، کاهش خطوط ریز پوستی، کمک به صاف کردن بافت پوست، جلوگیری از آکنه و افزایش ضخامت پوست از جمله مزایای استفاده از گلیکولیک اسیدها هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *