ماه های سال به ترکی

تلفظ ماه های سال به ترکی استانبولی

در زبان ترکی ماه‌های سال کاملاً منطبق بر ماه‌های تقویم میلادی است. تفاوت موجود بین ماه‌های سال به ترکی استانبولی و ماه‌های تقویم میلادی در نام ماه‌هاست. نام هر یک از ماه‌های ترکی برگرفته از سه زبان مختلف شامل لاتین، عربی شامی و ترکی است.

ماه های سال به ترکی استانبولی، ترتیبی همانند ماه‌های سال میلادی دارند ولی در تلفظ و نوشتار متفاوت هستند.

در ادامه این آموزش ماه‌های سال به ترکی، تلفظ و معادل میلادی و فارسی آنها را شرح می‌دهیم. در جدول زیر ماه‌های سال به ترکی، تلفظ و معادل میلادی و فارسی آنها آمده است.

تلفظ ماه های سال به ترکی

جدول تلفظ ماه های سال به ترکی استانبولی + معادل میلادی + معادل فارسی

ماه‌های سال به ترکی تلفظ ترکی ماه‌های سال معادل میلادی معادل فارسی تعداد روزها فصل
۱ Mart مارت March مارچ ۳۱ بهار
۲ Nisan نیسان April آپریل ۳۰
۳ Mayıs ماییس May می ۳۱
۴ Haziran هزیران June ژوئن ۳۰ تابستان
۵ Temmuz تموز July ژوئیه ۳۱
۶ Ağustos آئوستوس August آگوست ۳۱
۷ Eylül ایلول September سپتامبر ۳۰ پاییز
۸ Ekim اِکیم October اکتبر ۳۱
۹ Kasım کاسیم November نوامبر ۳۰
۱۰ Aralık آرالیک December دسامبر ۳۱ زمستان
۱۱ Ocak اوجاک January ژانویه ۳۱
۱۲ Şubat شوبات February فوریه ۲۸

ماه‌های سال در زبان ترکی

زبان ترکی زبان بسیار حساسی است و تلفظ صحیح واژگان در این زبان اهمیت فراوانی دارد. در بیان ماه‌های به ترکی استانبولی باید به تلفظ صحیح آنها توجه کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید اولین ماه سال به ترکی، ماه اوجاک است و مانند دیگر کشور‌ها مصادف با آغاز سال جدید در کشور ترکیه است. ماه پایانی سال نیز آرالیک است که معادل ماه دسامبر است.

ماه‌های سال در زبان ترکی

اصطلاحات ترکی مربوط به ماه‌های سال و معادل فارسی آن

عبارات ترکی مختلف و پرکاربردی در رابطه با تاریخ و ماه‌های سال وجود دارد که دانستن آنها برای فراگیری زبان ترکی بسیار مهم و ضروری است. در جدول زیر تعدادی از این اصطلاحات مهم آمده است.

معادل فارسی عبارت ترکی
ماه Ay
ماه‌ها Aylar
ماه‌های سال yılın ayları
فصل Mevsim
فصل‌ها Mevsimler
سال Yıl
سال نو Yılbaşı

اهمیت یادگیری ماه‌های سال به ترکی استانبولی

ماه‌های سال در هر زبانی می‌توانند برای یادگیری زبان منابع بسیار مفیدی باشند. برای مثال اگر شما قصد یادگیری زبان ترکی را دارید و هیچ پیش‌زمینه‌ای در این باره ندارید، مطالعه ماه‌های سال برای یادگیری زبان ترکی و برقراری ارتباط با ترک زبانان بسیار مهم است. یادگیری ماه‌های سال به ترکی استانبولی نقش مؤثری را در برقراری ارتباط با اطرافیان ایفا می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از عبارت مربوط به ماه‌های سال از آب‌و‌هوا بگویید، از انواع مراسمات ترکی بپرسید و همچنین به هر طریقی راه ارتباط با دیگران را باز کنید.

امکان ارتباط در سفر با اهالی کشور میزبان از مهم‌ترین دلایلی است که می‌توان برای یادگیری زبان ترکی نام برد. اگر شما بتوانید به زبان کشور میزبان صحبت کنید، افراد احساس صمیمیت و نزدیکی کرده و شما را بیشتر درک می‌کنند. این موارد به‌خصوص برای کشور ترکیه که کشور همسایه ایران است و هر سال افراد زیادی به این کشور سفر می‌کنند، اهمیت دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مایل به فراگیری زبان ترکی هستند و به مربیان متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنند.

ماه‌های سال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یادگیری هر زبان محسوب می‌شود. برای یادگیری هر زبان بهتر است در همان مراحل ابتدایی، ماه‌های سال مطالعه شوند تا بتوان به راحتی سایر اصطلاحات ترکی را فرا گرفت. تقویم ترکی و سال جدید در ترکیه مطابق با تقویم میلادی و سال جدید میلادی است و تفاوتی که وجود دارد در نام ماه‌هاست.

ماه‌های سال به ترکی استانبولی بخش کوچکی از این زبان شیرین را شامل می‌شود. شما با فراگیری این ماه‌ها هر لحظه با یادگیری کامل این زبان نزدیک‌تر شده و شیرینی زبان ترکی را بیش از پیش حس می‌کنید. زبان ترکی به ویژه برای مردم ایران که بسیار به ترکیه سفر می‌کنند، زبانی لذت‌بخش و کاربردی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *