انتخاب شینیون برای فرم صورت های مختلف؛ تکنیکی مهم در آرایش موها

انتخاب شینیون مناسب تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد اما شینیون مناسب صرفا به معنی شینیون زیبا نیست. در واقع ممکن است موها به زیباترین مدل آراسته شوند اما چهره فرد را زیبا نکنند و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که انتخاب شینیون براساس فرم چهره و صورت انجام نشده باشد. مدل‌های شینیون برای فرم صورت های مختلف، متفاوت است و اگر به این تکنیک در انتخاب مدل مو دقت شود، زیبایی چهره فرد دو چندان خواهد شد. در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه قصد بررسی این موضوع و معرفی چند مدل موی مناسب برای فرم صورت‌های مختلف را داریم، با ما همراه باشید.

شینیون برای فرم صورت های مختلف

اهمیت انتخاب شینیون بر اساس فرم صورت

از لحاظ زیبایی شناسی فرم صورت انواع مختلفی دارد که در مدل آرایش، شینیون و طراحی مدل مو و حتی انتخاب رنگ مو و آرایش باید در نظر گرفته شود. اگر این نکته در آرایش مو و صورت در نظر گرفته شود، زیبایی چهره دو چندان می‌شود. با شینیون مناسب می‌توان عیوب چهره را پوشش داد و تغییر زیادی در فرم صورت ایجاد کرد، برای مثال افرادی که صورت گرد دارند با استفاده از شینیون مناسب مو می‌توانند فرم صورت خود را کشیده‌تر کنند.

انواع شینیون برای فرم صورت های مختلف

هر فرم صورت شینیون مخصوص خود را دارد، البته رنگ، حجم و بلندی مو هم در نوع شینیون موثر است اما تاثیر هماهنگی فرم صورت و شینیون در زیبایی چهره بیشتر از دیگر موارد گفته شده است. روش‌های مختلفی برای یادگیری شینیون بر اساس فرم صورت وجود دارد که یکی از آن‌ها شرکت در دوره آموزش شینیون مو است که در آموزشگاه‌های آرایشگری مختلف برگزار می‌شود. در این دوره‌ها اصول چهره‌شناسی، تشخیص فرم صورت، انتخاب شینیون مناسب بر اساس فرم صورت و… به هنرجویان آموزش داده می‌شود. در ادامه چند مدل مناسب شینیون برای فرم صورت های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

شینیون مناسب صورت گرد

در فرم چهره گرد، صورت هیچ زاویه‌ای ندارد. در چهره‌های گرد معمولا غبغب و گونه‌ها برجسته هستند، به همین دلیل شینیون باید به گونه‌ای باشد که صورت کشیده‌تر دیده شود. برای شینیون صورت‌هایی با فرم گرد باید تلاش کرد تا تمرکز از گوش و گونه‌ها منحرف شده و به دیگر بخش‌ها مانند پیشانی یا چشم کشیده شود. بافت‌های جمع و جور، مدل‌های درهم پیچانده و مدل‌هایی که به سمت بالا جمع می‌شوند برای شینیون چهره‌های گرد مناسب‌تر هستند. برای شینیون صورت‌های گرد تا حد امکان باید از ریختن موها در صورت خودداری کرد، به خصوص اگر فرد پیشانی کوتاهی داشته باشد.

 

شینیون برای فرم صورت های مختلف

شینیون برای فرم صورت های مختلف

شینیون مناسب صورت بیضی

برای شینیون مناسب صورت‌های بیضی که معمولا کشیده هم هستند باید به پیشانی توجه کرد. اگر فرد پیشانی بلندی نداشته باشد، می‌توان موها را به طور کامل در بالای سر جمع کرد اما در صورتی که پیشانی فرد بلند و کشیده باشد بهتر است قسمت جلوی موها را به شکل چتری یا فرق کج حالت داد. با این روش صورت پرتر دیده می‌شود. مدل شینیون باز، نیمه بسته و حرارتی از دیگر مدل‌های مناسب برای افرادی هستند که صورت بیضی و کشیده دارند.

شینیون برای فرم صورت گرد

شینیون برای فرم صورت بیضی

شینیون مناسب صورت‌های قلبی یا مثلثی

در صورت‌های مثلثی یا قلبی پیشانی پهن و چانه باریک‌تر است. در نتیجه بهتر است شینیون را به گونه‌ای انجام داد که ناحیه پایینی صورت بیشتر مورد توجه باشد. شینیون نیمه بسته بهترین گزینه برای این فرم چهره است. به خصوص اگر موهای تاج سر به عقب کشیده شده و قسمت باز مو روی شانه‌ها قرار گیرد، تمرکز روی بخش پایینی صورت بیشتر خواهد شد.

شینیون برای فرم صورت مثلثی

شینیون برای فرم صورت مثلثی

شینیون برای فرم صورت مثلثی

شینیون مناسب صورت گلابی

فرم چهره در افرادی که صورت گلابی شکل دارند کاملا متفاوت با مدل قبلی است. این افراد چانه و گونه‌های پهن و پیشانی باریک دارند، به همین دلیل بهتر است تمرکز روی بخش‌های بالایی صورت باشد. شینیون مناسب برای این فرم صورت مدل‌هایی است که تاج سر در آن‌ها بیشتر نشان داده شود.

شینیون برای فرم صورت گلابی

شینیون برای فرم صورت گلابی

شینیون مناسب صورت مربعی

در میان انواع مدل‌های شینیون برای فرم صورت های مختلف، پیدا کردن مدلی مناسب صورت‌های مربعی از همه سخت‌تر است. در این مدل چهره‌ها پیشانی و فک به یک اندازه پهن است و شینیون اشتباه باعث زمخت و درشت نشان داده شدن آن‌ها می‌شود. مدل‌های نیمه باز و شل یا مدل‌هایی که طره‌های آویزان صاف یا فردار برای پوشاندن خطوط فک داشته باشند، بهترین انتخخاب برای این فرم و چهره هستند.

شینیون برای فرم صورت مربعی

شینیون برای فرم صورت مربعی

تاثیر انتخاب شینیون برای فرم صورت های مختلف؛ موضوعی که نباید نادیده گرفت

یادگیری شینیون برای فرم صورت های مختلف علاوه بر امکان خودآرایی، فرصتی برای کسب درآمد هم ایجاد می‌کند. به منظور یادگیری مدل‌های مختلف شینیون و اصول انجام این کار مانند تشخیص صحیح فرم چهره بهترین کار شرکت در آموزشگاه‌های آرایشگری است. در سایت چند مورد از مراکزی که به عنوان بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه می‌توان انواع شینیون برای فرم صورت های مختلف را در آن‌ها آموزش دید، برای استفاده علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

پرسش و پاسخ

چه مدل شینیونی برای موهای گرد مناسب‌تر است؟

برای صورت‌های گرد بهتر است تمرکز را از بخش‌های پهن صورت مانند گونه و غبغب به بخش‌های دیگر آورد. جمع کردن مو بالای سر، بهترین انتخاب برای افرادی است که فرم صورت گرد دارند.

شینیون مناسب افراد با فرم صورت مربعی به چه صورت است؟

در افرادی که فرم صورت مربعی دارند بهتر است تمرکز را از خطوط فک منحرف کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *