شروع یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی فرایندی تخصصی و زمان‌بر است

زبان‌آموزان بسیاری به دلیل ترس از زبان پیچیده آلمانی، از شروع یادگیری این زبان می‌ترسند. درصورتی‌که تسلط به این زبان فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. یادگیری زبان آلمانی با آموزش زبان انگلیسی متفاوت است و باید برای تثبیت آموزش‌ها از روش‌های کاربردی و خاصی استفاده شود. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه، به مراحل مختلف آموزش زبان آلمانی و مهم‌ترین روش‌های آموزش این زبان کاربردی می‌پردازیم.

عمده دغدغه ی زبان آموزان بی اطلاعی از شهریه کلاس های زبان آلمانی است که ما به طور مفصل در صفحه ” شهریه کلاس آلمانی ” توضیحات جامعی در زمینه قیمت این کلاس در سال جدید ارائه داده ایم.

برای یادگیری زبان آلمانی

مراحل مختلف آموزش زبان آلمانی

برای آموزش اصولی زبان آلمانی، پیش از انتخاب روش مناسب، باید با مراحل مختلف این کار آشنا باشید. آلمانی زبان سختی است؛ بنابراین بدون توجه به برخی نکات امکان کسب مهارت کامل در فهمیدن این زبان وجود ندارد. در ادامه به مهم‌ترین مراحل یادگیری آموزش زبان آلمانی می‌پردازیم.

سبک یادگیری خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید در زمان آموزش زبان آلمانی انجام دهید، انتخاب سبک مناسب آموزش است. باید ببینید کارآمدترین روش آموزشی برای شما چیست و از آن استفاده کنید. بر اساس نظر روانشناسان، انتخاب سبک مناسب آموزش، سرعت یادگیری را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

به‌طورکلی ۳ نوع روش آموزش زبان وجود دارد که برای شروع آموزش زبان آلمانی کاربرد دارند:

  • آموزش تصویری (Visual): با کمک تصاویر
  • آموزش شنیداری :(Auditory) با کمک فایل‌های صوتی
  • آموزش جنبشی (Kinesthetic): به‌وسیله تعامل با دیگران

۱. از بخش‌های ساده شروع کنید

در شروع یادگیری زبان آلمانی از گرامر‌های ساده و مهارت‌های ساده چهارگانه زبان شروع کنید. این کار باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس شما می‌شود و به‌مرور شما را در یک فرایند صحیح آموزشی قرار می‌دهد. در ضمن فهم مطالب سخت‌تر بدون تسلط نسبی به مبانی پایه زبان آلمانی امکان‌پذیر نیست. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای مسیر آموزشی خود با الفبا شروع کنید. زبان آلمانی دارای ۲۶ حرف است که هر کدام از آن‌ها تلفظ خاص خود را دارند.

یادگیری زبان آلمانی

۲. دایره لغات خود را به‌صورت روزانه ارتقا دهید

افزایش دایره لغات مهم‌ترین اصل در آموزش هر نوع زبان دومی است. سعی کنید طبق یک برنامه‌ریزی منظم، روزانه تعدادی کلمات جدید آلمانی یاد بگیرید. مهم نیست در شروع کار چند کلمه بیاموزید؛ فقط باید با کلماتی شروع کنید که مطمئن باشید معنای آن و روش صحیح تلفظ آن چیست. برای شروع، بهتر است پرکاربردترین واژگان آلمانی را یاد بگیرید و سپس به سراغ لغات عمومی‌تر و تخصصی‌تر بروید.

۳. یادگیری گرامر به تسلط نسبی روی واژگان بستگی دارد

شروع آموزش‌های دستور زبان آلمانی پیش از تسلط نسبی به لغات، یک اشتباه رایج است. دستور زبان آلمانی پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص خود را دارد و باید برای تسلط کامل به آن‌ها، مدام تمرینات مختلفی را انجام دهید. انجام این تمرینات به فهم دقیق سوالات و آشنایی نسبی با واژگان آلمانی دارد. توجه داشته باشید که تمرین کردن، مهم‌ترین اصل در یادگیری زبان آلمانی است.

۴. در زبان آلمانی غرق شوید

مرحله آخر آموزش زبان آلمانی، غرق شدن شما در زبان آلمانی است. زمانی که با اصول اولیه این زبان آشنا شدید، باید زندگی خود را بر اساس آموزش زبان آلمانی برنامه‌ریزی کنید. در این مرحله بهتر است کتاب‌های آلمانی بخوانید تا به اجبار با ساختار صحیح جملات و واژگان متنوع آشنا شوید. همچنین دیدن فیلم‌های زبان اصلی با زیرنویس آلمانی نیز به شما کمک می‌کند.

یادگیری زبان آلمانی

انواع روش‌های یادگیری زبان آلمانی

علاقه‌مندان به زبان آلمانی برای شروع آموزش‌های خود از روش‌های متنوعی استفاده می‌کنند. در انتخاب روش یادگیری زبان آلمانی، باید متناسب با سن، شرایط، سطح زبان، شناخت اصول و قواعد زبان آلمانی و حتی هدف از آموزش این زبان، بهترین روش را انتخاب کرد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از یک برنامه‌ریزی اصولی و آموزش زبان با استفاده از بهترین منابع، وارد صفحه ” بهترین کلاس آلمانی تهران ” در سایت ایران آموزشگاه شوید و از مراکز لیست شده بهترین مرکز را انتخاب کنید.

بر همین اساس بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  • آموزش‌های حضوری و آنلاین در مراکز معتبر آموزش زبان آلمانی
  • آموزش‌های خودآموز با استفاده از بسته‌های کمک آموزشی، ویدئوها و پادکست‌های آموزشی رایگان
  • استفاده از وب‌سایت و نرم‌افزارهای آموزش زبان آلمانی
  • ارتباط با آلمانی‌زبان‌ها و گفت‌وگو با آن‌ها

یادگیری آلمانی در آموزشگاه زبان آلمانی

ایران آموزشگاه برای شروع آموزش زبان آلمانی به شما کمک می‌کند

ایران آموزشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک جامع اطلاعاتی سراسر کشور، معتبرترین آموزشگاه‌های زبان آلمانی را به شما معرفی می‌کند. مجموعه ما برای استفاده شما، بهترین موسسات آموزش زبان آلمانی را لیست کرده است. این مراکز با ارائه رویکردی تخصصی برای یادگیری زبان آلمانی در تمام سنین، از روش‌های کاربردی برای آموزش افراد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای ثبت نام در این مراکز، از لیست منتشرشده در سایت ما کمک بگیرید.

۱ دیدگاه

  • موسسه مرحبا میتونه یک مثال کاملا درست و بجا برای همبستگی و اتحاد باشه. با وجود استادهایی بسیار دلسوز و با محبت که برای پیشرفت ما هر کمکی از دستشون بر میاد انجام میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *