رونمایی کتاب متد هندسه بازیگری

مراسم رونمایی رونمایی کتاب متد هندسه بازیگری استاد داریوش موحد

در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، مجموعه کتاب های متد هندسه بازیگری تالیف داریوش موحد با حضور بزرگان فرهنگ و هنر ایران به رونمایی رسید. این مراسم در مجتمع فرهنگی- هنری امام رضا (ع) با همکاری آموزشگاه بازیگری هنر و سینما و موسسه فرهنگی – هنری پارت صدا برگزار شد. در این مراسم، هنرمندانی نظیر محمدحسین لطیفی، مسعود آب پرور، علیرضا نجف زاده، شهین تسلیمی، فرهاد قائمیان، عبد عبدی نسب، مهدیه اعرابی، مجید صالحی، رحیم نوروزی، یاسر فقیهی، کاوه ایمانی، گیتی خامنه و بسیاری از علاقمندان و حامیان فرهنگ و هنر کشور حضور داشتند.

در این مراسم، کلیپی از صحبت‌های مهدی ارجمند، عرفان پلهوانی، حسن همایی و داریوش موحد درباره این کتاب پخش شد. همچنین، محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون، درباره این کتاب به افراد حاضر در سالن گفت: “آشنایی من با موحد به سالها پیش برمی‌گردد. تلاش ایشان برایم زبانزد است. امیدوارم این کتاب راهگشاری کسانی باشد که می‌توانند بازیگران مطرحی شوند. خواندن این کتاب را به بازیگران با سابقه هم توصیه می‌کنم.”

رونمایی کتاب متد هندسه بازیگری

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون درباره این کتاب به افراد حاضر در سالن گفت:

آشنایی ام با موحد به سالها پیش برمی گردد تلاش ایشان برایم زبانزد است از ۱۹ سالگی پشت دوربین بوده ام و از ۲۰ سالگی منتقد خود بوده ام. به عنوان یک کارگردان ابزار اصلی یک فیلم بازیگر و بازیگری است که جلوی دوربین می رود و اگر اوبازی را درست فهمیده باشد قطعا ما در سینما رشد بیشتری خواهیم داشت. امیدوارم این کتاب راهگشاری کسانی باشد که می توانند بازیگران مطرحی شوند. وی درادامه ضمن تحسین عنوان مهندسی نقش، خواندن این کتاب را حتی به بازیگران با سابقه توصیه نمود.

داریوش موحد نیز درباره این کتاب اظهار داشت: “مطالب این کتاب برداشتی است، حاصل تحقیقات و دنیای به امانت گذاشته، صاحب نظران هنر نمایشی که با نگاهی تازه، به قلم من درآمده است. این مجموعه کتاب در چهار جلد با نگاهی کاملا جدید و متفاوت به چاپ رسیده است. هر جلد در هفت فصل به موضوعاتی خاص درحوزه هنر بازیگری پرداخته است.”

در پایان، موحد افزود: “این فرم برای اولین بار در دنیای بازیگری طراحی شده است و متد هندسه بازیگری جایی برای اشتباه بازیگر در تحلیل نقش نمی‌گذارد.”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *