دو روش درمان موخره

از بین بردن موخره لازمه داشتن موهای زیبا است

مو یکی از مهمترین عناصر زیبایی به شمار می‌رود و سلامت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در این بین کمبود رطوبت و پروتئین باعث خشک شدن مو و در نهایت ایجاد موخره شود. به پدیده چند شاخه شدن مو و افزایش شکنندگی آن موخره می‌گویند. این بیماری به سرعت به دیگر تارهای مو سرایت می‌کند و موجب زشت شدن شکل ظاهری و افت سلامت مو می‌شود. در این صفحه عوامل ایجاد موخره و درمان آن را توضیح داده‌ایم و یک کلیپ آموزشی نیز برای شما قرار داده شده است.

علت ایجاد موخره

علت ایجاد موخره چیست؟

موخره به دلیل از بین رفتن لایه محافظ سطح مو و شکنندگی آن ایجاد می‌شود. این پدیده ممکن است ناشی از آلودگی هوا، تابش بیش از حد نور خورشید، شست‌وشوی با آب داغ، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و شامپو، از بین رفتن فولیکول مو به دلیل استفاده مداوم از اتو و سشوار، آسیب به ریشه مو حین شانه کشیدن، مصرف بیش از حد رنگ مو و دکلره، سفت بستن مو، کوتاه نکردن مو و بی‌توجهی به سلامت مو ایجاد شود. بیماری موخره به انواع گوناگون تصسیم می‌شود، اما روش‌های درمان تمامی آن‌ها یکسان است.

دو روش درمان موخره

دو روش موثر درمان موخره

درمان موخره با توجه و مراقبت بیشتر از مو و حفظ سلامت آن امکان‌پذیر است. شما باید به هیچ عنوان اجازه خشک و شکننده شدن را به موهای خود ندهید. این موضوع شامل حفظ لطافت مو و همچنین حذف بخش‌های مستعد و شکننده از نوک مو می‌شود. در ادامه با دو روش درمان موخره آشنا می‌شویم. برای کسب اطلاعات و جزئیات درمانی بیشتر می‌توانید ویدیو مطلب را تماشا کنید.

۱. درمان موخره با کوتاه کردن نوک مو

بهترین روش برای درمان موخره کوتاه کردن ۱ تا ۲ سانتی‌متر بالایی مو است. شما باید پیش از آنکه موخره به بخش‌های دیگر پیشروی کند با مراجعه به آرایشگاه نوک‌گیری موها را انجام دهید. در این شیوه قسمت ضعیف‌تر و خشک‌تر نوک مو، که احتمال شیوع موخره در آن بیشتر است، با قیچی کوتاه می‌شود. تکرار ماهانه این کار شما را در برابر موخره مصون خواهد کرد. پس از کوتاه کردن مو حتما آن را با شامپو مناسب بشویید و در ادامه از نرم‌کننده استفاده کنید. سپس اجازه دهید مو به آرامی و بدون دخالت حوله، سشوار یا شانه خشک شود. انجام این کار از بروز دوباره موخره جلوگیری خواهد شد.

۲. درمان موخره با استفاده از ماسک کراتین  و اسپری دو فاز

ماسک کراتین مو و اسپری دو فاز محصولات مراقبتی کارآمد برای حفظ سلامت مو هستند. این مکمل‌ها موجب تقویت ساقه مو و افزایش درخشش و زیبایی آن می‌شوند. ماسک کراتین پروتئین‌های موردنیاز مو را تامین کرده و از شکنندگی و ایجاد موخره جلوگیری می‌کند. اسپری دو فاز نیز با ترکیب آب و سیلیکون فرموله تهیه می‌شود و موجب آبرسانی، لطافت، تغذیه و حفظ سلامت مو می‌شود. شما می‌توانید اسپری دو فاز را بر روی موهای مرطوب یا خشک استفاده کنید و نیازی به آبکشی ندارد. به طور کلی ماسک و اسپری دو فاز حاوی کراتین موجب شانه‌پذیری بهتر مو و پیشگیری از بروز موخره می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کراتین مو بهتر است از صفحه دوره کراتین مو دیدن نمایید.

دو روش درمان موخره

مراقبت از مو جلوی ایجاد موخره را می‌گیرد

موخره به دلایل گوناگون ایجاد می‌شود، اما با رعایت برخی نکات بهداشتی و توجه به سلامت مو قابل پیشگیری و درمان است. انجام روتین‌های روزانه مو و آرایش منظم برخی از بهترین شیوه‌ها به منظور جلوگیری از بروز موخره هستند. همچنین شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا موها دچار خشکی و شکنندگی نشوند. همچنین می‌توانید کلیپ درمان موخره را در این صفحه از ایران آموزشگاه مشاهده کنید.

برای مراقبت از مو بهتر است وسایل روتین موی منظم را بشناسیم تا در عین حال موهای زیباتری داشته باشین از برو مشکل موخره نیز جلوگیری میشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *