دوره فن بیان

دوره آموزش فن بیان؛ فرصتی برای ورود علاقه‌مندان به رادیو و دوبله

دوره آموزش فن بیان یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی است که ارتباط مستقیم با شاخه های مختلف دارد. فن بیان در بازیگری، در گویندگی، در مجریگری، در کسب و کار و در بسیاری از هنرها بکار می‌آید. همین ابتدای کار بگوییم که تکنیک های فن بیان با گویندگی متفاوت است. یعنی چه؟ فن بیان مجموعه ای از تکنیک ها برای استفاده از صدا است که ممکن است در گویندگی، دوبله، مجریگری، بازیگری و خیلی از فعالیت های درگیر با صدا دخالت داشته باشد. پس دوره فن بیان یک دوره مادر برای استفاده در فعالیت های هنری منجر به صداست. (فن بیان را بعضی گویندگی میگویند)

قبل از هر چیز اگر دنبال مراکز آموزش فن بیان یا گویندگی و دوبله هستیدبه صفحه ” بهترین آموزشگاه فن بیان ” مراجعه کنید.

 

دوره فن بیان چیست

آموزش فن بیان کلید ورود به دنیای صدا

صدای خوب مزیتی است که همه افراد از آن برخوردار نیستند؛ اما فن بیان را همه افراد می‌توانند بیاموزند. قابلیت‌های بیان در برخی افراد در صورت آموزش و تربیت صحیح، امکان استفاده از آن را برای رسانه‌های صوتی فراهم می‌کنند. باور اشتباه کافی بودن صدای خوب برای دوبله و گویندگی، درصد موفقیت بسیاری از افراد را کاهش می‌دهد. هنرهای نمایشی و به‌ویژه رسانه‌های صوتی، نیازمند مهارت‌هایی هستند که در صورت عدم آموزش مناسب، شانسی برای موفقیت در آن‌ها وجود ندارد. بر همین اساس در این مطلب به معرفی دوره فن بیان می‌پردازیم و تعریف کاملی از این دوره ارائه می‌دهیم.

فن بیان چیست؟

فن بیان هنری است که در آن، گوینده با شناخت کامل از دستور زبان‌ مادری خود، با کمک اندام‌های گفتاری و صدایش، متنی را با اهداف مورد نظر به مخاطب منتقل می‌کند. در واقع گویندگی تمرکز کامل بر صدا بدون ارائه تصویر بوده که در رشته‌های مختلفی مانند رادیو، انیمیشن، نریشن، محتوای تبلیغاتی و … کاربرد بالایی دارد.

دوره فن بیان چیست

فن بیان؛ فاکتوری مهم برای ارتقای مهارت‌های صدایی و گفتاری

مهم‌ترین عامل در افزایش مهارت فن بیان است. مهارت فن بیان تقویت اندام‌های گفتاری، برد و حجم صدا و آشنایی با تکنیک‌های بالا و پائین‌کردن صدا برای جلوگیری از یکنواخت شدن گفتار را شامل می‌شود. این مهارت جزو سه فن اصلی بازیگری بوده که تمام بازیگران در شاخه‌های مختلف سینما، تئاتر، نمایش‌های رادیویی، نمایش‌های خیابانی و … باید به آن تسلط داشته باشند.

فن بیان در رشته‌هایی مانند رادیو، دوبله و گویندگی که تمام تمرکز بر صدا است، اهمیت بالاتری دارد. علاقه‌مندان به حضور در رسانه‌های صوتی باید دوره فن بیان را پشت سر بگذارند و با تکنیک‌های تقویت مهارت‌های گفتاری آشنا شوند.

دوره فن بیان؛ الزامی مهم برای تقویت قدرت سخنوری

افراد بسیاری با اهداف مختلف در دوره فن بیان شرکت می‌کنند. این دوره‌ها علاوه بر مزایای بالای تقویت مهارت گفتاری و شناخت تکنیک‌های بیانی، کاربرد بالایی در افزایش اعتمادبه‌نفس و قدرت سخنوری افراد دارند. اهمیت اصلاح اشتباهات رایج بیانی و شناخت اندام‌های گفتاری، باعث شده است علاوه بر بازیگران و گویندگان، مدیران شرکت‌ها، سخنوران، سیاست‌مداران، اساتید دانشگاه و … نیز برای افزایش تاثیرگذاری بیان خود، در این دوره‌ها شرکت کنند.

دوره فن بیان چیست

سرفصل‌های ارائه‌شده در دوره فن بیان

فن بیان یکی از دوره‌های محبوب در یک آموزشگاه گویندگی و صدا است که با شناخت نیازهای اصلی صدا، مطالب مهمی در این دوره‌ها به فراگیران آموزش داده می‌شوند. معمولا دوره دوره فن بیان یک دوره واحد هستند و مطالب آن‌ها به صورت موازی یا همزمان ارائه می‌شوند. در برخی از آموزشگاه‌ها نیز گویندگی به‌صورت جدا و با سرفصل‌های مختلف ارائه می‌شود تا افرادی که صرفا برای ورود به گویندگی در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند، از محتوای آموزشی آن‌ها بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین سرفصل‌های ارائه‌شده در دوره فن بیان عبارت‌اند از:

  • آشنایی با دستگاه تنفس
  • آشنایی با اندام‌های صوتی
  • آشنایی با اصول تنفس صحیح
  • آشنایی با اصول گفت‌وگوی صحیح
  • اصول ‌تاکید صحیح بر روی کلمات
  • آشنایی با روش‌های تغییر صدا
  • آشنایی با اصول تطابق حس در ارتباط با مخاطبان
  • آشنایی با تیپ‌های شخصیتی مختلف و شیوه برقراری ارتباط ‌موثر با آن‌ها
  • آشنایی با ریتم و تاثیر آن در کلام
  • آشنایی با اهمیت علائم نگارشی در متن و تاثیر آن‌ها بر کلام
  • توانایی شناخت انواع متن‌های گویندگی
  • آشنایی با متن رادیویی
  • آشنایی با متن خبری
  • سبک‌های خبرنویسی
  • آشنایی با متن مستند
  • آشنایی با انواع گویندگی
  • آموزش گویندگی رادیویی
  • شناخت دیافراگم و آشنایی با تنفس صحیح
  • روش‌های تقویت تنفس دیافراگمی
  • روش صحیح صداسازی
  • شناخت اندام‌های گفتاری
  • شناخت مفهوم اکسنت (Accent) و کاربرد آن
  • مفهوم سیلاب در جملات و شناخت جملات تک سیلابی، دو سیلابی و چندسیلابی
  • شناخت مصوت‌های بلند و کوتاه و نحوه بیان آن‌ها
  • آشنایی با واج‌های شبیه به هم (متجانس) از نظر مخرج صدایی
  • تکنیک‌های افزایش حجم ریه
  • تکنیک‌های فریاد و شناخت گام‌های مختلف صدایی
  • آشنایی با روش خوانش متون مختلف مانند شعر، داستان، نمایشنامه‌ها و…

داشتن یک بیان مناسب با برد صدای کامل، مهم‌ترین مسئله در دوره فن بیان است. دوره‌های فن بیان بر تقویت اندام‌های گفتاری و افزایش میزان صوت صدا برای تاثیرگذاری در مخاطب و انتقال مناسب مفاهیم به او متمرکز هستند. بهترین آموزشگاه فن بیان، آموزشگاهی است که با شناخت کامل نیازهای بیانی و زبانی، نقص‌های موجود در کلام را رفع کرده و با ارا‌ئه تکنیک‌های مناسب مهارت‌های بیانی متقاضیان را بهبود ببخشد.

دوره آنلاین فن بیان

بهترین دوره گویندگی و فن بیان را در ایران آموزشگاه پیدا کنید

ایران آموزشگاه به‌عنوان مرجعی معتبر در زمینه معرفی مراکز آموزشی در رشته‌های مختلف در سراسر کشور، به شما در انتخاب آموزشگاه گویندگی و فن بیان مناسب کمک می‌کند. مجموعه ما با لیست‌کردن تعداد بالایی از برترین مراکز گویندگی و فن بیان، کار شما را برای انتخاب آموزشگاه مناسب آسان کرده است. شما می‌توانید برای شناخت دوره‌ها و اطلاعات کامل این آموزشگاه، از سایت ما دیدن کنید.

 

قبل از هر چیز مراکز آموزش فن بیان را از صفحه زیر پیدا کنید:

کلاس بازیگری

شرکت در دوره‌های مجازی گویندگی و فن بیان

مهارت‌های کلامی را می‌توان یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای زندگی در جوامع انسانی دانست. افرادی که مهارت‌های کلامی قدرتمندی دارند، ارتباطات خود را به شکل صحیح برقرار کرده و می‌توانند افراد بیشتری را جذب کلام خود کنند. با داشتن مهارت کلامی همچنین از فرصت‌های شغلی متنوعی در زمینه‌های دوبله، گویندگی و تولید محتوای صوتی برخوردار می‌شوید. با شرکت در دوره آنلاین گویندگی و فن بیان می‌توانید این مهارت‌های مهم و کارآمد را تقویت کنید. اگر می‌خواهید با بهترین دوره‌های تقویت فن بیان و گویندگی به‌صورت آنلاین آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

 

دوره‌های مجازی گویندگی و فن بیان

فن بیان چیست؟

مهارت فن بیان یکی از مهم‌ترین مواردی است که همواره تمام هنرمندها و حتی افراد عادی باید به دنبال تقویت آن باشند. در واقع فن بیان را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین بخش در حوزه صدا معرفی کرد که ارتباط مستقیم با نفوذ کلام و اثربخشی سخنان شما دارد. در واقع منظور از فن بیان مهارتی است که به شما کمک می‌کند حرف‌های خود را به شکل واضح، اثربخش، دلنشین و جذاب بیان کنید. فن بیان علاوه بر این که به ما کمک می‌کند تا به بهترین شکل صحبت کنیم، باعث می‌شود که در برابر رفتارهای دیگران و صحبت‌هایشان بهترین واکنش ممکن را نشان دهیم.

فن بیان در شاخه‌های مختلف هنر کاربردهای بسزایی دارد. از این مهارت در بازیگری، مجری‌گری و گویندگی و سخنوری استفاده‌های بسیاری می‌شود. از سوی دیگر بسیاری از دارندگان کسب‌وکارها نیز برای جذب مشتریان بیشتر به دنبال افزایش قدرت فن بیان هستند. یادگیری و تقویت فن بیان از مهم‌ترین مواردی است که هنرمندان و حتی افراد عادی باید به دنبال آن باشند. با تقویت فن بیان علاوه بر این که خود از مزایای بسیار برخوردار می‌شوید، اطرافیان شما نیز از صحبت کردن با شما لذت بیشتری می‌برند.

گویندگی چیست؟

گویندگی یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های هنر می‌باشد که مربوط به حوزه صدا است. علم گویندگی بیشتر مربوط به بخش دوبلاژ و سخنوری است. افرادی که تمرینات گویندگی را دنبال می‌کنند به‌مرور زمان می‌توانند صدای خود را تقویت کنند و با کلامی زیباتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. یک گوینده علاوه بر داشتن یک صدای گرم و جذاب باید بتوانند که در زمان مناسب و با توجه به شرایط موجود لحن خود را تغییر دهد و احساسات را در کلام خود دخیل کند.

شغل گویندگی و فن بیان

معمولا افرادی که در این رشته هنری فعالیت دارند، بازار کار فوق‌العاده‌ای را در آینده خود دارند. این دسته از افراد با کسب دانش و افزایش تمرینات خود می‌توانند وارد صنف کاری دوبله، سخنوری، رادیو و حتی تلویزیون شوند و یا این که شخصا محتواهایی جذاب تولید کنند و از این طریق درآمد خوبی کسب کنند.

چرا این دو دوره در حوزه صدا پرطرفدار هستند؟

فن بیان و گویندگی دو مهارتی جدانشدنی از یکدیگر هستند. در واقع بدون داشتن فن بیان نمی‌توان یک گوینده ماهر شد. از سوی دیگر تقویت فن بیان به شکل مستقیم بر روی مهارت گویندگی افراد تاثیرگذار است. تقویت مهارت گویندگی و فن بیان همراهی با مزایای بسیاری است.

برخی از ویژگی‌ها و مزایای تقویت گویندگی و فن بیان، عبارت‌اند از:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس و روحیه اجتماعی
  • بهبود قدرت کلام و افزایش اثربخشی
  • امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله بازیگری و سینما
  • برخورداری از موقعیت‌های اجتماعی بهتر‌
  • افزایش محبوبیت در میان دوستان، خانواده، همکاران و اجتماع
  • امکان برقراری ارتباط قوی با مردم
  • بهبود عملکرد در زمینه‌های تجاری و کسب‌وکارها
  • موفقیت شغلی به‌عنوان وکیل، روان‌شناس، معلم و …

چرا دوره‌های آنلاین فن بیان یک پیشنهاد ویژه هستند؟

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطی و در نتیجه همه‌گیر شدن اینترنت، برگزاری کلاس‌های مجازی و آنلاین به یکی از استراتژی‌های آموزشی جذاب در کشور تبدیل شده است. خوشبختانه در حال حاضر شرکت در دوره‌های گویندگی و فن بیان آنلاین نیز برای علاقه‌مندان ممکن شده است. شرکت در این دوره‌ها علاوه بر این که مهارت‌ کلامی شما را زیرورو می‌کند، دارای برخی ویژگی‌های جانبی دیگر است.

شرکت در این‌گونه دوره‌ها به دور از محدودیت‌ها زمانی و مکانی است. در واقع برای شرکت در این دوره‌ها لازم نیست ساعات زیادی را صرف لباس پوشیدن و رفت‌وآمد در خیابان‌ها کنید. با داشتن یک گوشی یا سیستم کامپیوتری می‌توانید بدون محدودیت‌های مربوط به زمان و مکان در این دوره‌ها شرکت کنید.

دوره ها فن بیان و گویندگی

یکی دیگر از مواردی که کلاس‌های آنلاین فن بیان گویندگی را به پیشنهاد ویژه تبدیل می‌کند، هزینه‌های کمتر نسبت به کلاس‌های حضوری است. در بیشتر مواقع دوره‌های حضوری نیازمند پرداخت هزینه‌ای چندین برابر دوره‌های آنلاین هستند. البته هزینه‌های رفت‌وآمد نیز باید محاسبه و به این ارقام اضافه شوند. آنلاین بودن این دوره‌ها باعث شده افراد شاغل، خانم‌های خانه‌دار، افراد دارای ناتوانی جسمی و تمام گروه‌های دیگر که رفت‌وآمد برایشان دشوار است، بتوانند در این حوزه هنری فعالیت داشته باشند و در کنار مشغله‌های روزانه خود به اهداف خود در حوزه هنری صدا نزدیک‌تر شوند.

مباحثی که در کلاس آنلاین فن بیان تدریس می‌شوند

حتما برایتان جالب است که بدانید در کلاس‌های آنلاین فن بیان چه مباحثی تدریس می‌شوند. معمولا به‌عنوان اولین قدم در این کلاس‌ها روش‌های افزایش شهامت و رفع خجلی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شوند که تاثیرات شگفت‌انگیزی دارند. با به‌کارگیری این روش‌ها مشکلات رایجی مثل تپق زدن و ترس از سخنرانی تا حد ممکن رفع شده و افراد می‌توانند بسیار بهتر صحبت کنند.

در پله‌های بعدی نحوه و طرز فکر صحیح به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود. پس از گذراندن مراحل ابتدایی در کلاس‌های آنلاین فن بیان و گویندگی، به مسائل پیچیده‌تری از جمله تصحیح زبان بدن، صداسازی و اسلایدسازی فوق حرفه‌ای پرداخته می‌شود. مساله مهمی که درباره این مباحث وجود دارد، بستگی بالای موفقیت افراد به میزان تلاش آن‌ها است. در واقع باید گفت که موفقیت بدون تلاش کافی، حتی با شرکت کردن در بهترین دوره‌ها نیز ممکن نیست. بنابراین لازمه اصلی موفقیت در کنار کلاس‌های معتبر و اصولی فن بیان و گویندگی، تلاش کافی و هرچه بیشتر است.

آیا شرکت در دوره‌های فن بیان نیازمند استعداد ذاتی است؟

یکی از تصورات غلطی که باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به گویندگی و افزایش قدرت بیان به سراغ کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی نروند، ترس از نداشتن استعداد کافی است. این افراد افزایش فن بیان و رسیدن به مراحل بالا در حوزه صدا را همانند یک غول شکست‌ناپذیر می‌بینند که عبور از آن نیاز به استعداد ذاتی بسیاری دارد. در واقع این تصور کاملا غلط است.

استعداد فن بیان و سخنوری

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، افرادی که استعداد ذاتی بالایی در حوزه صدا دارند، از شانس موفقیت بالاتری در این حوزه‌های هنری برخوردار هستند. در واقع این استعداد بالا سرعت پیشرفت افراد را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. اما این مساله بدان معنا نیست که افرادی که از استعداد کمتری برخوردار هستند، نمی‌توانند در زمینه گویندگی و فن بیان موفق شوند.

افرادی که به طور ژنتیکی صدای خیلی مناسبی ندارند، می‌توانند با انجام تمرینات روزانه پس از گذشت چند ماه به یک صدای جذاب و رسا دست پیدا کنند. از سوی دیگر در این کلاس‌ها قابلیت‌های دیگر افراد از جمله نفوذ کلام و زبان بدن آن‌ها تقویت می‌شود. در واقع استعداد بسیار مهم است، اما تلاش می‌تواند گزینه بسیار موثری برای جایگزینی آن باشد.

دوره‌های آنلاین گویندگی و فن بیان مناسب چه افرادی هستند؟

به طور کلی افراد در تمام گروه‌های سنی، با سطوح مختلف علمی و فعال در مشاغل مختلف می‌توانند در دوره‌های فن بیان و گویندگی شرکت کرده و از مزایای فوق‌العاده این دوره بهره ببرند. اما در این میان گروهی از افراد نیاز بیشتری به تقویت این مهارت و شرکت در کلاس‌های آنلاین دارند. آن دسته از افراد که شرکت در دوره‌های گویندگی و فن بیان برایشان حیاتی است، عبارت‌اند از:

  • بازیگران و سایر هنرمندان در زمینه سینما و محتواهای تصویری
  • وکلای دادگستری
  • معلمان، استادان و تمام فعالان در حوزه آموزش
  • صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی
  • کارشناسان فروش و فعالان در زمینه بازاریابی
  • مشاوران و روان‌شناسان
  • مشاورین املاک و خودرو
  • فروشندگان شاغل در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک

کلاس گویندگی و فن بیان

معرفی چند کلاس گویندگی و فن بیان معتبر

حالا که با مزایا، ویژگی‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای که در کلاس‌های آنلاین گویندگی لازم است که با چند کلاس گویندگی و فن بیان معتبر آشنا شوید. در ادامه برخی از برترین کلاس‌های آنلاین فن بیان و گویندگی را به شما معرفی می‌کنیم که با مراجعه به سامانه اینترنتی آن‌ها می‌توانید از شرایط ثبت نام و نرخ شهریه کلاس‌های فن بیان اطلاع پیدا کنید.

مراکز کلاس‌های آنلاین گویندگی و فن بیان پیشنهادی ما عبارت‌اند از:

  • آموزشگاه نیمکت
  • آموزشگاه فن بیان فنان
  • آموزشگاه صدای میلنیوم
  • آموزشگاه هنر و سینما
  • مرکز آموزش هنر صدا
  • آموزشگاه شبکه هنر

دوره فن بیان

بهترین دوره‌های گویندگی و فن بیان را در ایران آموزشگاه بیابید

شرکت در دوره‌های فن بیان و گویندگی علاوه بر این که مهارت‌های ارتباطاتی و جایگاه اجتماعی شما را بهبود می‌بخشد، در صورت تلاش و تمرکز شما با موفقیت‌های شغلی بزرگی همراه است. شما همین حالا می‌توانید لیست برترین دوره‌های آنلاین و حضوری فن بیان و گویندگی را از وب‌سایت ایران آموزشگاه دریافت کنید. ما همواره در تلاش هستیم تا با معرفی بهترین دوره‌ها، مسیر موفقیت و پیشرفت را برای شما هموار کنیم.

چگونه می‌توانم فن بیان خوب داشته باشم؟

دوره فن بیان به شما کمک می‌کند تا بتوانید تسلط خوبی روی واژه‌ها و کلمات داشته و از این طریق بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید. برای داشتن یک فن بیان خوب لازم است تا به برخی نکات توجه کنید که در زیر بیان شده است. همچنین توجه به این نکات باعث می‌شود تا شما بتوانید در دوره آموزش فن بیان مهارت‌های گفتاری را سریع‌تر یاد بگیرید.

۱. کلمات مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب کلمات مناسب برای هر محیط باعث می‌شود تا شما بتوانید روی شنوندگان تأثیر بیشتری داشته باشید. قبل از شروع گفتگو سعی کنید یک دید کلی از صحبت‌های خود و موضوع مورد بحث داشته باشید و سپس بهترین واژه‌ها را پیدا کنید. شما برای این کار لازم است تا دایره واژگان خود را گسترش داده و تسلط بیشتری روی کلمات و نحوه تلفظ آنها داشته باشید.

۲. به زمان و مکان گفتگو توجه کنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود بتوانید فن بیان بهتر و همچنین قدرت نفوذ بیشتری داشته باشید، انتخاب زمان و مکان مناسب برای گفتگو است. دقت کنید که هر زمانی برای یک نوع گفتگو مناسب است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید در یک مجلس رسمی در اداره یا محل کار خود، از شوخی‌های دوستانه استفاده کنید.

۳. لحن مناسبی داشته باشید

قدرت لحن را در فن بیان هیچگاه دست کم نگیرید. تن صدای ما قابلیت تنظیم شدن با حد بسیار بالا، پایین و متوسط را دارد که ما از تن‌های مختلف صدا در محل‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال شما در زمین بازی با صدای بلند دوستان خود را صدا می‌زنید؛ اما در اتوبوس قطعاً با لحن آرام‌تری صحبت خواهید کرد. علاوه بر انتخاب لحن متناسب با نوع فضا شما باید بدانید که در ادای چه کلماتی باید لحن بلندتر یا آرام‌تر داشته باشید.

۴. زبان بدن را فراموش نکنید

زبان بدن یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند بر مخاطبان شما اثرگذار باشد. شما با زبان بدن خود وقتی ناراحتید گریه می‌کنید، وقتی خوشحالید می‌خندید، وقتی بیمارید و درد می‌کشید ابروهایتان را درهم می‌کشید و… مردم با دیدن این حالات می‌توانند متوجه حال شما شوند. حالا برای یک سخنرانی خوب با مخاطبین خود باید از زبان بدن مناسبی استفاده کنید تا از این طریق مخاطبان بتوانند صحبت‌های شما را راحت‌تر درک کنند.

دوره فن بیان و گویندگی

چگونه بفهمیم فن بیان خوبی داریم؟

بسیاری از افرادی که در دوره‌های فن بیان شرکت می‌کنند، پس از مدتی این سؤال برای آنها به وجود می‌آید که آیا واقعاً فن بیان من خوب شده است؟ آیا تغییری در بیان من به وجود آمده است؟ آیا به سطح ایده‌آل برای فن بیان رسیده‌ام؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت که شما زمانی می‌توانید متوجه شوید که به سطح ایده‌آلی در فن بیان رسیده‌اید که بر مخاطبان خود حداکثر تأثیر را داشته باشید. شما باید قدرت این را داشته باشید که مخاطب را با خود همراه کرده و در نهایت بر او اثرگذار باشید.

چرا باید در دوره فن بیان شرکت کنم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فن بیان بسیار خوبی دارند و می‌توانند بدون نیاز به آموزش یک سخنرانی بی‌نقص را پشت سر بگذرانند. اما باید یک نگاه کلی و صحبت با این افراد متوجه می‌شوید که همچنان نقص‌هایی در بیان آنها وجود دارد که لازم است آموزش‌های فن بیان را بگذرانند. در زیر برخی از مهم‌ترین دلایلی که به شما می‌گوید چرا باید در دوره فن بیان شرکت کنید آورده شده است.

۱. توجهات را به سمت خود جلب کنید

از یک مکالمه ساده دوستانه تا حضور در همایش بزرگ، شما به عنوان سخنران باید قدرت جلب توجه حاضرین را داشته باشید. در دوره فن بیان با آموزش تسلط بر استرس و از بین بردن خجالت کشیدن، شما می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری صحبت کرده و توجه بقیه را جلب کنید.

۲. در شغل خود موفق شوید

شاید در بسیاری اوقات برای شما هم پیش آمده باشد که لیاقت و استعداد لازم برای رسیدن به جایگاه بالاتر شغلی را داشته‌اید؛ اما به دلیل عدم فن بیان خوب نتوانسته‌اید به جایگاه مورد نظرتان دست پیدا کنید. در دوره‌های فن بیان نحوه صحبت کردن در جمع و چگونگی موفقیت شغلی آموزش داده می‌شود.

۳. بتوانید مورد تشویق و تحسین قرار بگیرید

همه ما قطعاً ایده‌هایی داریم و چیزهایی بلدیم که شاید با نحوه بیان آن آشنا نباشیم. به همین دلیل بسیاری از خلاقیت و ایده‌های ما ممکن است در ذهن دفن شوند. حالا اگر شما بتوانید با یک سخنوری خوب ایده‌های خود را بیان کنید قطعاً حس بهتری داشته و مورد تشویق بقیه قرار می‌گیرید.

۴.  احساسات خود را بهتر بروز دهید

بیان احساس یکی از بزرگ‌ترین پل‌ها برای پیوند بین انسان‌ها است. شما با گفتگو و بیان احساساتتان می‌توانید به افرادی که دوست دارید، نزدیک شوید. اگر نحوه بیان احساسات خود را بلد نباشید یا آنها را بد بیان کنید قطعاً نتیجه خوبی نمی‌گیرید. در دوره‌های فن بیان به شما آموزش داده می‌شود تا متناسب با موقعیت‌های مختلف چگونه احساسات خود را بروز دهید.

دوره فن بیان و گویندگی

سه مرحله مهم برای داشتن فن بیان عالی

برای داشتن فن بیان عالی می‌توانید مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. مباحث را به‌صورت تئوری یاد بگیرید؛ با شرکت در کلاس‌های فن بیان ابتدا نکات و اصول صحبت کردن را به‌صورت تئوری یاد بگیرید.
  2. تمرین کافی داشته باشید؛ پس از یادگیری تئوری اصول فن بیان حالا لازم است تا بتوانید به‌صورت عملی نیز آن را اجرا کنید. دقت کنید که هرچه تمرین بیشتری داشته باشید می‌توانید تسلط بالاتری روی سخنان خود داشته باشید.
  3. در واقعیت صحبت کنید: پس از تمرین تئوری و عملی فن بیان حالا لازم است تا توانایی‌هایی خود را در دنیای واقعی محک بزنید. سعی کنید در جمع‌های مختلف صحبت کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز بهتر بشناسید.

دوره فن بیان و گویندگی

دوره فن بیان برای چه افرادی خوب است؟

دوره فن بیان یکی دوره تخصصی است که در آن سرفصل‌های مهمی برای آموزش هنرجویان در راستای تقویت بیان، اعتماد به نفس و کنترل استرس و اضطراب آموزش داده می‌شود. افراد با یادگیری تکنیکهای تقویت فن بیان می‌توانند در کار و زندگی خود موفقیت‌های چشمگیری را کسب کنند. از این رو شرکت در این دوره برای بسیاری از افراد می‌تواند الزامی باشد.

دوره فن بیان برای افراد زیر بسیار خوب است و آنها می‌توانند با تقویت مهارت بیان خود بر بسیاری از ترس‌ها و اضطراب‌ها غلبه کنند.

۱. مدیریت کسب و کارها

بسیاری از مدیران در کسب و کارهای مختلف به دلیل نداشتن فن بیان خوب نمی‌توانند قدرت لازم بر کارمندان خود داشته باشند. همچنین در مراسمات مختلف و مذاکرات مهم، قدرت لازم برای مدیریت نداشته و مجبور می‌شوند افراد دیگری را به جای خود بفرستند. دوره فن بیان به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌های خود را به‌خوبی شرح داده و نقش پررنگی داشته باشند.

۲. افراد به دنبال ارتقا جایگاه شغلی

دوره فن بیان برای افرادی که به دنبال ارتقا جایگاه شغلی خود هستند می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. بسیاری از افراد علی‌رغم داشتن دانش بالا در رشته خود، به دلایل مختلف از جمله اضطراب، ترس از انتقاد یا شکست و عدم اعتماد به نفس نمی‌توانند ایده‌های خود را بیان کنند. دوره فن بیان به این افراد کمک می‌کند تا با غلبه بر ترس‌های خود بتوانند جایگاه شغلی خود را با بیان ایده‌ها ارتقا دهند.

۳. افراد بدون اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در زندگی نقش بسیار مهمی دارد. شما بدون اعتماد به نفس نمی‌توانید در کار و زندگی خود پیشرفت چندانی داشته باشید و همیشه از حضور در جمع‌ها گریزان هستید. یکی از سرفصل‌های مهم که در کلاس فن بیان به آن پرداخته می‌شود، افزایش اعتماد به نفس با تکنیکهای مختلف است. از این رو افراد با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و از حق و حقوق خود نیز دفاع کنند.

دوره فن بیان و گویندگی

هزینه دوره فن بیان و عوامل مؤثر بر آن

هزینه دوره فن بیان تحت تأثیر چند فاکتور مهم بوده و بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان است. از جمله عواملی که بر قیمت کلاس فن بیان تأثیر می‌گذارد شامل موارد زیر است:

  • تجربه اساتید؛ هر چه اساتید دانش و تجربه بالایی در حوزه فن بیان داشته باشند، هزینه کلاس‌ها نیز بیشتر است.
  • نوع کلاس‌ها؛ کلاس‌ها به‌صورت خصوصی و گروهی برگزار می‌شود که کلاس خصوصی فن بیان هزینه بالاتری دارد.
  • نوع دوره؛ دوره فن بیان به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود که دوره آنلاین فن بیان ارزان‌تر است.
  • مرکز آموزشی؛ مراکز معتبر آموزشی فن بیان به دلیل داشتن رزومه قوی هزینه بالاتری کسب می‌کنند.
  • تعداد جلسات؛ تعداد جلسات کلاس فن بیان ۱۰ تا ۱۰۰ جلسه است که هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه آن بالاتر است.

دوره فن بیان و گویندگی

مزایای دوره آنلاین گویندگی و فن بیان

دوره آنلاین گویندگی و فن بیان با هدف افزایش مهارت‌های گفتاری برگزار می‌شود. همان‌طور که از نام آن مشخص دوره آموزش آنلاین گویندگی و فن بیان در بستر فضای مجازی است و شما می‌توانید از راه دور در این کلاس‌ها شرکت کنید. محتوای آموزش این دوره با دوره حضوری تفاوت چندانی ندارد؛ اما با توجه به اینکه آموزش‌ها مجازی است باید روش تدریس قوی و مؤثرتر باشد. دوره مجازی گویندگی و فن بیان چندین مزیت دارد که در زیر ما چند مورد را نام بردیم.

  • آسان‌ترین روش برای آموزش گویندگی
  • فرصت مناسب برای افراد خجالتی و مضطرب
  • هزینه کمتر دوره نسبت به دوره حضوری
  • امکان شرکت در کلاس‌های اساتید بزرگ فن بیان

دوره رایگان فن بیان و گویندگی

دوره رایگان فن بیان را از کجا تهیه کنم؟

دوره رایگان فن بیان فرصتی ویژه برای شماست تا بتوانید بدون صرف هزینه مهارت‌های گفتاری خودتان را تقویت کنید. برخی از اساتید فن بیان یک دوره جامع و رایگان برگزار می‌کنند و در آن تکنیک‌ها و سرفصل‌های مهم فن بیان را آموزش می‌دهند. علاوه بر این پکیج‌ها و فیلم‌های آموزشی زیادی وجود دارد که در آن نحوه داشتن یک بیان ایده‌آل را به شما یاد می‌دهد. شما با گشتن در اینترنت می‌توانید بسته‌های رایگان فن بیان را تهیه و با کمک آن مهارت‌های کلامی‌تان را تقویت کنید.

کلاس فن بیان کودکان

شاید تاکنون کودکانی را دیده باشید که با لحن شیرین و جذاب خود دیگران را سر شوق آورده‌اند؛ بنابراین داشتن مهارت خوب صحبت کردن سن و سال نمی‌شناسد. داشتن اعتماد به نفس و خوب صحبت کردن از هوش کودکانه است و نیاز به پرورش بیشتر دارد. همه کودکان دارای این استعداد ذاتی هستند تا خوب صحبت کنند؛ اما باید راه چگونه پرورش‌دادن به آن را بلد باشید.

کلاس فن بیان کودکان شامل سرفصل‌های جامع و با استفاده از متدهای روز دنیاست و به فرزندان شما کمک می‌کند تا بتوانند ارتباط کلامی خوبی داشته باشند. داشتن مهارت خوب صحبت کردن، در آینده شغلی و زندگی کودکان شما تأثیر زیادی دارد و می‌تواند در بسیاری از مراحل زندگی ضامن موفقیت او باشد.

سوالات متداول

فن بیان چیست؟

فن بیان را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین بخش در حوزه صدا معرفی کرد که ارتباط مستقیم با نفوذ کلام و اثربخشی سخنان شما دارد.

دوره‌های آنلاین گویندگی و فن بیان مناسب چه افرادی هستند؟

به طور کلی افراد در تمام گروه‌های سنی، با سطوح مختلف علمی و فعال در مشاغل مختلف می‌توانند در دوره‌های فن بیان و گویندگی شرکت کرده و از مزایای فوق‌العاده این دوره بهره ببرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *