استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری قابل استرداد هستند

تحصیل در آموزشگاه‌های آزاد هنری می‌تواند یک فرصت ارزشمند برای هنرجویان باشد، اما اغلب با قیمت نسبتا بالایی همراه است. با این حال، این قیمت‌های بالا به همراه تضمین کیفیت و جلب رضایت هنرجویان ارائه می‌شوند. از این رو بسیاری از آموزشگاه‌های آزاد هنر سیاست بازپرداختی را در نظر می‌گیرند که به متقاضیان اجازه می‌دهد در صورت وجود هرگونه مشکل و نارضایتی، شهریه خود را پس بگیرند. این سیاست به‌عنوان «استرداد شهریه» شناخته می‌شود. در این مطلب با کلیاتی در مورد استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری آشنا می‌شویم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعرفه و نرخ شهریه آموزشگاه های آزاد هنری تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شما پیشنهاد میدهم حتما از صفحه ” شهریه آموزشگاه آزاد هنری ” دیدن نمایید

استرداد شهریه به چه معنی است؟

با افزایش هزینه‌های تحصیل در آموزشگاه‌های آزاد هنر، پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش بار مالی و بازگشت هزینه پرداخت‌شده برای هنرجویان، هنرآموزان و خانواده‌های آن‌ها در صورت وجود هرگونه مشکل و عدم رضایت، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. از این رو مطابق با این شرایط، امکان استرداد شهریه آموزشگاه بر اساس یک سری ضوابط تعیین‌شده توسط موسسه آموزشی به وجود آمده است.

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

دلایل نیاز به استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری

درک دلایل نیاز به استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری برای هنرجویان بسیار مهم است. چه از کیفیت آموزش ناراضی باشید، چه با شرایط غیرمنتظره روبه‌رو شوید یا دلایل موجهی برای درخواست بازپرداخت داشته باشید، آگاهی از حقوق خود، اولین قدم در این فرآیند است.

دلایل استرداد شهریه بسته به سیاست‌های آموزشگاه هنری که در آن شرکت کرده‌اید می‌تواند متفاوت باشد. اکثر موسسات دستورالعمل‌های خاصی در این زمینه دارند که معمولا در توافقنامه اولیه در هنگام ثبت نام یا بیان شده است.

از جمله دلایل رایج برای استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری عبارت‌اند از:

  • وعده‌های محقق نشده: اگر آموزشگاه هنری به وعده‌های خود عمل نکند که در مواد تبلیغاتی یا در طول فرآیند ثبت‌نام، مانند دوره‌ها، منابع یا فرصت‌های خاص اشاره شده است، می‌تواند دلیل موجهی برای استرداد شهریه باشد
  • لغو برنامه: در صورتی که آموزشگاه آزاد هنری، برنامه یا دوره‌ای را لغو کند که برای آن شهریه پرداخت کرده‌اید، شما حق استرداد شهریه آن برنامه خاص را دارید
  • کیفیت آموزشی نامطلوب: اگر بتوانید ثابت کنید که آموزش ارائه‌شده توسط آموزشگاه هنری کمتر از حد استانداردهای مورد انتظار بوده است، می‌توانید واجد شرایط استرداد شهریه باشید
  • شرایط شخصی: برخی شرایط مانند فوریت‌های پزشکی، جابجایی یا مشکلات مالی در برخی از آموزشگاه‌ها (در صورت ارائه اسناد و مدارک) می‌تواند دلیلی بر استرداد شهریه باشد

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

فرایند استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری چگونه است؟

شایان ذکر است که در صورتی که واجد شرایط استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری باشید، می‌توانید درخواست استرداد شهریه بدهید. البته باید اشاره کرد که این کار، فرایند و روش خود را دارد که باید از آن پیروی کنید.

از جمله روش‌های اصولی برای استرداد شهریه عبارت‌اند از:

  • بررسی سیاست‌ها و مقررات استرداد شهریه: تحقیق و درک سیاست‌ها و مقررات استرداد شهریه موسسه انتخابی شما برای تعیین واجد شرایط بودن و مراحلی را باید برای شروع فرآیند انجام دهید یک ضرورت است
  • مستندسازی پرونده و جمع‌آوری شواهد و مدارک پشتیبان: گردآوری شواهد و مدارک پشتیبان می‌تواند پرونده شما را تا حد زیادی تقویت کند و احتمال موفقیت استرداد شهریه را افزایش دهد. با جمع‌آوری هرگونه مدارک مربوط به ثبت نام، پرداخت، نامه‌های پذیرش، فاکتورها، رسیدها شروع کنید و شواهدی برای اثبات دلیل درخواست استرداد ارائه دهید
  • ایجاد نامه درخواست استرداد شهریه: ایجاد یک نامه درخواست بازپرداخت متقاعدکننده هنگام درخواست استرداد شهریه از آموزشگاه آزاد هنری ضروری است. این نامه فرصتی برای ارائه پرونده و متقاعدکردن مقامات مربوطه برای این است که شما مستحق بازپرداخت هستید

 

برای اطمینان از اعتبار آموزشگاه مدنظر خود بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام در هر آموزشگاهی یک سر به صفحه ” آموزشگاه های معتبر فنی حرفه ای ” بزنید.

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

شیوه…نامه اخذ و استرداد شهریه آموزشگاه…های آزاد هنری

با استناد به مصوبه جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه…های آزاد هنری مبنی بر تعیین تعرفه شهریه آموزشگاه…های آزاد هنری و به منظور قانونمند شدن نحوه پرداخت و استرداد شهریه و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی به متقاضیان ثبت…نام در آموزشگاه…ها و مدیران …مسئول آموزشگاه…های آزاد هنری، این شیوه…نامه که با بهره…گیری از نظرات و پیشنهادات جمعی از مدیران مسئول آموزشگاه…ها تهیه شده برای اجرا ابلاغ می…گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور جشنوارهای دفتر آموزش وتوسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی: به استناد مصوبه جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه…های آزاد هنری مبنی بر تعیین تعرفه شهریه آموزشگاه…های آزاد هنری و به منظور قانونمند شدن نحوه پرداخت و استرداد شهریه و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی به متقاضیان ثبت…نام در آموزشگاه…ها و مدیران …مسئول آموزشگاه…های آزاد هنری، این شیوه…نامه که با بهره…گیری از نظرات و پیشنهادات جمعی از مدیران مسئول آموزشگاه…ها تهیه شده برای اجرا ابلاغ می…گردد.

تعاریف :

آموزشگاه آزاد هنری: آموزشگاه…هایی که به استناد مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته­ های ( هنرهای تجسمی، موسیقی،هنرهای نمایشی، خوشنویسی و هنرهای سنتی) دریافت کرده…اند.

دوره……های مقدماتی: دوره…هایی که برای آشنایی هنرجویان با مفاهیم و مهارت…های پایه…ای هر رشته برگزار می…شود و آنها را برای ورود به دوره…های اصلی آماده می…کند.

دوره…های عمومی: تمامی دوره…های اصلی آموزش رشته…های هنری که ارائه آن مستلزم برخورداری از حداقل توانایی­های مقدماتی هنرجویان رشته­های مربوطه بوده و آنان را در سطح نیمه حرفه­ای تربیت
می­نماید.

دوره…های تخصصی: به دوره…های آموزش تکمیلی اطلاق می…شود که توسط اساتید مجرب و طراز اول در سطح تخصصی برگزار شده، به گونه­ای که هنرآموختگان آن قابلیت فعالیت حرفه­ای در رشته خود را داشته باشند( ویژه آموزشگاه­های درجه یک و دو)

تبصره: آموزشگاه مجاز نیست وجه ثبت…نام بیش از سه…ماهه را از پیش دریافت یا مطالبه کند.

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

ضوابط استرداد شهریه

۱- آموزشگاه موظف است تحت شرایط مندرج در زیر و در صورت درخواست متقاضی وجه ثبت…نام را تماماً به متقاضی باز پس دهد.

الف) تغییر یا تعویض زمان شروع کلاس…ها

ب) برگزار نشدن کلاس مورد نظر

ج) تغییر مربی توافق شده در هنگام ثبت…نام

د) انصراف متقاضی تا یک هفته پیش از شروع کلاس…ها

۲- در صورتیکه فرد ثبت…نام شده بعد از شروع دوره اعلام انصراف کند، تنها ۳۰% از شهریه جلسات باقیمانده به وی مسترد خواهد شد، مشروط به آنکه تعداد جلسات باقیمانده کمتر از یک…سوم طول دوره نباشد.

تبصره : در کلاس…های کمتر از ۱۰ نفر آموزشگاه…های آزاد تجسمی و نمایشی در صورتیکه فرد ثبت…نام شده بعد از شروع دوره اعلام انصراف کند، هیچ وجهی مسترد نخواهد شد.

۳- در هر شرایطی اگر به هنگام اعلام انصراف بیش از یک…سوم دوره آموزشی سپری شده باشد، هیچ… وجهی مسترد نخواهد شد.

مقررات

۴- شورای رسیدگی و نظارت بر آموزشگاه…های آزاد هنری استان، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات موضوع این شیوه…نامه است.

۵- مفاد این شیوه…نامه باید با صراحت در برگه…های ثبت…نام درج شود.

۶- جدول تعرفه شهریه باید به نحو مطلوب به دیوار آموزشگاه الصاق و در معرض دید عموم قرار گیرد.

بررسی آموزشگاه های دارای مجوز از لینک زیر در اداره ارشاد

https://amoozeshehonar.farhang.gov.ir/fa/mojavezha

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: چنانچه اولیا دانش‌آموزان تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند با شماره تماس‌ ۸۸۸۴۰۸۹۹ تماس و آن را به مسوولان اعلام کنند. وی درباره چگونگی تشخیص مراکز فاقد مجوز تصریح کرد: برای شناسایی مجاز بودن آموزشگاه‌ها توجه به عبارت «دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش» روی تابلوها و همچنین رویت موافقت اصولی نصب شده در محل‌های ثبت‌نام، گواه بر داشتن مجوز از این وزارتخانه است.

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری

استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری حق شما است!

استرداد شهریه های آموزشگاه های آزاد هنری حق هنرجویان است. در صورت واجد شرایط بودن برای بازپرداخت و یا وجود هرگونه مشکل در روند آموزشی و موارد مشابه، می‌توانید با پیروی از مراحل ذکرشده، درخواست استرداد شهریه دهید و هزینه پرداخت‌شده خود را به‌صورت جزئی و یا کامل پس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانیم شهریه آموزشگاه آزاد هنری را پس بگیریم ؟

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری معمولا شامل پیروی از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های بازپرداخت تعیین شده توسط مدرسه است.

آیا امکان استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری وجود دارد؟

استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری معمولا در صورتی ممکن است که معیارها و مهلت‌های بازپرداخت اعلام‌شده را رعایت کنید.

برای درخواست استرداد شهریه آموزشگاه آزاد هنری چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

تمام اسناد لازم، مانند گواهی پرداخت و هرگونه اسناد و شواهد مربوط به واجد شرایط بودن خود برای استرداد شهریه را جمع‌آوری کنید. سپس درخواست رسمی خود را ارائه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *