دوره آموزش بازیگری

دوره بازیگری چیست؟

بازیگران برای موفقیت و ورود به رشته بازیگری به مهارت‌های فراوانی نیاز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تسلط بر زبان بدن، بیان مناسب، درک زبانی، به‌خاطرسپاری، نوآوری و توانایی بداهه‌گویی و مهارت کار گروهی اشاره کرد. دوره بازیگری روش مناسبی برای ارتقای این مهارت‌ها است. در این صفحه از ایران آموزشگاه با ویژگی‌های دوره بازیگری، مزایای آن و نکات دیگر درباره این دوره آشنا می‌شویم.

دوره آموزش بازیگری

دوره بازیگری چیست؟ 

سوال مشترک بسیاری از علاقمندان به حضور در عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون این است: چگونه وارد رشته بازیگری شویم؟ برای ورود به این زمینه‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد؛ مانند تحصیل در رشته‌های مرتبط با سینما و تئاتر، شرکت در دوره‌های بازیگری و شرکت در تست‌های بازیگری. اما به‌طور معمول بیشتر علاقمندان هنر بازیگری، شرکت در دوره بازیگری را ترجیح می‌دهند. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد روش‌های مناسب برای یادگیری بازیگری به صفحه راهنمای آموزش بازیگری ما مراجعه کنید.

در واقع آموزش بازیگری مکانی است که در آن مربیان آموزشی از اساتید دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان رشته بازیگری در دانشگاه، بازیگران باتجربه و مشهور و … به تدریس تئوری و عملی بازیگری می‌پردازند و مهارت‌های مورد نیاز برای بازیگری شما را ارتقا می‌دهند. همچنین این دوره‌ها ممکن است متمرکز بر یکی از رشته‌های سینما، تئاتر یا تلویزیون باشند و یا حالت عمومی داشته باشند.

بهترین آموزشگاه سینمایی در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های سینمایی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش بازیگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های بازیگری پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

لیست زیر برای معرفی برترین مراکز آموزش سینمایی کشور است

دوره آموزش بازیگری

تست بازیگری چیست؟

تست بازیگری روشی برای ارزیابی میزان مهارت‌ها و استعداد شما در بازیگری است. تست‌های بازیگری انواع مختلفی دارند و با اهداف مختلفی نیز برگزار می‌شوند. برای مثال گاهی، پروژه‌های سینمایی برای جذب بازیگر، تست را برگزار می‌کنند؛ برخی از کلاس‌های بازیگری، علاقمندان را فقط بعد از تست می‌پذیرند؛ گاهی نیز این تست‌ها با اهداف دیگر مانند کشف استعدادهای جوان و نوجوان برگزار می‌شوند. بنابراین بسیاری از علاقمندان به بازیگری می‌پرسند: کجا تست بازیگری بدم؟ در پاسخ باید بگوییم این تست‌ها عموما در آموزشگاه‌های معتبر بازیگری، موسسات هنری و … برگزار می‌شوند. همچنین می‌توانید اطلاعات کامل‌تر را در صفحه تست بازیگری ما مطالعه کنید.

هزینه دوره بازیگری

هزینه کلاس آموزش بازیگری چقدر است؟

در شهرهای مختلف کشور، آموزشگاه‌های فراوانی وجود دارند که کلاس‌های بازیگری را در انواع و سطوح مختلف برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها همچنین هزینه‌های مختلفی دارند. همچنین قیمت ثبت نام در دوره بازیگری در تهران همیشه از شهرستان‌ها بیشتر است. اما چه عواملی باعث قیمت‌گذاری مختلف این دوره‌های بازیگری می‌شوند؟

برخی از عوامل موثر بر تعیین هزینه کلاس بازیگری عبارتند از:

  • شهرت و اعتبار آموزشگاه بازیگری
  • نوع کلاس بازیگری و محتوای دوره آموزشی
  • امکانات آموزشگاه و کلاس
  • وسعت فضای آموزشی
  • مکان جغرافیایی موسسه آموزشی
  • شهرت و تخصص مربی آموزش بازیگری
  • تعداد جلسات آموزش بازیگری

کلاس‌های بازیگری همچنین از نظر محتوای آموزشی تفاوت‌هایی با هم دارند. برخی کلاس‌ها بر زبان بدن، برخی دیگر بر فن بیان و به‌خاطرسپاری، برخی دیگر بر تکنیک‌ها و سبک‌های بازیگری و … تمرکز دارند. معمولا این موارد نیز می‌توانند عاملی برای تفاوت اندک هزینه این کلاس‌ها باشند. شما می‌توانید در صفحه کلاس بازیگری  در سایت ایران آموزشگاه، با بهترین کلاس‌های بازیگری کشور آشنا شوید. اما در بین همه عوامل آموزش بازیگری، مهم‌ترین عامل، شهرت، تجربه و سابقه مربی آموزشی است. به‌همین دلیل کلاس‌های بازیگری بازیگران مشهور سینما و تلویزیون معمولا دارای بیشترین قیمت هستند.

هزینه دوره بازیگری برخی از افراد سرشناس سینمای ایران را با هم مرور می‌کنیم:

کلاس بازیگری هومن سیدی ۲۲ میلیون تومان
کلاس بازیگری داریوش ارجمند ۱۵ میلیون تومان
کلاس بازیگری امین زندگانی ۱۲ میلیون تومان
کلاس بازیگری امیر کربلایی‌زاده ۸ میلیون تومان

مکان برگزاری کلاس بازیگری نیز از دیگر عوامل موثر بر تعیین هزینه این کلاس‌ها است. برای مثال قیمت دوره بازیگری شهرستان‌ها معمولا ۲۰ تا ۶۰ درصد ارزان‌تر از کلاس‌های بازیگری در شهر تهران است. در ضمن اگر دوره‌ای به‌صورت آنلاین برگزار شود، قطعا هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

مدت دوره بازیگری

زمان و طول کلاس آموزش بازیگری چقدر است؟

طول دوره بازیگری به نوع دوره و محتوای آموزشی و همچنین برنامه‌ریزی استاد و آموزشگاه بستگی دارد. یک دوره بازیگری ممکن است سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه یا حتی یکساله باشد. زمان جلسات نیز معمولا بین دو تا سه ساعت یا بیشتر است. برای مثال طول دوره بازیگری در کارگاه آزاد بازیگری معمولا ۹ ماهه است.

آموزش بازیگری

آموزش بازیگری چطور انجام می‌شود؟

شرکت در دوره بازیگری راهکاری عالی برای کسب تجربه عملی، ارتقا مهارت‌های بازیگری و تعامل با بازیگران دیگر است. مربیان آموزشی همزمان بر روی مهارت‌های مختلفی کار می‌کنند و تلاش آن‌ها این است که استعداد شما را شکوفا کنند.

کلاس‌های بازیگری همچنین ممکن است دارای سطح‌بندی مبتدی تا پیشرفته باشند. در کلاس‌های مبتدی افرادی که هیچ تجربه بازیگری نداشته‌اند می‌توانند مهارت‌ها را بیاموزند. کلاس‌های سطوح بالاتر نیز برای افرادی با تجربه بیشتر مناسب هستند.

مدرک آموزش بازیگری

آیا در انتهای دوره مدرک بازیگری داده می‌شود؟

به‌طور معمول در همه آموزشگاه‌های معتبر بازیگری، در پایان دوره، به فارغ‌التحصیلان، مدرک پایان دوره اعطا می‌شود. اکثر آموزشگاه‌های بازیگری زیر نظر وزارت ارشاد کار می‌کنند و مدرک آن‌ها نیز مورد تایید این نهاد است. برخی از مجموعه‌های فیلمسازی نیز زیر نظر سازمان فنی‌وحرفه‌ای کار می‌کنند و مدارک آن‌ها از سوی این سازمان صادر می‌شود.

بهترین آموزشگاه‌های بازیگری

بهترین آموزشگاه‌های بازیگری را در ایران آموزشگاه بیابید

انتخاب بهترین دوره بازیگری در بهترین آموزشگاه‌ مهم‌ترین قدم برای دریافت خدمات آموزشی باکیفیت است. ما در سایت ایران آموزشگاه، معتبرترین آموزشگاه‌های بازیگری را برای شما فهرست کرده‌ایم. شما می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی خود در سایت ما با بهترین آموزشگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور آشنا شوید و بهترین دوره را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

دوره بازیگری چیست؟

دوره بازیگری، دوره‌ای است که در آن مهارت‌های مختلفی مانند زبان بدن، بیان مناسب، درک زبانی، به‌خاطرسپاری، نوآوری و توانایی بداهه‌گویی را می‌آموزید.

هزینه کلاس بازیگری به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل موثر بر قیمت کلاس بازیگری می‌توان به اعتبار آموزشگاه بازیگری، محتوای دوره آموزشی، امکانات آموزشگاه و کلاس، وسعت فضای آموزشی و شهرت و تخصص مربی آموزش بازیگری اشاره کرد.

طول دوره بازیگری چقدر است؟

دوره‌های آموزش بازیگری ممکن است از انواع ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۹ ماهه باشند.

گالری تصاویر

دوره بازیگری
دوره بازیگری
دوره بازیگری
دوره بازیگری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *