تست بازیگری در هالیوود

هالیوود؛ مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به بازیگری

چه چیزی می‌تواند هیجان‌انگیزتر از شرکت در تست بازیگری یک فیلم هالیوودی باشد؟ این فرایند کمی پیچیده است. معمولا با ارسال عکس، رزومه و یک فیلم کوتاه (در صورت وجود) توسط بازیگر برای مدیر، فرایند انتخاب بازیگر آغاز می‌شود. در صورتی که مدیر انتخاب بازیگر به بازیگر علاقه‌مند شود، او برای تست بازیگری فراخوانده شده و در چند مرحله از او تست گرفته می‌شود. در نهایت، مدیر انتخاب بازیگران تصمیم خود را می‌گیرد و اگر بازیگر در فیلم انتخاب شده باشد، به او اطلاع داده می‌شود. تست بازیگری کاملا رقابتی است و حتی بسیاری از بازیگران مشهور نیز ممکن است در مرحله تست بازیگری در هالیوود رد شوند. در این مطلب قصد داریم به فرایند تست بازیگری در هالیوود بپردازیم.

تست بازیگری در آمریکا

شرایط و روند تست بازیگری در آمریکا چگونه است؟

برای کسانی که تازه وارد بازیگری می‌شوند، ممکن است فرایند تست و انتخاب بازیگر در هالیوود کمی گیج‌کننده باشد. بهتر است بدانید که این فرایند در چند مرحله انجام می‌شود و ممکن است ماه‌ها به طور بیانجامد. در ادامه به فرایند تست بازیگری در هالیوود می‌پردازیم.

۱. مرحله پیش از تست

فرآیند انتخاب بازیگران با تجزیه و تحلیل فیلم‌نامه‌ها، شناسایی نقش‌های سخنگو و نمایه‌های توصیفی آن‌ها، و اطلاع عوامل (و سرویس‌های انتخاب آنلاین در صورت باز بودن آزمون) از نقش‌های موجود آغاز می‌شود. نمایندگان تصاویر، رزومه، و نمونه کارهای نمایشی داوطلب را برای مدیر انتخاب بازیگر ارسال می‌کنند. انتخاب بازیگر بر اساس ظاهر، سطح آموزش و مهارت‌های مورد نیاز برای هر نقش صورت می‌گیرد. با بازیگرانی که شرایط اولیه را داشته باشند، برای تست بازیگری تماس گرفته می‌شود.

۱.۱. اولین تست بازیگری

معمولا قبل از تست بازیگری در هالیوود، یک فیلمنامه تلویزیونی به بازیگر داده می‌شود. برای فیلم‌های بلند، به یک مونولوگ آماده شده متناسب با لحن فیلم درنظر گرفته می‌شود. بازیگر باید خودش را برای انجام اولین تست آماده کند. برای انجام این کار باید خیلی آماده باشید؛ زیرا اولین تست بازیگری شما در هالیوود ممکن است بیش از چند ثانیه جلوی دوربین فیلمبرداری طول نکشد. پس لباس شما، موهای‌تان، و اینکه چگونه وارد اتاق می‌شوید، حتی کوچک‌ترین جزئیات، می‌توانند روی نظر کارگردان بر توانایی شما تاثیر بگذارند.

۲. مرحله دوم تست بازیگری در هالیوود

اگر در اولین تست بازیگری در هالیوود پذیرفته باشید، از شما خواسته می‌شود در مرحله دوم تست بازیگری شرکت کنید. در این مرحله ممکن است از شما خواسته شود دوباره همان نقش را کار کنید، یا ممکن است لازم باشد پیش روی افراد جدید یک نقش متفاوت بازی کنید. مرحله دوم تست بازیگری در هالیوود نیز خیلی کوتاه است و معمولا فقط چند دقیقه طول می‌کشد. این جلسه معمولا روی ویدیو ضبط می‌شود تا با بسیاری از دست‌اندرکاران انتخاب بازیگر در میان گذاشته شود.

برای فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی، مدیر انتخاب بازیگر، خالق اثر، کارگردان، تهیه‌کنندگان اجرایی، مدیران شبکه و عوامل استودیو این فیلم را تماشا خواهند کرد؛ هرچند که خیلی از آنها را در اتاق نخواهید دید. در فیلم‌های بلند، کارگردان، مدیر انتخاب بازیگر، تهیه‌کننده، گاهی نویسنده، و عوامل استودیو یا سرمایه‌گذار این فیلم را تماشا می‌کنند. البته اما چون آنها در اتاق تست حضور ندارند، به این معنی نیست که کار شما را تماشا نمی‌کنند! به همین دلیل بسیار مهم است که کاملا آماده باشید.

از آنجایی که تعداد زیادی از این افراد باید نوارهای ضبط‌شده را تماشا کنند، بسیاری از بازیگران تا اواخر مراحل انتخاب بازیگر باید منتظر نتیجه بمانند تا نوبت به مرحله تست زنده برسد. البته انتخاب بازیگران مهمان یا نقش مکمل برای یک سریال تلویزیونی نسبت به انتخاب یک نقش اصلی که اغلب شامل بازبینی کار صدها بازیگر در بازه زمانی یک تا دو ماهه است، زحمت کمتری دارد.

پروژه‌های تلویزیونی که به مرحله پایانی انتخاب بازیگر می‌رسند، مدیر انتخاب بازیگر، خالق اثر، مجری برنامه، کارگردان (مخصوصا برای نقش اول باشد) در اتاق خواهند داشت و کارهای شما را تماشا خواهند کرد. اگرجه مدیران انتخاب بازیگر شبکه یا عوامل استودیو درگیر کار هستند، اما بازیگران آنها را تا زمان تست استودیو یا شبکه در اتاق نخواهند دید.

۲.۱در دسترس باشید!

در تست بازیگری فیلم‌های بلند، بسته به نقش، ممکن است در اوایل کار مدیر انتخاب بازیگر را همراه با کارگردان و احتمالا یک یا چند تهیه‌کننده یا تهیه‌کننده اجرایی ببینید. برای نقش‌های کوچک‌تر، فقط ممکن است دستیار کارگردان را ببینید. برای نقش‌های پررنگ‌تر، ممکن است چندین بار یا فقط یک بار با شما تماس گرفته شود و کار را به دست آورید.

همزمان با طی مراحل، تصمیم گیرندگان بیشتری در اتاق حضور خواهند داشت. و اگر به شما گفته شد که در دسترس باشید، به این معنی است که آنها علاقه‌مند هستند شما را برای این کار رزرو کنند. در واقع این که به شما می‌گویند در دسترس باشید، یعنی شما یکی از فینالیست‌ها هستید!

مرحله سوم تست بازیگری در هالیوود

مراحل بعدی انتخاب بازیگران فیلم بلند شامل کار نزدیکتر با کارگردان، دست‌اندرکاران نمایش و حتی گاهی اوقات قرار گرفتن در محل فیلمبرداری است. کار با بازیگران دیگر به ویژه برای تولیدات گروهی، کمک می‌کند تا مشخص شود که افراد با هم جور در می‌آیند یا نه. تست دیگری با نام «اسکرین تست» نیز معمولا بعد از تست بازیگری انجام می‌شود و شامل تصمیم‌گیری در مورد مو، آرایش، کمد لباس، استوک فیلم و نور است. فیلم‌های بلند ممکن است از اسکرین تست برای تصمیم‌گیری در انتخاب بازیگر نهایی استفاده کنند.

چه در حال تست دادن به یک نفر و یک دوربین فیلمبرداری باشید و چه در برابر پانزده دست‌اندرکار، می‌توانید از کسانی که اجرای شما را تماشا می‌کنند، نمی‌توانید انتظار مشارکت متقابل داشته باشید. از سوی دیگر، خالق اثر، عوامل استودیو یا مدیران شبکه ممکن است در حین تست بازیگری شما غذا بخورند، پیامک ارسال کنند، ایمیل بزنند، تماس بگیرند یا حتی بیرون بروند! این بدان معنا نیست که کار شما خوب نیست. به یاد داشته باشید که افراد آن طرف میز، به شما علاقه دارند. آنها از شما می‌خواهند که خوب بازی کنید. پس اگر خوب بازی می‌کنید، همه نگرانی‌های آنها را حل کرده‌اید!

چه در حال تست دادن برای یک برنامه بلند باشید یا یک برنامه تلویزیونی، مدیران انتخاب بازیگر، کارگردانان، تهیه‌کنندگان اجرایی، تهیه‌کنندگان و دیگران، می‌خواهند ببینند که بدون تشویق یا کمک آنها و به تنهایی، چه کاری می‌توانید انجام دهید. نکته مهم این است که روی کار خود متمرکز بمانید و کار خود را با اطمینان انجام دهید.

فرآیند انتخاب بازیگر نقش اول در آمریکا ممکن است روزها یا ماه‌ها طول بکشد. اما نقش‌های مهمان نسبتا سریع انتخاب می‌شوند. چه برای انتخاب یک نقش اول و چه برای انتخاب مهمان، این کارگردان بازیگر، خالق اثر، و کارگردان هستند که حرف آخر را می‌زنند.

تست بازیگری در آمریکا

نکات جالبی درباره تست بازیگری در هالیوود

با اینکه کارگردانان دوست دارند ستاره‌های پرطرفدار و گران‌قیمت هالیوود را در فیلم‌شان به‌کار گیرند تا موفقیت آن را تضمین کنند، اما حتی بازیگران معروف هالیوود نیز گاهی طعم ناخوشایند رد شدن در تست بازیگری را چشیده‌اند. در واقع آنها بارها با شکست روبرو شده و برای رسیدن به جایگاه فعلی خود تلاش بسیار زیادی کرده‌اند.

برای مثال، مک کانهی در سال ۱۹۹۷ در تست بازیگری نقش «جک» در فیلم «تایتانیک» شرکت کرد. اما او در این تست رد شد و این نقش به لئوناردو دی‌کاپریو رسید. همچنین جولیا رابرتز برای بازی در نقش اصلی فیلم «هفت دقیقه در بهشت» تست داد. اما او نیز در این تست رشد شد و این نقش به جنیفر کانلی رسید. در ادامه، به تست‌های بازیگری هالیوود اشاره می‌کنیم که بازیگران مشهور هم نتوانسته‌اند از پس آنها بربیایند و نقش به بازیگری دیگری سپرده شده است.

رابرت دنیرو

یکی از جالب‌ترین موارد این است که رابرت دنیرو در سال ۱۹۷۲ برای نقش «سانتینو سانی کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» تست داد. اما او در این تست رد شد و در نهایت جیمز کان برای بازی در این نقش انتخاب شد. اما دنیرو آنقدر به دل فرانسیس فورد کاپولا (کارگردان فیلم) نشسته بود که یکی از نقش‌های اصلی قسمت دوم فیلم پدرخوانده را به او داد.

رابرت دنیرو

جنیفر لارنس

ستاره این روزهای هالیوود در سال‌های گذشته، تست‌های بازیگری زیادی برای حضور در پروژه‌های سینمایی از سر گذراند. او برای بازی در در فیلم «گرگ و میش» (Twilight) تست بازیگری داد اما رد شد و کریستن استوارت به جای او بازی کرد. همچنین خانم لارنس برای به اثری به نام (Lullaby) نیز تست داد که در آن هم رد شد.

جنیفر لارنس

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در سال ۱۹۹۵ برای نقش «شر هورویتز» در فیلم «بی‌نشان» (Clueless) تست داد. اما او پذیرفته نشد و این نقش در نهایت به آلیشیا سیلور استون رسید. ریز ویتر اسپون نیز که در تست بازیگری برای این نقش شرکت کرد اما پذیرفته نشد.

آنجلینا جولی

گوئینت پالترو

بازیگر محبوب فیلم «شکسپیر عاشق» یکی از کسانی بود که برای بازی در نقش دکتر الی ستلر در فیلم «پارک ژوراسیک» تست بازیگری داده بود. اما اسپیلبرگ ترجیح داد برای این نقش از لورا درن استفاده نماید. البته پالترو در زمان انجام این تست بازیگری، تجربه چندانی در عرصه هنرپیشگی نداشت. پالترو پیش‌تر در یک نقش بسیار کوتاه در فیلم (Wendy Darling) با اسپیلبرگ سابقه همکاری داشت. اسپیلبرگ از پالترو خواست برای این نقش تست بدهد. اما مورد پسند اسپیلبرگ نیز قرار نگرفت.

گوئینت پالترو

کرت راسل

راسل که در سال ۲۰۱۵ با تازه‌ترین اثر تارانتینو یعنی «هشت نفرت‌انگیز» بر پرده سینماها رفت. او در سال‌های اولیه فعالیتش در سینما، تقریبا داشت نقش هان سولو در فیلم «جنگ ستارگان» را به خود اختصاص می‌داد. اما سرانجام این نقش به هریسون فورد رسید.

اسکارلت جوهانسون

خانم اسکارلت جوهانسون، بازیگر مشهور، در سال ۱۹۹۵ و وقتی که نوجوان بود برای بازی در نقش «جودی شفرد» در فیلم «جومانجی» تست بازیگری داد. اما او در این تست رد شد و این نقش در نهایت به کریستن دانست رسید.

بریتنی اسپیرز

بریتنی اسپیرز برای بازی نقش اصلی فیلم «دفترچه خاطرات» تست بازیگری داد. اما او در این تست رد شد این نقش به ریچل مک آدامز رسید. گفتنی است ریز ویتر اسپون و اشلی جود نیز از دیگر بازیگرانی بودند که از تست بازیگری این نقش نتوانستند سربلند بیرون بیایند.

جیمز فرانکو، در تست بازیگری بدترین نمره را گرفت!

جیمز فرانکو بازیگر و کارگردان معروف هالیوودی است. او در سال ۲۰۱۰ در یک دوره کلاس بازیگری ثبت‌نام کرد. اما معلم فرانکو به او نمره (D) داد. این نمره، پایین‌ترین نمره بازیگری محسوب می‌شود. جالب است که جیمز فرانکو در آن زمان در حال بازی در فیلم «۱۲۷ ساعت» بود و برای بازی در آن فیلم نامزد اسکار و گلدن گلوب هم شد! فیلم ۱۲۷ ساعت و همچنین بازی فرانکو بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست امتیاز ۹۳ را از نگاه منتقدین دریافت کند.

جیمز فرانکو

شرایط تست بازیگری در هالیوود برای ایرانیان چیست؟

بازی در فیلم‌های هالیوودی، می‌تواند رویای هر بازیگر آماتور یا حرفه‌ای باشد. اما همانطور که عنوان شد، تست بازیگری هالیوود با هیچ کسی تعارف ندارد و حتی بزرگترین بازیگران هم ممکن است در آن رد شوند. پس باید با آمادگی کامل در این تست شرکت کرد. خیلی خوب است افراد علاقه‌مند به بازیگری، از دوران کودکی یا نوجوانی با شرکت در کلاس بازیگری کودک، استعداد خود را پرورش دهند تا بتوانند در دوران بزرگسالی، با اعتماد به نفس کامل در تست بازیگری هالیوود شرکت کنند.

افراد ایرانی علاقه‌مند به بازیگری در هالیوود که می‌خواهند در تست بازیگری هالیوود شرکت کنند، علاوه بر آمادگی باید در ابتدا یک ویزا تهیه کنند تا بتوانند در آمریکا حضور پیدا کنند. اما خیلی خوب است که قبل از آن کلاس بازیگری را بگذرانند.

شرکت در کلاس بازیگری برای تست بازیگری در هالیوود

یکی از پیش‌نیازهای تبدیل شدن به یک بازیگر موفق در هالیوود، یادگیری و تمرین اصول بازیگری و به دست آوردن مهارت‌های لازم است. برای مثال، فن بیان و بداهه‌کاری از مهم‌ترین مهارت‌های هر بازیگری هستند و با شرکت در کلاس‌های بازیگری می‌توان به این مهارت‌ها مسلط شد.

به یاد داشته باشید که تست بازیگری در هالیوود می‌تواند اعصاب خردکن باشد و ممکن است در طی آن اشتباهاتی رخ دهد. اما یک بازیگر آماده، باانگیزه و حرفه‌ای می‌تواند شانس خود را برای تست بازیگری و انتخاب شدن در نقش امتحان کند.

با کمک ایران آموزشگاه، برای تست بازیگری در هالیوود آماده شوید!

هر بازیگری برای ورود به عرصه بازیگری به ویژه در هالیوود، باید تست‌های بازیگری سختی را از سر بگذراد و حتی بازیگران حرفه‌ای و مشهور نیز ممکن است در این تست‌ها پاسخ منفی بگیرند. اگر تصمیم دارید در تست بازیگری هالیوود شرکت کنید، بهترین کار این است که در کلاس‌های بازیگری شرکت کنید و سطح اطلاعات و تجربه خود را بالا ببرید.

سایت ایران آموزشگاه موسسات مختلف آموزشی از جمله کلاس‌های بازیگری را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. ما در سایت ایران آموزشگاه به شما کمک می‌کنیم تا بهترین آموزشگاه را متناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید تا بتوانید با کسب دانش و سعی و تلاش کافی، خودتان را به مرحله تست بازیگری در هالیوود برسانید و در آن موفق شوید!

همینطور اگر بدنبال یک آموزشگاه خوب برای آموزش بازیگری میگردید پیشنهاد میکنم لیست معتبرترین صفحه مقایسه مراکز آموزشی کشور را در صفحه ” کلاس بازیگری ” مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *