تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

آموزش غیرمستقیم انگلیسی به کودکان با انواع بازی و سرگرمی

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای آموزش زبان به کودکان، آموزش زبان انگلیسی با استفاده از بازی کردن است. بیشتر کودکان ترجیح می‌دهند که به‌جای خواندن کتاب و نشستن در کلاس درس، بازی کنند و این یک فرصت عالی برای آموزش است. اما تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی در کودکان چقدر است؟ در این صفحه به بررسی انواع بازی‌ها و تاثیر آن‌ها بر آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی در کودکان چقدر است؟

اگر تلاش کنید که کودکان را در کلاس زبان انگلیسی قرار دهید و آموزش‌های مخصوص بزرگ‌سالان را برای آن‌ها اجرا کنید، قطعا در آموزش شکست خواهید خورد. چرا که کودکان علاقه شدیدی به بازی کردن دارند و در یک کلاس درس خشک و خسته‌کننده احساس خوبی به دست نمی‌آورند. در مقابل اگر از بازی‌های مناسب در کلاس استفاده شود، کودکان می‌توانند با تمرکز بسیار بالاتری مطالب را یاد بگیرند و همچنین به‌مرور علاقه آن‌ها به یادگیری نیز افزایش پیدا می‌کند. تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی در کودکان به‌قدری زیاد است که در سراسر دنیا برای آموزش سنین پایین از این روش استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که بازی‌های مخصوص یادگیری زبان انگلیسی تنها مخصوص کلاس‌های حضوری نیستند. خانواده‌ها می‌توانند با ثبت نام فرزند خود در کلاس‌های آنلاین معتبر، از این مزیت بهره‌مند شوند. برای مشاهده برترین کلاس زبان‌های آنلاین به صفحه “کلاس زبان آنلاین” مراجعه کنید.

بازی های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

چند بازی ساده برای آموزش زبان انگلیسی

در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مخصوص کودکان از بازی‌هایی استفاده می‌شود که در حال حاضر شهرت جهانی دارند و در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند. این بازی‌ها توسط اساتید زبان و محققین آموزش کودک طراحی شده‌اند و می‌توانند تمرکز و علاقه کودک در بالاترین سطح را به دست بیاورند. در ادامه برخی از برترین بازی‌های آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. با آخرین حرف کلمه بعدی را پیدا کن

بازی با آخرین حرف کلمات، فضای رقابتی ایجاد می‌کند و باعث افزایش سرعت عمل کودکان می‌شود. این بازی بدین‌گونه است که در آن یکی از کودکان کلمه‌ای را می‌گوید و نفر بعدی باید کلمه‌ای را بگوید که با آخرین حرف کلمه نفر قبلی شروع می‌شود. برای مثال علی با کلمه apple بازی را شروع می‌کند. حال نفر بعدی می‌تواند با کلمه elephant بازی را ادامه دهد.

بازی فلش کارت

۲. بازی با فلش کارت

بهترین بازی انفرادی برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان، بازی با فلش کارت است. با استفاده از فلش کارت می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. یکی از بهترین بازی‌ها این است که فلش کارت‌ها جلوی کودک قرار دهید و از آن‌ها بخواهید که گزینه درخواستی را به شما نشان دهد. برای مثال می‌توانید از کودک بخواهید که فلش کارت CAR را به شما بدهد. برای جذابیت بیشتر نیز می‌توانید کارت‌ها را به کودک نشان دهید و از او بخواهید که نام مربوط به تصویر را بگوید.

۳. بازی استاپ

اگر می‌خواهید بیشتری مشارکت یادگیری انگلیسی را در چند کودک ایجاد کنید، بازی استاپ گزینه خوبی است. در این بازی یک حرف انتخاب می‌شود و کودکان باید کلماتی که با این حرف شروع می‌شوند را روی کاغذ بنویسند؛ درست مثل بازی اسم‌فامیل، اما به زبان انگلیسی. در این بازی می‌توان برخی شرط‌ها را اعمال کرد. برای مثال می‌توان کسی که زودتر ۵ کلمه نوشته را برنده اعلام کرد.

۴. شعرخوانی و ترانه‌خوانی

به جرات می‌توان گفت که خواندن سرود یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی است. از کودکان در این بازی خواسته می‌شود که شعرها و سرودهای کودکان به شکل دسته‌جمعی بخوانند. این بازی به تقویت مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ کمک می‌کند که در تمام آزمون‌های زبان جهانی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای مشاهده لیست این آزمون‌ها به صفحه ” لیست آزمون های بین المللی زبان ” بروید.

تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

تا چه سنی می‌توان از بازی‌ برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد؟

بهترین زمان برای استفاده از بازی‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، تا قبل از دوره نوجوانی است. البته نوجوانان نیز می‌توانید با استفاده از بازی، زبان انگلیسی را فرا بگیرند؛ اما باید توجه داشت که بازی‌های مخصوص سنین بالا بسیار جدی‌تر و دشوارتر است. برای مثال یکی از بازی‌هایی که برای آموزش زبان در سنین نوجوانی استفاده می‌شود، مناظره است. این بازی با مطرح کردن چند سوال واقع‌گرایانه شروع می‌شود و افراد نظرات خود را به اشتراک می‌گذراند. با استفاده از نرم‌افزارها نیز می‌توان زبان انگلیسی را در این سنین فرا گرفت.

بازی کردن؛ بهترین روش برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

قطعا بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از بازی‌های آموزشی است. بازی‌ها همیشه برای کودکان جذاب هستند و تعامل، فعالیت، علاقه و کنجکاوی آن‌ها را افزایش می‌دهند. با بازی‌های آموزشی در سنین پایین می‌توانید زمینه‌ساز موفقیت کودکان در آینده شوید. همچنین اگر می‌خواهید کودک خود را در یک کلاس زبان معتبر ثبت نام کنید، پیشنهاد می‌شود به صفحه ” کلاس زبان در تهران ” مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

  • به نظرم اگه آدم نترسه و حین یادگیری زبان شروع به حرف زدن و مکالمه هم کنه خیلی سریع و زود زبان انگلیسی رو از بر میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *