تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب

آرایش پوست چرب تکنیک‌های فراوانی دارد

اگر پوست چرب دارید بهتر از هر کس می‌دانید که تکنیک‌های میکاپ برای پوست‌های چرب متفاوت هستند و در زمان آرایش باید بخش زیادی از مراحل آرایش، صرف تلاش برای حذف چربی صورت شود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افرادی که پوست چرب دارند، دوام کم آرایش است؛ زیرا که چربی پوست باعث می‌شود که آرایش به راحتی پاک و خراب شود. بنابراین یادگیری و پیاده‌ کردن تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب برای ماندگاری و دوام بیشتر آرایش لازم است. برای نتیجه‌گیری مطلوب آرایش روی پوست چرب باید مراحل و تکنیک‌ها را قدم‌ به قدم دنبال کنید تا از مشکل خراب شدن آرایش در امان باشید. برای یاد گرفتن تکنیک‌های میکاپ برای پوست‌های چرب این صفحه را بخوانید.

اگر علاقمند به آموزش های زیبایی هستید حتما پیشنهاد میکنیم ” دوره های مراقبت و زیبایی فنی و حرفه ای ” را مشاهده کنید.

در میکاپ کردن پوست چرب به چه نکاتی باید توجه داشت؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در آرایش پوست چرب باید به آن توجه داشت، استفاده از محصولات آرایشی است که خاصیت مرطوب‌کنندگی بدون افزایش چربی را داشته باشند. در طول روز به خاطر بسپارید که باید با دستمال کاغذی نرم یا پودرهای مخصوص، چربی‌های اضافی را از پوست پاک کنید تا صورت‌تان به خاطر چربی براق نباشد؛ چرا که صورت براق پیش از آرایش نشان‌دهنده این است که آرایش به زودی خراب می‌شود و به هم می‌ریزد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که اغلب نکات و تکنیک‌هایی که در آرایش پوست چرب باید به آن‌ها توجه داشت، به پیش از شروع میکاپ مربوط می‌شود.

تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب

مراحل آماده‌سازی پوست چرب پیش از آرایش

تا اینجا فهمیدیم که برای آرایش پوست چرب به آماده‌سازی پوست پیش از آرایش نیاز است. یکی از رایج‌ترین و موثرترین تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب، زیرسازی اصولی است. محصولات آرایشی مانند کرم‌ پودر، پرایمر و … مخصوص زیرسازی پیش از آرایش هستند. در ادامه با برخی از تکنیک‌ها و روش‌های زیرسازی پیش از میکاپ پوست چرب آشنا می‌شویم و قدم به قدم راز آرایش ماندگار برای صورت‌های چرب را کشف می‌کنیم.

مرحله اول؛ لایه‌برداری

لایه‌برداری پیش از آرایش در واقع برای تمام انواع پوست توصیه می‌شود؛ اما هر چقدر بر ضرورت لایه‌برداری برای پوست‌های چرب تاکید کنیم، باز کم است؛ چرا که لایه‌برداری پوست‌های چرب علاوه بر حذف کردن سلول‌های مرده پوستی، باعث از بین بردن چربی‌‌های اضافه بر روی سطح پوست می‌شود. البته لایه‌برداری بیش از حد و عمیق نتیجه عکس می‌دهد و باعث ایجاد چربی‌های بیشتر از طریق سلول‌های پوستی می‌شود. پیش از آرایش پوست‌های چرب، با اسکراب مناسب با فشار خفیف لایه‌برداری را انجام دهید. با این روش تمام آلودگی‌های و چربی‌ها از بین می‌روند و پوست‌تان قابلیت بیشتری در حفظ آرایش خواهد داشت.

مرحله دوم: استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر محصول بسیار موثری برای مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش است. مولکول‌های روغنی ریزی که در این محصول وجود دارد، تمام آلودگی‌ها و چربی‌ها را جمع کرده و صورت را از ناخالصی‌های پوست پاک می‌کند. پس از استفاده از محصول میسلار واتر، منافذ پوست بسته می‌شوند و آرایش به بهترین شکل بر روی صورت می‌نشیند.

آبرسان مناسب پوست چرب

مرحله سوم: از آبرسان‌ها استفاده کنید و پوست صورت خودتان را هیدراته کنید

تمامی انواع پوست از جمله پوست چرب به آبرسانی نیاز دارند. با این حال باید از محصولاتی با فرمولاسیون مناسب پوست چرب استفاده کنید. برای مثال ترکیب اسید هیالورونیک و ویتامین C، شرایط هیدراتاسیون طولانی‌مدت و کامل را فراهم می‌کند و بدون ایجاد چربی صورت شما را درخشان می‌کند. در صورتی که ترجیح می‌دهید از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید باید از مدل بدون چربی و غیر کرمی آن استفاده کنید تا چربی صورت شما بیشتر نشود.

مرحله چهارم: از محصولات ضد آفتاب غافل نشوید

ضد آفتاب‌ها خاصیت مرطوب‌کنندگی هم دارند. همچنین بهتر است از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که SPF آن‌ها از ۳۰ بالاتر باشد. ضد آفتاب‌ها حاوی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکسید نیز می‌باشند که خواص آنتی‌باکتریال و ضد التهابی دارند و برای پوست‌های چرب مناسب هستند و از التهاب و جوش زدن پوست جلوگیری می‌کنند. به طور کلی ضد آفتاب یک محصول ضروری برای تمام انواع پوست‌ها به شمار می‌رود.

ویژگی‌های ضد آفتاب مخصوص پوست چرب عبارتند از:

  • فاقد چربی و مواد کمدون‌زا
  • بافت سبک
  • بر پایه ژل و الکل
  • محافظت از پوست در برابر اشعه UVA و UVB

مرحله پنجم: از تونر استفاده کنید؛ یکی از مهم‌ترین مراحل قبل از آرایش پوست چرب

معمولا پوست‌های چرب دارای منافذ باز هستند و این مساله باعث جوش زدن می‌شود. منافذ باز جلوه‌ خوبی به آرایش نمی‌دهند و باعث ایجاد حالت ماسیدگی کرم پودر می‌شود. استفاده از تونر مناسب و باکیفیت پیش از آرایش، منافذ پوست را کوچک‌تر می‌کند و آن‌ها را می‌بندد. برای پاک‌سازی پوست با تونر، یک پنبه آغشته به تونر را روی تمام پوست صورت‌تان بکشید و پس از گذشت ۵ دقیقه مراحل آرایش را ادامه دهید.

تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب

شروع آرایش و تکنیک‌های آرایش پوست چرب

پس از لایه‌برداری و پاک کردن صورت از آلودگی‌ها و چربی‌ها، باید کم‌کم آرایش را شروع کنید. همواره مطمئن شوید که از محصولات مرغوب استفاده می‌کنید؛ زیرا استفاده از وسایل آرایشی تقلبی و ارزان‌قیمت، فقط و فقط چرب‌تر شدن پوست را به دنبال دارد و ممکن است باعث بروز جوش روی صورت شما شود. پوست چرب به علت منافذ باز مستعد جوش و آکنه است؛ با استفاده از مرطوب‌کننده، میسلار واتر، آبرسان‌ها و … منافذ را ببندید تا صورت‌تان برای آرایش آماده شود. در ادامه با تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب استفاده کنید

کرم پودرهای مخصوص پوست چرب مانند سایر کرم پودرها عمل می‌کنند و پوست صورت را به طور کامل می‌پوشانند؛ با این تفاوت که این نوع کرم پودر دارای موارد ضد چربی‌های اضافه پوست است. بنابراین حتما مطمئن شوید که بر روی برچسب محصول، کلماتی مانند اویل فری، بدون چربی، مات‌کننده یا غیرکومدوژنیک نوشته شده باشد. پس از پوشش صورت با کرم پودر اگر نیاز به پخش شدن بیشتر کرم پودر داشتید، می‌توانید لایه‌ای دیگر کانسیلر را با اسفنج تمیز و تر اضافه کنید. همچنین این کرم‌ها علاوه بر مدل پودری، به شکل کرمی و مایع نیز در دسترس هستند.

۲. استفاده از فیکساتورها؛ یکی از تکنیک‌های موثر آرایش برای پوست چرب

محصول دیگری که از پوست صورت در مقابل چربی‌ها نگهبانی می‌کند، فیکساتور است که نباید از آن‌ غافل شد. برای ماندگاری بیشتر آرایش بر روی پوست‌های چرب، کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. پس با برس‌های مخصوص پودر فیکساتور را روی صورت پخش کنید. این پودر را حتی می‌توانید به پلک‌هایتان نیز بزنید. فیکساتور نوعی تثیبت‌کننده آرایش است که باعث می‌شود آرایش شما مدت بیشتری دوام بیاورد. فیکساتورها در دو شکل پودر و اسپری وجود دارند.

۳. رژ گونه

رژ گونه‌ها نوع دیگری از تثبیت‌کننده‌ها هستند که هم جلوه‌ای زیباتر به آرایش صورت می‌بخشند و هم باعث تثبیت شدن آرایش می‌شوند. به طور کلی سه دسته رژ گونه وجود دارند که مدل مناسب آن برای صورت‌های چرب، رژ گونه پودری است. این نوع رژ گونه حالت طبیعی صورت را حفظ می‌کند و همچنین به بهترین شکل محو می‌شود و برای پوست‌های چرب جذب‌شدگی ایده‌آل دارد.

تکنیک‌های آرایش برای پوست چرب

خلاص شدن از مشکلات پوست چرب با تکنیک‌های آرایشی

افرادی که دارای پوست چرب هستند، در زمان آرایش با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. زیرا پوست چرب منافذ صورت را باز می‌کند و این مساله باعث می‌شود که آرایش به بهترین شکل روی صورت ننشیند و زودتر خراب شود. خوشبختانه محصولات و تکنیک‌های فراوانی برای آرایش پوست چرب وجود دارند که شرایط داشتن آرایشی ماندگار در زمانی طولانی‌تر را فراهم می‌کنند. همچنین لازم است که پیش از شروع آرایش پوست را با محصولاتی مانند مرطوب‌کننده، آبرسان، تونر و … پاکسازی کنید تا پوست‌تان از آلودگی‌ها و چربی پاک شود.

ما در صفحه آرایش با محصولات طبیعی سعی کرده ایم تا شما را با محصولات طبیعی مناسب برای رسیدگی به پوستتان آشنا کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید ازصفحه” آرایش با محصولات طبیعی ” دیدن فرمایید.

پرسش و پاسخ

دلیل اهمیت آبرسان برای پوست‌های چرب چیست؟

اولین راه برای جلوگیری از کم‌آبی پوست، نوشیدن آب کافی است؛ اما استفاده از آبرسان‌های مخصوص پوست‌های چرب، باعث می‌شوند که منافذ پوست بسته شوند و از جوش زدن جلوگیری شود.

پوشاندن جوش‌های ناشی از چربی پوست چگونه است؟

با یک برس کوچک سعی کنید پوشش جوش‌ها را با کانسیلر به خوبی انجام دهید تا نیازی به پوشاندن مجدد با کرم پودر نباشد.

آرایش چشم برای پوست چرب چگونه است؟

این کار را با پرایمر مات انجام دهید و می‌توانید پرایمر مخصوص پلک و اطراف چشم را تهیه کنید که مناسب پوست چرب باشد.

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *