بهترین روش های بهبود مکالمه زبان انگلیسی

بهبود مکالمه زبان انگلیسی اصلا سخت نیست!

اگر از شما بپرسند که سخت‌ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی کدام است، احتمالا جواب شما هم مثل بسیاری دیگر از افراد، یادگیری مکالمه به زبان انگلیسی باشد. بسیاری از افراد با وجود این که تسلط قابل قبولی روی زبان انگلیسی دارند، اما در هنگام مکالمه با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و نمی‌توانند منظور خود را به مخاطب منتقل کنند. اما برخلاف تصور رایجی که وجود دارد، بهبود مکالمه زبان انگلیسی کار دشواری نیست. شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده و با تمرین و پشتکار، این مهارت را در خود تقویت کنید. در این صفحه قصد داریم تا شما را با برخی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بهبود مهارت مکالمه آشنا کنیم.

برای تقویت زبان انلگیسی راهکارهای متقاوتی وجود دارد که ما در صفحه ” تقویت زبان انگلیسی با استفاده از سینما ” سعی کرده ایم یکی از این راه های کاربردی را به شما معرفی کنیم.

بهبود مکالمه زبان انگلیسی با چند ترفند ساده

شاید یادگیری زبان انگلیسی برای شما کار دشواری نباشد، اما زمانی که قصد داشته باشید از آموخته‌های خود استفاده کرده و با زبان انگلیسی با فردی ارتباط برقرار کنید، متوجه می‌شوید که با مشکلاتی جدی مواجه هستید. زیرا تسلط بر زبان انگلیسی برای مکالمه با سایر افراد، نیازمند تمرین فراوان است. در اختیار داشتن ابزار به تنهایی کافی نیست و شما باید با روش درست استفاده از آن نیز آشنا باشید. مهم‌ترین روش‌ها و ترفندهایی که می‌توانند برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک کنند، عبارتند از:

  • قدرت تفکر به زبان انگلیسی
  • صحبت کردن با خود در جلوی آینه
  • یادگیری اصطلاحات و مکالمات معمول برای شرایط خاص
  • بازگو کردن داستان
  • استفاده از تکنیک سایه
  • تمرکز بر روی روان صحبت کردن به جای توجه به نکات دستوری زبان
  • یادگیری عبارت و جمله به جای یادگیری لغات
  • صحبت کردن با دوستان
  • شرکت در کلاس‌های مکالمه

فکر کردن به انگلیسی

۱. برای بهبود مکالمه باید به زبان انگلیسی فکر کنید!

بیشتر ما در زمانی که قصد داریم به زبان انگلیسی صحبت کنیم، در ذهن خود به زبان مادری فکر می‌کنیم. در چنین شرایطی در واقع ما به طور ناخواسته به یک مترجم همزمان تبدیل شده‌ایم که در حال ترجمه فکر و نظر خود به زبان انگلیسی هستیم. ترجمه جملات از زبانی به زبان دیگر بسیار دشوار است و همین عامل باعث می‌شود که ما نتوانیم در مکالمات خود موفق باشیم.

یکی از روش‌های جالب و کاربردی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی، این است که تلاش کنید در طول روز حتی برای فکر کردن از زبان انگلیسی استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهید برنامه روزانه خود را در ذهنتان مرور کنید، این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید. اگر بتوانید توانایی فکر کردن به زبان انگلیسی را در خودتان ایجاد کنید، در مکالمه زبان انگلیسی به سرعت پیشرفت می‌کنید.

۲. بازگو کردن داستان‌های فارسی به زبان انگلیسی برای بهبود مکالمه

بازگو کردن داستان‌های فارسی به زبان انگلیسی نقش مهمی در بهبود قدرت مکالمه شما ایفا می‌کند. برای انجام این کار در گام‌های اول به سراغ داستان‌هایی بروید که ساده باشند. حتی می‌توانید از داستان‌های کودکانه استفاده کنید. بهتر است داستان خود را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده بازگو کنید تا بتوانید از آن‌ها بازخورد بگیرید. به خصوص اگر طرف مقابل به زبان انگلیسی مسلط باشد، می‌تواند برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک کند. البته در صورتی که هیچ‌کس در اطراف شما حضور نداشته باشد، می‌توانید جلوی آینه بروید و قصه را برای خودتان تعریف کنید.

صحبت کردن جلوی آینه

۳. جلوی آینه ایستاده و با خودتان صحبت کنید

صحبت کردن جلوی آینه از دیگر ترفندهای مناسب برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به شمار می‌آید. برای انجام این کار، یک موضوع دلخواه را انتخاب کنید، سپس جلوی آینه بایستید و برای چند دقیقه درباره آن با خودتان صحبت کنید. به این صورت می‌توانید روی لحن و زبان بدن خود نیز تمرکز کرده و اشکالات خود را برطرف کنید. فراموش نکنید که تحت هر شرایطی باید به صحبت کردن با خود ادامه دهید و تسلیم نشوید. به هر روشی که می‌توانید منظور خودتان را بیان کنید.

۴. استفاده از تکنیک سایه

تمرین برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی به کمک تکنیک سایه بسیار تاثیرگذار است. تکنیک سایه به این صورت است که شما یک فایل صوتی یا موسیقی را انتخاب کرده و تلاش می‌کنید که مثل یک سایه از لحن و گفتار گوینده پیروی کنید. البته شما برای استفاده از این تکنیک باید مهارت شنیداری بسیار مناسبی داشته باشید و چندین مرتبه فایل صوتی مورد نظر خود را به دقت گوش کنید.

اگر قصد دارید که از تکنیک سایه برای خواندن یک موسیقی استفاده کنید، می‌توانید برای ساده‌تر شدن کار متن ترانه مورد نظر را دانلود کنید. برای خواندن سایر فایل‌ها نیز بهتر است از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب استفاده کنید که می‌توانند برای شما متن گوینده را تولید کنند. تمام تلاشتان را بکنید که لهجه و نوع تلفظ کلمات خود را به گوینده نزدیک کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام تکنیک سایه، استفاده از سخنرانی‌های تد است. این سخنرانی‌ها مدت زمان کوتاهی دارند و دارای زیرنویس انگلیسی هستند.

بهترین روش های بهبود مکالمه زبان انگلیسی

تمرین و پشتکار؛ کلید تقویت مکالمه زبان انگلیسی

آشنایی با گرامر زبان انگلیسی و گسترش دامنه لغات به تنهایی نمی‌توانند باعث تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی شوند. مهم‌ترین عامل برای رسیدن به این هدف، تمرین مداوم و حفظ انگیزه است. شما برای مسلط شدن به این مهارت باید ساعت‌ها جلوی آینه تمرین کنید و زمان زیادی را به صحبت کردن با دوستان خود اختصاص دهید. مطمئن باشید که با پشتکار می‌توانید مهارت خود در مکالمه را افزایش دهید. همچنین استفاده از تکنیک سایه برای تقویت لهجه و بیان خود را فراموش نکنید!

ما در صفحه ” راهکار یادگیری روتین زبان انگلیسی ” به شما راهنکار های جالبی در رابطه با تقویت زبان با راهکار های ساده و کاربری را به شما ارائه داده ایم.

پرسش و پاسخ

آیا شرکت در کلاس مکالمه آنلاین می‌تواند مفید باشد؟

اگر دوستی را ندارید که بتوانید با او به زبان انگلیسی صحبت کنید، شرکت در کلاس‌های مکالمه آنلاین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی شما باشد.

چرا به جای گرامر باید بر روی روان صحبت کردن تمرکز کنیم؟

تمرکز بر روی گرامر باعث می‌شود که شما در هنگام مکالمه با مکث‌های زیاد و طولانی مدتی مواجه شوید. بهتر است بیشتر تمرکز خود را بر روی روان بودن مکالمه خود بگذارید. به این صورت، گرامر خود‌به‌خود اصلاح خواهد شد.

گوش دادن به موسیقی یا سخنرانی می‌تواند باعث بهبود مکالمه زبان انگلیسی شود؟

مزیت گوش دادن به موسیقی یا سخنرانی افراد مختلف این است که شما می‌توانید با لهجه‌ها و روش صحیح تلفظ کلمات آشنا شوید. همچنین می‌توانید در تکنیک سایه از موسیقی و سخنرانی‌ها استفاده کنید.

۱ دیدگاه

  • من کمی گیج شدم ..شما گفتید نحوه ساختار مصدر جملات به گونه ای است که معمولا یا I n g هست یا با to که فقط می‌توان نقش فاعل و مفعول باشد ولی بعد می‌بینم شما یکی از جملات را که ای آن جی دارد و فعل حساب کردید این کمی با حرف های شما تناقض دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *