راهکارهایی برای یادگیری روتین زبان انگلیسی

یادگیری روتین زبان انگلیسی در جهان پرمشغله ما

شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که به دلیل کمبود وقت و مشغله‌های فراوان، یادگیری زبان انگلیسی را کنار گذاشته‌اید. دغدغه‌های بی‌شمار فرصت کافی برای شرکت در کلاس‌های چند ساعته آموزش زبان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. به همین دلیل ما باید به دنبال روش‌های جایگزینی باشیم که بتوانیم در اوقات فراغت خود، به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کرده و مهارت‌های خود در زبان انگلیسی را تقویت کنیم. یادگیری روتین زبان انگلیسی با روش‌های سرگرم‌کننده باعث افزایش علاقه ما به یادگیری مفاهیم مختلف این زبان کاربردی می‌شود. در این صفحه با برخی از راهکارهای کاربردی برای تقویت مهارت‌های خود در زبان انگلیسی آشنا می‌شویم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” یادگیری زبان انگلیسی ” دیدن فرمایید تا از دلایل اهمیت یادگیری زبان در ایران اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

راهکارهایی برای یادگیری روتین زبان انگلیسی

چگونه برای یادگیری روتین زبان انگلیسی برنامه‌ریزی کنیم؟

مهم‌ترین عامل برای موفقیت شما در یادگیری زبان انگلیسی، داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده است. شما باید فعالیت‌هایی را برای یادگیری روتین زبان انگلیسی انتخاب کنید که متناسب با وقت شما بوده و با سایر فعالیت‌های روزمره تداخلی نداشته باشند. پس از برنامه‌ریزی تلاش کنید که همیشه به آن وفادار باقی بمانید. به این صورت، بازدهی شما در یادگیری زبان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

مهم‌ترین نکاتی که برای برنامه‌ریزی یادگیری زبان باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • توجه به زمان‌های خالی که در طول هفته در اختیار دارید
  • انتخاب یک هدف مشخص و قابل دسترس
  • انتخاب سه یا چهار فعالیت متنوع برای یادگیری زبان
  • انتخاب فعالیت‌هایی که کوتاه، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشند
  • انجام دادن فعالیت‌ها مطابق برنامه طراحی شده

ترفندهای ساده برای یادگیری روتین زبان انگلیسی

بسیاری از شما تصور می‌کنید که یادگیری زبان انگلیسی فرایندی سخت و زمان‌بر است. همچنین تصور می‌کنید که با وجود دغدغه‌هایی که دارید، هرگز موفق به فراگیری این زبان نخواهید شد، اما اینگونه نیست. شما می‌توانید به کمک چند راهکار ساده بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود را به کلاسی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کنید. مطمئن باشید که با یک برنامه‌ریزی ساده و درست، به سرعت به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. اما احتمالا از خود می‌پرسید که برای دستیابی به این هدف چه ترفندهایی وجود دارد؟

فیلم‌ها و سریال‌های خود را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید

۱. فیلم‌ها و سریال‌های خود را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید

تماشای فیلم و سریال با زیرنویس انگلیسی یکی از روش‌های ساده و پربازده برای یادگیری روتین زبان انگلیسی به شمار می‌رود. شما می‌توانید با تماشای فیلم‌های مختلف دایره لغات خود را گسترش دهید و مهارت‌های شنیداری و مکالمه خود را تقویت کنید. اگر زمان کافی برای تماشای فیلم‌های سینمایی را ندارید، می‌توانید به سراغ سریال‌ها و سیتکام‌هایی بروید که قسمت‌های آن‌ها مدت بسیار کوتاهی دارند. برای افزایش تسلط خود بر زبان انگلیسی، حتما از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید یا در صورت امکان زیرنویس را کنار بگذارید.

اگر اطلاعات کاملی در رابطه با تقویت زبان با استفاده از تماشای فیلم و مدیوم ندارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه” تقویت زبان انگلیسی با استفاده از سینما ” دیدن فرمایید.

تمرین با دوستان علاقه‌مند به یادگیری زبان

۲. تمرین با دوستان علاقه‌مند به یادگیری زبان

اگر دوستانی دارید که درست مثل شما به زبان انگلیسی علاقه دارند، می‌توانید برای یادگیری این زبان به یکدیگر کمک کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید ملاقات‌های کوتاهی مانند رفتن به کافه برای نوشیدن یک فنجان قهوه را به فرصتی برای یادگیری زبان تبدیل کنید. این امر می‌تواند به بخشی از برنامه یادگیری روتین زبان انگلیسی شما تبدیل شود. می‌توانید با دوستان خود روزهایی از هفته را انتخاب کنید، در ساعت مشخصی دور هم جمع شوید و درباره اتفاقات مختلف روزهای گذشته به زبان انگلیسی با یکدیرگ صحبت کنید. احتمالا پس از مدتی از نتایج این کار و میزان پیشرفت خود در زبان انگلیسی شگفت‌زده شوید.

مطالعه متون انگلیسی

۳. مطالعه متون انگلیسی

مطالعه کتاب، مقاله، روزنامه و خبر می‌تواند برای شما به بخشی از یادگیری روتین زبان انگلیسی تبدیل شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مطالعه خبر علاقه دارید و بخشی از زمان روزانه خود را به این کار اختصاص می‌دهید، می‌توانید از روزنامه‌ها و منابع خبری انگلیسی زبان استفاده کنید. به این صورت با یک تیر دو نشان را خواهید زد و در کنار آشنایی با رویدادهای روز دنیا، دایره لغات انگلیسی خود را نیز گسترش می‌دهید.

یکی دیگر از ترفندهای ساده برای یادگیری زبان، مطالعه کتاب به زبان انگلیسی است. اگر اهل مطالعه هستید و به رمان و داستان علاقه دارید، کتاب‌های نویسنده‌های مورد علاقه خود را به صورت ترجمه‌نشده و با زبان انگلیسی خریداری کنید. مطالعه کتاب‌های معروفی مانند جین ایر، گتسبی بزرگ، پیرمرد و دریا به زبان انگلیسی، می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

موسیقی و پادکست انگلیسی

۴. اضافه کردن موسیقی و پادکست به برنامه یادگیری روتین زبان انگلیسی

موسیقی یکی از بخش‌های جدانشدنی زندگی بسیاری از ما است. گوش دادن به موسیقی یکی از روش‌های ساده برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. به کمک موسیقی شما می‌توانید در هر مکان و تحت هر شرایطی مشغول یادگیری زبان انگلیسی شوید. قدرت موسیقی را دست کم نگیرید!

 همچنین اگر از افراد علاقه‌مند به پادکست‌ها هستید، می‌توانید پادکست‌های انگلیسی را در برنامه خود برای یادگیری روتین زبان انگلیسی قرار دهید. به این صورت می‌توانید در مکان‌هایی مانند مترو و در مسیر رفتن به محل کار، به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید. به مرور زمان متوجه تاثیر شگفت‌انگیز موسیقی و پادکست بر میزان تسلط خود بر زبان انگلیسی خواهید شد.

راهکارهایی برای یادگیری روتین زبان انگلیسی

برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ترفندهای ساده برای یادگیری زبان

بسیاری از ما رفتن به آموزشگاه زبان را پیش‌نیاز اصلی یادگیری زبان انگلیسی می‌دانیم، اما اینگونه نیست. تعداد زیادی از فعالیت‌های روزمره‌ ما مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، صحبت کردن با دوستان، مطالعه کتاب و … می‌توانند به سادگی به کلاسی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل شوند. تمام چیزی که به آن نیاز دارید، برنامه‌ریزی دقیق و تعیین یک هدف مشخص است. سپس می‌توانید از این ترفندهای ساده استفاده کنید و شاهد اثرگذاری شگفت‌انگیز آن‌ها بر مهارت‌های خود در زبان انگلیسی باشید.

پرسش و پاسخ

آیا پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی می‌توانند مفید باشند؟

انتخاب روش درست برای یادگیری زبان انگلیسی به طور کامل به شما بستگی دارد. اگر زمان کافی را در اختیار دارید، ضرری ندارد که پکیج‌های آموزش زبان را هم امتحان کنید.

برای یادگیری روتین زبان انگلیسی چه هدفی را تعیین کنیم؟

کار خود را با انتخاب اهداف کوچک آغاز کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هدف اولیه خود را یادگیری تعداد مشخصی لغت جدید در نظر بگیرید و رفته‌رفته تعداد لغات را افزایش دهید.

آیا بازی‌های کامپیوتری برای یادگیری زبان به ما کمک می‌کنند؟

بازی‌های کامپیوتری یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید با نصب بازی‌هایی مانند جدول کلمات، در کنار سرگرمی دامنه لغات انگلیسی خود را بیشتر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *