آموزش آرایش پوست آسیب دیده

آرایش پوست آسیب دیده؛ راهکاری برای زیبایی حتی با وجود آسیب

معجزه آرایش کردن در زیبایی و تغییر چهره بر هیچکس پوشیده نیست اما زمانی که پوست دچار آسیب دیدگی باشد، این کار سخت می‌شود.‌ آسیب‌های پوستی مانند جوش، زخم، اسکار یا ترک‌های ناشی از خشکی پوست در آرایش تاثیر می‌گذارند و کیفیت آن را کاهش می‌دهند. البته آرایش پوست آسیب دیده هم امکان‌پذیر است و به اندازه پوست سالم نتیجه مناسب دارد  اگر با ترفندهای آن آشنایی داشته باشید. در ادامه ضمن آموزش آرایش پوست آسیب دیده، بعضی از این ترفندها را معرفی خواهیم کرد.

آموزش آرایش پوست آسیب دیده

در آرایش پوست آسیب دیده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آسیب‌های پوستی مشکلاتی رایج هستند که همه خانم‌ها برای یک بار هم که شده آن‌ها را تجربه‌ کرده‌اند. انواع زخم یا اسکار، جوش و آکنه، لک‌های پوستی ناشی از بارداری، افزایش سن یا ماه‌گرفتگی جزو آسیب‌های پوستی هستند که برای برخی افراد به صورت مادرزادی و برای برخی دیگر در اثر بیماری یا بی‌توجهی به پوست صورت رخ می‌دهند. بیشتر خانم‌ها برای پاک کردن و پوشاندن این آسیب‌ها از تکنیک‌های آرایش و لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. برای آرایش پوست دیده و پوشاندن مشکلات صورت باید نکاتی را رعایت کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پیش از آرایش پوست آسیب دیده باید به متخصص پوست مراجعه کرد و از عدم تشدید آسیب‌ها در اثر آرایش اطمینان حاصل کرد
  • برای آرایش پوست آسیب دیده باید از لوازم آرایشی بدون اسانس و ضد حساسیت استفاده کرد
  • تکنیک آرایشی برای هر نوع آسیب پوستی متفاوت است و باید به این موضوع دقت کرد
  • برای پاک کردن آرایش از پوست آسیب دیده تنها باید از پاک کننده‌های سازگار با پوست و مخصوص استفاده کرد

جهت دریافت اطلاعات در رابطه با آرایش پوست تیره میتوانید از صفحه” آرایش پوست تیره “دیدن فرمایید.

آموزش آرایش پوست آسیب دیده

بهترین روش‌ها برای آرایش پوست آسیب دیده

هر چند آرایش روی پوست سالم جلوه زیباتری دارد اما پوست‌های آسیب دیده را هم می‌توان به زیبایی پوست سالم آرایش کرد، به این شرط که با تکنیک‌های آرایش پوست آسیب دیده آشنایی داشته باشید. روش‌های آرایش برای پوست‌های آسیب دیده، بسته به نوع آسیب دیدگی متفاوت هستند و هر نوع آسیب، ترفندهای آرایشی خاص خود را دارد. در ادامه به آموزش آرایش پوست آسیب دیده و معرفی ۴ روش کاربردی برای آرایش این نوع پوست می‌پردازیم:

۱. آماده‌سازی پوست پیش از آرایش

اولین روش برای آرایش پوست‌های آسیب دیده با همان کیفیت پوست سالم، آماده‌سازی پوست پیش از آرایش کردن است. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، بهتر است در اولین قدم از مرطوب‌کننده یا آبرسان برای افزایش رطوبت پوست استفاده کنید. همچنین اگر پوست شما دچار زخم یا مشکلی است که امکان استفاده مستقیم از لوازم آرایشی روی آن وجود ندارد، بهتر است ابتدا با چسب مخصوص زخم را پوشانده و سپس از لوازم آرایشی استفاده کنید.

۲. آرایش چند لایه

یکی دیگر از روش‌های آرایش پوست آسیب دیده، آرایش چند لایه است. این تکنیک مناسب آسیب‌هایی مانند لک پوستی است. لک‌های ناشی از بارداری، تغییرات هورمونی، افزایش سن و لک‌های مادرزادی مانند جای ماه‌گرفتگی یا خورشیدگرفتگی را می‌توان با استفاده از این تکنیک آرایش کرد و پوشش داد. برای آرایش چند لایه بهتر است از محصولات آرایشی حاوی رنگدانه استفاده کرد تا پوشش و کاور بهتری داشته باشد.

۳. استفاده از رنگ‌های مشابه آسیب پوستی

یکی دیگر از ترفندهای آرایش پوست‌های آسیب دیده، استفاده از رنگ‌های مشابه آسیب پوستی برای پوشاندن آسیب‌ها است. برای مثال اگر پوست شما دچار لک و تیرگی با رنگ طبیعی و نه چندان تیره است، باید از کرم آرایشی با رنگ نزدیک به لک استفاده کنید تا پوشش یکدست‌تری داشته باشد و آرایش طبیعی‌تر جلوه کند.

۴. آرایش همراه با فیکساتور

روش دیگر آرایش پوست‌های آسیب دیده، استفاده از فیکساتور بعد از اولین لایه آرایش است. در بیشتر موارد محصولات فیکس مانند پودر یا افشانه فیکس بعد از تکمیل آرایش استفاده می‌شوند اما در مورد پوست‌های آسیب دیده، بهتر است بعد از اولین لایه آرایش از فیکساتور استفاده کرد و سپس آرایش را تکمیل کرد تا آرایش طبیعی‌تر جلوه کرده و ماندگاری آن بیشتر باشد.

جهت دریافت اطلاعات در رابطه با آرایش پوست حساس به نور میتوانید از صفحه” آرایش پوست حساس به نور “دیدن فرمایید.

آموزش آرایش پوست آسیب دیده

بهترین محصولات آرایشی برای پوست‌های آسیب دیده

برای آرایش حرفه‌ای پوست آسیب دیده علاوه بر آشنایی با تکنیک‌ها و ترفندهای آرایشی مناسب باید از محصولات آرایشی مناسب و سازگار با پوست‌های آسیب دیده نیز استفاده کرد. عارضه‌های پوستی معمولا باعث حساس شدن پوست می‌شوند و پوست حساس نیز آسیب‌پذیرتر از دیگر انواع پوست است، به همین دلیل برای آرایش پوست‌ آسیب دیده بهتر است از لوازم آرایشی ضد حساسیت استفاده شود. محصولات آرایش چشمی بدون پارابن، رنگ موهای بدون سولفات و آمونیاک، رژ لب بدون سرب و کرم‌پودرهای ضد آلرژی و دارای آنتی‌اکسیدان بهترین انتخاب برای آرایش پوست‌های حساس هستند.

آموزش آرایش پوست آسیب دیده

زیبایی پوست آسیب دیده به شرط آرایش صحیح

در این مطلب به آموزش آرایش پوست آسیب دیده پرداختیم. همان‌طور که گفته شد زیباسازی پوست‌های آسیب دیده هم کار سختی نیست، به این شرط که از لوازم آرایشی مناسب و سازگار با پوست استفاده کنید و بسته به نوع آسیب پوستی، روش مناسب آرایش را انتخاب کنید. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که استفاده از لوازم آرایشی، اگر پوستی آسیب دیده دارید؛ در صورتی امکان‌پذیر است که لوازم آرایشی باعث افزایش عارضه پوستی نشده و پزشک اجازه این کار را به شما داده باشد.

ما در صفحه آرایش پوست آکنه دار سعی کردیم توضیح جامعی در رابطه با این موضوع به خدمت شما عرض کنیم جهت اطلاعات بیشتر میتوانید از صفحه” آرایش پوست آکنه دار “دیدن فرمایید.

پرسش و پاسخ

بهترین ترفند برای پوشاندن لک‌های پوستی چیست؟

بهترین ترفند برای آرایش پوست‌های دارای لک، آرایش چند لایه و استفاده از محصولاتی با رنگ نزدیک به لک پوستی است.

برای آرایش پوست آسیب دیده باید به چه نکاتی توجه کرد؟

جهت آرایش پوست‌های آسیب دیده باید از محصولات سازگار با پوست استفاده کرد، پیش از آرایش پوست را آماده کرد و بعد از آن هم از محصولات مراقبتی مناسب استفاده کرد.

کدام محصولات مناسب آرایش پوست آسیب دیده هستند؟

بهترین محصولات برای آرایش پوست آسیب دیده، محصولات ضد حساسیت و حاوی آنتی‌اکسیدان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *