ترفند رنگ موی روشن بدون دکلره

رنگ موی روشن بدون دکلره؛ ترفندی برای حفظ سلامت موها

تاثیری که رنگ کردن مو در جذابیت و زیبایی چهره خانم‌ها دارد، بر کسی پوشیده نیست. با انتخاب رنگ‌های مختلف و تغییر دادن رنگ موها می‌توان تغییراتی اساسی در چهره ایجاد کرد، خود را جوان‌تر یا مسن‌تر نشان داد. تنوع رنگ‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان چهره را تغییر داد بسیار زیاد است که در میان آن‌ها رنگ‌های روشن پرطرفدار از دیگر رنگ‌ها هستند. برای اینکه موهای خود را به رنگی روشن مانند بلوند تغییر داد باید از موادی مانند دکلره استفاده کرد اما اگر موهای ضعیفی داشته باشید، استفاده از دکلره به مرور باعث آسیب به آن‌ها می‌شود. در این مطلب به بررسی روش‌های رنگ موی روشن بدون دکلره می‌پردازیم.

اگر اطلاعات کاملی در رابطه با رنگ کردن مو ندارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” دوره رنگ مو “دیدن فرمایید.

دکلره چیست و چرا استفاده می‌شود

دکلره چیست و چرا استفاده می‌شود؟

برای اجرای رنگ‌های روشن روی مو ابتدا باید رنگدانه‌های قبلی مو را از بین ببرید. به خصوص اگر موی تیره‌ای داشته باشید، این کار الزامی است زیرا رنگ موی روشن روی موهای تیره رنگ نمی‌گیرد و در صورت رنگ گرفتن هم بسیار کمرنگ خواهد بود. یکی از راه‌های کمکی برای روشن کردن موها، دکلره آن‌ها است. دکلره ماده‌ای شیمیایی است که از هیدروژن پراکسید تولید شده و با نفوذ به کوتیکول‌های مو، رنگدانه‌ها را از بین برده و رنگ مو را روشن می‌کند.

دکلره روشی کاربردی و سریع برای روشن کردن موها است و با انجام آن مو برای استفاده رنگ‌های روشن آماده می‌شود اما این روش آسیب زیادی هم به موها وارد می‌کند. دکلره به خصوص اگر بیش از اندازه انجام می‌شود، موها را ضعیف کرده و باعث نابودی ساقه می‌شود. ساقه مو در افرادی که زیاد از دکلره استفاده می‌کنند، نازک، خشک و شکننده است. این افراد اغلب به مشکلاتی مانند موخوره یا وز شدن موها دچار می‌شوند و به مرور زمان ریزش مو هم پیدا می‌کنند.

 

روش‌های رنگ کردن مو بدون دکلره

با توجه به مضرات دکلره روی موی سر، بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که رنگ کردن را بدون کمک این محصول انجام دهند. در چنین شرایطی انتخاب‌ها محدود می‌شوند و گزینه‌های زیادی برای رنگ کردن موها وجود نخواهد داشت. رنگ کردن مو بدون دکلره تنها زمانی امکان‌پذیر است که رنگ‌های تیره را انتخاب کنید. به خصوص اگر رنگ موی تیره‌ای داشته باشید، انتخاب‌های شما محدودتر نیز خواهند شد. البته روش‌هایی هم وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید رنگ‌های روشن‌ را بدون دکلره استفاده کنید که در ادامه به معرفی دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. استفاده از اکسیدان

یکی از بهترین روش‌های رنگ مو بدون دکلره در خانه، استفاده از اکسیدان همراه با رنگ مو است. اکسیدان نیز مانند مواد دکلره حاوی هیدروژن پراکساید است، با این تفاوت که میزان آن نسبت به دکلره کمتر است و آسیب‌زا بودن آن نیز کمتر از دکلره و مواد آن است. استفاده از اکسیدان، آسان‌ترین روش رنگ مو بدون دکلره در خانه است که این روزها در بسیاری از سالن‌های آرایشی نیز استفاده می‌شود. اکسیدان‌ها دارای درصدهای مختلفی هستند که قدرت روشن‌کنندگی آن‌ها را تعیین می‌کند. اکسیدان‌های درصد بالا برای موهای خیلی تیره و ضخیم و اکسیدان‌های درصد پایین مناسب موهای رنگ شده هستند. برای روشن کردن مو معمولا از اکسیدان‌های ۶ و ۳ درصد استفاده می‌شود.

۲. ترکیب رنگ مو

با استفاده از ترکیب مناسب رنگ مو هم می‌توان رنگ‌های روشن‌تر را روی مو پیاده کرد به این شرط که موهای خیلی تیره‌ای نداشته باشید. برای انجام این کار به رنگ‌های روشن‌کننده یا ۰۰ نیاز است. این رنگ‌ها حاوی آمونیاک هستند و آمونیاک نیز ماده موجود در دکلره است که سبب روشن شدن موها می‌شود. رنگ موهای روشن‌کننده همان خاصیت دکلره را روی مو دارند اما ریسک استفاده از آن‌ها کمتر از دکلره است. یکی از آموزش های ترکیب رنگ برای روشن کردن رنگ مو بدون دکلره، راه ترکیب یک واحد اکسیدان ۱۲ درصد با ۲ واحد رنگ روشن‌کننده است. ترکیب گفته شده موها را ۵ درجه روشن‌تر می‌کند.

یک واحد اکسیدان ۱۲ ۲ واحد رنگ روشن‌کننده

 

رنگ‌های مناسب روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ‌های مناسب روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ مو بدون دکلره در خانه زمانی امکان‌پذیر است که رنگ موی مناسب این کار را انتخاب کنید. بهترین رنگ‌هایی که بدون دکلره هم قابل اجرا هستند و جذابیت موهای شما را چند برابر می‌کنند، عبارتند از:

  • رنگ موی عسلی
  • رنگ موی زیتونی
  • رنگ موی کنفی
  • رنگ موی عسلی زیتونی
  • رنگ موی دودی
  • رنگ موی کاراملی
  • رنگ موی فندقی
  • رنگ موی شرابی و…

 

رنگ موی روشن بدون دکلره؛ روشی کاربردی برای همه خانم‌ها

رنگ موی روشن بدون دکلره هم امکان‌پذیر است، تنها کافی است جایگزین‌های این ماده را بشناسید و برای رنگ کردن موی خود از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب بهترین جایگزین‌های دکلره برای روشن کردن موها را معرفی کردیم. در مطلب ” آموزش بلوند کردن مو ” آموزش های لازم داده شده است.

نحوه روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ مو می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی چهره شما داشته باشد. به همین دلیل نیز لازم است تا از رنگ‌های مناسب با تناژ پوست برای موهایتان استفاده کنید. رنگ‌های موی روشن از جمله رنگ‌های مورد علاقه بسیاری از بانوان است، به همین دلیل در این بخش ما نحوه روشن کردن مو بدون دکلره را به شما آموزش می‌دهیم. روشن کردن مو بدون دکلره باعث می‌شود تا شما بدون آسیب به موهایتان، رنگ مورد نظرتان را داشته باشید پس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در مرحله اول لازم است تا رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بهتر است رنگ مورد نظر متناسب با رنگ پوست شما باشد.
  • در مرحله بعد رنگ سه صفر را با اکسیدان به نسبت ۱ به ۲ ترکیب کنید. یعنی دوبرابر رنگ سه صفر از اکسیدان استفاده کنید.
  • در مرحله بعد موهایتان را به کمک کلیپس تقسیم‌بندی کنید تا رنگ کردن آنها به‌راحتی انجام شود.
  • در این مرحله رنگ مواد مورد نظر را روی موهای خود زده و پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آنها را با آب ولرم بشویید.
  • موها در این مرحله به رنگ نارنجی درآمده است که شما می‌توانید ۲۴ تا ۴۸ ساعت به آن استراحت داده و رنگ موردنظرتان بزنید.

روش طبیعی برای روشن کردن مو بدون دکلره

شما با استفاده از چند ماده طبیعی می‌توانید رنگ موهای خود را بدون نیاز به دکلره روشن کنید. در زیر دو روش روشن کردن مو به روش طبیعی بیان شده که به شما کمک می‌کند تا بدون کمترین آسیب موهای خود را به رنگ مورد علاقه‌تان درآورید.

لیموترش برای روشن کردن مو

آبلیمو دارای خاصیت اسیدی است و می‌تواند جایگزین طبیعی برای دکلره باشد. دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آبلیمو ممکن است باعث سوختگی موها شود. برای این کار ابتدا موهایتان را با روغن نارگیل چرب کنید. سپس آبلیمو را درون بطری ریخته و آن را به موها اسپری کرده و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید و شاهد تغییر پیگمنت‌های موی خود باشید.

ترکیب دارچین و عسل برای روشن کردن مو

دارچین علاوه بر اینکه بوی خوشی در موهای شما ایجاد می‌کند، باعث روشن شدن آن نیز می‌شود. عسل حاوی پروکسید هیدروژن است که هنگام ترکیب شدن با دارچین فعال می‌شود. شما می‌توانید  عسل و دارچین را ترکیب کرده و ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید و تا پروکسید هیدروژن فعال شود. سپس آن را روی سر خود زده و مشمایی روی آن بکشید. اجازه دهید ۴ ساعت یا شب تا صبح ماسک روی موهایتان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و شاهد تغییر رنگ موهای خود باشید.

سرکه سیب برای روشن کردن مو بدون دکلره

سرکه سیب یکی از گزینه‌ها برای روشن کردن مو بدون دکلره است. سرکه سیب علاوه بر اینکه به روشن شدن موها کمک می‌کند آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی که در مو وجود دارد را از بین می‌برد. شما با استفاده از سرکه سیب می‌توانید موهای بدون گره و وز داشته باشید. برای رنگ کردن موها با استفاده از سرکه سیب لازم است ۱ پیمانه سرکه سیب به همراه ۶ پیمانه آب جوشیده را مخلوط کرده و چندین بار موهایتان را با آن بشویید.

قهوه برای روشن کردن مو بدون دکلره

قهوه یکی دیگر از گزینه‌ها برای روشن کردن موها است. قهوه دارای تناژ رنگی قهوه‌ای، قرمز تیره و شکلاتی است که به موهایتان رنگ گرم و زیبایی می‌بخشد. برای رنگ کردن موهایتان با استفاده از قهوه ابتدا ۵ لیوان پودر قهوه را با ۲ لیوان آب ترکیب کنید سپس آن را روی شعله قرار دهید تا بجوشد. سپس بگذارید این ترکیب خنک شود و روی سر خود قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه می‌توانید موهایتان را بشویید. برای تغییر بهتر رنگ مو می‌توانید این کار را چندین بار انجام دهید.

نکات روشن کردن موها بدون دکلره

اگر قصد دارید موهایتان را بدون اینکه دکلره کنید به رنگ‌های روشن درآورید لازم است تا به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات به‌صورت کامل در زیر بیان شده است و به شما کمک می‌کند تا موهایتان را بدون دکلره و هیچ‌گونه آسیب به رنگ مورد علاقه‌تان تبدیل کنید.

  • اگر موهای طبیعی و نازکی دارید و می‌خواهید موهایی با ۳ درجه روشنی داشته باشید باید از اکسیدان شماره ۲ یا ۹ درصد استفاده کنید.
  • برای موهای ضخیم باید از اکسیدان‌ها با درصدهای بالاتر استفاده کنید.
  • برای روشن کردن موها به اندازه ۱ درجه از اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد استفاده کنید.
  • برای روشن کردن موهایتان به اندازه ۴ تا ۵ درجه می‌توانید از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده کنید.
  • اگر نیمی از موهایتان سفید شده می‌توانید از رنگ شماره ۱۱ استفاده کنید.
  • برای روشن کردن مو بدون دکلره دقت کنید که رنگ و اکسیدان مورد استفاده متناسب با جنس و پایه اصلی موهایتان باشد.

پرسش و پاسخ

دکلره چیست و چه کاربردی دارد؟

دکلره ماده‌ای حاوی هیدروژن پراکساید است که با نفوذ به کوتیکول‌های مو باعث روشن شدن رنگ مو می‌شود.

رنگ موی روشن بدون دکلره با چه روش‌هایی امکان پذیر است؟

برای رنگ کردن مو بدون دکلره در خانه باید از اکسیدان یا ترکیب مناسب رنگ مو مانند ترکیب رنگ با رنگ‌های روشن‌کننده استفاده کرد.

بهترین ترکیب برای رنگ موی روشن بدون دکلره کدام است؟

رنگ موهای زیتونی، کنفی، عسلی، دودی، شرابی، عسلی – زیتونی و… از جذابیت‌ترین رنگ‌هایی هستند که بدون دکلره هم امکان اجرای آن‌ها وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *