مشکلات آموزش آنلاین آیلتس

مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استاد و شاگرد

تدریس آیلتس به‌صورت آنلاین یکی از گزینه‌های آموزشی برای اساتید و شاگردان است. در این روش کلاس‌ها در بستر یک پلتفرم مجازی که اساتید یا آموزشگاه‌ها مشخص می‌کنند، برگزار می‌شود. استفاده از این فضا بیش از پیش نیز در حال افزایش است؛ اما مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استاد و شاگرد باعث شده تا بسیاری از آموزشگاه‌های معتبر و مدرسین آیلتس باتجربه، آموزش حضوری را در اولویت قرار داده و کلاس‌های آنلاین را همگام با آن پیش ببرند.

در این مطلب معایب و مشکلات آموزش آنلاین آیلتس را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مفید:

مشکلات رایج آموزش آنلاین آیلتس برای استاد

مشکلات رایج آموزش آنلاین آیلتس برای استاد

مشکلات رایج آموزش آنلاین برای استادان باعث شده تا تدریس برای آنان نیز چالش‌هایی داشته باشد. از جمله این مشکلات تدریس آنلاین آیلتس برای مدرسین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان‌بر بودن تدریس: به دلیل عدم دسترسی به تخته‌های وایت برد معمولی و کار صرفاً با مانیتور و صفحه‌های هوشمند، تدریس زمان‌بر می‌شود.
  • افت کیفیت تدریس: یکی از مشکلات رایج آموزش آنلاین آیلتس برای مدرسین، افت کیفیت تدریس به دلیل استفاده از میکروفون و وب‌کم است.
  • سخت بودن انتقال مفاهیم: انتقال مفاهیم در کلاس‌های آنلاین معمولاً سخت‌تر است. در واقع اساتید محدودیت‌هایی مانند عدم توانایی در نمایش کتاب دارند.

مشکلات آموزش آنلاین در چهار مهارت آیلتس برای شاگردان

مشکلات آموزش آنلاین در چهار مهارت آیلتس برای شاگردان

آزمون آیلتس شامل چهار بخش مهم شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن است. هر یک از این مهارت‌ها دارای نمره مجزا بوده و نمره کل، میانگین نمرات هر بخش است. داوطلبان برای موفق شدن در این آزمون و کسب سطح مورد نظر باید هر چهار مهارت خود را تقویت کنند.

مدرک آیلتس در سرنوشت داوطلبانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارند، تأثیر بسزایی دارد. به همین خاطر لازم است تا از روش‌های درست آموزشی برای یادگیری بهتر استفاده شود. روش آنلاین یکی از انواع روش‌های آموزشی آیلتس است که مزایا و معایبی دارد. در ادامه مشکلات آموزش آنلاین در چهار مهارت آیلتس برای شاگردان را بیان می‌کنیم.

مشکلات آموزش آنلاین در مهارت شنیدن

بخش شنیدن (Listening) یکی از موارد آزمون آیلتس است. در این بخش چهار نوع فایل با لهجه‌های مختلف بریتیش، آمریکایی، نیوزیلندی، استرالیایی و کانادایی پخش می‌شود که موضوع هر یک از آنها متفاوت است. فایل‌ها تنها یکبار پخش می‌شود و داوطلب پس از شنیدن آنها باید به سؤالات ممتحن پاسخ دهد؛ بنابراین بسیار مهم است که داوطلب به طور دقیق نکات این بخش را بداند و تمرینات لازم را داشته باشد.

 داوطلب باید به‌خوبی شنیده و متوجه نحوه تلفظ هر یک از کلمات باشد. در کلاس‌های آنلاین با توجه به اینکه معمولاً صداها با کیفیت بالایی پخش نمی‌شوند و همچنین سرعت پایین اینترنت در بسیاری از نقاط، مشکلاتی برای یادگیری به وجود می‌آید. علاوه بر این وجود سر و صداهای اطراف نیز بر کیفیت یادگیری آنلاین مهارت شنیداری آیلتس اثر می‌گذارد.

مشکلات آموزش آنلاین در مهارت نوشتن

بخش نوشتن (Writing) در آزمون آیلتس شامل نوشتن مطلب برای دو عنوان مختلف است. این عناوین بسته به نوع آزمون، آکادمیک یا جنرال، تفاوت‌هایی دارد. داوطلبان باید دایره لغات گسترده‌ای داشته باشند تا در مدت‌زمان مشخص شده که معمولاً بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه است، مطلب خود را آماده کنند. هر گونه اشتباه نگارشی، قواعدی و مفهومی در متن باعث کم‌شدن نمره کل می‌شود.

 آموزش آنلاین مهارت نوشتاری می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. در این روش نظارت مستقیمی بر زبان‌آموزان وجود نداشته و به همین دلیل، یادگیری با نواقصی همراه خواهد بود. همچنین امکان تقلب آنها طی نوشتن متن وجود دارد که سبب کاهش یادگیری خواهد شد.

مشکلات آموزش آنلاین در مهارت خواندن یا درک مطلب

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آیلتس بخش خواندن (Reading) است. سه مطلب ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه‌ای به داوطلبان داده می‌شود و آنها پس از خواندن متون باید به سؤالات هر یک از آنها پاسخ دهند. در این مرحله دقت و سرعت بالا اهمیت زیادی دارد و معمولاً داوطلبان برای پاسخ به پرسش‌های این قسمت زمان کم می‌آورند.

در کلاس‌های آموزش حضوری آیلتس، اساتید بر زبان‌آموزان نظارت مستقیم داشته و در صورت هرگونه اشتباه آن را تصحیح می‌کنند. اما در کلاس‌های آنلاین به دلیل عدم نظارت مستقیم و مشکلاتی که در برقراری ارتباط وجود دارد، این قسمت به‌خوبی آموزش داده نمی‌شود.

مشکلات آموزش آنلاین در مهارت صحبت‌کردن

مهارت صحبت‌کردن یا (Speaking) شامل چندین بخش است که در هر بخش سؤالاتی از داوطلب پرسیده می‌شود. در واقع داوطلب و ممتحن به‌صورت رو در رو مکالماتی با یکدیگر دارند. مدت‌زمان این قسمت بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است و نمره آن از ۹ محاسبه می‌شود. داوطلب باید به‌صورت سلیس و بدون وقفه شروع به صحبت کند.

برای یادگیری بیشتر صحبت‌کردن به انگلیسی در آیلتس بسیار مهم است که داوطلب تمرین کافی داشته باشد. یکی از مشکلات آموزش آنلاین در مهارت صحبت‌کردن، عدم ارتباط رو در روی زبان‌آموز با مدرس است. در واقع این نوع مکالمه به دلیل عدم مکالمه حضوری، کیفیت صحبت‌کردن پایین آمده و رفع اشکالات سخت‌تر شود.

مزایای آموزش حضوری آیلتس

دلایل بهتر بودن آموزش حضوری نسبت به آموزش آنلاین آیلتس

امروزه روش‌های یادگیری آیلتس گسترش زیادی داشته است. داوطلبان می‌توانند از اپلیکیشن‌ها، کتاب‌ها، فایل‌های صوتی و کلاس‌های آنلاین استفاده کنند. برای کلاس‌های آنلاین از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌شود. اما هیچ یک از آنها نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری آیلتس باشد. دلایل بهتر بودن آموزش حضوری نسبت به آموزش آنلاین آیلتس در جدول زیر بیان شده است.

آموزش حضوری آموزش آنلاین
در آموزش حضوری زبان‌آموزان با یک آموزش ساختاریافته تحت نظارت مستقیم مدرس برخوردار خواهند بود. اساتید نیز می‌توانند مفاهیم را بهتر منتقل کنند. در آموزش آنلاین آیلتس حواس‌پرتی زبان‌آموزان بیشتر است. در واقع آنها ممکن است سرگرم برنامه‌های مجازی باشند. این مشکل باعث سخت شدن کنترل کلاس می‌شود.
حضور در کلاس‌های حضوری آیلتس باعث می‌شود که زبان‌آموزان در جو یادگیری قرار گرفته و همگام با کلاس فعالیت کنند که می‌تواند به افزایش اعتمادبه‌نفس آنها کمک کند. این به تدریس بهتر اساتید نیز کمک می‌کند. کلاس‌های آنلاین به دلیل عدم حضور در کلاس‌ها گاهی سبب خسته شدن زبان‌آموزان شده و میزان یادگیری آنها را کاهش می‌دهد. در نتیجه اساتید باید تلاش بیشتری برای آموزش داشته باشند.
کلاس‌های آنلاین آیلتس به‌صورت فردی برگزار شده و امکان تعامل زبان‌آموزان و اساتید به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. در کلاس‌های حضوری آیلتس زبان‌آموزان با یکدیگر و با مدرسین خود مشارکت داشته و به رفع اشتباهات یکدیگر کمک می‌کنند.
کلاس‌های حضوری آیلتس به‌صورت پیوسته برگزاری می‌شود و زبان‌آموزان و اساتید می‌توانند بدون مشکل در این کلاس‌ها شرکت کنند. ممکن است در آموزش‌های آنلاین به دلیل مشکلات اتصالات در اینترنت و همچنین قطع برق و تمام شدن شارژ باتری لپ‌تاپ و گوشی، در روند برگزاری کلاس اختلال وارد شود.

حل مشکل آموزش آنلاین آیلتس

چگونگی حل مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استاد و شاگرد

با توجه به اینکه کلاس‌های حضوری برای یادگیری آیلتس تأثیر بیشتری دارد؛ اما همواره می‌توان در کنار این نوع آموزش، در کلاس‌های آنلاین نیز شرکت کرد. کلاس‌های آنلاین آیلتس در کنار کلاس‌های حضوری می‌تواند به یادگیری بیشتر داوطلبان کمک کند. مشکلاتی که در کلاس آنلاین آیلتس وجود دارد را می‌توان با ترفندهایی به حداقل رساند. در ادامه چگونگی حل مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استاد و شاگرد بیان شده است.

استاد:

  • استادها با آمادگی مباحث پیش از کلاس می‌توانند سرعت تدریس را افزایش دهند.
  • با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع می‌توان مشارکت زبان‌آموزان را افزایش داد.
  • اساتید با مشارکت دادن زبان‌آموزان در مباحث کلاسی، روند انتقال مفاهیم را بهبود می‌بخشند.

شاگردان:

  • برنامه کلاس‌های آنلاین آیلتس به‌گونه‌ای باشد که با دیگر برنامه‌ها تداخل نداشته و تمرکز زبان‌آموز بیشتر باشد.
  • مشخص نمودن اهداف و تلاش برای آنها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در آموزش آنلاین آیلتس می‌شود.
  • افزایش مشارکت با مدرس آیلتس به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا راحت‌تر اشتباهات خود را تصحیح کنند.
  • آموزش خود خوان همگام با برنامه‌های آنلاین باعث یادگیری بیشتر هر یک از مهارت‌های آیلتس می‌شود.

مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای زبان‌آموزان

آموزش آنلاین آیلتس برای زبان‌آموزان مزایای متعددی دارد اما در عین حال معایبی نیز در این نوع آموزش وجود دارد که نمی‌توان از آنها صرف نظر کرد. اگر شما هم جزو آن دسته از زبان‌آموزانی هستید که می‌خواهید یادگیری آیلتس را به‌صورت آنلاین انجام دهید بهتر است که از مشکلات این روش نیز مطلع شده و تصمیم بهتری بگیرید.

مشکل در اتصال به اینترنت

برای برگزاری کلاس آنلاین آیلتس لازم است تا به اینترنت متصل شد و همچنین آنتن‌دهی گوشی به‌درستی باشد. یکی از مشکلات رایجی که برای زبان‌آموزان در آموزش آنلاین آیلتس وجود دارد مشکل اتصال در اینترنت است. مشکل قطعی در اتصال به اینترنت به‌خصوص در برخی از روستاها یا مناطق شهری به وجود می‌آید. در برخی مواقع حین برگزاری کلاس اینترنت قطع شده و آموزش‌ها نیمه‌کاره می‌ماند. این مشکل باعث می‌شود که وقت زیادی صرف شده و با وجود وقفه در آموزش، مباحث از ذهن زبان‌آموزان پاک یا حواسشان پرت شود.

صرف هزینه بالا برای خرید اینترنت

یکی دیگر از مشکلاتی که برای آموزش آنلاین آیلتس وجود دارد، هزینه بالای خرید اینترنت است. هزینه بسته‌های اینترنتی در چند وقت اخیر بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته که این موضوع سبب شده تا کلاسهای اینترنتی دیگر چندان مقرون بهصرفه نباشد. در ویدیوهای آموزشی که کیفیت بالاتری دارند اینترنت بیشتری صرف میشود و باعث افزایش هزینهها خواهد شد.

مشکل در اتصال به وب‌کم و میکروفون

برای شرکت در کلاس‌های مجازی آیلتس نیاز است تا زبان‌آموزان به‌صورت صوتی و تصویری در کلاس حضور یابند. برخی از لپ‌تاپ‌ها مجهز به وب‌کم و میکروفون است اما برخی از سیستم‌ها فاقد این دو جزء بوده و زبان‌آموزان باید آن را خریداری کنند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه آنها برای شرکت در کلاس‌ها افزایش پیدا کند. همچنین برخی از سیستم‌ها که مجهز به وب‌کم و میکروفون هستند ممکن است به مشکل خورده و اتصال آنها قطع شود.

عدم تمرکز زبان‌آموزان در کلاس آنلاین

عدم تمرکز زبان‌آموزان در کلاس‌های آنلاین یکی از مشکلات رایج در این نوع آموزش است. به دلیل اینکه اساتید روی زبان‌آموزان نظارت مستقیم ندارند آنها ممکن است در طول کلاس سرگرم کارهای دیگر شده و روی درس تمرکز نکنند. این موضوع باعث می‌شود تا کارایی کلاس کاهش یافته و بازدهی کلاس‌های حضوری را نداشته باشد.

مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استادان

کلاس‌های آنلاین آیلتس دارای دو جز اصلی یعنی استاد و شاگرد است. بیشتری مشکلات آموزش آنلاین آیلتس برای استادان وجود دارد، زیرا آنها باید بتوانند از طریق فضای مجازی مفاهیم را آموزش دهند که انجام این کار به دلیل عدم تمرکز استاد و شاگرد معمولاً سخت‌تر از کلاس‌های حضوری است. از جمله دیگر مشکلات این نوع آموزش برای اساتید در زیر بیان شده است.

  • مشکلات در اتصال به اینترنت و سرعت پایین آن
  • مشکلاتی برای انتقال مفاهیم به زبان‌آموزان
  • عدم توجه و تمرکز زبان‌آموزان در کلاس‌های آنلاین
  • احتمال تقلب در آزمون‌های آنلاین زبان

مشکلات آموزش زبان آیلتس در آموزشگاه‌ها

هر روش آموزشی مشکلات خود را دارد و ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم بگوییم که فلان نوع آموزش بی‌عیب‌ترین روش است. ما تا اینجای بحث درمورد مشکلاتی که آموزش آنلاین آیلتس دارد صحبت کردیم. حالا لازم است تا مشکلاتی که در آموزش زبان آیلتس در آموزشگاه‌ها وجود دارد هم بررسی کنیم.

  • شلوغی کلاس‌ها و کنترل کردن سخت‌تر آنها
  • عدم حضور زبان‌آموزان در کلاس‌ها
  • هزینه بیشتر کلاس‌ها به دلیل استفاده از امکانات آموزشگاه
  • هزینه‌های رفت و آمد به کلاس‌ها
  • صرف وقت بیشتر برای رفتن به کلاس‌ها

با وجود مشکلاتی که روش آموزش حضوری در آموزشگاه‌ها وجود دارد باز هم نسبت به روش آنلاین برای آموزش آیلتس کارایی آن بیشتر است. در آموزش آنلاین آیلتس با اینکه هزینه پرداختی کمتر است و شما از راه دور می‌توانید در آن شرکت کنید، به اندازه روش حضوری مؤثر نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای آموزش آیلتس اقدام کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در کلاس‌های حضوری به‌صورت خصوصی شرکت کنید.

سوالات متداول

چرا تدریس آنلاین آیلتس سخت است؟

مسلما وقتی آموزش حضوری نباشد باید استاد و شاگرد هنر آموزش از راه دور را داشته باشند واگرنه فضای تبادل دوطرفه سخت انجام میشود.

مشکل آموزش همیشه از سمت شاگرد است؟

خیر، در بسیار از مواقع اساتید هم بعلت مجازی بودن وقت کافی را برای آمادگی برای برگذاری کلاس نمیگذارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *