یادگیری پرکاربردترین زبان دنیا

انگلیسی؛ محبوب‌ترین زبان دنیا برای یادگیری

زبان انگلیسی پرکاربردترین و محبوب‌ترین زبان دوم برای یادگیری در جهان به شمار می‌آید که در حدود ۴۰۰ میلیون گویش‌ور دارد. از این رو بسیاری از مردم ایران در سال‌های اخیر این زبان را برای یادگیری انتخاب کرده‌اند. اما در زبان انگلیسی چند بخش وجود دارد که برای یادگیری این زبان باید به سراغ آن‌ها رفت و در کدام مرکز آموزشی می‌توانید این زبان را بهتر یاد بگیرید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

آشنایی با زبان انگلیسی و کاربردهای این زبان جهانی

زبان انگلیسی به یکی از اصلی‌ترین زبان‌ها در جهان تبدیل شده است. بیشتر تجهیزاتی که در زندگی امروزی مشاهده می‌کنید، اطلاعات خود را با زبان انگلیسی بیان می‌کنند و برای مثال تقریبا تمامی کاتالوگ‌های محصولات در دنیا دارای شرحی به زبان انگلیسی هستند. بسیاری از تجهیزات مانند تلویزیون‌ها، و برخی از تلفن‌های همراه و سیستم‌های عامل از زبان فارسی پشتبیانی نمی‌کنند. اما زبان انگلیسی یکی از زبان‌هایی است که تقریبا در هر وسیله الکترونیکی وجود دارد و از این رو می‌توان زبان دستگاه را روی آن تنظیم کرد.

ارتباط با افراد خارجی نیز می‌تواند یکی دیگر از کاربردهای اصلی زبان انگلیسی باشد. با توجه به اینکه زبان انگلیسی در زندگی امروزی به عنوان یک زبان جهانی شناخته شده است، بسیاری از ایرانیان که تسلط نسبی به آن دارند می‌توانند از این زبان برای مکالمه و ارتباط با شهروندان کشورهای خارجی و گرفتن اقامت در سایر کشورها از این زبان استفاده کنند.

چهار بخش مهم زبان انگلیسی

حال نوبت به آموزش زبان انگلیسی می‌رسد. مهارت زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به طور کلی به چهار بخش تقسیم شده است. خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن از جمله این بخش‌ها هستند که اگر قصد تسلط به این زبان را دارید، باید حتما به چهار بخش گفته شده تسلط داشته باشید.

مهارت خواندن

مهارت خواندن را می‌توان مهم‌ترین بخش زبان انگلیسی دانست. همه چیز زبان انگلیسی برای یادگیری از بخش خواندن شروع می‌شود. یعنی از یادگیری حروف الفبا تا نوشتن اولیه جمله، شما باید بتوانید حروف را بخوانید و با کنار هم گذاشتن آن‌ها به بخش نوشتار برسید.

کسب مهارت خواندن در زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخورد است و از این رو باید بتوانید تمرکز خود را روی یادگیری صحیح و اصولی این بخش بگذارید. برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی راه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله شناخته‌شده‌ترین راه‌ها می‌توان به خواندن کتاب‌های مختلف به این زبان اشاره کرد.

اگر قصد یادگیری صحیح مهارت خواندن زبان انگلیسی را دارید، می‌توانید از خواندن یک کتاب ساده برای اولین بار برای یادگیری این زبان استفاده کنید که کلمات آن برای شما قابل فهم باشند. همچنین نیاز دارید که یک دیکشنری المنتری (Elementary) که مخصوص زبان‌آموزان تازه‌کار است را در کنار دست خود داشته باشید تا در صورت نیاز برای پیداکردن کلمه مورد نظر، به سراغ آن دیکشنری بروید. از جمله دیکشنری‌های برتر بازار هم می‌توان به دیکشنری آکسفورد المنتری اشاره کرد.

مهارت نوشتن

نگارش را می‌توان برادر کوچک‌تر خواندن دانست. خواندن و نوشتن در کنار همدیگر معنا پیدا می‌کنند و زمانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، باید بتوانید هر دو بخش خواندن و نوشتن را با هم پیش ببرید. از این رو به هیچ عنوان این بخش مهم را از دست ندهید.

بخش نگارش دارای ابعاد مختلفی است. در اویل یادگیری زبان انگلیسی به شما حروف الفبای این زبان آموزش داده می‌شوند که باید به خوبی آن‌ها را یاد بگیرید. در ادامه نوبت به نوشتار کلمات مختلف می‌رسد. پس از اینکه توانستید به کلمات تسلط پیدا کنید، می‌توانید به سراغ یادگیری جملات بروید. اما یادگیری نوشتن به این موارد ختم نمی‌شود.

در نوشتار زبان انگلیسی قواعدی وجود دارند که به عنوان Grammar از آن‌ها یاد می‌شود. گرامرها باعث می‌شوند تا شما نوشتاری اصولی را داشته باشید. ساده‌ترین گرامرها افعال هستند که شما باید بتوانید در موقعیت زمانی مناسب با توجه به زبان، از آن‌ها استفاده کنید. در بخش‌های بعدی گرامر نیز به شما کانجانکشن‌ها که برای متصل کردن دو جمله به‌کار می‌روند، آموزش داده می‌شوند.

صحبت کردن

صحبت کردن یکی دیگر از موارد مهم در آموزش زبان انگلیسی است. بسیار از زبان‌آموزان با گرامرها و نوشتار  و خواندن زبان انگلیسی آشنایی کامل دارند اما نمی‌توانند از آن‌ها در حین صحبت کردن استفاده کنند. از این رو زبان‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، این موضوع را یاد بگیرند که چگونه از قواعد در نوشتار یا گفتار استفاده کنند.

صحبت کردن تنها گفتن چند جمله و لینک کردن این جملات به همدیگر نیست. در حین صحبت شما باید بتوانید لحجه مناسبی را هم داشته باشید. همچنین واضح و قابل فهم صحبت کردن از جمله دیگر نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کرد. از این رو بهتر است برای کسب مهارت درباره صحبت کردن به زبان انگلیسی، در کلاس‌های آموزش این زبان شرکت کنید.

مهارت شنیدن

مهارت شنیداری یکی از ابعاد اصلی زبان انگلیسی و آموزش‌های آن به شمار می‌روند. زمانی که شما با یک فرد خارجی در حال مکالمه هستید، بخشی از آن مربوط به صحبت کردن و بخش دیگر آن مربوط به شنیدن است. بخش شنیداری به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید صحبت‌های طرف مقابل را درک کنید و از این رو مهارت‌های زبان انگلیسی شما در بخش‌های دیگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای تقویت مهارت شنیداری خود، می‌توانید به سراغ موزیک‌های انگلیسی بروید. شما می‌توانید همزمان که موزیک رو گوش می‌دهید، متن موزیک را هم بخوانید تا با نوع گفتار کلمات و موقعیت بیان آن‌ها آشنایی پیدا کنید. همچنین می‌توانید به سراغ فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس نیز بروید که در حین مکالمات فیلم، متوجه کلمات به‌کار رفته‌ در آن‌ها شوید.

انتخاب موسسه ایرانمهر برای یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی در زندگی امروز به یک پیش‌نیاز برای پیشرفت تبدیل شده است. با توجه به جهانی بودن این زبان، بسیاری از افراد خارجی که زبان اول آن‌ها زبان انگلیسی نیست نیز به یادگیری انگلیسی ترغیب شده‌اند. اما اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزش این زبان را داشتیم، به سراغ کدام آموزشگاه برویم؟

ما به شما آموزشگاه زبان ایرانمهر را پیشنهاد می‌دهیم. آموزشگاه ایرانمهر چندین سال سابقه در زمینه آموزش انواع زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی را در کارنامه خود دارد و می‌توانید با خیالی راحت به آن اعتماد کنید. می‌توانید برای کسب اطلاع درباره شرایط شرکت در کلاس‌های زبان، به وب‌سایت ایرانمهر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *