یادگیری آرایش برای تازه کارها

شوق تازه کارها برای یادگیری آرایش، باعث موفقیت آن‌ها می‌شود

به طور کلی میکاپ کردن هرچقدر هم که در نگاه اول برای برخی از بانوان ساده به نظر برسد، برای افراد آماتور کمی چالش‌برانگیز است. حتی مدل‌های آرایش ساده هم با اصطلاحات تخصصی که دارند ممکن است برای تازه‌کارها کمی مشکل باشند. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم نکاتی را در راستای یادگیری آرایش برای تازه کارها به شما معرفی کنیم و بگوییم که باید از کدام مدل‌های آرایشی برای شروع کار استفاده کنید.

اگر تایم کاری شما اجازه شرکت در کلاس های آرایشگری را نمیدهد ما در مقاله ای با عنوان ” آموزش آنلاین آرایشگری ” این مشکل را برای شما حل و فصل کرده ایم.

یادگیری آرایش برای تازه کارها

تازه کارها برای یادگیری آرایش باید مدل‌های آرایش ساده را بشناسند

با واردن شدن به دنیای میکاپ قطعا شناخت اصطلاحات تخصصی این حوزه ضروری است. نخستین و مهم‌ترین نکته در خصوص میکاپ‌های ساده توجه به زیرسازی پوست است. در حقیقت همانطور که عدم استفاده از کرم‌های مختلف با هدف پوشاندن لک، تیرگی، جوش و چروک دور از انتظار می‌باشد، استفاده از کرم‌های مختلف هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا این مساله به لایه‌ای ضخیم روی پوست منجر می‌شود. در ادامه در راستای یادگیری آرایش برای تازه کارها، انواع مدل‌های آرایش ساده را به شما معرفی می‌کنیم.

ز

۱. آرایش اسموکی یا ایتالیایی نوعی آرایش لایت است که برای تمامی سنین استفاده می‌شود

چشم مهم‌ترین عضو صورت است و میکاپ آن می‌تواند تاثیر چشمگیری بر میکاپ کل صورت داشته باشد. در دنیای میکاپ آرایش‌های متنوعی برای چشم در نظر گرفته شده است که هر یک طرفداران مخصوص به خود را دارند. برای نمونه آرایش اسموکی یا ایتالیایی نوعی آرایش لایت است که برای تمامی سنین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

این مدل از میکاپ با ترکیب چند سایه چشم ساده به سادگی قابل انجام است. به این منظور باید از ترکیب چند رنگ سایه که تناژ یکسانی داشته باشند استفاده کنید. معمولا رنگ روشن‌تر سایه را باید در گوشه داخلی چشم استفاده کنید و به ترتیب که به انتهای چشم نزدیک می‌شوید باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

از مهم‌ترین رنگ‌های سایه در آرایش اسموکی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طوسی
  • سفید
  • مشکی

خط چشم در آرایش

۲. راهنمای یادگیری آرایش با خط چشم ساده برای تازه کارها

یکی از آرایش‌های ساده اما در عین حال ترند برای دختران جوان، استفاده از خط چشم متناسب با حالت چشم‌ها و مقداری ریمل می‌باشد. این مدل علاوه بر سادگی، ظرافت و زیبایی خاصی را هم به چهره جوانان می‌دهد. شادابی پوست اطراف چشم یک دلیل مناسب برای عدم استفاده از انواع کانسیلر و سایه به شمار می‌آید. به‌کارگیری لایه‌های کرم پودر و کانسیلر نیز برای پوشش لک و چروک در سنین پایین‌تر کمتر دیده می‌شود. اگر قصد حضور در مهمانی را دارید می‌توانید این آرایش دخترانه را با مقدار اندکی رژ لب و رژگونه، مجلسی‌تر کنید.

سایه چشم در آرایش

۳. استفاده از سایه براق بهترین گزینه برای آرایشگران مبتدی است

آماتورها می‌توانند به سادگی و در صورت تمایل از سایه برای جلوه بیشتر چشم‌ها کمک بگیرند. سایه‌های براق با کمتر نشان دادن خط و چروک اطراف چشم می‌توانند بهترین راهکار یادگیری آرایش برای تازه کارها باشد. برای مهمانی‌ها می‌توانید به سراغ سایه‌هایی با رنگ‌های سرمه‌ای، سبز و بنفش بروید. برای این روش هم بهتر است از ترکیب چندین رنگ در تنالیته رنگ انتخابی اقدام به کشیدن سایه در پشت چشم خود کنید. همانطور که پیش‌تر نیز عنوان شد، سایه رنگ روشن در گوشه داخلی چشم می‌تواند به درخشندگی و هرچه درشت‌تر شدن چشم‌های شما کمک شایانی کند.

کانتورینگ صورت در آرایش

۴. یادگیری آرایش کانتورینگ صورت برای تازه کارها چگونه است؟

مساله بسیار مهمی که در آرایش ساده صورت گرد کاربرد ‌زیادی دارد، کانتورینگ صورت به شمار می‌رود. در حقیقت استفاده از رنگ‌های تیره و روشن کرم پودر و کرم گریم می‌تواند هر صورتی را زاویه‌سازی کرده و به آن جلوه‌ای زیبا و جذاب هدیه کند. یکی از دغدغه‌های بسیار مهم خانم‌ها که امروزه به دنبال آن هستند، زاویه‌دار کردن فک، برجسته کردن گونه و همینطور کوچک کردن سایز بینی است که تمامی این موارد بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با استفاده از چند تکنیک و روش ساده روی هر چهره‌ای قابل اعمال می‌باشد.

رژگونه در آرایش

۵. استفاده از رژگونه‌ای که با رنگ پوست شما سازگاری داشته باشد

همانطور که می‌دانید برای زیباتر شدن یک آرایش هر چند ساده، دیدن پوستی کاملا به یک رنگ اصلا مورد انتظار نیست. برای دستیابی به یک میکاپ تمیز، ساده و زیبا شما باید از رژگونه متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. در صورتی که پوست شما به رنگ گرم یعنی سبزه یا گندمی است، استفاده از رژگونه‌هایی مانند شکلاتی، هلویی، نارنجی و قرمز می‌توانند گزینه‌هایی ایده آل به شمار بیایند. در یک آرایش ساده بر روی پوست‌های روشن که به اصطلاح آن را سرد می‌نامیم، استفاده از تناژ صورتی و قرمز ظاهری زیبا به چهره شما خواهد بخشید.

کانسلیر صورت

۶. با کانسیلر تیرگی‌های اطراف چشم کمتر دیده می‌شوند

استفاده از کانسیلری که با رنگ پوست اطراف چشم شما هم‌خوانی داشته باشد، می‌تواند از نمایش تیرگی‌های دور چشم جلوگیری به عمل آورد. نکته قابل توجه در این مورد این است که استفاده از کانسیلر در آرایش ساده عدم زیاده‌روی در آن خواهد بود، چرا که تفریط در این مساله می‌تواند صورت شما را غیر طبیعی و نامتقارن جلوه دهد.

اگر علاقه مند به رشته جذاب آرایشگری هستین و هنوز کلاس مورد نظر خود را نیافتید به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” بهترین کلااس آرایشگری ” دیدن نمایید.

یادگیری آرایش برای تازه کارها

برای ورود به دنیای میکاپ خود را آماده کنید

در صورتی که به تازگی یادگیری مهارت‌های مرتبط با میکاپ را شروع کرده‌اید بهتر است بدانید که لوازم آرایشی مورد نیاز برای آرایشگران شامل مواردی مانند کرم مرطوب‌کننده، کانسیلر، فونداسیون، رژگونه، ریمل، رژ لب، سایه چشم و همینطور هایلایتر می‌شوند. در نهایت خوب است بدانید که یک آرایشگر حرفه‌ای باید شناخت دقیقی از انواع پوست و مو داشته باشد و بر تمامی ابزارهای آرایشگری که یک سالن آرایشی به آن‌ها نیاز دارد، تسلط پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *