آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

آرایش با محصولات اورگانیک گیاهی ضرری برای پوست ندارند

در دهه گذشته لوازم آرایشی ارگانیک یا طبیعی طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌اند. فرمولاسیون این محصولات میکاپ به دلیل داشتن عوارض جانبی نسبتا کم یا صفر در مقایسه با محصولاتی که با مواد مصنوعی یا شیمیایی ساخته می‌شوند، مورد توجه است. از طرفی این محصولات با مواد سازگار با محیط زیست ساخته می‌شوند. در این مطلب هر آنچه که باید در خصوص آرایش با محصولات آرایشی گیاهی بدانید را برای شما شرح داده‌ایم.

آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

منظور از ارگانیک یا طبیعی بودن یک محصول آرایشی چیست؟

گفته می‌شود آرایش با محصولات آرایشی گیاهی یک راهکار موثر است. اما ارگانیک بودن این محصولات به چه معنا است؟ محصولات میکاپ ارگانیک به محصولاتی می‌گویند که در پروسه تولید آن‌ها از هیچ‌گونه ماده شیمیایی یا آلی استفاده نشده است. لازم به توضیح است که در ترکیبات لوازم آرایشی ارگانیک از مواد سمی، پاربن و سایر مواد تحریک‌کننده پوست استفاده نمی‌شود.

در مقاله از پیش منتشر شده ای مطالب بسیار مفیدی در زمینه ” آرایش با محصولات طبیعی ” ارائه داده ایم که بسیار مفید و کاربردی است.

آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

از کدام گیاهان در ساخت محصولات آرایشی گیاهی استفاده می‌شود؟

به طور کلی گیاهان مختلفی در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از همین گیاهان آلوئه ورا است که دارای خواص درمانی بسیاری می‌باشد. برگ‌های این گیاه دارای ماده‌ای ژل مانند است که از همین منظر یک منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه به شمار می‌آید.

از دیگر گیاهان مورد استفاده در ساخت محصولات آرایشی گیاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالاندولا
  • هیبیسکوس
  • اسطوخودوس یا لاواندولا
  • خیار
  • بابونه
  • ریحان
  • گل همیشه بهار
  • یاس بنفش هندی
  • لیمو
  • گوجه فرنگی
  • رزماری

فواید آرایش با محصولات گیاهی

مزایای آرایش کردن با محصولات آرایشی گیاهی

در سال‌های اخیر استفاده از محصولات میکاپ گیاهی به یکی از ترندهای دنیای زیبایی و مد تبدیل شده است. برای نمونه بسیاری از بانوان برخلاف گذشته تمایل دارند تا از محصولات مراقبت از پوست طبیعی و گیاهی به جای محصولات شیمیایی استفاده کنند و یا در مواردی شامپوهایی را خریداری می‌کنند که فرمولاسیون آن‌ها برگرفته از عصاره طبیعی گیاهان است. در ادامه این بخش مزایای میکاپ با محصولات آرایشی طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. محصولات میکاپ گیاهی از دل طبیعت می‌آیند

ترکیبات تشکیل‌دهنده لوازم آرایشی گیاهی طبیعی بوده و به همین خاطر تهدیدی برای سلامت انسان به شمار نمی‌آیند. استفاده از عصاره بسیاری از گیاهان با خواص دارویی و مغذی سبب شده تا چنین محصولاتی به اولویت اول درصد زیادی از بانوان و حتی آقایانی که می‌خواهند از پوست و مو خود مراقبت کنند، شوند.

۲. عوارض بسیار اندک محصولات آرایشی گیاهی

محصولات ارگانیک آرایشی در مقایسه با محصولات شیمیایی پوست و مو بدون عوارض جانبی هستند. چرا که این محصولات از نظر آلرژی به طور کامل تست شده و توسط برترین متخصصان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در صورتی که محصولات شیمیایی می‌توانند حساسیت و خارش‌های پوستی را برای شما داشته باشند. در بلندمدت هم محصولات شیمیایی می‌توانند زمینه بروز انواع سرطان را فراهم کنند.

آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

۳. محصولات میکاپ گیاهی با انواع پوست سازگار هستند

در بسیاری از مواد آرایش کردن با محصولات آرایشی گیاهی هیچ‌گونه ضرری برای پوست شما ندارند. این لوازم آرایشی گیاهی اغلب تناژ رنگی مناسبی داشته و برای هر نوع پوستی با هر نوع ظاهری مناسب است. جنبه دیگر این موضوع این است که رنگ‌های به کار گرفته شده در این نوع محصولات طبیعی هستند و از این نظر برای پوست شما خطری ندارند.

۴. یکی از مزایای آرایش با محصولات آرایشی ارگانیک، عدم تست آن‌ها روی حیوانات است

یکی از اتفاقات رایج در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی تست این محصولات بر روی حیوانات به منظور کسب اطمینان از بی‌خطر بودن این محصولات است. در صورتی که محصولات طبیعی و گیاهی احتیاجی به تست بر روی حیوانات ندارند و فرمولاسیون طبیعی آن‌ها باعث شده است تا در آزمایشگاه‌ها و تنها با استفاده از تجهیزات موجود در آزمایشگاه آنالیز و تست شوند.

آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

استانداردهای کنترل کیفی محصولات آرایشی ارگانیک

در سراسر جهان بیش از ۳۵۰ نهاد و موسسه بازرسی قانونی به منظور تایید ارگانیک بودن محصولات آرایشی بهداشتی تاسیس شده‌اند. در حقیقت در هر کشوری بر اساس استانداردهای تولید و پرورش محصولات، به آن‌ها لیبل ارگانیک تعلق می‌گیرد. در ضمن بررسی و تایید کیفی درصد بالایی از لوازم آرایشی و بهداشتی مشهور در دنیا مانند استاندارد USDA ایالات متحده آمریکا و COSMOS Organic اروپا انجام می‌شود.

نکات مهم در زمان آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

توجه داشته باشید که به طور کلی زیاده‌روی در میکاپ حتی با برترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک هم می‌تواند خطرآفرین باشد و به بروز بیماری‌های پوستی مثل جوش یا آکنه منجر شود. برای نمونه یکی از مواد ارگانیک مورد استفاده از پشم گوسفند تهیه می‌شود و اوسرین نام دارد. حال اگر افراد مستعد جوش محصولات ارگانیک دارای این ماده را خریداری کنند، به احتمال بسیار با انواع جوش و آکنه روی پوست خود مواجه خواهند شد.

از جمله نکات مهم در زمان استفاده از محصولات آرایشی ارگانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به تاریخ مصرف این محصولات باید دقت کنید
  • محصولات آرایشی ارگانیک را باید دور از نور خورشید نگهداری کنید
  • به منظور فعال کردن ترکیبات تشکیل‌دهنده محصولات ارگانیک باید قبل از مصرف این محصولات را به خوبی تکان بدهید

آرایش با محصولات آرایشی گیاهی

با محصولات آرایشی ارگانیک از داشتن پوستی سالم و شاداب لذت ببرید

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی با منشا طبیعی باعث می‌شود همیشه پوست شما شاداب و سالم بماند. برای نمونه مواد آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های درون محصولات گیاهی نه تنها خطری برای پوست شما ندارند بلکه در بلندمدت با محافظت از پوست و بدن شما فواید زیادی نیز برای شما به همراه خواهند داشت. طبق آخرین آمارها نیز بیش از ۸۰ درصد از مردم دنیا دوباره به محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی روی آورده‌اند. اگر می‌خواهید در کنار زیبایی سلامت پوست و موی خود را هم حفظ کنید، بهتر است محصولات آرایشی گیاهی را خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *