کلاس کنکور یا خودتحصیلی

کلاس کنکور یا خودتحصیلی؟ | جهش ۱۰۰٪ تضمینی

آیا کلاس کنکور باعث صرفه جویی در زمان و هزینه دانش آموز میشه یا اگر خودش بخواند بهتر است؟ انواع کلاس های کنکوری رو میشناسی؟ کدام بهتر است؟

حکایت پیچیدن نسخه درمان…

بیایید بحث رو با یه مثال شروع کنیم.آیا اگر شما بیماری بزرگی خدایی نکرده داشته باشید خودتان ، خود را درمان میکنید؟ یا باید پیش متخصص مربوطه بروید؟

بله برای بیماری های کوچک ، شاید نیازی به مراجعه به پزشک نیست ولی در بیماری های بزرگ لزوم مراجعه به پزشک از ضروریات است!

کنکور بیماری کوچکی نیست و دانش آموزان دغدغه مند ناچارند با آن دست و پنجه نرم کنند.

همانطور که مراجعه به پزشک روند بهبودی شما را تسریع میدهد ، استفاده از کلاس کنکور هم در این دوران ، مشکلاتتان را بسیار مرتفع خواهد کرد و باعث رسیدن راحت تر و زودتر به مقصد میشود.حالا سوال اینه که کلاس کنکور چطور باعث سهول رسیدن به هدف و نتیجه گرفتن پیش از  موعد خواهد شد؟ اصلا کلاس کنکور چه ویژگی هایی دارد؟چرا باید هر کنکوری ازش استفاده کنه؟بهترین نوع کلاس چیه و…ادامه مطالبو از دست ندید.

مخارج کلاس کنکور هزینه نیست ! سرمایست…

یا باید هزینه برای دانشگاه آزاد بدهید و یا برای کلاس کنکور و کتاب و…شاید هم باید خدایی نکرده هزینه برای تقلب بکنید😅!!

کدام خرج کردن مفیدتره؟دانشگاه آزاد و یا برای پیشرفت تحصیلی؟

در ادامه مطلب به شما میگوییم که حتی خرج کردن برای پیشرفت تحصیلی موجب کاهش هزینه ها میشود…

تجربه ای شوم برای دیگران و یا از تجربیات دیگران استفاده کنم؟مساله این است…

شما با شرکت در کلاس کنکور ، از تجارب فردی که قبلا زحمات زیادی برای آن درس و مبحث کشیده استفاده میکنید.اگر آن مدرس برای یادگیری آن مبحث ، مثلا ۱۰ روز زمان گذاشته و ۳میلیون هزینه کرده ، احتمالا شما میتوانید با صرف زمان ۴ روزه و هزینه ۲ میلیون ،به طور خلاصه همان مطالب را یادبگیرید.این مطالب شامل نکات و تیپ های مختلف و روش های حل سوالات و پرسش هایی هست که احتمالا بعدا در ذهنتان ایجاد میشه.

اگر فردی بتواند از تجارب علمی بقیه استفاده کند و اگر مدرس بتواند تجارب را منتقل کند ، شرکت در کلاس کنکور قطعا مفیدترین راه هست.

کلاس کنکور خوب چه ویژگی دارد؟

مدرس خوب مدرسیه که با نشستن در کلاسش ،آنقدر بازدهیتان بالا بره که ساعت ها بتونه وقت مطالعه شما رو تو اون مبحث کم کنه.همچنین با شرکت در کلاس چنین مدرسی به راحتی میتونید نکات و تیپ سوالات بسیار زیادی یادبگیرید و آموزشتان را بسیار با ارزش بسازید.

بهترین زمان برای کلاس کنکور ، زمانیه که دانش آموز بیشترین بازده رو داشته باشه و نه این که دانش آموز با خستگی و کسالت ، درس رو ادامه بده.

هر چه مکان کلاس به خانه شما نزدیک تر باشه تا زمان رفت و آمد و خستگی راه کوتاه تر باشه ، بهتر هست.این یکی از بزرگترین مزیت های کلاس های آنلاین هم هست که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

هر مدرس یک اصول و ویژگی های تدریسی خواهد داشت و هر دانش آموز با هر الگوی تدریسی موفق نخواهد شد.برای بازدهی بالای دانش آموز ، یکی از مهم ترین قدم ها که شاید به آن فکر نکرده باشید این است که سطح علمی دانش آموزتان چگونه است؟آیا روش تدریسی آن مدرس برای این دانش آموز بهینه است؟ بهترین راه برای این مطلب ، مشاهده یک نمونه تدریس از مدرس میباشد.این مطلب خیلی مهم است! شاید یک مدرسی که چندان در سطح کشور مطرح نیست بتواند رشد بیشتری به یک دانش آموز بدهد تا یک مدرس برجسته کشوری.در هنگام انتخاب کلاس حتما به این نکته توجه کنید! در ادامه توضیح خواهم داد که این یکی از بزرگترین اشکالات کلاس کنکور های حضوری میباشد.

 

برسی جامع کلاس های آفلاین، آنلاین و حضوری

کلاس آفلاین : به کلاسی که به صورت جلسات ضبط شده هست میگن!! در قالب CD اکثرا خریداری میشن.

کلاس آنلاین و کلاس حضوری رو هم که قطعا میدونید چین…

برسی کلاس های کنکور آفلاین

این نوع کلاس ها با اتلاف وقت همراهند. شاید تجربه کرده باشید که شما رغبتی حتی به نگاه کردن جلسات ضبط شده رو ندارید.علتش هم واضحه…این کلاس ها، کلاس هایی مرده و بی روح میباشند.پرسش و پاسخی در آن ها انجام نمیشه و ارتباط مستقیمی بین دانش آموز و مدرس در اکثر آن ها نیست.

احتمالا موسسات برگذار کننده این نوع از کلاس ها هزینه کمتری از دانش آموز میگیرند ولی حتی این کلاس ها را رایگان هم نخرید!

موسساتی که چنین کلاس هایی دارند عموما مشاور تحصیلی رایگان هم ارائه میدهند تا این جنبه از مشکلات این نوع از کلاس ها قدری از بین برود ولی در واقع اشتباه در همینجا رخ میدهد.یکی از کار هایی که این موسسات برای فروششان انجام میدهند دادن درصد به همین مشاوران برای به فروش رفتن این کلاس های آفلاین میباشد.در واقع این درصد باعث میشه که آن مشاور، تنها هدفش فروش باشه و اصلا به پیشرفت شما کاری نداشته باشه.

این را هم به این مطلب ضمیمه کنید که آن فرد ، درواقع مشاور نیست و شاید هیچ از کنکور نداند.

حتی این موسسات احتمال دارد قسمتی از دوره هایشان را رایگان هم در اختیار شما قرار بدهند (مثلا در قالب CD های تدریس قسمتی از مباحث کنکور)

جالب اینجاست که اگر سوالی در ذهنتان باشد تازه مشکل شروع میشود و شما نیاز به فردی برای رفع اشکالات درسیتان خواهید بود(باید ذکر کنم که در این نوع کلاس ها غالبا شما با مدرستان هیچ راه ارتباطی ندارید!)

البته مطلب گفته شده میتواند شامل استثنا هم باشد و موسسه ای میتواند وجود داشته باشد که کلاس های آفلاینش کاملا مفید باشد و افراد بیشماری را حتی به بهترین رتبه های کنکور رسانیده باشد.

مشکلات و مزیت های کلاس کنکور آنلاین

اولین مشکل میتونه قطعی و وصلی اینترنت باشه.احتمالا با این مشکل شما قسمتی از کلاس رو از دست خواهید داد.

مشکل بعدی میتونه انگیزه کم به انجام تکالیف باشه.اصولا در کلاس های آنلاین پرسش و پاسخی آن طور که باید و شاید انجام نمیشه و دانش آموز بعد از جلسه انگیزه ای برای انجام تکالیفش ندارد.

مشکل بعدی تعداد دانش آموزان بالای یک کلاس آنلاین هست.

یکی از مشکلات دیگه اینه که غالبا کلاس های آنلاین سالی یک مرتبه برگذار میشن و اگر شما دیر جنبیده باشید احتمالا به چندین جلسه و تعداد بسیار زیادی نکته نخواهید رسید!!

البته این کلاس ها مزیت های بسیار بزرگی هم دارن.از جمله این که در این نوع کلاس ها دست شما برای انتخاب مدرس بازتره.میتونید با بهترین مدرسای کشور کلاس بگیرید و زمان و مکان دیگه اهمیتی نداره.علاوه بر این دیگه وقتتون رو نیاز نیست صرف رفت و آمد و خستگی ناشی از اون بکنید.

برسی کلاس های کنکور حضوری | ایرادات و اشکالات

کلاس کنکور حضوری با وجود مزیت های بزرگی که داره این اشکال رو هم داره که شما حق انتخاب ندارید.به عبارتی این امکان غالبا فراهم نیست که از بین چند مدرس موجود در یک درس ، مدرس دلخواهتان را انتخاب کنید چون غالبا این کلاس ها وقتی در یک مکان برگذار میشوند یک مدرس بیشتر ندارند!!!شما مجبور هستید با مدرسی که برای شما انتخاب شده وارد کلاس شوید.البته شاید بگویید مدرس انتخابی،مدرسی تایید شده هست.این جمله درسته ولی خالی از اشکال نیست.امیدوارم با خواندن قسمت قبلی که درباره ی “ویژگی های کلاس کنکور خوب” صحبت کردم علت این اشکال را متوجه شده باشید.

و اما پیشنهاد ما برای کلاس کنکور دانش آموز شما

یکی از موسسات آموزشی کنکور که در حال فعالیت های کارامدی هست و احتمالا با آن در گذشته آشنا شده اید ، “موسسه علمی آموزشی نردبان کنکور” هست.این موسسه با به کار گیری یکی از بهترین شیوه های برگذاری کلاس و همچنین جذب مدرسان مختلف در یک درس و همچنین ارائه نمونه تدریس های کاملا رایگان تحت عنوان “مدرسه ی نردبان” توانسته یکی از موفق ترین ها در این حوزه باشد.

امکانات بیشماری این موسسه برای کنکوری ها فراهم کرده.این امکانات به شرح زیر است.‌..

تعداد دانش آموزان کلاس با شما

فردی که کلاس را ثبت میکند و به عنوان نماینده خواهد بود میتواند تعیین کند که ، قرار است در آن کلاس چند نفر به عنوان دانش آموز شرکت کنند.

البته نماینده کلاس قبل از ثبت کلاس باید هزینه کل کلاس را بین دانش آموزان تقسیم کند و کل هزینه را یکجا واریز نماید.

زمان کلاس را دانش آموز تایین کند!

آزمون های برنامه ای آنلاین و ضمیمه کلاس ها

حل دشوارترین تست های تاریخ

سوالات کنکور غالبا تکراری هستند.اگر کسی مشابه این سوالات را قبلا دیده باشد به راحتی میتواند سوال را تار و مار کند. با استفاده از این “لینک” میتونید به این کلیپ های رایگان دسترسی یابید و با تمرین ، سوالات مختلف را قبل از جلسه کنکورتان بشناسید تا حل آسانتری برای آن ها داشته باشید.

ارائه گزارش کار توسط مدرس به والدین

بعد از برگذاری کلاس و برگذاری آزمون ها،خانواده هر دانش آموز،هر دو هفته یکبار توسط مدرس از وضع تحصیلی فرزندشان مطلع خواهند شد و میتوانند بهترین برنامه ریزی را برای پیشرفت وضعیت تحصیلی او انجام دهند.

در کل میتوانیم بگوییم که بهترین گزینه برای کلاس کنکور میتواند استفاده از امکانات این موسسه باشه که کلاس آنلاین برگذار میکند.البته کلاس های این موسسه آموزشی ضبط هم خواهد شد و بعدا دانش آموزان میتوانند چند بار حتی کلاس را به صورت آفلاین تماشا کنند.علاوه بر همه این ها این موسسه مکانی جهت رفع اشکال و پاسخگویی به سوالات علمی دانش آموزان هم فراهم کرده است.

در صورت تمایل به شرکت در دوره های این موسسه میتونید از ” اینجا ” به دوره ها دسترسی داشته باشید.این کد تخفیف هم “Nardeban” برای شرکت در دوره های این موسسه احتمالا خوشحالتان میکند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *