چگونه آیلتس 9 بگیریم؟

چگونه آیلتس 9 بگیریم؟


چگونه آیلتس ۹ بگیریم؟

این سوال را زبان‌آموزی می‌پرسد که هم می‌داند آزمون آیلتس چیست هم در سطح پیشرفته (Advanced) قرار دارد. اما اگر نمی‌دانید، آزمون آیلتس آزمونی بین‌المللی است که توسط شورای بریتانیا (British counsel)، معتبر‌ترین انجمن زبان انگلیسی دنیا، طراحی شده است.

آیلتس آزمونی ۹ نمره‌ای است که شامل دو بخش آکادمیک و جنرال است و چهار مهارت اصلی یعنی شنیدن (Listening)، خواندن و درک مطلب (Reading)، نوشتن (Writing)‌ و مکالمه (Speaking)‌ را محک می‌زند.

برای اینکه بتوانید در مجموع نمره‌ی خیلی خوبی اخذ کنید، باید از هر بخش نمره‌ی خوبی بگیرید. یعنی نمره‌ی کلی شما میانگینی از تمام نمراتی است که از بخش‌های مختلف آن اخذ شده است.

اگر بتوانید با شرکت در این آزمون مدرکی با نمره‌ی خوب کسب کنید، هفتاد درصد مسیر را پیش رفته‌اید. با داشتن این مدرک معتبر، سواد و رزومه‌ی علمی شما در تمام دنیا ثابت می‌شود. چون این آزمون با ارزیابی تمام مهارت‌های شما در زبان انگلیسی از یک تا ۹، نمره‌ای برایتان مشخص می‌کند که سطح علمی شما را تعریف کند.

البته شما باید هدف خود را برای اخذ این مدرک مشخص کنید. برای مثال اگر بخواهید برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی اقدام کنید، حداقل باید نمره‌ی ۶.۵ را از این آزمون دریافت کنید و نمره‌ای هم که از هر بخش کسب می‌کنید، نسبتا بالا باشد.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه آیلتس ۹ بگیرید؟ یعنی حداکثر نمره را از این آزمون کسب کنید و کاری کنید که هر دانشگاه و شرکتی شما را روی هوا بقاپد. وقتی می‌گویم روی هوا بقاپد، شوخی نمی‌کنم! رقابت در تقویت‌ مهارت‌های زبان انگلیسی بالاست، اما هر کسی برای اخذ نمره‌ی بسیار بالا در این آزمون تلاش نمی‌کند. همه سعی دارند همان ۶ و ۷ را بگیرند و پی زندگیشان بروند. اما چه کسی دنبال موفقیت صد در صد و اخذ ویزای تحصیلی تضمینی است؟

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزمون، بخش آکادمیک آن است که مهارت‌های تخصصی شما در زبان انگلیسی را می‌سنجد. اما برای اینکه بتوانید در بخش آکادمیک نمره‌ی خوبی کسب کنید، چه کار باید بکنید؟ خودتان هم خوب می‌دانید که آزمون IELTS شوخی نیست و برای ثبت نام و شرکت در آن هم باید هزینه‌ی زیادی متقبل شوید.

با مطالعه‌ی روزنامه‌ها، مجلات،‌ خواندن، نوشتن، فیلم‌ دیدن و حتی تقویت لهجه‌ی بریتانیایی می‌توانید به نمره‌ی ۷.۵ هم نزدیک شوید. اما اخذ نمره‌ی ۸ یا ۹ به سال‌ها تکرار و تمرین و تلاش نیاز دارد. شوخی که نمی‌کنیم! داریم راجع به آیلتس ۹ حرف می‌زنیم! یعنی شما باید در سطح یک بومی (البته شبه بومی)‌ باشید و شبیه بومی‌های انگلیسی‌زبان صحبت کنید! هیچ مشکلی در مهارت نوشتن، مکالمه، شنیدن و خواندن شما وجود نداشته باشد و تمام همایند‌ها، اصطلاحات و جملات را درست مثل یک بومی انگلیسی زبان بیان کنید. در دو مبحث سخت pronunciation  (تلفظ) و Accent (لهجه) بی‌نظیر باشید و اشک همه‌ی رقیبانتان را دربیاورید!

البته ما اینجا نیستیم که شما را از تلاش منصرف کنیم! گفتیم رسیدن به این مرحله نیازمند چند سال تلاش و کوشش مداوم است. اما حتی برای تلاش و تمرین هم به یک راهنما نیاز دارید. چه راهنمایی؟ کسی که بتواند به شما چم و خم راه را نشان دهد و آموزش‌های صحیحی به کار بگیرد. در این راستا می‌خواهیم دوره‌های آیلتس ایرانمهر را معرفی کنیم.

معرفی دوره‌های آیلتس ایرانمهر

موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) با بیش از ۱۶ سال سابقه در تدریس زبان‌های مختلف، امکان یادگیری حرفه‌ای و هدفمند زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی،‌ فرانسه و ترکی استانبولی را فراهم می‌سازد. علاوه بر این، برای اینکه به شما در اخذ نمره‌‌ای بالا در آزمون آیلتس کمک کند، دوره‌های آمادگی برای شرکت در آن را فراهم می‌نماید.

در این دوره‌ها بهترین اساتید و مدرسان که خود بالاترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کرده‌اند، با به کارگیری بهترین شیوه‌ی تدریس، شما را جهت شرکت در آزمون IELTS آماده می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین و بالاترین نمره را از این دوره کسب نمایید.

این دوره‌ها در طول مدت چهار ماه و در قالب دو ترم فشرده برگزار می‌شود. بنابراین زبان‌آموز می‌تواند طی برنامه‌ای دقیق و هدفمند به یادگیری تکنیک‌هایی برای دریافت نمره‌ی بالا در این آزمون تلاش کند.

در پایان دوره، آموزشگاه زبان ایرانمهر آزمون ماک آیلتس (آزمون آزمایشی آیلتس) را برگزار می‌کند تا به کمک آن بتوانید در شرایطی مشابه با نحوه‌ی برگزاری آزمون آشنا شوید و از تنش و استرس شما در طول آزمون اصلی بکاهید. چون این آزمون دقیقا شبیه آزمون واقعی برگزار می‌شود، شما می‌توانید مهارت خود در بخش آکادمیک و جنرال را بسنجید و بر اساس نمره‌ای که کسب می‌کنید، سطحتان را تشخیص دهید.

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) رپورتاژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *