شرایط تحصیل در کالج های کانادا برای دانش آموزان ایرانی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در کالج های کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که شرایط زندگی، کار و تحصیل در آن بسیار عالی است. سطح علمی دانشگاه ها، اعتبار بالای مدارک تحصیلی و بورسیه های متنوع همچنین زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی، گوشه ای از دلایل انتخاب کانادا به عنوان مقصد نهایی تحصیل و زندگی می باشد. موسسات آموزشی معتبری در کانادا برای تحصیل وجود دارند که در یک دسته بندی می توان آن ها را در دو گروه زیر قرار داد:

  • دانشگاه ها
  • کالج ها

دانشگاه ها به طور معمول به برنامه های آکادمیک و دروس تئوری تمرکز دارند در صورتی که کالج ها بیشتر بر آموزش شغلی و تجارت تمرکز می کنند. کالج ها همچنین بر روی ارتقا مهارت متقاضیان، آموزش پیش از راه اندازی کسب و کار و تجارت همچنین کارآموزی و آموزش زبان، تمرکز دارند. تعداد افراد در کلاس های آموزشی در کالج ها کمتر از دانشگاه ها است. به دلیل طولانی‌تر بودن زمان تکمیل یک برنامه دانشگاهی – معمولاً سه تا چهار سال – کالج ها اغلب اوقات گزینه‌های جذاب‌تری برای دانشجویان بین‌المللی یا متخصصانی هستند که به یک مدرک معتبر سریع‌تر علاقه دارند. مدارک دانشگاهی هزینه مالی بالاتری نسبت به برنامه های کالج دارند، اما اطلاعات مربوط به کمک های مالی به راحتی در دسترس است.

از طرف مقابل برای کسانی که می خواهند اولین مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند، یا علاقه مند به برنامه های حرفه ای مانند پزشکی و حقوق هستند، دانشگاه ها گزینه خوبی هستند. همچنین اخذ مدرک دانشگاهی برای افرادی که علاقه مند به کار در دانشگاه یا حرفه های پژوهشی هستند ضروری است. اگر با دانستن تمام این موارد متناسب با شرایط خود، تحصیل در کالج را انتخاب نموده اید، می بایست از شرایط تحصیل در کالج های کانادا برای دانش آموزان ایرانی اطلاع داشته باشید. از مهمترین شرایط تحصیل در کالج های کانادا برای دانش آموزان ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن تمکن مالی لازم
  • داشتن شرایط علمی مورد نظر
  • اخذ ویزای تحصیلی
  • نمره زبان در حد آیلتس ۶

از نکات مهم تحصیل در کالج های کانادا این است که کالج ها شرایط سنی خاصی ندارند ولی در نظر داشته باشید که شرایط سنی مناسب برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار حائز اهمیت است حتی در اغلب اوقات می توانید بدون داشتن مدرک زبان نیز از کالج های کانادا پذیرش دریافت نمایید اما ارائه مدرک زبان در اخذ ویزای دانشجویی حائز اهمیت می باشد. از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در کالج های کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • چند قطعه عکس
  • نامه پذیرش از کالج
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • گواهی های ترخیص پلیس و گزارش های پزشکی
  • اثبات وجوه و تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه کالج
  • رسید پرداخت I.C یا نامه پذیرش وام تحصیلی
  • بیانیه ای از هدف

مزایای تحصیل در کالج های کانادا

بدون شک تحصیل در کانادا یک انتخاب عالی برای ساخت آینده است چراکه با تحصیل در این کشور علاوه بر اخذ مدرک دانشگاهی معتبر که در سراسر دنیا مورد قبول است، آموزش هایی را کسب می کنید که برای راه اندازی کسب و کار و شروع بیزینس شما بسیار حیاتی، مهم و تاثیرگذار هستند. به طور کلی تحصیل در کانادا دارای یکسری مزایایی نظیر موقعیت های شغلی مناسب، اجازه کار پس از تحصیل و امکان تغییر ویزای تحصیلی به کاری، امنیت بالا، برنامه های مهاجرتی مخصوص دانشجویان و درآمد مناسب، می باشد. در کنار این عوامل با انتخاب کالج شما از یکسری مزایای تحصیل در کالج های کانادا نیز برخوردار می شوید. از مهمترین مزایای تحصیل در کالج های کانادا نسبت به دانشگاه های این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·       هزینه های ارزان تحصیل:

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان ارزان تر است. علاوه بر این، شما برای تحصیل در کالج های کانادا در مقایسه تحصیل در دانشگاه های این کشور، هزینه های کمتری پرداخت خواهید کرد. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در کالج های کانادا هزینه های ۲۰ الی ۳۰ درصدی کمتر نسبت به دانشگاه ها می باشد.

·       کوتاه بودن دوره های آموزشی:

دوره های آموزشی که در دانشگاه های کانادا برگزار می شوند نسبت به دوره هایی که در کالج ها برگزار می گردد، طولانی تر هستند. یکی از دلایل اصلی ایجاد کالج ها در کانادا فراگیری آموزش لازم و ورود مستقیم و سریع به بازار کار می باشد پس طبیعی است که طول دوره ها در کالج ها کوتاه تر باشد. کوتاه بودن دوره های آموزشی در کالج های کانادا سبب کاهش هزینه های تحصیل و ورود سریعتر به بازار کار می شود.

·       نرخ بالای اشتغال:

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کالج های کانادا که بسیار حائز اهمیت است، نرخ اشتغال بالای این مراکز آموزشی می باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کالج ها بر فراگیری آموزش شغلی و مهارت تسلط دارند و قطعا کارفرمایان تمایل دارند افرادی را استخدام کنند که به طور عملی دروس را فراگرفته اند و آمادگی کافی برای ورود به بازار کار را دارند. نرخ اشتغال در کالج های کانادا بیش از ۹۵ درصد اعلام شده است.

لیست بهترین کالج های کانادا

شرایط تحصیل در کالج های کانادا برای دانش آموزان ایرانی بسیار مناسب است. متقاضیان ایرانی می بایست پیش از تصمیم برای تحصیل در کالج های کانادا، لیست بهترین کالج های کانادا را بررسی و بهترین کالج متناسب با سلیقه و شرایط خود را انتخاب نمایند. در زیر در مورد برخی از برترین کالج های موجود در لیست بهترین کالج های کانادا توضیحاتی ارائه داده ایم:

برای آشنایی بیشتر با نحوه تحصیل در کالج های کانادا می توانید به این وبسایت مراجعه کنید: https://malekpourmie.net/

·       کالج Centennial:

کالج سنتنیال که در لیست بهترین کالج های کانادا جایگاه خاصی دارد را می توان اولین کالج عمومی در تورنتو دانست. کالج سنتنیال بیش از ۹۵ برنامه در زمینه های متنوعی همچون تجارت، مهندسی، سلامت و هنر برای متقاضیان ارائه می کند.

·       کالج Humber:

کالج هامبر که در تونتو واقع شده است یکی از بزرگترین و معتبرترین کالج های کانادا می باشد. کالج هامبر کانادا که یکی از اعضای پلی‌تکنیک در این کشور است برنامه های متنوعی را برای مقاطع متفاوت دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد همچنین گواهینامه های معتبر ارائه می دهد. کالج هامبر یکی از جامع ترین و پویاترین کالج ها در کانادا است که به تئوری و یادگیری عملی می پردازد و دارای آزمایشگاه های پیشرفته و فضاهای خلاقانه است که باعث می شود شما با خلاقیت یک کارآفرینی را راه اندازی کنید.

·       کالج George Brown:

کالج جورج براون نیز یکی از کالج های بزرگ کانادا است که در لیست بهترین کالج های کانادا قرار دارد، دارای ۳ پردیس است. این کالج عضویت یکی از مهمترین انجمن ها با نام کالج های اجتماعی کانادا را دارا است. این کالج که در تورنتو واقع شده است، مدارک متنوعی در حوزه های مهندسی، هنر، علوم بهداشت و خدمات تخصصی، ارائه می کند.

·       کالج Seneca:

کالج سنکا که در شهر آنتاریو و ایالت تورنتو واقع شده است، همراه با کالج هامبر یکی از اعضای پلی‌تکنیک کشور کانادا است. این کالج عمومی که برنامه های متنوع نیمه وقت و تمام وقت را ارائه می دهد، شراکتی با رهبران صنعت دارد. کالج سنکا از کالج هایی است که علاوه بر ارائه دیپلم های ۲ الی ۳ ساله، مدرک های لیسانس به صورت تخصصی و ۴ ساله ارائه می دهد. این کالج همچنین برای مقطع تحصیلات تکمیلی نیز مدارک معتبر ۱ ساله به متقاضیان ارائه می دهد.

در جدول زیر می توانید اطلاعات تخصصی در رابطه با کالج های موجود در لیست بهترین کالج های کانادا به دست آورید.

رتبه کالج نام کالج ایالت واقع شده ایجاد موقعیت های شغلی (امتیاز از ۱۰) رضایت دانشجو (امتیاز از ۱۰)
۱ کالج سنکا تورنتو ۹ ۹
۲ کالج جورج براون تورنتو ۹ ۹
۳ کالج داگلاس ونکوور ۹ ۹
۴ کالج کانستوگا انتاریو (کیچنر) ۸ ۹
۵ کالج هامبر تورنتو ۸ ۸
۶ کالج سنتنیال تورنتو ۷ ۷

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *