چطور آرایش لایت یا اروپایی کنیم؟

آرایش لایت یا اروپایی یکی از انواع مدل‌های آرایشی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع میکاپ اروپایی یک آرایش ساده و سبک است که باعث می‌شود تا چهره حالت طبیعی و همچنین جوان‌تری داشته باشد.

شما با این نوع آرایش می‌توانید زیبایی‌های صورت خود را برجسته کرده و برخی از نواقص را به بهترین شکل بپوشانید. آنچه که درمورد میکاپ اروپایی اهمیت دارد، میزان تسلط شما بر آن است. در این مطلب از سایت ایران آموزشگاه به بررسی مهم‌ترین نکات میکاپ اروپایی پرداخته شده است.

مدل جدید آرایش لایت مناسب صورتتان

وسایل مورد نیاز برای آرایش لایت یا اروپایی

برای انجام میکاپ ملایم لازم است تا ابتدا وسایل آن را آماده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از وسیله‌هایی که کیفیت مناسبی دارند علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا آرایش زیباتری داشته باشید، به سلامت پوست نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید لوازم آرایشی خود را از برندهای مطرح انتخاب کنید. در زیر وسایل مورد نیاز برای آرایش لایت یا اروپایی آورده شده است.

  • مرطوب‌کننده
  • کانسیلر (اختیاری)
  • پرایمر
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل
  • رژ لب/براق‌کننده لب
  • کرم‌پودر سبک
  • پودر یا اسپری فیکس (اختیاری)

وسایل مورد نیاز برای آرایش لایت

نکاتی مهم قبل از آرایش لایت یا اروپایی ساده

آرایش لایت یا اروپایی ساده زیبایی دوچندانی به صورت شما می‌بخشد. در این نوع آرایش به دلیل استفاده کمتر از لوازم آرایشی، صورت حالت طبیعی‌تری دارد. قبل از انجام این نوع میکاپ باید به نکاتی مهم توجه داشته باشید که در زیر بیان شده است.

  • صورتتان را اصلاح کنید؛ اصلاح صورت کمک می‌کند تا آرایش لایت یا اروپایی دخترانه بهتری داشته باشید. در واقع این کار به‌خصوص زمانی که موهای صورت کمی ضخیم و تیره است، نتیجه خارق‌العاده‌ای خواهد داشت. به‌صورت کلی آرایش روی صورت‌های اصلاح شده جلوه بهتری دارند؛ بنابراین پیش از آرایش بهتر است صورتتان را اصلاح یا شیو کنید.
  • موهایتان را تمیز و مرتب کنید؛ آرایش ملایم و ساده که چهره شما را زیباتر کند، مستلزم داشتن موهای تمیز و مرتب است. شستن و تمیز نگه‌داشتن موها را پیش از آرایش سبک در اولویت قرار دهید. اگر موهایتان سفید شده و رنگ می‌زنید، پیش از میکاپ آن را ریشه‌گیری کنید.
  • زیرسازی پوست را فراموش نکنید؛ برای داشتن یک آرایش زیبا نباید از زیرسازی پوستتان غافل شوید. در واقع زیرسازی کمک می‌کند تا کرم و سایر لوازم‌آرایش بهتر روی صورت نشسته و دوام بیشتری نیز داشته باشد. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های طبیعی کمک بگیرید.
  • ابروهایتان را مرتب کنید؛ ابروهای یکی از نقاط مورد توجه در صورت است. پیش از اینکه شروع به آرایش کنید، ابتدا ابروهایتان مرتب کنید. داشتن ابروهای مرتب همچنین باعث می‌شود تا چهره شما تازه و جوان‌تر باشد. همچنین می‌توانید رنگ ابروهایتان را متناسب با رنگ مویتان انتخاب کنید.

 

نکاتی مهم قبل از آرایش لایت ساده

میکاپ‌های سنگین اگر به‌صورت اصولی انجام شود، زیبایی دوچندانی دارد. اما گاهی لازم است تا یک آرایش سبک و ساده روی صورتتان داشته باشید. در زیر ۱۰ مرحله مهم برای آرایش لایت یا اروپایی صورت بیان شده است.

مرحله ۱: مرطوب کردن پوست

تفاوتی ندارد که پوستتان چرب یا خشک است، در هر صورت باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید. هیدراته کردن پوست باعث طراوت و تازگی بیشتری در صورت شما می‌شود. برای این کار از یک مرطوب‌کننده مناسب که به‌خوبی مانع از خشک‌شدن پوستتان شود استفاده کنید.

شما می‌توانید از یک مرطوب‌کننده دارای SPF استفاده کنید. این نوع مرطوب‌کننده علاوه بر اینکه از خشک‌شدن پوست جلوگیری می‌کند، از آن در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

مرحله ۲: استفاده از پرایمر

برای داشتن یک آرایش لایت یا اروپایی که دوام خوبی هم دارد، باید از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر باعث می‌شود تا بتوانید به‌راحتی جای زخم، جوش، بخیه و سایر ناهموارهای پوستی را بپوشانید. برای استفاده از پرایمر می‌توانید ۱ دقیقه قبل از آرایش می‌توانید پرایمر را روی سطح پوست خود بزنید تا کاملاً خشک شود.

مرحله ۳: زدن کانسیلر

کانسیلر در میکاپ اروپایی باعث پوشاندن بسیاری از نقص‌های صورت است. در واقع کانسیلرها کمک می‌کنند تا بتوانید جای جوش، تیرگی زیر چشم، لک‌های خفیف و زردی پوست را پوشانده و برخی نقاط صورت را برجسته‌تر کنید.

 رنگ‌های مختلفی از کانسیلرها وجود دارد که می‌توان از آن برای نقاط مختلف صورت و برطرف‌کردن برخی نواقص استفاده کنید. مطلب از کانسیلر چه رنگی استفاده کنم؟ راهنمای کاملی برای کاربرد کانسیلر است که می‌توانید برای داشتن آرایشی بی‌نقص از آن کمک بگیرید.

نحوه انجام آرایش لایت صورت

مرحله ۴: استفاده از کرم‌پودر

 برای داشتن یک آرایش چشم لایت اروپایی باید از کرم‌پودر سبک استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر پوشانندگی و یکدستی صورت، بافت تازهای نیز در پوست ایجاد شود.

سعی کنید رنگ و برند مناسبی را برای پوست صورتتان انتخاب کنید. همچنین به هنگام استفاده از کرم‌پودر، تعادل را حفظ کنید تا آرایش طبیعی‌تری داشته باشید.

مرحله ۵: کشیدن رژگونه

رژگونه در آرایش لایت یا اروپایی تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. در واقع رژ گونه باعث می‌شود تا چهره شما شاداب‌تر به نظر برسد. برای یک میکاپ ساده می‌توانید از رژگونه‌ها با تناژ رنگی ملایم مثل هلویی و صورتی کم‌رنگ استفاده کنید.

 شما می‌توانید رنگ رژگونه خود را متناسب با رنگ رژلب و سایه چشمتان انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید رژگونه را در امتداد گودی گونه‌هایتان کشیده تا استخوان آن بهتر مشخص شود.

مرحله ۶: سایه چشم ساده

در آرایش لایت یا اروپایی چشم نیاز نیست که از سایه‌های رنگی و سنگین استفاده کنید. شما می‌توانید یک سایه سبک برای رنگ‌کردن پلک خود به کار ببرید تا جلوه آن بیشتر شود.

برای کشیدن سایه دقت داشته باشید تا چین و چروک‌های پشت پلک به‌خوبی پوشانده شود. برای این کار می‌توانید از براش مخصوص استفاده کرده یا از انگشتانتان کمک بگیرید.

مرحله ۷: کشیدن خط چشم

خط چشم باعث فرم دهی بهتر به چشمان شما می‌شود. انواع رنگ‌ها و مدل‌های خط چشم وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید فرم ایده‌آلی در چشمان خود ایجاد کنید. البته در میکاپ اروپایی، کشیدن خط چشم الزامی نیست؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید این کار را انجام دهید می‌توانید یک خط چشم نازک و ظریف داشته باشید.

مرحله ۸: زدن ریمل

ریمل یکی از لوازم آرایشی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. داشتن مژه‌های پررنگ و خوشحالت، در آرایش ساده، الزامی است. برای این کار از ریمل‌های سبک استفاده کنید.

برای اینکه حالت چشم‌های بهتری داشته باشید می‌توانید از فرمژه نیز قبل از کشیدن ریمل استفاده کنید. درصورتی‌که مژه‌های کوتاهی دارید، ریمل‌های ژله‌ای انتخابی مناسبی است.

مرحله ۹: استفاده از رژلب

رژلب برای آرایش طبیعی و ساده باید سبک بوده و رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ‌های هلویی، صورتی ملایم، کالباسی و گوشتی برای آرایش لایت یا اروپایی انتخاب بسیار خوبی است.

رنگ رژلب بهتر است متناسب با رنگ رژگونه‌تان انتخاب شود. همچنین می‌توانید از برق لب و مرطوب‌کننده لب نیز استفاده کنید تا لب‌های طبیعی‌تری داشته باشید.

مرحله ۱۰:  استفاده از اسپری یا پودر فیکس

برای تثبیت آرایشتان می‌توانید از پودر یا اسپری فیکس استفاده کنید. این دو محصول کاملاً بی‌رنگ بوده و از برق افتادن و چرب شدن صورت به‌خصوص در نواحی پیشانی، چانه، پشت لب و بینی جلوگیری می‌کند.

درصورتی‌که از پودر فیکس استفاده می‌کنید آن را با براش روی سطح پوست بکشید. در مدل اسپری نیز آن را با فاصله به صورت چند پاف بزنید.

بهترین مدل آرایش لایت عروس

آرایش لایت عروس به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های آرایشی تبدیل شده است. در این نوع میکاپ، از رنگ‌های نود یا صورتی ملایم و کالباسی استفاده می‌شود. این نوع آرایش همیشه شیک و جذاب است.

در این نوع آرایش بسیار مهم است که آرایشگر مهارت لازم را داشته باشد، زیرا درصورتی‌که میکاپ ساده اصولی انجام نشود، نتیجه خوبی نخواهد داشت. در بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری تهران، بهترین مدل آرایش لایت عروس توسط اساتید مجرب آموزش داده می‌شود.

سؤالات متداول

آرایش لایت چیست؟

میکاپ اروپایی یا اروپایی یک نوع آرایش سبک است که باعث ایجاد ظاهر طبیعی‌تر می‌شود.

چگونه آرایش لایت یا اروپایی کنیم؟

برای آرایش لایت یا اروپایی باید چند مرحله را انجام دهید که در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *