پیشنهاد ازدواج در زبان انگلیسی

پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی چگونه است؟

این روزها، زبان انگلیسی جدا از این که زبان بین‏المللی به شمار می‏آید، یک پل برای دسترسی به بهترین فرصت‏های در کشورهای مختلف دنیا و برقراری ارتباط است. با این وجود، یادگیری این زبان شیرین احتمال دارد شما را با چالش‏های مختلفی مواجه کند. ممکن است شما در کشورهای خارجی در موقعیت‎های مختلفی قرار بگیرید و بخواهید به بهترین شکل به زبان انگلیسی صحبت کنید. یکی از این موقعیت‎ها، پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی است. در این مطلب قصد داریم پیشنهاد ازدواج دادن در این زبان را مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهاد ازدواج در زبان انگلیسی

گرامر پیشنهاد ازدواج دادن در انگلیسی

به طور کلی برای پیشنهاد ازدواج دادن و خواستگاری در زبان انگلیسی از فعل propose و marry استفاده می‌شود. از فعل propose که به معنی (پیشنهاد دادن یک طرح) است می‎توان به عنوان یکی از محبوب‏ترین فعل‏‎ها در این موضوع یاد کرد.

به عنوان رایج‌ترین اصطلاح می‌توان از عبارت زیر استفاده کرد:

Will you marry me?

(با من ازدواج میکنی؟)

این جمله را می‏توان به عنوان کلاسیک‏ترین پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی به شمار آورد. تصویر فردی که از این جمله “با من ازدواج می‌کنی” استفاده می‏کند به این شکل است که یک مرد که زانو زده، حلقه را به دختر مورد علاقه خود می‏دهد. یکی دیگر از اصطلاحات خواستگاری به زبان انگلیسی به صورت زیر است:

Will you do me the honor of becoming my wife?

(آیا به من افتخار می‌دهی که همسرم شوی؟)

این یکی از بهترین جملاتی است که می‎توان برای خواستگاری در زبان انگلیسی به کار برد. چرا که یک جمله فانتزی و همراه با احترام است. در واقع با استفاده از این جمله شما فرد مورد علاقه خود را مهم می‏دانید و به مودب‏ترین شکل ممکن درخواست خود را ارائه می‏کنید. در ضمن ممکن است فرد مورد علاقه شما تحت تاثیر این جمله زیبا قرار بگیرد.

علاقه مندان به زبان انگلیسی بهتر است از همین الان برنامه ویژه ای برای شروع یادگیری زبان انگلیسی برای خود تهیه کنند.

پیشنهاد ازدواج در زبان انگلیسی

کاربرد پیشنهاد ازدواج دادن در انگلیسی

یادگیری پیشنهاد ازدواج دادن به زبان انگلیسی علاوه بر تمرین و تلاش، به موارد بسیار زیادی نیاز دارد. برای مثال بهتر است که شما کاربرد پیشنهاد ازدواج دادن در این زبان را بدانید و متوجه شوید که چگونه و کجا باید از فرد مورد علاقه خود خواستگاری کنید. یکی از پرکاربردترین جملاتی و درخواست‏‎های ازدواج زبان انگلیسی به شرح زیر است.

Will you make me the happiest man alive?

(آیا مرا به شادترین مرد زنده تبدیل می کنی؟)

این جمله را می‏توان به شکل زیر نیز به کار برد

Will you make me the happiest man on earth and say yes?

(آیا از من شاد‏ترین مرد روی زمین می‎سازی و می‎خواهی بگویی بله؟)

البته جملات پرکاربرد به منظور پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی تنها به این موارد محدود نیست. شما می‏‎توانید پیشنهاد خود را با عشق بیشتر بیان کنید. برای مثال:

You are the one I’ve been waiting for my whole life.

(تو کسی هستی که تمام عمرم منتظرش بودم)

البته این جمله لزوما برای زمانی نیست که شما قصد خواستگاری یا پیشنهاد ازدواج دارید. اگر بخواهید برای بار اول به فرد مورد علاقه خود بگویید که او را دوست دارید، نیز می‎توانید از این جمله استفاده کنید. در واقع این جمله برای اولین ابراز علاقه نیز کاربرد دارد. یکی دیگر از جملات کلاسیک که برای پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارد، عبارت است از:

I want to be with you forever

(من می خواهم برای همیشه با شما باشم)

این جمله علاوه بر پیشنهاد ازدواج، می‏تواند در قبل از این پیشنهاد نیز به کار برود. در واقع می‎توانید بگویید که من می‎خواهم برای همیشه با شما باشم و سپس از جمله ” آیا با من ازدواج می‏کنی” استفاده کنید.

مثال پیشنهاد ازدواج دادن در انگلیسی

مثال پیشنهاد ازدواج دادن در انگلیسی

برای درک بهتر پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی، بهتر است با چند مثال کاربردی آشنا شویم:

I want to marry zahra

(من می‌خواهم با زهرا ازدواج کنم)

I am not going to get married now.

(فعلا قصد ازدواج کردن ندارم.)

We are going to get hitched as soon as possible

(ما قراره در اولین فرصت ازدواج کنیم)

Do you believe in love at first sight?

(به عشق در اولین نگاه معتقدی؟)

 Will marry the one I really love

(من با فردی که واقعا دوستش دارم ازدواج خواهم کرد)

I got married to him

(من با او ازدواج کردم)

Reza wants to marry her

(رضا قصد دارد با او ازدواج کند)

I don’t believe in marriage

(من اعتقادی به ازدواج ندارم)

البته مثال‎های پیشنهاد ازدواج دادن در زبان انگلیسی بسیار وسیع و گسترده است. شما می‎توانید با بررسی این مثال‎ها و یادگیری آن‏ها، سطح زبان خود را بهبود بدهید و از جملات متفاوت و جذاب برای خواستگاری به زبان انگلیسی استفاده کنید.

در مجموع برای بالا بردن سطح مکالمه خود و صحبت روان انگلیسی بهتر است حتما یک دوره زبان انگلیسی را در بهترین کلاس زبان انگلیسی تهران بگذرانید.

تمرین برای گرامر پیشنهاد ازدواج دادن در انگلیسی

همانطور که اشاره شد، پیشرفت در زبان انگلیسی و یادگیری خواستگاری به این زبان بین‏المللی به تلاش، صبوری و البته تمرین‎های بسیار زیادی نیاز دارد. از این رو برای بهتر است شما به تمرین این زبان و پاسخ به سوالات زبان انگلیسی با موضوع خواستگاری بپردازید. برای درک بهتر، جاهای خالی را با کلمه مناسب پر کنید.

Mohsen ………. to her.

I asked Sarah to ………. me.

Marry accepted John’s ………. .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *