نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه؛ عواملی موثر در ماندگاری اکستنشن مژه

آرایش مژه‌ها و افزایش طول و حجم آن‌ها در افزایش زیبایی و جذابیت بانوان تاثیر بالایی دارد. با رشد بخش آرایشگری و ظهور تکنیک‌های جدید برای افزایش زیبایی خانم‌ها، کاشت مژه به فرایندی مهم و محبوب تبدیل شده است. اکستنشن با ایجاد ظاهری جذاب و ظریف برای مژه‌ها نیازها و سلایق مختلف افراد را پوشش می‌دهد. بااین‌حال اطلاع از نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه فرایندی ضروری است و برای افزایش ماندگاری کاشت و جلوگیری از آسیب به چشم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

در مقاله از پیش منتشر شده ای اطلاعات دقیقی درباره دوره کاشت مژه خدمت شما ارائه داده ایم.

 

اکستنشن مژه؛ روش زیبایی محبوب بانوان

کاشت یا اکستنشن مژه روش نیمه‌دائمی آرایش مژه‌ها و افزایش طول و حجم آن‌ها است. مژه‌ها کاشت از الیاف مصنوعی یا طبیعی تولید می‌شوند و متناسب با نیاز افراد به‌صورت تکی و دسته‌ای در دسترس هستند. اکستنشن‌ها با قرارگیری بر روی مژه‌های طبیعی، ظاهری طبیعی‌تر از مژه‌های مصنوعی را به وجود می‌آورند. این محصولات برای افزایش ماندگاری و حفظ زیبایی چهره بانوان به مراقبت و توجه نیاز دارند. به همین دلیل شناخت نکات قبل و بعد از کاشت مژه در زمان تصمیم به انجام این تکنیک باید انجام شود.

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه

مهم‌ترین نکات قبل از کاشت مژه

به محض تصمیم برای کاشت مژه و مراجعه به سالن‌های آرایشی، آرایشگران مجرب با ارائه مشاوره‌های اصولی، بستر را برای انجام اصولی و ماندگار اکستنشن مژه به وجود می‌آورند. بااین‌حال بهتر است قبل از حضور در این مجموعه‌ها با نکات کلی قبل از انجام این تکنیک آشنا شوید. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین نکات قبل از کاشت مژه اشاره می‌کنیم.

۱. انتخاب نوع کاشت؛ اولین گام برای اکستنشن مژه

با توجه به شرایط مژه‌ها، فرم صورت، تناسب مدل مژه با فرم چشم‌ها، هارمونی رنگ‌بندی مژه‌ها با رنگ پوست و رنگ مو و مواردی از این دست باید مدل کاشت مناسب مژه را انتخاب کنید. انتخاب صحیح مدل مژه ضمن تضمین جذابیت ظاهری، در اجرای راحت‌تر و اصولی آن نیز تاثیرگذار است.

برای انتخاب بهترین مدل کاشت مژه باید به عوامل زیر توجه داشته باشید:

  • جنس مژه: مینک، ابریشم یا سایر الیاف مصنوعی
  • تراکم مژه: انتخاب تراکم بیشتر برای پرحجم‌تر شدن مژه
  • فر مژه: زیباتر شدن مژه با افزایش میزان فر بودن آن
  • بلندی مژه: انتخاب اندازه مژه بر اساس سلیقه و نقص‌های مژه طبیعی

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه

۲. ضرورت استفاده از مواد کاشت با کیفیت

به‌کارگیری مواد شیمیایی مصرفی باکیفیت برای اکستنشن مژه در تامین سلامت پوست و عدم آسیب‌رسانی به چشم‌ها نقش مهمی دارد. همچنین با توجه به ضرورت ماندگاری کاشت مژه، باید از مواد درجه یک برندهای معتبر استفاده شود تا چسبندگی مژه‌ها از بین نرود. فراموش نکنید مصرف مواد نامرغوب، عوارضی مانند ریزش مژه، التهاب و قرمزی دور چشم و آسیب به درون چشم را به دنبال دارد.

۳. انجام فرایند کاشت نزد آرایشگران حرفه‌ای

نمی‌توان از نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه حرف زد؛ اما تاثیر تجربه افراد حرفه‌ای در کیفیت نهایی کار را نادیده گرفت. افراد حرفه‌ای با تسلط کامل به اجرای انواع مدل‌های کاشت و شناخت متریال‌های مرغوب، بالاترین کیفیت را برای کاشت مژه‌ها به وجود می‌آورند.

نکات بعد از کاشت مژهمهم‌ترین نکات بعد از انجام عمل کاشت مژه

پس از شناخت مهم‌ترین نکات قبل از کاشت مژه، نوبت به شناخت نکاتی می‌رسد که بعد از کاشت مژه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اطلاع از نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه ضمن کمک به افزایش ماندگاری مژه‌ها، بسیاری از هزینه‌های شما برای ترمیم آن‌ها و خرید محصولات آرایشی را کاهش می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین نکات بعد از انجام اکستنشن مژه می‌پردازیم.

۱. مراقبت روزانه برای ماندگاری مژه بعد از کاشت

مژه‌های کاشت باید به‌صورت منظم و روزانه مراقبت شوند تا ماندگاری خود را حفظ کنند. این مژه‌ها ممکن است در زمان خواب یا استحمام، با تغییر شکل روبه‌رو شوند که برای فرم‌دهی به آن‌ها می‌توان از برس‌های کوچک مخصوص استفاده کرد. همچنین شستن مژه‌ها در پایان هر روز برای از بین رفتن هر گونه آلودگی ضروری است. برای این کار شامپو بچه گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

۲. عدم شست‌وشوی صورت تا دوازده ساعت بعد از کاشت

تماس مستقیم آب با چسب‌های مخصوص کاشت مژه، قاتل ماندگاری آن‌ها است. برای اطمینان از ماندگاری مژه‌ها باید پس از کاشت، آن‌ها را دوازده ساعت به حال خود رها کنید. دست زدن یا تماس آب با آن‌ها باعث کاهش ماندگاری مژه می‌شود.

۳. استفاده از مواد آرایشی مرغوب و مناسب

بسیاری از بانوان به این دلیل مژه‌های خود را اکستنشن می‌کنند که دیگر نیازی به استفاده از مواد آرایشی نداشته باشند. بااین‌حال برخی از آن‌ها نیز همچنان به دنبال زیبایی بیشتر هستند و در کنار کاشت از مداد چشم و ریمل نیز استفاده می‌کنند. به همین دلیل در چنین شرایطی به‌کارگیری مواد آرایشی مناسب یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهم‌ترین نکات در این زمینه عبارت‌اند از:

  • استفاده از تونرهای مخصوص، لوسیون و اسپری‌های مات‌کننده پوست برای افراد دارای پوست چرب
  • استفاده از دستمال مرطوب یا دستمال مخصوص کودکان برای پاک کردن آرایش چشم‌ها
  • پرهیز از به‌کارگیری مژه‌های مصنوعی نواری روی اکستنشن‌ها
  • عدم به‌کارگیری پدهای پنبه‌ای در ناحیه دور چشم و مژه‌ها
  • ممنوعیت استفاده از پاک‌کننده‌های کرمی، روغنی و دوفاز
  • عدم مصرف سرم‌های تقویتی مژه و ابرو به مدت دو روز
  • عدم استفاده از مداد چشم‌ها و ریمل‌های ضد آب
  • عدم استفاده از ریمل‌های برچسبی

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه

تضمین دوام زیبایی چهره با اطلاع از نکات مهم قبل و بعد از کاشت مژه

اگر به دنبال روشی کارآمد برای حفظ زیبایی خود بعد از کاشت مژه هستید، باید به نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت مژه توجه داشته باشید. بسیاری از بانوان حتی با وجود اجرای این تکنیک نزد مجرب‌ترین آرایشگران، به دلیل عدم توجه به این نکات با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند و ماندگاری مژه‌های آن‌ها کاهش یافته است.

برای اطمینان از کیفیت کار بهتر است قبل از انجام کاشت مژه بهترین مرکز تخصصی کاشت مژه را پیدا کنید.

سوالات متداول

اطلاع از نکات قبل و بعد از کاشت مژه چه اهمیتی دارد؟

شناخت مهم‌ترین نکات مراقبتی اکستنشن مژه باعث کاهش هزینه‌های ترمیم مژه، افزایش ماندگاری کاشت، جلوگیری از آسیب به چشم‌ها و پوست و حفظ زیبایی افراد می‌شود.

آیا می‌توان بعد از اکستنشن مژه‌ها به استخر یا حمام رفت؟

با توجه به ضرورت چسبندگی مژه‌ها برای افزایش دوام و ماندگاری، تا دوازده ساعت از رفتن به حمام و تا ۴۸ ساعت از رفتن به استخر خودداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *