دوره آموزش ماساژ

شرکت در دوره آموزش ماساژ؛ دروازه ورود به بازار کار پررونق این رشته

رشد زندگی آپارتمانی، توسعه مشاغل اداری و افزایش کم‌تحرکی، افراد را با گرفتگی‌های فراوان و اسپاسم‌های شدید عضلانی مواجه می‌کند. ماساژ به‌عنوان یک روش درمانی موثر، نقش مهمی در بهبود شرایط این افراد دارد. افزایش محبوبیت ماساژ به‌عنوان یک روش درمانی و راهکاری مناسب برای رفع خستگی‌ها، بازار کار این رشته را پررونق کرده است. سبک‌های مختلف ماساژ و انجام اصولی آن‌ها، آموزش مهارت‌های متنوع این رشته را ضروری می‌کند. دوره آموزش ماساژ بهترین و اولین گزینه برای افرادی است که قصد ورود به بازار کار این مهارت را دارند. به همین دلیل در این مطلب از ایران آموزشگاه، به‌طور مفصل به دوره‌های مختلف ماساژ می‌پردازیم.

دوره آموزش ماساژ

ماساژ چیست ؟

ماساژ روشی درمانی و مفید برای آرامش و رهایی عضلات و بافت‌های بدن است که دچار گرفتگی و اسپاسم شده‌اند. این روش تاریخچه‌ای قدیمی داشته و در بازگشت آرامش و سلامتی فرد تاثیر به‌سزایی دارد. کلمه ماساژ از واژه یونانی «Massein» به‌معنای مالیدن مشتق شده است. باتکیه‌بر معنای این کلمه ماساژ را می‌توان حرکاتی منظم، هدفمند و مرتب دانست که با کمک تکنیک‌هایی اصولی برای اهداف ویژه‌ای انجام می‌شود. تاثیر بر سیستم عصبی، مفاصل، پوست، سیستم عضلانی و گردش خون بر روی بافت‌های بدن به‌وسیله ماساژ انکارناپذیر است.

دوره آموزش ماساژ

چرا باید در دوره آموزش ماساژ شرکت کنیم؟

به جز مزایای بازار کار پررونق و سودده داخلی، شروع آموزش ماساژ پیمودن مسیری مناسب برای کسب یک مهارت ارزشمند به‌شمار می‌رود. استقبال از استخدام ماساژورهای حرفه‌ای در سراسر دنیا و آشنایی با روش‌های تسکین درد از جمله مزایای شرکت در دوره آموزش ماساژ هستند. همچنین ماساژ به‌عنوان یک روش غیر فعال ورزشی، با تحریک بافت‌های نرم بدن، نیروی بازیافته را به انسان بازمی‌گرداند.

تکنیک‌های ارائه‌شده در بهترین دوره آموزش ماساژ با فشاردادن عضله‌ها، بافت‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها همراه هستند و از این طریق به بهبود بافت‌های آسیب‌دیده بدن فرد کمک می‌کنند. همچنین با آموزش اصولی این تکنیک‌ها ترشح هورمون سروتونین افزایش می‌یابد که خاصیتی ضد درد را در افراد ایجاد می‌کند. این هورمون با اصلاح موانع کمبود خواب عوامل تشدیدکننده درد را نیز در بدن از بین می‌برد. اگر علاقه‌مند به شروع آموزش ماساژ هستید، از آموزشگاه‌های لیست شده در ایران آموزشگاه کمک بگیرید.

به‌طورکلی افراد برای تسکین دردهای زیر در دوره آموزش ماساژ شرکت می‌کنند:

  • درد و تنش عضلانی
  • استرس، اضطراب و افزایش آرامش
  • سردرد
  • درد بالای کمر و گردن
  • بهبود گردش خون، انرژی و هوشیاری
  • درد عصب مانندسیاتیک
  • آسیب‌های ورزشی
  • درد کمر

دوره آموزش ماساژ

انواع ماساژ چیست ؟

ماساژ روشی درمانی است که در بسیاری از کشورها کاربرد فراوانی دارد. تکنیک‌های ماساژ برای رهاسازی بافت‌های بدن، متفاوت هستند و بیش از ۲۵۰ نوع روش برای ماساژ در سراسر دنیا وجود دارند. بااین‌حال در انواعی از بهترین دوره آموزش ماساژ هشت نوع از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌های ماساژ آموزش داده می‌شوند. شما می‌توانید برای شروع آموزش ماساژ و فراگیری تکنیک‌های رایج آن به سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید.

انواع روش‌های ماساژ در دوره‌های آموزش ماساژ عبارت‌اند از:

  • ماساژ سوئدی: تمرکز اصلی آن بر ایجاد آرامش، کاهش تنش و بهبود گردش خون است. در آن از تکنیک‌هایی مانند افلوراژ (نوازش)، پتریساژ (خمیر دادن)، اصطکاک و ارتعاش استفاده می‌شود
  • ماساژ تایلندی: از حرکات کششی و یوگا برای کاهش دردهای عضلانی و رفع استرس استفاده می‌کند
  • ماساژ ورزشی: یکی از ماساژ‌های محبوب دوره آموزش ماساژ که بر عضلات و بافت‌های نرم بدن متمرکز است و برای کمک به عملکرد ورزشی و ریکاوری استفاده می‌شود
  • ماساژ بافت عمیق: بر لایه‌های عمیق ماهیچه و بافت همبند تمرکز داشته و برای از بین بردن تنش مزمن عضلانی، افزایش گردش خون موضعی و شکستن بافت اسکار یا چسبندگی کاربرد بیشتری دارد
  • ماساژ شیاتسو: نوعی ماساژ ژاپنی که با کمک این روش بر مریدین‌ها و کانال‌های انرژی بدن فشار وارد می‌شود. این تکنیک بهترین متد برای شروع ماساژ با اهداف بهبود سردرد، کمردرد و استرس است
  • ماساژ بارداری: تکنیکی برای کمک به آرامش بدن و آماده‌سازی مادر برای زایمان
  • ماساژ درناژ لنفاوی: نوعی ماساژ تخصصی برای دفع سموم بدن و بهبود جریان خون که برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز و سرطان سینه کاربرد بیشتری دارد
  • ماساژ سنگ داغ: در این روش از سنگ‌های صاف و حرارت دیده برای اعمال فشار به بدن استفاده می‌شود

ماسور

ماسور کیست؟

ماسور فردی است که با به پایان رساندن دوره‌ آموزش ماساژ، مدرک تخصصی این رشته را برای اهداف درمانی اخذ می‌کند. این فرد که به ماساژ تراپیست نیز معروف است، با اخذ مجوز برای فعالیت‌های درمانی متقاضیان، با ایجاد تغییراتی در ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های نرم بدن، درد را در بدن ماساژ گیرنده تسکین می‌دهد. او باتکیه‌بر دانش درمانی خود، بسیاری از آسیب‌ها، استرس‌ها و اسپاسم‌های بدنی افراد را با استفاده از تکنیک‌هایی ویژه و کاربردی از بین می‌برد.

در دوره آموزش ماساژ چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

سرفصل‌های تدوین شده در تمام مراکز معتبر ارائه‌دهنده دوره آموزش ماساژ بر پایه مباحث تئوری و تکنیک‌های عملی روش‌های مختلف ماساژ است. در این دوره‌ها هنرجو در شروع آموزش ماساژ ضمن شناختن مفاهیم پایه و آگاهی از تفاوت‌های بنیادین میان متدهای ماساژ با یکدیگر، تکنیک‌های بازاریابی، جذب مشتری، تبلیغات و چگونگی کسب درآمد را نیز به طور کامل آموزش می‌بیند.

دوره آموزش ماساژ

سرفصل های دور ه ماساژ چیست ؟

سرفصل‌های دوره آموزش ماساژ با تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و بر اساس آخرین متدهای آموزشی در برترین مراکز ماساژ در شرق آسیا و کشورهای اروپایی تدوین شده‌اند. مراکز مختلف متناسب با نوع متد آموزش ماساژ، سرفصل‌های تخصصی و متفاوتی را برای هنرجویان در نظر می‌گیرند؛ اما بسیاری از مفاهیم پایه و کلیات به یکدیگر شباهت دارند.

پیشنهاد می‌کنیم برای شروع آموزش ماساژ، ابتدا تکنیکی که می‌خواهید در آن به مهارت برسید را انتخاب کنید و سپس بر اساس آن با سرفصل‌های آموزشی آشنا شوید. ایران آموزشگاه با معرفی آموزشگاه‌های معتبر ماساژ در سراسر کشور در این زمینه به شما کمک می‌کند.

به‌طورکلی سرفصل‌های دوره آموزش ماساژ عبارت‌اند از:

  • آموزش ماساژ و تکنیک‌های ریلکسیشن
  • تکنیک‌های ماساژ کلاسیک و موضعی
  • آشنایی با آناتومی بدن
  • ممنوعیت‌ها و تاثیرات انجام ماساژ بر روی بدن
  • به‌کارگیری دستورالعمل بیو‌مکانیکی و ارگونومی
  • شناخت روغن‌ها
  • رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و زیست‌محیطی در مرحله انجام ماساژ
  • یک دوره سبک انتخابی ماساژ به درخواست متقاضی

دوره آموزش ماساژ

هزینه و طول دوره ماساژ چقدر است ؟

هزینه شروع آموزش ماساژ به کیفیت خدمات ارائه‌شده و تکنیک‌های متنوع آموزشی آموزشگاه‌ها بستگی دارد. همچنین تعرفه‌های دوره آموزش ماساژ در هر سال متغیر است و سالیانه تغییر می‌کند. این هزینه‌ها متناسب با خدمات آموزشگاه‌ها توسط سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین می‌شوند.

طول مدت کلاس ماساژ چقدر است؟

متناسب با اهداف درمانی یا ریلکسیشن، کلاس‌های آموزش ماساژ  مدت‌زمانی متفاوت را نیاز دارند؛ اما به طور میانگین در بهترین مراکز لیست شده در ایران آموزشگاه، دوره‌ آموزش ماساژ بین ۶ تا ۸ روز طول می‌کشد. البته این زمان به برنامه‌ریزی کلاس‌ها و شرایط برگزاری دوره نیز بستگی دارد. علاقه‌مندان به فراگیری مهارت‌های ماساژ باید پیش از ثبت نام اطلاعات کاملی از آن به دست بیاورند. معمولا طول دوره‌های آموزشی تکنیک‌های ماساژ برای اهداف درمانی بیشتر است.

دوره آموزش ماساژ

هزینه خدمات ماساژ چقدر است؟

هزینه خدمات ماساژ به نوع ماساژ و مدت‌زمان آن بستگی دارد. مراکزی که خدمات ماساژ را ارائه می‌دهند، متناسب با مهارت ماساژورها و کیفیت خدمات خود تعرفه‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند. معمولا کم‌ترین هزینه ماساژ برای یک بازه ۶۰ دقیقه‌ای از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بر اساس نوع ماساژ، نیاز فرد، مهارت ماساژور و امکانات مرکز ارائه‌دهنده افزایش قیمت صورت می‌گیرد.

دوره آموزش ماساژ

مدرک دوره ماساژ از کجا صادر می‌شود؟

انواع دوره آموزش ماساژ زیر نظر مستقیم سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شوند. این دوره‌ها با یک برنامه‌ریزی مدون و به‌صورت اصولی سرفصل‌های مشخصی را به هنرجویان آموزش می‌دهند. مربیان این دوره‌ها نیز همگی از برترین اساتید ماساژ در ایران بوده که کاربردی‌ترین روش‌های آموزش را در خارج از کشور پشت سر گذاشته‌اند. متقاضیان شروع آموزش ماساژ، در پایان دوره مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند و می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

دوره آموزش ماساژ

با مدرک فنی و حرفه‌ای ماساژ چکار کنیم؟

به دلیل این که سازمان فنی و حرفه‌ای از اعضای رسمی سازمان جهانی کار به‌شمار می‌رود؛ اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای ماساژ، شرایط مناسبی را برای دریافت ویزای کاری بیش از ۱۴۰ کشور دنیا را برای علاقه‌‌مندان به وجود می‌آورد. با این مزیت در کنار اعطای مجوز کار و تاسیس مراکز خدمات و آموزشگاه ماساژ در داخل کشور، امکان ارتباط با بازار کار جهانی ماساژ در خارج از کشور نیز میسر می‌شود.

برای شروع آموزش ماساژ، از ایران آموزشگاه کمک بگیرید

آموزشگاه‌های لیست شده در ایران آموزشگاه، همگی از برترین مراکز برگزارکننده دوره آموزش ماساژ در ایران هستند که زیر نظر مستقیم سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. مجموعه ما با معرفی این مراکز به علاقه‌مندان، مسیر شروع آموزش ماساژ شما را هموار می‌کند. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین دوره آموزش ماساژ از دوره‌های لیست شده در صفحه” بهترین مرکز ماساژ در تهران “دیدن فرمایید.

 

گالری تصاویر دوره ماساژ

پرسش‌وپاسخ

آیا در دوره‌های آموزش ماساژ مهارت رفلکسولوژی نیز آموزش داده می‌شود؟

بله برخی از مراکز این دوره تخصصی را ارائه می‌دهند.

دوره ماساژ کودک چه تفاوتی با دوره بزرگسالان دارد؟

دوره‌های کودک تخصصی‌تر است و بر مسائلی مانند قلق ماساژ کودک، روغن مناسب، خوگرفتن با او و … تاکید دارند.

آیا امکان آموزش آنلاین دوره‌های ماساژ وجود دارد؟

با توجه به عملی ‌بودن بیش از ۸۰ درصد دوره، آموزش آنلاین کاربرد چندانی ندارد.

نمایش بیشترنمایش کمتر

۱ دیدگاه

  • اموزشگاه ط*واقعاااااااااا اشغاااااااااااال و به درد نخوره
    پورسمیعی فقط نشسته ک پول بگیره و واقعا متاسفم برای نوع برخورد وحشیانه شون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *