قیمت آزمون ماک

قیمت‌ آزمون ماک؛ ارزان‌تر از آزمون نهایی آیلتس

روش‌های متنوعی برای آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارند. آزمون ماک یکی از این روش‌ها است که شرکت در آن باعث آمادگی بیشتر داوطلبان می‌شود. مراکز متعدد آموزش زبان انگلیسی، با برگزاری آزمون‌های آزمایشی آیلتس، مهارت‌های زبانی داوطلبان را پیش از آزمون اصلی می‌سنجند. هزینه آزمون‌ ماک همواره پارامتری مهم برای انتخاب مرکز معتبر برای داوطلبان به‌شمار می‌رود که در این مطلب به عوامل تاثیرگذار بر آن و قیمت آزمون ماک می‌پردازیم.

قیمت آزمون ماک

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک آیلتس نوعی تست سنجش مهارت‌های زبانی برای داوطلبان این آزمون است که تمام مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی آن‌ها را ارزیابی می‌کند. ساختار این آزمون دقیقا مشابه با آزمون نهایی آیلتس است و با همان استانداردها، کیفیت، سطح دشواری، زمان‌بندی و روش برگزاری تشکیل می‌شود. با توجه به روش نمره‌دهی مشابه آزمون ماک با آزمون اصلی، شرکت در این آزمون به آمادگی داوطلبان کمک زیادی می‌کند.

نوع آزمون ماک؛ عاملی موثر در تعیین هزینه

پیش از پرداختن به قیمت آزمون ماک، باید با انواع این آزمون آشنا شد. نوع برگزاری آزمون آنلاین آزمایشی آیلتس، در تعیین هزینه نهایی ثبت نام در این آزمون تاثیرگذار است. با توجه به هزینه بالای آزمون آیلتس موسسات معتبری برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی شرکت در آزمون و صرفه‌جویی در زمان، میزبان داوطلبان برای آزمون ماک هستند.

آزمون‌های ماک در انواع آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می‌شوند. هزینه آزمون ماک در هر یک از این آزمون‌ها متناسب با نوع آزمون متفاوت است. البته با توجه به متغیر بودن قیمت ارز در کشور، قیمت‌ آزمون ماک متغیر است و در هر سال تغییر می‌کند. هزینه آزمون‌های ذکرشده در ادامه تعرفه‌های رسمی برای سال ۱۴۰۲ هستند.

انواع آزمون‌های ماک عبارت‌اند از:

  • آزمون استاندارد: ارائه ریز نمرات و نظرات اگزمینرها برای سنجش پارت‌های Speaking و Writing
  • آزمون تحلیلی: تحلیل کامل عملکردهای داوطلبان در همه مهارت‌ها و شامل راهکارهای آموزشی با توضیحات اگزمینرها
  • آزمون شفاهی آنلاین: آزمون ماک شفاهی آیلتس در قالب تماس تصویری با اگزمینر

قیمت آزمون ماک

عوامل موثر بر قیمت آزمون ماک

آزمون ماک در هر سال تعرفه‌های متفاوتی دارد. معمولا بهترین مراکز برگزاری آزمون ماک که خود از برگزارکنندگان اصلی آزمون نهایی آیلتس نیز هستند، هزینه‌های یکسانی را از داوطلبان دریافت می‌کنند. با این حال ممکن است متقاضیان شرکت در این آزمون به دلایل گوناگون هزینه‌های مختلفی را بپردازند که در ادامه به مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آزمون ماک می‌پردازیم.

۱. تخفیف‌های متنوع

یکی از پارامترهای مهم در تفاوت قیمت آزمون ماک در مراکز مختلف، تخفیف‌های متنوع این مراکز برای داوطلبان است. معمولا به دلیل استقبال بالای متقاضیان و نزدیکی به آزمون آیلتس، به دلیل تقاضای بالا تخفیف‌هایی برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود تا افراد بیشتری در این آزمون‌ها شرکت کنند.

۲. نوع برگزاری آزمون؛ مهم‌ترین عامل تفاوت قیمت آزمون‌های ماک با یکدیگر

آزمون ماک به دو صورت آنلاین یا کامپیوتری و حضوری برگزار می‌شوند. آزمون‌های کاغذی به دلیل هزینه‌های پرینت و سایر هزینه‌های جانبی، قیمت بالاتری نسبت به آزمون آنلاین دارند. همچنین در صورتی که داوطلبان قصد ثبت نام در مجموعه‌ای از آزمون‌ها را داشته باشند، از آن‌ها هزینه کم‌تری دریافت می‌شود.

۳. مرکز برگزارکننده آزمون ماک بر تعیین قیمت آن تاثیرگذار است

عامل مهم موثر دیگر در تعیین قیمت آزمون ماک، مرکز برگزارکننده این آزمون است. برخی از مراکز فقط آزمون حضوری را پشتیبانی کرده و برخی دیگر نیز هر دو نوع روش برگزاری آزمون را میزبانی می‌کنند. بر اساس نیاز داوطلبان و نوع برگزاری آزمون استاندارد، تحلیلی یا آنلاین تعرفه‌های مراکز برگزارکننده آزمون ماک متغیر است.

قیمت آزمون ماک

قیمت آزمون ماک چقدر است؟

همانطور که اشاره شد قیمت آزمون ماک متناسب با محل برگزاری، نوع آزمون، روش تشکیل و اهداف داوطلبان متغیر است. با این حال هر یک از آزمون‌های ماک با کم‌ترین قیمت شروع می‌شوند که داوطلبان باید از آن‌ها آگاه باشند. این قیمت‌ها برای سال ۱۴۰۲ است و پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی ناشی از نوسانات ارز، با مرکز مورد نظر در ارتباط باشید.

برخی از مهم ترین قیمت انواع آزمون ماک عبارت‌اند از:

  • آزمون تشریحی آنلاین جنرال و آکادمیک با نمره و شرح اشکال: ۸۵۰ هزار تومان
  • آزمون غیر تشریحی آنلاین جنرال و آکادمیک با نمره: ۶۰۰ هزار تومان
  • آزمون تشریحی حضوری جنرال و آکادمیک: ۹۵۰ هزار تومان
  • آزمون غیر تشریحی حضوری جنرال و آکادمیک با نمره: ۷۰۰ هزار تومان

قیمت نهایی آزمون ماک به عوامل متعددی بستگی دارد

برای آگاهی از هزینه آزمون ماک حتما باید با مراکز برگزاری این آزمون در ارتباط باشید. با توجه به انواع متنوع این آزمون و شرایط متفاوت برگزاری آن، موسسات معتبر هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. داوطلبان نیز متناسب با نیاز و بودجه خود در این آزمون‌ها ثبت نام می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *