ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی

وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی؛ ارتقا دانش زبان

آشنایی با وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی اهمیت بسیار بالایی در یادگیری این زبان دارد. به این دلیل که آشپزخانه یکی از اصلی‎ترین بخش‎های هر خانه‎ای به شمار می‎آید و بدون تردید کسب اطلاعات در مورد واژه و جملات انگلیسی مربوط به آشپزخانه و آشپزی می‎تواند منجر به بالا رفتن دانش زبان شما شود.

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص یادگیری زبان دوم، این است که متقاضیان یادگیری این زبان، همواره معانی وسایل و سایر موارد ریز را از خاطر می‎برند. یادگیری لغات و عبارات مربوطه به آشپزی و آشپزخانه زمانی که شما قصد مهاجرت به کشور انگلیسی زبان را داشته باشید، اهمیت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد. با توجه به این موضوع، ما این مطلب را به معادل واژه‎های وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی اختصاص داده‎ایم.

برای ارتقای سطح زبان خود در زندگی روتین و روزمره، حتما برای شروع یادگیری زبان انگلیسی برنامه ریزی کنید.

ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی

برخی از وسایل آشپزخانه و آشپزی به زبان انگلیسی

برای یادگیری اصولی زبان انگلیسی در کلیه حوزه‏‎ها باید تمرینات مداومی انجام داد. در واقع بهتر است زمانی که در حال کار در آشپزخانه و آشپزی هستید، این واژگان را برای خود تکرار کنید و به این شکل تمرین انجام دهید.

برخی از این وسایل و ظروف عبارت‎اند از:

  1. Ladle (ملاقه): بدون تردید یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزی و آشپزخانه ملاقه است که معادل انگلیسی آن Ladle می‏باشد.
  2. Tongs (انبر یخ): انبر یخ که در خارج و حتی ایران برای برداشتن سالاد و یخ جهت خنکی نوشیدنی‎ها به کار می‏‎رود. البته ایرانی‎ها از انبر یخ یا Tongs جهت برداشتن ذغال استفاده می‎کنند.
  3. Colander (آبکش): یکی دیگر از وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی Colander یا آبکش است که در خانه‎های ایرانی یافت می‏شود.
  4. Teaspoon (قاشق چای‎خوری): از دیگر لوازم آشپزخانه می‏توان به قاشق چای‎خوری اشاره کرد که معادل آن به انگلیسی Teaspoon است.
  5. Tablespoon ( قاشق غذاخوری): قاشق غذاخوری یا Tablespoon نیز از سایر لوازم آشپزخانه است که دانستن معادل انگلیسی آن ضروری است.
  6. Measuring spoons (پیمانه): از سایر وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی می‎توان به Measuring spoons یا پیمانه اشاره کرد.
  7. Tea strainer (صافی چای): در فرهنگ بریتانیا، افراد علاقه زیادی به نوشیدن چای دارند و از صافی چای یا Tea strainer برای از بین بردن تفاله چای استفاده می‎کنند.
  8. Spatula (لیسک یا کفگیر): لیسک، کفگیر یا Spatula یکی دیگر وسایل آشپزخانه به شمار می‏‎آید که در انگلیس نیز برای برداشتن تخم مرغ از داخل ماهیتابه به کار می‎رود.
  9. Chopping board (تخته خردکن): از سایر لوازم آشپزی می‏توان به Chopping board یا تخته خرد کن اشاره کرد.
  10. Cork (درب چوبی بطری): Cork  یا درب چوبی بطری‎های شربت یا نوشیدنی‎های مختلف از دیگر لوازم آشپزخانه است.

ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی

سایر لوازم مهم آشپزخانه و معادل انگلیسی آن‎ها

لوازم آشپزخانه شامل موارد بسیار زیادی هستند و موارد ذکر شده تنها بخشی از این وسایل هستند. دقت داشته باشید که علاوه بر تمرین مداوم، شرکت در کلاس‏‎های زبان نیز می‎تواند راه خوبی برای یادگیری این واژگان باشد.

سایر لوازم آشپزخانه به انگلیسی:

  1. Oven glove (دستکش فر): دستکش فر یا Oven glove در لیست وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی جایگاه ویژه‏ای دارد.
  2. Saucer (نعلبکی): ممکن است شما فکر کنید که نعلبکی یا Saucer خواستگاهی ایرانی دارد، اما نعلبکی برای نخستین بار در کشور انگلیس مورد استفاده قرار گرفت.
  3. Plastic container ( ظروف پلاستیکی): Plastic container یکی از وسایل آشپزخانه است که به منظور نگهداری غذا و خوراکی از آن استفاده می‏‎کنند.
  4. Apron (پیشبند): پیشبند هم جزو مهم‏ترین لوازم آشپزی به شمار می‎آید که به طور معمول برای شستن ظرف و آشپزی به کار می‎رود. معادل انگلیسی پیشبند Apron   می‎باشد.
  5. Peeler(پوست‏کن): در فهرست وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی نام پوست کن یا Peeler نیز به چشم می‎خورد که کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد.
  6. Knife sharpener (چاقو تیزکن): Knife sharpener یا همان چاقو تیزکن در اکثر آشپزخانه‎ها یافت می‎شود و به خاطر سپردن این واژه باعث گسترده‏تر شدن دایره واژگان انگلیسی خواهد شد.
  7. Can opener (در بازکن): وسایل آشپزخانه شامل موارد بسیار زیادی می‏شوند که یکی از آن‏‎ها در بازکن است. معادل انگلیسی واژه در بازکن Can opener است.
  8. Goggles (عینک):Goggles  یا عینک‎های مخصوص آشپزخانه برای خرد کردن پیاز یا کندن پوست آن، به کار می‏روند.
  9. Rolling pin (وردنه): Rolling pin به معنی وردنه است و بیشتر برای آماده‎سازی کیک یا خمیر پیتزا مورد استفاده قرار می‏گیرد.
  10. Washing up liquid (مایع ظرفشویی): از دیگر لوازم کاربردی آشپزخانه می‎توان به Washing up liquid یا مایع ظرفشویی اشاره کرد.

آموزش زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری معانی وسایل و ظروف آشپزخانه و آشپزی در زبان انگلیسی

یادگیری معانی لوازم آشپزخانه می‎تواند راه خوبی برای بالا بردن مهارت شما در زبان انگلیسی باشد. البته دقت کنید که لوازم آشپزخانه شامل موارد بسیار زیادی می‏شوند که شما باید برای یادگیری معادل فارسی آن‎ها تمرین مداوم داشته باشید و در زمان آشپزی یا کار از این واژه‏‎ها استفاده کنید. برای ارتقای سطح زبان خود بهتر است حتما دوره مورد نظر را در بهترین کلاس آنلاین انگلیسی ثبت نام کنید و از یادگیری زبان لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *