طرح ازدواج آسان

ارتقای سلامت روانی جامعه با طرح ازدواج آسان

هزینه‌های سرسام‌آور عقد و عروسی و خرید جهیزیه باعث شده تا جوانان امروزی رغبت چندانی به مساله ازدواج و تشکیل خانواده نداشته باشند. اما مسئولان کشور هم بیکار ننشسته‌اند و با ارائه طرح‌هایی سعی در تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری دارند. طرح‌هایی که یکی از مخاطبان آن دانشجویان هستند. اما با وجود تمام تبلیغات و ارائه‌ وام‌های ازدواج، طی سال‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر آمار ازدواج و همینطور افزایش جمعیت افراد مجرد در کشور بوده‌ایم. در این جا است که اهمیت طرح ازدواج آسان مشخص می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی طرح ازدواج آسان، خدمات و شرایط آن بپردازیم.

طرح ازدواج آسان

خدماتی که در طرح ازدواج آسان قرار می‌گیرند

منظور از طرح ازدواج آسان، ازدواجی است که پایه و اساس آن ساده‌زیستی و دوری جستن از هر نوع تجمل‌گرایی باشد. در این طرح‌های موثر، مجریان و کانون‌های ازدواج شرایط را به منظور برگزاری یک مراسم عروسی آبرومندانه برای جوانان و سایر اقشار جامعه فراهم می‌کنند. در صورتی که شما هم بنا به دلایل مختلف مانند هزینه‌های سنگین اقتصادی از ازدواج منصرف شده‌اید می‌توانید در این طرح شرکت کنید. در ادامه این بخش شرایط این طرح را با هم مرور می‌کنیم.

اگر میخواهید در شب عروسیتان بدرخشید بهتر است حتما یک سالن عروس خوب در شهر خودتان را پیدا کنید.

 

شرایط ازدواج آسان

شرایط ثبت نام در این طرح چیست؟

ازدواج آسان پروژه‌ای که است تمامی افرادی که قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین مراسم عروسی نیستند را پوشش می‌دهد. به طور کلی برای این طرح نیازی به طی کردن مراحل خاصی برای ثبت نام وجود ندارد و تمامی افرادی که شرایط پرداخت هزینه‌های عقد و عروسی را ندارند می‌توانند به منظور بهره‌مندی از این خدمات به تالارها و باغ تالارهای ارائه‌دهنده این طرح مراجعه کنند.

به منظور ثبت نام در طرح ازدواج آسان شما نیازی به ارائه مدارک خاصی ندارید و صرفا باید به مراکز مختلفی که خدمات عروسی در این زمینه را ارائه می‌دهند مراجعه و سپس درخواست خود را ثبت کنید. با این وجود این احتمال وجود دارد که شرایط و الزامات این طرح در هر شهری متفاوت باشد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از انجام ثبت نام، با مراکز مرتبط تماس حاصل کرده و از شرایط آن‌ها مطلع شوید.

برا یاطلاع کامل از شرایط ثبت نام به صفحه ” شرایط ثبت نام ازدواج آسان ” مراجعه کنید.

دلایل ارزانی ازدواج آسان

هر سال با هدف تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج، کانون‌هایی از سوی وزرات ورزش و جوانان به عنوان متولی این امر، برای ارائه خدمات ازدواج آسان محوز می‌گیرند که این مراکز موظف به ارائه خدمات کامل عقد و عروسی افرد علاقه‌مند به ازدواج آسان هستند.

اما تفاوت اصلی که این کانون‌ها با سایر مراکز تشریفات عروسی دارند در این است که خدمان در کانون‌های ازدواج آسان به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که این کانون‌ها به واسطه خدماتی که از دولت و یا خیرین دریافت می‌کنند با بعضی از تالارهای عروسی، سالن‌های عقد، زیبایی، مزون‌ها و برخی از مراکز فروش لوازم خانگی قرارداد همکاری منعقد می‌کنند و در نتیجه آن دسته از زوج‌هایی که از طریق این کانون‌ها اقدام می‌کنند شامل تخفیف‌های بسیاری می‌شوند.

ازدواح رسمی در ازدواح آسان

عقد رسمی در طرح ازدواج آسان

سالن‌های عقد هم شبیه به تالارها این امکان را برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارند فراهم کرده است تا یک مراسم عقد ساده اما در عین حال آبرومندانه برگزار کنند. برای مثال در این طرح برای عروس خانم‌هایی که مهریه آن‌ها سبک و در واقع زیر ۱۴ سکه است، تمام هزینه‌های مربوط به سفره عقد و مراسم عقد به صفر خواهد رسید. اما در صورتی که میزان مهریه زوجه بیشتر از ۱۴ سکه باشد، این مقدار ممکن است به میزان مهریه بستگی داشته باشد.

لباس عروس در طرح ازدواج

سازمان‌ها، مراکز و به طور کلی کانون‌های ازدواج آسان با انعقاد قرارداد با مزون‌ها و طراح‌های لباس، این دسته از لباس‌ها را در تیراژ بالا تولید کرده و به افرادی که در این طرح ملی ثبت نام کرده‌اند اعطا می‌شود تا هزینه‌های لباس عروس هم برای زوجین تقریبا به صفر برسد. به طور کلی برای این لباس‌ها هزینه بسیار پایینی گرفته اخذ می‌شود تا علاوه بر کاهش هزینه، کمک کننده عروس و داماد در راه ازدواج و رسیدن به خانه بخت باشد.

طرح ازدواج آسان مناسب چه کسانی است؟

یکی از سوالات بسیار مهم افراد این است که طرح ازدواج آسان برای کدام افراد مناسب است؟ به طور کلی باید گفت که این طرح مناسب اشخاصی است که خود را به اشتباه درگیر فرهنگ تجمل‌گرایی و چشم‌ و هم چشمی نکنند و با برگزاری مراسمی ساده و در عین حال آبروند زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند تا علاوه بر شروع فصلی تازه در زندگی، بتوانند هزینه‌ها را نیز مدیریت کرده و در ابتدای مسیری زندگی دچار مشکلاتی مانند قسط یا قرض اضافی نشوند.

آتلیه‌های مربوط به فیلم‌برداری و عکاسی

یکی دیگر از خدمات ویژه سازمان‌های فعال در زمینه ازدواج آسان، پوشش هزینه‌های مربوط به آتلیه‌های فیلم‌برداری و عکاسی است. چرا که همه زوجین تمایل دارند تا لحظات زیبای مراسم عروسی خود را در بهترین تالا عروسی در کشور ضبط کنند. شما می‌توانید با مراجعه به آتلیه‌هایی که زیر پوشش مراکز طرح عروسی آسان هستند از بین آن‌ها آتلیه‌هایی که به نظر شما بهتر است را انتخاب کرده و با توجه به سلیقه خود فیلم‌برداری مراسم عروسی خود را انجام دهید. به طور کلی باید اشاره کنیم که اگر شما طرف قرارداد با سازمان طرح عروسی آسان باشید، تخفیفات بسیار زیادی از جانب آتلیه‌ها دریافت خواهید کرد.

 

شرایط ازدواج آسان

تشکیل خانواده در راستای ارزش‌های ایرانی اسلامی است

در فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید خاصی بر ازدواج در زمان مناسب شده است و بسیاری از بزرگان و علمای دینی نیز در این خصوص اظهارنظرهایی داشته‌اند. فراهم شدن شرایط ازدواج همچنین ابعاد جامعه‌شناختی دارد و می‌تواند سلامت روانی جامعه را به طرز چشمگیری ارتقا بدهد. در طرح ازدواج آسان، تمامی امکانات به منظور برگزاری ازدواج با هزینه کم فراهم شده است و شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت هزینه‌های گزاف عروسی‌ در تالارهای لوکس و خدمات جانبی آن‌ها، به عشق زندگی خود برسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *