صفر تا ۱۰۰ مراحل کاشت ناخن میکس

صفر تا ۱۰۰ مراحل کاشت ناخن میکس + معرفی مراکز آموزش کاشت میکس

کاشت ناخن میکس کاشت‌هایی که با پودر و ژل یا همان روش میکس انجام می‌شود، سبب استحکام بیشتر ناخن‌ها شده و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل کاشت ناخن با روش میکس پرداخته شده است. در ادامه با ایران آموزشگاه همراه باشید.

کاشت ناخن میکس به چه مدل کاشت ناخنی گفته می‌شود؟

کاشت ناخن میکس در واقع همان کاشت ناخن با پودر است با این تفاوت که در انتهای کاشت از ژل برای براقی بیشتر ناخن استفاده می‌شود. شکل براقی که در این نوع کاشت به وجود می‌آید، باعث زیبایی بیشتر ناخن‌ها شده و نیازی به استفاده از لاک نیست. برای کاشت با پودر می‌توان از فرمر یا تیپ‌ها برای فرم دهی به ناخن استفاده کرد که در دوره کاشت ناخن هر دو روش در این نوع کاشت و سایر کاشت‌ها نیز آموزش داده می‌شود.

آموزش کاشت ناخن میکس در مراکز کاشت ناخن

مراکز کاشت ناخن این فرصت را برای علاقه‌مندان این حوزه به وجود آورده تا بتوانند انواع روش‌های کاشت را آموزش ببینید. آموزشگاه‌های آرایشگری تهران، دوره‌های کاشت ناخن را برگزار کرده و مدرک فنی و حرفه‌ای را پس از طی‌کردن آزمون‌های مربوطه به داوطلبان می‌دهد.

افرادی که مدرک فنی و حرفه‌ای را اخذ می‌کنند، می‌توانند در سالن‌های زیبایی و آموزشگاه‌ها مشغول به کار شوند. با توجه به اینکه مشتریان زیادی برای کاشت ناخن وجود دارد، کار در این حوزه می‌تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد. همچنین متقاضیان با شرکت در سطوح آموزشی بالاتر می‌توانند مدرک معتبر برای تأسیس سالن‌های آرایشی خود نیز دریافت کنند.

در مراکز کاشت ناخن تهران ، انواع روش‌های کاشت، ریموو، ترمیم، تقویت و … توسط اساتید مجرب این حوزه آموزش داده می‌شود. علاوه بر آموزشگاه‌های آرایشگری، سالن‌های زیبایی نیز دوره‌های کاشت ناخن را برگزار می‌کنند. در مقاله آموزش در سالن زیبایی یا آموزشگاه آرایشگری، ویژگی‌های هر یک از این دوره‌های بیان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به دوره کاشت ناخن رجوع کنید.

 مزایا و معایب کاشت ناخن میکس نسبت به باقی روش‌ها

هر یک از روش‌های کاشت ناخن ویژگی‌هایی دارد که سبب تمایز آن با سایر روش‌ها شده است. روش میکس نیز ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک کاشت منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. البته در هر نوع کاشت و همچنین کاشت میکس، معایبی نیز وجود دارد که در این قسمت مزایا و معایب کاشت ناخن میکس نسبت به باقی روش‌ها برای آشنایی بیشتر با این کاشت بیان شده است.

مزایا کاشت میکس

  • این نوع کاشت، به دلیل استفاده از دو روش پودری و ژل استحکام خوبی دارد.
  • ظاهر درخشانی دارد و استفاده از آن باعث جذابیت بیشتر ناخن‌ها می‌شود.
  • به دلیل رنگ منحصربه‌فرد کاشت با روش میکس، بدون لاک هم زیبایی خود را دارد.
  • پاک‌کردن این نوع کاشت وقتی در معرض برخی مواد مانند زردچوبه قرار می‌گیرد، آسان است.
  • با طراحی روی این نوع کاشت می‌توان شکل ظاهری جذابی در آن ایجاد کرد.

معایب کاشت میکس

  • به دلیل استفاده از پودرها در این نوع کاشت، می‌تواند سبب آسیب به ریه شود.
  • لیکوئیدی که در کاشت میکس استفاده می‌شود، در برخی افراد باعث بروز آلرژی می‌شود.

ابزار مورد استفاده برای کاشت ناخن میکس

استفاده از ابزار مناسب برای کاشت با روش میکس، زیبایی و جذابیت کار را دوچندان می‌کند. یک ناخن کار حرفه‌ای با تمام ابزار مورد استفاده برای کاشت ناخن میکس آشنا بوده و از باکیفیت‌ترین نمونه‌های آن استفاده می‌کند.

در بازار ابزارهای کاشت با کیفیت مختلفی عرضه می‌شود. برای یک کاشت بدون نقص باید از وسایل و تجهیزات باکیفیت استفاده شود. در زیر مهم‌ترین ابزاری که برای این نوع کاشت باید موجود باشد، بیان شده است.

  • پودر کاشت ناخن
  • لیکوئید
  • ضدقارچ
  • تاپ شاین
  • پرایمر
  • عقب زن
  • نیپر
  • قیچی کوچک
  • فرمر
  • روغن کوتیکول
  • سوهان دستی
  • سوهان برقی
  • سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر
  • سر سوهان الماسه مخروطی
  • سر سوهان مانیکور اشکی
  • سر سوهان الماسه استوانه
  • سر سوهان کاغذی نرم
  • دستگاه UV
  • قلم کاشت ناخن اشکی

مراحل آموزش کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن به روش میکس طی چند مرحله انجام می‌شود. برای اینکه نتیجه کار رضایت‌بخش باشد باید این مراحل با دقت و مهارت بالایی انجام شوند. در ادامه این بخش مراحل آموزش کاشت ناخن میکس به‌صورت کامل بیان شده است.

مرحله اول: زیرسازی

مانند هر نوع کاشت دیگر، در کاشت با روش میکس نیز باید زیرسازی به‌منظور دوام و کیفیت بیشتر کاشت انجام شود. در این مرحله ابتدا کوتیکول‌های اطراف ناخن با استفاده از عقب زن و نیپر برداشته می‌شود.

وجود کوتیکول‌ها باعث می‌شود تا کاشت روی صدف به‌خوبی قرار نگرفته و دوام آن کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کوتیکول‌ها باعث هواگرفتگی ناخن‌ها پس از کاشت می‌شوند.

پس از برداشتن کوتیکول‌ها، سطح ناخن با استفاده از سوهان هموار شده تا کاشت حالت طبیعی‌تری داشته باشد. برای این کار از سوهان برقی الماسه مخروطی استفاده می‌شود. باید دقت شود تا به کراتین ناخن آسیبی وارد نشود، زیرا هر گونه آسیب ممکن است سبب بروز عفونت و قارچ در زیر کاشت شود.

مرحله دوم: نصب فرمر یا تیپ

برای بلندکردن ناخن‌ها و دادن شکل به آنها از فرمر یا تیپ استفاده می‌شود. فرمرها به‌صورت تلقی یا کاغذی هستند و روی سطح ناخن قرار می‌گیرند. آنها پس از قرار دادن مواد و خشک‌شدن، برداشته می‌شوند.

تیپ‌ها دقیقاً مشابه ناخن‌های مصنوعی هستند که در گذشته از آنها استفاده می‌شد. اما تفاوت مهمی بین ناخن‌های مصنوعی و تیپ‌ها وجود دارد. ناخن‌های مصنوعی کل سطح ناخن را می‌پوشاندند، درحالی‌که فرمرها تنها در قسمت سر ناخن قرار می‌گیرند. پس از قرار دادن فرمر یا تیپ نباید به آنها فشاری وارد شود، زیرا این کار باعث ایجاد انحنا در کاشت خواهد شد.

مرحله سوم: مواد گذاری

این مرحله دقیقاً مشابه مواد گذاری در کاشت پودری است. ابتدا باید از ضدقارچ در سطح ناخن استفاده کرد. این کار از بروز برخی از بیماری‌های قارچی و عفونی پس از کاشت جلوگیری می‌کند.

بعد از ضدقارچ، سطح ناخن با پرایمر پوشیده می‌شود. پرایمرها سبب چسبیدن مواد کاشت و ناخن می‌شوند که بدین صورت دوام کار افزایش می‌یابد.

حال قلم کاشت در ماده لیکوئید و سپس در پودر قرار می‌گیرد و سپس از قسمت ریشه مواد گذاری شروع شده و به سمت بالای ناخن کشیده می‌شود. این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا پس از خشک‌شدن فرم مناسبی داشته باشد.

مرحله چهارم: استفاده از تاپ شاین

در این مرحله پس از خشک‌شدن مواد روی ناخن، فرمر جدا شده و روی ناخن تاپ شاین کشیده می‌شود. کاشت پودری با قرارگیری در معرض هوا خشک می‌شوند. اما با استفاده از تاپ شاین، لازم است تا ناخن‌ها در دستگاه یووی قرار گیرند.

تاپ شاین سبب براقی ناخن‌ها شده و استحکام آنها را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که نمی‌توان تاپ شاین را روی ناخن طبیعی استفاده کرد، زیرا در این صورت، تاپ شاین ترک می‌خورد.

مرحله پنجم: سوهانکشی

در نهایت وقتی که مواد روی ناخن به‌صورت کامل خشک شد، سوهانکشی انجام می‌شود. بسته به فرم انتخابی مشتری که می‌تواند فرم گلدانی، مربعی، گرد، مربعی – گرد، بیضی، دشنه‌ای، بادامی و … باشد، ناخن‌ها سوهانکشی می‌شوند. علاوه بر سوهانکشی برای فرم دهی ناخن‌ها، هموارسازی آنها نیز انجام می‌شود. البته هرچقدر مواد کاشت با دقت بیشتری روی ناخن قرار گرفته باشند، زمان سوهان کشی کمتر خواهد بود.

هزینه کاشت ناخن میکس چقدر است؟

همان‌طور که گفته شد کاشت با روش میکس، مشابه روش پودری است با این تفاوت که از تاپ شاین نیز استفاده می‌شود. هزینه این کاشت نیز همانند کاشت ناخن پودری بوده و تنها هزینه تاپ شاین باعث افزایش آن می‌شود. در جدول زیر به‌صورت کامل هزینه کاشت ناخن میکس بیان شده است.

خدمات کاشت ناخن با روش میکس هزینه کاشت ناخن با روش میکس
مانیکور ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان
کاشت ناخن با پودر ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان
تاپ شاین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان
ترمیم کاشت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان
ریموو کاشت ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان

سؤالات متداول

کاشت میکس به چه نوع کاشتی گفته می‌شود؟

در این نوع کاشت از پودر و ژل استفاده می‌شود.

برای آموزش کاشت ناخن میکس باید به کجا مراجعه کرد؟

برای آموزش این نوع کاشت می‌توان به آموزشگاه‌های آرایشگری یا سالن‌های زیبایی مراجعه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *