شکایت از آرایشگاه مردانه

شکایت از سالن و آرایشگاه مردانه؛ چطور از آرایشگر مردانه شکایت کنیم؟

شکایت از سالن و آرایشگاه مردانه با توجه به وجود تعداد زیادی از آرایشگران و ارائه خدمات گوناگون و امکان تخلف برخی از آنها امکان‌پذیر است. تخلف در همه رشته‌های آرایشگری اعم از اصلاح مو، اصلاح صورت، ماسک صورت، تزریق ژل و غیره وجود دارد. به‌عنوان یک مشتری بسیار اهمیت دارد  که بدانید چگونه از آرایشگاه یا آرایشگر مردانه شکایت کنید.

مطلب مفید: بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه

 

شکایت از سالن آرایشگاه مردانه

انجام چه خدماتی در سالن آرایشگری مردانه مجاز است؟

آرایشگری مردانه یکی از پرطرفدارترین شغل‌های امروزه برای آقایان محسوب می‌شود. به سبب رشد حوزه زیبایی و افزایش علاقه آقایان به‌ویژه آقایان جوان به ایجاد تغییر و تحولاتی در ظاهر و زیبایی خود، آرایشگری مردانه یک شغل پردرآمد و پرمشتری محسوب می‌شود پس باید سعی کنید به مراکز آموزشی خوب مراجعه کرده و آموزشهای صحیح و تخصصی را فرآگیرید.

آرایشگری مردانه نیز مانند زنانه، لاین‌های جداگانه و حرفه‌ای برای هر خدماتی که انجام می‌دهد دارد. یک آرایشگر مردانه با یادگیری و آموزش همه یا چند لاین، قادر است سالن زیبایی خود را تأسیس نماید یا در سالن‌های دیگر مشغول به کار شده و خدماتی ارائه دهد. برخی از خدمات آرایشگری مردانه شامل موارد زیر است:

  • اصلاح مو و کوتاهی مردانه
  • اصلاح و کوتاهی مو کودک
  • پاکسازی پوست مردانه
  • سایه مو مردانه
  • کراتین مو مردانه
  • گریم داماد
  • فر کردن مو مردانه

در صورت بروز چه تخلفاتی امکان شکایت از آرایشگاه وجود دارد؟

شکایت از سالن آرایشگاه مردانه در صورت وجود دو نوع تخلف امکان‌پذیر است که این تخلفات شامل تخلفات صنفی و تخلفات بهداشتی می‌شود.

  • تخلفات صنفی: ارائه خدمات بی‌کیفیت، عدم درج قیمت خدمات، گران‌فروشی، دریافت هزینه بیش از ارزش خدمات ارائه شده، تبلیغ دروغین در مورد خدمات، و عدم تخصص و حرفه در انجام کارها از جمله خدمات صنفی آرایشگاه‌ مردانه است.در صورت وجود هر یک از تخلفات صنفی می‌توان با شکایت از سالن آرایشگاه مردانه پیگیری نمود. تخلفات صنفی با نظارت بازرسان صنفی تحت ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد.
  • تخلفات بهداشتی: این دسته از تخلفات نیز که نظیر عدم رعایت نکات بهداشتی است که به‌وسیله بازرسان بهداشت گزارش می‌شود. در حقیقت این بازرسان با سرکشی بر کارهای آرایشگاه‌ها، موارد غیربهداشتی را گزارش داده و تصمیمات لازم برای رسیدگی به این تخلفات انجام می‌گیرد.

 

جرایم ارتکابی آرایشگاه مردانه

جرایم ارتکابی آرایشگاه مردانه شامل چه مواردی می‌شود؟

بعضی از آرایشگاه‌ مردانه در انجام امور و کارهای خود جرایمی را مرتکب می‌شوند که در این هنگام با شکایت از آرایشگر یا آرایشگاه از طریق دادگاه و مراجع ذی‌ربط، می‌توان پیگیری‌های لزوم را انجام داد. طبق این قوانین مقرر شده برای جرایم ارتکابی آرایشگاه مردانه، مجازاتی در نظر گرفته شده است.

انواع گوناگونی از جرایم وجود دارد که امکان دارد در هر یک از کارهای آرایشگاه‌ مردانه رخ دهد. به عنوان مثال زمانی که یک آرایشگر بدون اجازه و بدون گرفتن رضایت مشتری عکس‌های آن را در فضای مجازی منتشر کند، متخلف شناخته شده و باید از طریق دفاتر مراجع قضایی شکایت خود را انجام دهد.

یکی دیگر از این جرایم مربوط به آسیب به مشتریان در زمان ارائه خدمات یا بعد از ارائه خدمات است. به عنوان مثال احتمال دارد صورت مشتری بر اثر استفاده از یک ماسک دچار حساسیت شود. در این هنگام با شکایت از سالن آرایشگاه مردانه می‌توان از آرایشگر یا آرایشگاه دیه را دریافت کرد.

زمانی  که انجام خدمات آرایشگاه  به عدم رضایت مشتری منجر شود، مبلغ پرداختی را باید به مشتری پس دهند. برای مثال اگر یک آرایشگر مردانه موی سر مشتری را مطابق با خواسته آن صلاح نکرده و به‌صورت کلی مدل موهای سر او را خراب کند، باید مبلغ گرفته شده را به مشتری پس دهند.

شکایت از آرایشگر مردانه بدون مجوز به چه صورت است؟

شکایت از سالن آرایشگاه مردانه بدون مجوز با پیگیری از اتحادیه‌های آرایشگری و نیروی انتظامی امکان‌پذیر است. در حقیقت بعضی از آرایشگرها بدون داشتن مجوز مشغول به کار هستند.

نداشتن مجوز کسب برای آرایشگرها یکی از تخلف‌های صنفی محسوب می‌شود. با طرح شکایت از چنین آرایشگرهایی، محل کار آرایشگر پلمب شده و به این صورت از ادامه فعالیت بدون مجوز جلوگیری و ممانعت خواهد شد.

 

مطلب مفید: معرفی دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه

 

مجازات آرایشگاه‌های متخلف

مجازات آرایشگاه‌های متخلف چیست؟

برای آرایشگاه‌هایی که کاری خلاف قانون انجام دهند و از نظر قانون نیز دچار جرم شوند، مجازاتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. میزان مجازات آرایشگاه‌های متخلف بسته به جرمی که مرتکب آن شده‌اند تفاوت دارد. برای مثال زمانی که تخلف آرایشگاه  به آسیب شدید جسمی به مشتریان منجر شود، مجازاتی مثل جریمه‌های سنگین و ابطال پروانه کسب برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

بعضی از آرایشگاه‌ها بدون برخورداری از مجوزهای لازم  به انجام برخی از فعالیت‌هایی نظیر لیزر، سولاریوم، پلاتینی کردن رنگ مو و مواردی از این قبیل را انجام می‌دهند. مطابق با قوانین انجام این فعالیت‌ها در آرایشگاه‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده یا گزارش با آرایشگاه متخلف مورد نظر برخورد خواهد شد. مجازاتی که برای این نوع از آرایشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند به دستور بازپرس پرونده،  پلمب آرایشگاه مردانه است.

برای جلوگیری از بروز مشکلات در آرایشگری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه بسیاری از آرایشگاه‌ها مشغول به اموری هستند که  احتمال دارد پس از مراجعه به بعضی از آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی ضروری است که  به چند نکته زیر توجه فرمایید:

  • سعی کنید برای آموزش به یکآموزشگاه آرایشگری مردانه خوب مراجعه نمایید.
  • قبل از رفتن به یک آرایشگاه مردانه که درمورد آن شناخت کافی ندارید، باید شناسه صنفی آن مورد بررسی قرار دهید.
  • برای مطمئن شدن از اخلاق حرفه‌ای یک آرایشگر مردانه می‌توان از تجربیات افرادی که به آن مراجعه نموده‌اند کمک و راهنمایی گرفت.
  • انجام هرگونه عمل زیبایی مانند سولاریوم، لیزر، پیرسینگ، تتو در آرایشگاه‌ها ممنوع اعلام شده است و از این قبیل کارها نیاز به مجوزهای پزشکی دارد.
  • قبل از انجام هرگونه کار زیبایی بهتر است در مورد تعرفه خدمات موجود در سایت اتحادیه آرایشگر و آرایشگاه مردانه  تحقیقات لازم را انجام داده و سپس نسبت به آن اقدام کنید.

آیا  حضور وکیل در شکایت از آرایشگر و آرایشگاه ضروری است؟

پرونده‌های مربوط به شکایت از آرایشگر مردانه از تنوع و تفاوت‌های جزئی برخوردار هستند. به همین دلیل بهتر است تا برای طرح شکایت و پیگیری آن از راهنمایی وکلا استفاده کرد.

بررسی وکیل متخصص و حرفه‌ای در رابطه با جرایم پزشکی برای طرح پرونده جرایم و مداخله غیرمجاز در فعالیت‌های پزشکی به دادسرای مربوطه و یا اقدام به شکایت در دادسرا کاری تخصصی است و نیاز به دانش فنی بالا دارد.

خدمات غیر مجاز در آرایشگاه مردانه

انجام چه خدماتی در آرایشگاه مردانه غیرمجاز است؟

انجام برخی از خدمات در آرایشگاه‌های مردانه به این دلیل که نیاز به تخصص و مجوزهای لازم دارد، غیرمجاز است. به طور کلی همه‌روزه، مراکز زیبایی در سراسر ایران مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. ارائه خدمات متنوع زیبایی و پوست و مو، اصلاح مو و ابرو، پلاتینی کردن مو غیره از مهم‌ترین خدماتی است که می‌توان در مراکز زیبایی یافت. اما استفاده از این خدمات زیبایی همیشه هم بی‌دردسر و بی‌خطر نیست.

همیشه مواردی وجود دارد که افراد پس از دریافت خدمات زیبایی، با مشکلاتی مانند سوختگی پوست یا سایر بیماری‌های ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی در فضای مرکز زیبایی، روبه‌رو می‌شوند. انجام خدماتی چون پیرسینگ، لیزر، تتو، سولاریوم و … در آرایشگاه‌های مردانه غیرمجاز است.

نظارت‌ بر آرایشگاه‌های مردانه به چه صورت است؟

صنف آرایشگر‌های مردانه، از زیادی تعدادی بازرس برخوردار است که به همه آرایشگاه‌های داخل شهر رسیدگی کردن و تخلفات صنفی را گزارش می‌‌دهد. علاوه بر این نظارت بر برخی امور مانند خدمات ارائه شده و هزینه آنها توسط اداره بازرگانی بررسی می‌شود.

یکی از مشکلات بازرسی، نظارت بر آرایشگاه‌هایی است که در منازل مسکونی کار می‌کنند. به این سبب، بازرس قادر نیست بر آنها نظارتی داشته باشد، زیرا برای ورود به منازل این افراد باید از اداره آگاهی مجوز داشته باشند و این کار هم مشکلاتی را دارا است. البته اگر از این آرایشگاه‌ مردانه شکایتی شود، می‌توان مجوز‌های مورد نیاز را گرفت و برای نظارت اقدام نمود.

سؤالات متداول

آیا برای شکایت از آرایشگاه مردانه باید وکیل داشته باشیم؟

در برخی از موارد که عمل آرایشگر منجر به آسیب‌های جسمی شده است بهتر است از وکیل برای پیگیری امور کمک بگیرید.

چگونه از سالن آرایشگاه مردانه شکایت کنم؟

برای شکایت از آرایشگاه مردانه می‌توان از طریق صنف مربوطه و در صورت جرایم بزرگ‌تر از طریق مراکز قضایی اقدام کرد.

۷ دیدگاه

  • سلام و وقتتون بخیر بابت یه اصلاح تو نسیم شهر ،۳۸۰هزار ازم گرفت ک کار خاصی هم انجام نداد ،در صورتی ک قیمت اصلاح به گفته ی خودش دویست هزار میشه مابقی عیده گرفته اونم بدون اینکه من در جریان باشم

  • من در ارایشگاه مردانه امروز رفتم ستارخان خیابان بهبودی یه ارایشگاه بود که سرم رو معمولی کوتاه کردم و هزینه ۲۵۰هزار تومان ازم گرفت میخواستم ببینم این ارایشگاهها مگه قیمت مصوب ندارن هر کسی برا خودش یه قیمت میگه

  • سلام. من هفته گذشته به آرایشگاه مردانه ای در خیبان رشید تهرانپارس مراجعه کردم و برای اصلاح ساده سر و ریش ۳۰۰ هزارتومان از من گرفته شد و گفتند هزین اصلاح سر ۵۰۰ هزار تومان است و از من با تخفیف ۳۰۰ هزارتومان گرفته اند!!؟

  • متاسفانه در شهر بندر عباس محله گلشهر انگار یک سیاره دیگر است وارد ارایشگاهی شدم یک کوتاهی ساده با سایه دور سر خواستم کوتاه کرد ۲۵۰ تومان هم کارت کشید ازم وقتی رقم و دیدم تعجب کردم کلا ۱۵ دقیقه هم کوتاهی زمان نمیبره واقعا چخبره چرا هیچ نظارتی روی کار این صنف نیست چرا این مملکت قانون نداره اگر ناظر هارو بصورت ناشناس بفرستند و یکبار ک قیمت غیر منطقی گفتند جریمه میلیونی بشوند دیگر هیچ وقت سر ملت بیچاره کلاه نمیزارند. در ضمن هرجا رفتید ارایشگاه قبلش قیمت کنید ک مثل من نشید در ضمن اسم ارایشگاهشم نیما یا فسقلی هاست به هیچ وجه نرید که سر گردنست همه راهزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *