آموزش استعلام برند رایگان و آنلاین از سامانه معتبر و قانونی

آموزش استعلام برند آنلاین، قابلیتی است که با استفاده از آن می توانید پیش از اقدام به ثبت برند تجاری در ایران از طریق سامانه رسمی، از کلیه علائم تجاری یا لوگو های از پیش ثبت شده مطلع شده و یک نام تجاری اختصاصی و غیر تکراری را انتخاب کنید. این قابلیت ممکن است در بسیاری از شرکتها با دریافت هزینه از شما انجام شود، در حالیکه می توانید با مراجعه به سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، این قابلیت را بصورت رایگان در اختیار داشته باشید. به صورت کلی زمانی که شرکت ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک، قصد تاسیس برند تجاری خود در ایران را دارند، استعلام برند های ثبت شده اولین قدم برای این مسیر می باشد.

آموزش استعلام برند های ثبت شده در ایران

در کشور ایران همه روزه برند های تجاری مختلفی در قالب: برند شخصی، برند بین المللی یا برند شرکتی به ثبت می رسد و افراد زیادی از مراحل این مسیر آگاه نیستند و با پرداخت هزینه های اضافی، مسیر را برای خود سخت می کنند. در همین ابتدای کار بهتر است بدانید که جهت ثبت برند تجاری بایستی نام انتخاب شده توسط شما، تکراری نباشد. چرا که سامانه اداره مالکیت معنوی، در صورت مشاهده نام های تکراری پرونده شما را مرجوع کرده و زمان و هزینه شما از بین می رود. به همین دلیل، از طریق سامانه آنلاین آگاه ثبت در صفحه استعلام برند آنلاین، می توانید نام های مورد نظر خود را درج کرده تا از خالی بودن آنها مطمئن شوید.

آموزش قوانین انتخاب اسم برند برای استعلام صحیح

آشنایی با قوانین انتخاب اسم برای برند تجاری، می تواند در زمان و انرژی شما بهترین عملکرد را ارائه دهد. چرا که از طریق این کار می توانید زمان خود را صرف انتخاب اسامی اشتباه و غیر قابل قبول نکنید. این قوانین بصورت کلی به شرح زیر می باشد.

  • در گام اول نام تجاری برند مورد نظر شما باید با سایر برند ها تفاوت داشته باشد و ایجاد تمایز و تفاوت را برای مشتری القا کند.
  • انتخاب اسامی که باعث فریب مردم جامعه از نظر: سیاسی، اقتصادی و قوانین حکومتی شود، ممنوع است.
  • انتخاب اسامی کشور ها، سازمان های رسمی، انتخاب لوگو شبیه به پرچم کشور های دنیا قابل قبول نیست.
  • استفاده از اسامی افرد دولتی و تاریخی برای برند تجاری مورد تائید نمی باشد.
  • کلمات عام مانند: دارو، ساختمان، شرکت و … به تنهایی نمی توانند به عنوان یک برند به ثبت برسند.
  • استفاده از کلماتی که بصورت قید توصیفی به کار رفته باشند، مانند : بهترین، با کیفیت ترین، عالی و … مورد تائید نیست.
  • در صورتی که برند یا لوگوی شما شبیه به یک لوگوی از پیش ثبت شده باشد، به دلیل ایجاد حس گمراهی بین مشتریان و عموم جامعه، این امر امکان پذیر نمی باشد.

آموزش شرایط و مدارک ثبت برند در ایران

پس از انتخاب اسم مناسب و استعلام برند آنلاین، باید از شرایط و مدارک ثبت برند آگاه شوید. این مدارک بر اساس نوع برند و افراد متقاضی ( شرکتها یا افراد شخصی ) متفاوت می باشد. همچنین اگر قصد ثبت برند لاتین یا بین المللی را داشته باشید، دریافت کارت بازرگانی نیز امری ضروری است.

مدارک ثبت برند برای شرکت ها

  1. در اختیار داشتن مدارک ثبتی شرکت
  2. مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت متقاضی
  3. ارائه جواز کسب یا جواز تاسیس در زمینه فعالیت شرکت
  4. ارائه کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام انتخابی)

مدارک ثبت برند برای افراد حقیقی

  1. شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  2. ارائه جواز کسب یا جواز تاسیس در زمینه فعالیت
  3. ارائه کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام انتخابی)

تفاوت ثبت برند و لوگو در چه مواردیست؟

ثبت برند معمولا برای انتخاب یک اسم منحصر به فرد استفاده می شود در حالیکه ثبت لوگو، برای انتخاب یک علامت و طرح در ابعاد ۲ بعدی یا ۳ بعدی می باشد. شما می توانید ثبت لوگو و برند را با هم انتخاب کنید که مدارک آن به شرح بالا می باشد و تفاوت آنها تنها در ارائه تصویر مورد نظر شما می باشد.

هزینه ثبت برند و لوگو در ایران چقدر است؟

بر اساس آخرین تغییرات موجود، این هزینه در ازای تشکیل پرونده، پیگیری امور حقوقی، انتشار آگهی و دریافت مجوز ها باید پرداخت شود. حال ممکن است یک برند تجاری نیاز به دریافت مجوز نداشته و طبیعتا هزینه آن کاهش پیدا خواهد کرد.

چطور می توان مشاوره رایگان ثبت برند تجاری در ایران دریافت کرد؟

ممکن است شما برای پیگیری و شروع ثبت برند خود، نیاز به دریافت راهنمایی و آموزش از طریق مشاوره رایگان داشته باشید و طبیعتا این امتیاز مثبتی است که از طریق سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت می توانید دریافت کنید. برای این کار با مراجعه به آدرس اینترنتی www.agahregister.net از طریق مراجعه به بخش تماس می توانید از روش های مختلفی جهت دریافت مشاوره رایگان ثبت برند اقدام کنید.

برند بین المللی چیست؟

برند هایی که در سامانه و سایت رسمی ایران ثبت می شوند، اعتبارشان در داخل کشور ایران بوده و برای اینکه یک نام تجاری منحصر به فرد و اختصاصی بصورت بین المللی داشته باشید، نیاز به ثبت برند خارجی دارید. لازمه انجام این فرآیند، دریافت کارت بازرگانی می باشد و پس از آن در بین ۸۵ کشور رسمی دنیا، نام تجاری و لوگوی شما به رسمیت شناخته خواهد شد. از طریق ثبت برند بین المللی یا لاتین قادر هستید که در حوزه صادرات و واردات، امتیازات بیشتری را جذب کرده و اعتماد سرمایه گذاران را به شرکت یا تجارت خود، جلب کنید.

ثبت برند تجاری رایگان در ایران

برای ثبت برند بصورت رایگان و بدون پرداخت هزینه، بایستی زمان خود را صرف آموزش دیدن مراحل حقوقی و شرایط و قوانین موجود کنید. ثبت انواع Brand  بصورت رایگان برای افراد حقیقی و حقوقی در ایران امکان پذیر است، در صورتیکه شما تجربه کافی در مسائل حقوقی و اداری را داشته باشید. بسیاری از افراد بدون اطلاع از مدارک، شرایط و قوانین موجود، اقدام به پیگیری مراحل تاسیس علائم تجاری یا نام تجاری خود در ایران می کنند و پس از دریافت نتیجه نامطلوب، به سمت شرکتها و موسسات حقوقی روانه می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *