سوزن های تاتو بدن

انواع سوزن های تاتوی بدن کاربردهای متفاوتی دارند

تاتوی بدن یکی از پرطرفدارترین انواع تاتوهای دائم است که توسط سوزن‌های مختلفی انجام می‌شود. کاربرد متفاوت سوزن‌ها، عامل مهمی در افزایش ظرافت و دقت نهایی تاتو به‌شمار می‌رود. علاوه بر این استفاده از سوزن مناسب از آسیب به بافت‌های بدن جلوگیری کرده و سلامت انجام تاتو را تامین می‌کند. در این مطلب به معرفی انواع سوزن های تاتوی بدن اشاره کرده و کاربردهای هر یک را بیان می‌کنیم.

اگر اطلاعاتی درباره تتو بدن ندارید پیشنهاد میکنم صفحه دوره آموزش تاتو بدن را مطالعه کنید.

 

سوزن های تاتو بدن

انواع سوزن های تاتو بدن

سوزن‌های تاتوی بدن بر اساس نوع کاربردشان تقسیم‌بندی می‌شوند. اعداد و حروف شناسایی موجود روی سوزن‌ها، نشان‌دهنده قطر و تعداد سرهای سوزن هستند. سوزن‌های تاتو بدن یا در اصطلاح سوزن گان، سوزن‌های بلندی بوده که در دستگاه‌های روتاری، کویل و … استفاده می‌شوند. در ادامه به انواع سوزن های تاتو بدن اشاره می‌کنیم.

سوزن های تاتو

۱- سوزن خط گیری RL (Round Liner)

برای ایجاد خطوط، نوشته، فونت و ریزه‌کاری‌ها باید از سوزن خط گیری RL استفاده کرد. در انواع سوزن های تاتو بدن سوزن‌های خط گیری RL با سر سوزن‌های فشرده و نوک متوسط با تعداد سرهای ۳، ۵، ۷ و … در ایجاد طرح و خطوط اصلی تاتو به کار می‌روند. این سوزن‌ها با انواع خود، در دو دسته مختلف قرار می‌گیرند.

انواع سوزن‌های خط گیری RL عبارت‌اند از:

  • سوزن‌های RLXT: برای ایجاد خطوط نازک‌تر و کار در فضاهای تنگ‌تر
  • سوزن‌های RLXP: برای ایجاد نازک‌ترین خط

سوزن RL

۲- سوزن سایه‌زن RS (Round Shader)؛ از کاربردی‌ترین انواع سوزن های تاتو بدن

سوزن‌های سایه زن RS نوعی از انواع سوزن های تاتو بدن به‌شمار می‌روند که با فاصله موجود میان سر سوزن‌ها در سایه‌زدن قسمت‌های کوچک کاربرد بالایی دارند. این سوزن‌ها در انواع مخروطی، سوزن بلند یا متوسط در دسترس تاتو کاران قرار می‌گیرند. مناسب‌ترین نوع آن‌ها، سوزن‌های مخروطی متوسط بوده که با ایجاد سایه‌های کوچک و خطی در سبک black & grey، در ایجاد طرح‌های زیبا موثر هستند.

در بین انواع سوزن های تاتو بدن، سوزن‌های سایه‌زن RS امکان تماس بیشتری با پوست را برای تزریق پیگمنت فراهم می‌کنند و سرعت بیشتر انجام تاتو و زخم کم‌تری برای افراد به همراه دارند. این سوزن‌ها با تعداد سرهای ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۱ و … برای سایه‌زدن قسمت‌های کوچک بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سوزن RS

۳- سوزن فلت (Flat)؛ سوزن مناسب سایه‌کاری در نواحی پهن

یکی از مهم‌ترین سوزن های تاتو بدن که علاوه بر استفاده در تاتوی دائم، در دوره آموزش تاتو بدن نیز کاربرد بالایی دارد؛ سوزن فلت است. آموزشگاه‌های لیست شده در ایران آموزشگاه کاربرد بالای استفاده از این سوزن در دوره‌های خود را به شما نشان می‌دهند.

 این سوزن‌ها به‌صورت یک ردیف با چند سوزن در کنار هم و بدون فاصله خالی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این سوزن برای پرکردن جزئیات سایه‌کاری در نواحی پهن تاتو بوده و با تعداد سرهای ۴، ۵، ۷، ۹ و … طراحی شده‌ و کاربرد آن در این نواحی بیشتر است.

سوزن فلت

۴- سوزن‌های M1؛ از انواع سوزن های تاتو بدن برای سایه‌زدن

ساختار سوزن‌های M1 مانند سوزن‌های فلت است؛ اما آن‌ها با دو ردیف سوزن به‌صورت صاف در کنار یکدیگر، در نواحی تیره‌تر با پهنای بیشتر برای سایه‌زدن فواصل زیاد استفاده می‌شوند. با توجه به ملایم‌تر بودن روی پوست، این سوزن نواحی شکننده‌ را بهتر پخش و سایه‌گذاری کرده و با تعداد سرهای ۵، ۷، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۵ و … کاربرد بالایی در این نواحی دارد.

سوزن M1

۵- سوزن‌های M2؛ سرعت بالای سایه‌زدن نواحی بزرگ با این سوزن

سوزن‌های M2 با دو ردیف سوزن خود و با فاصله کم‌تر نسبت به سوزن‌های M1، سرعت سایه‌زدن نواحی بزرگ را افزایش می‌دهد. این سوزن‌ها با دو ردیف سوزن روی هم فاصله کم‌تری از یکدیگر نسبت به سوزن‌های M1 دارند.

 

سوزن M2

۶- سوزن‌های منحنی RM یا نیم‌دایره‌ای شکل؛ سوزن‌هایی با صدمه‌ای کم‌تر به پوست

یکی از انواع سوزن های تاتو بدن با دو ردیف سوزن در یک راستا، سوزن‌های منحنی RM هستند. تخصص بالای مورد نیاز برای استفاده این نوع سوزن‌ها، باعث شده است تا سوزن‌های نیم‌دایره‌ای شکل در دوره‌های تاتوی دائم انواع آموزشگاه آرایش دائم، جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط این دوره‌ها، از ایران آموزشگاه کمک بگیرید.

سوزن RM

سوزن‌های منحنی با انحراف بهتر پوست برای نتایج بهتر و دور نگه‌داشتن پوست از سر سوزن‌های تاتو، برای ایجاد فوق حرفه‌ای خیلی ملایم و یک دست کاربرد بسیار بالایی دارند. جوهرها به‌کمک این سوزن‌ها در عرض پوست کاشته شده و صدمه‌ کم‌تری توسط این سوزن به پوست وارد می‌شود. متداول‌ترین سر سوزن‌های نیم‌دایره‌ای، دارای تعداد ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۳، ۱۵ و … هستند و تنوع بالایی در سوزن های تاتو بدن به وجود می‌آورند.

کاربردی‌ترین انواع سوزن های تاتو بدن

 

اگر پیدا کردن یک آموزشگاه خوب برای شما سخت است پیشنهاد میکنیم صفحه لیست بهترین ” کلاس آرایش دائم ” ما را که به مقایسه مراکز میپردازد مشاهده کنید.

سوزن مناسب تاتوی بدن

متناسب با طرح، سوزن مناسب تاتوی بدن را انتخاب کنید

برای افزایش دقت در طراحی و اجرای تاتوی بدن، باید از انواع مناسب سوزن های تاتو بدن استفاده کرد. کاربرد هر یک از این سوزن‌ها متفاوت است و متناسب با طرح و ناحیه اجرای تاتو باید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین به بهداشت مناسب این سوزن‌ها و نحوه‌ به‌کارگیری آن‌ها توسط تاتو کار نیز دقت داشته باشید.

سوالات متداول

آیا می‌توان برای تاتوی ابرو از سوزن‌های تاتو بدن استفاده کرد؟

خیر. سوزن‌های تاتو کاربردهای مختلفی دارند و باید متناسب با کاربرد آن‌ها سوزن مناسب انتخاب شود.

سوزن‌های تاتو بدن را چند بار می‌توان استفاده کرد؟

برای ایمنی و بهداشت، هر سوزن تنها یک‌بار امکان استفاده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *