سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

استفاده از سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی برای هنرجویان بسیار مفید است

دو دسته از افراد باید مبانی نظری موسیقی را به‌صورت کامل بلد باشند. افرادی که می‌خواهند موسیقی را درک و از گوش دادن به آثار باکیفیت لذت ببرند. در دسته دوم نیز هنرجویان موسیقی قرار دارند که یادگیری مبانی نظری موسیقی برای آن‌ها یک ضرورت است. به همین خاطر در این مطلب، بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی را به شما معرفی می‌کنیم تا برای این کار به صرف هزینه زیادی نیاز نداشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

چرا یادگیری تئوری موسیقی اهمیت بالایی دارد؟

قطعا یادگیری موسیقی و نواختن سازهای مختلف یا آواز خواندن برای بسیاری از افراد با جذابیت زیادی همراه است. اما بسیاری از افراد بدون این که به سراغ یادگیری تئوری یا مبانی نظری موسیقی بروند، مستقیما قصد دارند تا وارد این رشته هنری شده و به بهترین خود تبدیل شوند. اما باید گفت که مبانی نظری موسیقی مانند یک نقشه راه در مسیر پرپیچ‌وخم یادگیری موسیقی حرفه‌ای عمل می‌کند. یادگیری مبانی نظری موسیقی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر این مسیر دشوار را طی کنید. به همین خاطر اگر قصد یادگیری موسیقی را دارید، حتما مبانی نظری این رشته هنری را نیز به‌صورت اصولی و کامل یاد بگیرید.

سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی کدام هستند؟

در دنیای دیجیتال امروز که بسیاری از مدارک تخصصی به‌صورت آنلاین صادر می‌شوند و افراد با شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین می‌توانند در یک حوزه خاص متخصص شوند، قطعا می‌توان مبانی نظری موسیقی را نیز به‌صورت اینترنتی یاد گرفت. برای یادگیری مبانی نظری موسیقی سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که برخی آموزش‌های پیشرفته و برخی دیگر بسیار ساده آموزش می‌دهند. به همین خاطر در ادامه با بهترین سایت‌های یادگیری مبانی نظری موسیقی آشنا می‌شویم.

نت موسیقی

۱. سایت Ableton؛ شروع یادگیری تئوری موسیقی با این سایت

اگر اولین بار است که قصد یادگیری مبانی نظری موسیقی را دارید، سایت Ableton ” می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد. وب‌سایت Ableton متعلق به یک شرکت تولیدکننده آلات موسیقی است و وب‌سایت خود را با هدف آموزش تئوری موسیقی به هنرجویان مبتدی راه‌اندازی کرده است. شما در دوره‌های آموزشی سایت Ableton می‌توانید بسیاری از مباحث تئوری موسیقی را از پایه آموزش ببینید، بدون این که هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. باید اشاره کرد که آموزش‌های مبانی نظری ارائه شده در وب‌سایت Ableton بسیار پایه هستند و قطعا می‌توانند شما را برای یادگیری موسیقی آماده کنند.

نت موسیقی

۲. وب‌سایت LightNote؛ یکی از بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

یکی دیگر از سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی، سایت “ LightNote ” است. این سایت محیط بسیار زیبا و ساده‌ای دارد و شما از طریق آن می‌توانید تئوری موسیقی را به‌صورت قدم‌به‌قدم یاد بگیرید. با استفاده از مطالب این سایت شما می‌توانید مباحثی مانند امواج صوتی، آکوردها، مقیاس‌ها و هارمونی را درک کرده و سپس با گوش دادن یا مشاهده مثال‌ها، آن‌ها را به‌صورت شفاف باد بگیرید. باید اشاره کرد که محیط سایت LightNote بسیار کاربرپسند می‌باشد و برای علاقه‌مندان مبتدی موسیقی طراحی شده است.

نت موسیقی

۳. یوتیوب و کانال‌های بی‌نظیر یادگیری مبانی نظری موسیقی آن

حتما این جمله را شنیده‌اید که یوتیوب به مانند یک دانشگاه مجازی است و شما می‌توانید از طریق آن بسیاری از هنرها و تخصص‌ها را یاد بگیرید. باید بگوییم که رشته موسیقی نیز از این قاعده جدا نیست و یوتیوب یکی از بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی به‌شمار می‌آید. شما با مراجعه به این وب‌سایت، به طی وسیعی از ویدیوهای آموزشی دسترسی خواهید داشت که توسط موسیقی‌دانان برتر جهان منتشر شده‌اند. مزیت اصلی یوتیوب به‌عنوان یک سایت آموزش مبانی نظری موسیقی، تنوع بالای محتواهای آموزشی آن است. به عبارت دیگر، افراد مبتدی و حتی حرفه‌ای می‌توانید از یوتیوب برای یادگیری تئوری موسیقی استفاده کنند.

نت موسیقی

۴. سایت ReadSheetMusic

در سایت ” ReadSheetMusicشما به یک آموزش کامل برای نت‌خوانی دسترسی دارید. مهارتی که حتی نوازندگان حرفه‌ای نیز روی آن تسلط کامل ندارند. با استفاده از محتوای آموزشی سایت ReadSheetMusic، شما می‌توانید از یک فایل صوتی استفاده کرده و به‌صورت کامل خواندن نت‌های موسیقی را یاد بگیرید.

نت موسیقی

۵. سایت MusicTheory؛ یکی از قدیمی‌ترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های یادگیری تئوری موسیقی، سایت ” MusicTheory ”  است که برای هنرجویان مبتدی و حرفه‌ای طراحی شده است. شما با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید با مباحثی مانند مقیاس، ریتم، آکوردهای دیاتونیک، فواصل و … به‌خوبی آشنا شوید و آن‌ها را یاد بگیرید. یکی از بخش‌های بی‌نظیر این سایت، بخش آموزش گوش است که با استفاده از آن می‌توانید مهارت شنیدن خود را به‌خوبی تقویت کنید. مهارتی که در نوازندگی و خوانندگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

آموزش رایگان با کمک بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی

در این مطلب با بهترین سایت های یادگیری مبانی نظری موسیقی آشنا شدیم. هر یک از این وب‌سایت‌ها سطح آموزشی مخصوص به خود را دارند و شما بسته به هدف و سطح اطلاعات خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و مبانی نظری موسیقی را به شکلی ساده یاد بگیرید. باید اشاره کرد که استفاده از این سایت‌ها به‌هیچ‌عنوان جای شرکت در کلاس‌های حضوری موسیقی را نمی‌گیرد و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما در کلاس‌های آموزش تئوری موسیقی برای افزایش سطح دانش خود استفاده کنید.

اگر علاقه مند به شرکت در کلاس های موسیقی هستین به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” بهترین کلاس موسیقی ” دیدن نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *