راه‌های مراقبت از کاشت مژه

راه‌های مراقبت از کاشت مژه – ۶ راه اصلی مراقبت بعد از کاشت مژه

مراقبت از کاشت مژه برای زیبایی و ماندگاری آنها بسیار مهم است. در واقع تفاوتی ندارد که شما بخواهید مژه‌های خود را بلندتر یا پرپشت‌تر کنید، اکستنشن مژه می‌تواند یک راه‌حل خوب برای داشتن مژه‌های زیبا باشد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، مراقبت از اکستنشن مژه است.

اکستنشن مژه زمان‌بر است و بسته به محل انجام آن و شکل و طول چشم، هزینه بالایی نیز دارد. همچنین مژه‌های کاشت شده ممکن است پس از مدتی و به دلیل عدم انجام مراقبت‌های لازم، عمر کوتاهی داشته باشند؛ بنابراین باید از آنها به‌خوبی نگهداری کنید.

مطالب مفید:

راه اصلی مراقبت بعد از کاشت مژه

روش‌های مراقبت از کاشت مژه

داشتن اطلاعات درمورد روش‌های مراقبت از کاشت مژه، کلیدی برای ماندگاری و زیبایی مژه‌ها است. خوشبختانه یادگیری نحوه مراقبت از مژه بعد از اکستنشن بسیار ساده است، پس برای داشتن مژه‌های زیبا این ۶ نکته ساده را رعایت کنید.

۱. به چسب مژه‌ها زمان دهید تا خشک شوند

کاشت مژه به‌وسیله چسب مخصوص انجام می‌شود. برای مراقبت از کاشت مژه باید به چسب زمان دهید تا خشک شود. مدت‌زمان خشک‌شدن چسب بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بوده که این مدت بسته به جنس چسب متفاوت است. البته باید توجه داشت که ریزش تعداد کمی از مژه‌ها طی این مدت کاملاً طبیعی است.

برای جلوگیری از کنده‌شدن چسب تا زمانی که خشک شود، از حمام رفتن، مالیدن چشم‌ها، شستن صورت و مژه طی این مدت خودداری کنید. همچنین هر نوع فعالیتی که باعث فشار به مژه‌ها می‌شود را انجام ندهید. این موارد علاوه بر اینکه مانع ریزش مژه می‌شود، شکل آنها را نیز حفظ خواهد کرد.

روش‌های مراقبت از کاشت مژه

۲. از فرمژه و ریمل استفاده نکنید

شاید جالب باشد که بدانید فرمژه و ریمل‌ها از دشمنان مژه‌های اکستنشن شده هستند. برای مراقبت از کاشت مژه به هیچ وجه از این دو مورد استفاده نکنید. فرمژه با فشاری که روی ریشه مژه کاشت شده وارد می‌کند باعث کاهش استحکام آنها خواهد شد.

استفاده از ریمل نیز باعث به هم چسبیدن و شکل غیرطبیعی در مژه‌ها شود. اگر دوست دارید مژه‌های شما حالت فر داشته باشد، از مژه کارتان بخواهید تا مژه‌های فر را جایگزین مژه‌های صاف و نواری کند. همچنین می‌توانید از اکستنشن‌های حجم‌دهنده مژه برای ظاهری برجسته‌تر استفاده کنید.

۳. مژه‌های خود را تمیز نگهدارید

یکی از راه‌های ماندگاری کاشت مژه، شستن آنهاست. منافذ پوست به دلیل چربی پوست و آلودگی‌هایی که در محیط وجود دارد، بسته می‌شود. بسته‌شدن منافذ پوستی، سبب ریزش مژه‌ها خواهد شد؛ بنابراین برای جلوگیری از عفونت یا تحریک مژه‌های خود، بسیار مهم است که آنها را هر روز بشویید.

نکته مهمی که برای شستن اکستنشن مژه باید در نظر داشته باشید این است که از صابون‌ها و پاک‌کننده‌های قوی استفاده نکنید. مژه‌هایتان را فقط با پاک‌کننده آرایش بدون روغن یا صابون‌های ملایم به‌عنوان روتین روزانه بشویید.

مژه‌های خود را تمیز نگهدارید

۴. مژه‌هایتان را به‌آرامی خشک کنید

پس از شستن مژه‌ها و به هنگام حوله کشیدن دقت کنید تا فشار زیادی به آنها وارد نشود. کشیدن محکم حوله یا دست برای خشک‌کردن مژه باعث ریز و تغییر شکل آنها می‌شود. از یک حوله یا دستمال کاغذی نرم برای خشک‌کردن مژه استفاده کنید. پس از آن به مژه‌ها فرصت دهید تا چند دقیقه در هوای آزاد کاملاً خشک شوند.

۵. مژه‌هایتان را از گرما بیش از حد دور نگهدارید

گرما یکی از عواملی است که سبب تغییر شکل و ریزش مژه‌ها پس از اکستنشن می‌شود. هر چند که این موضوع شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیتی است که شاید کمتر کسی درمورد آن بداند.

برای حفظ حالت مژه‌ها پس از کاشت آنها را از گرما دور نگهدارید. مثلاً به هنگام سشوارکردن موها، آن را به سمت صورت نگیرید. اگر زمانی را در سونا یا اتاق بخار می‌گذرانید، مژه‌هایتان را با حوله نرم و سبک بپوشانید. همچنین به هنگام آشپزی نیز دقت کنید تا گرمای اجاق‌گاز به مژه‌هایی‌تان نخورد.

مژه‌هایتان را به‌آرامی خشک کنید

۶. اکستنشن مژه‌هایتان را تمدید کنید

پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته مجدداً برای تمدید اکستنشن به مژه کار خود مراجعه کنید. آنها با قرار دادن مژه در جاهایی که مژه‌ها کمتر شده باعث استحکام مجدد و حالت‌دهی آن می‌شوند. علاوه بر این، تمدید کاشت مژه به سلامت بیشتر آنها کمک می‌کند.

درصورتی‌که تصمیم به ریموو کاشت مژه یا کاشت جدید دارید، بهتر است این کار را تنهایی انجام ندهید؛ زیرا باعث ریزش بیشتر و آسیب به مژه می‌شود. در واقع برای حذف کاشت باید به مژه کار خود مراجعه کرده تا طبق دستورالعمل‌های استاندارد این کار انجام شود.

چرا مراقبت بعد از اکستنشن مژه مهم است؟

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین قسمت‌های صورت هستند که ایجاد هر گونه تغییر در آنها نیاز به مراقبت دارد. کاشت مژه به‌عنوان یکی از روش‌های زیبایی در آنها نیز باید به‌درستی نگهداری شود. مراقبت بعد از اکستنشن مژه به دلایل زیر مهم است.

  • تمیز نگه‌داشتن مژه‌ها: مژه‌ها پس از کاشت بسیار ظریف هستند و این امکان وجود دارد که با فشار و عدم مراقبت شکل آنان تغییر کند؛ بنابراین بسیار مهم است که روش‌های مراقبتی پس از اکستنشن رعایت شود تا مژه‌ها حالت طبیعی خود را حفظ کنند.
  • جلوگیری از بروز عفونت و بیماری چشم: چشم‌ها بسیار مستعد بیماری و عفونت‌ها هستند. همین موضوع نیز باعث شده تا حساسیت آنها پس از کاشت بیشتر شود. با رعایت نکات مراقبتی می‌توان از بروز عفونت آنها جلوگیری کرد. شستن روزانه مژه و عدم استفاده از ریمل، خط چشم و سایه‌های پودری کمک می‌کند تا مژه‌های سالم بمانند.
  • صرفه‌جویی در هزینه: قاعدتاً با عدم نگهداری درست از مژه‌ها، شکل خود را از دست می‌دهند یا اینکه دچار ریزش خواهند شد. در این مواقع برای ترمیم باید مجدد به مژه کار خود مراجعه کرده و با صرف هزینه آنها را ترمیم کنید. نگهداری صحیح از مژه‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه خواهد شد.

بایدها و نبایدها پس از اکستنشن مژه

در جدول زیر یک خلاصه از کارهایی که در طول دوره اکستنشن مژه باید انجام دهید و همچنین کارهایی که نباید انجام دهید، بیان شده است. با کمک این موارد می‌توانید مژه‌های زیبا با ماندگاری بیشتری داشته باشید.

نبایدها پس از کاشت مژه بایدها پس از کاشت مژه
روی شکم نخوابید. روی روبالشی ابریشمی بخوابید.
از محصولات صورت حاوی روغن استفاده نکنید. مژه‌های خود را یک یا دو بار در روز تمیز کنید.
چشمان خود را مالش ندهید. مژه‌های خود را مسواک بزنید.
زمان ترمیم را به تأخیر نیندازید. پرکردن مژه را در زمان مقرر انجام دهید.
از محصولات چشمی با ترکیبات چون نمک، روغن، الکل، گلیکول، ریمل ضد آب و خط چشم استفاده نکنید. بگذارید مژه‌هایتان به طور معمول خشک شوند.
برای مدت طولانی در آب شور شنا نکنید. از مژه‌های خود در برابر گرما و نمک محافظت کنید.
از پدهای پنبه‌ای و دستمال مرطوب استفاده نکنید. از پاک‌کننده‌های آرایش بدون پرز استفاده کنید.

بادوام‌ ترین نوع کاشت مژه

انواع کاشت مژه وجود دارد که دوام  هر یک از آنها متفاوت است. به طور کلی دوام مژه‌های کاشت شده بین ۳ تا ۶ هفته متغیر است. همچنین اگر روش‌های مراقبت از کاشت مژه به‌درستی انجام شود، دوام آنها افزایش یافته و به مژه‌های طبیعی آسیبی نمی‌رسد. در زیر به معرفی هر یک از آنها پرداخته شده است، می توانید در ایران آموزشگاه لیست بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران را مشاهده کنید.

  • کاشت مژه کلاسیک اکسپرس: ماندگاری بین ۳ تا ۴ هفته
  • کاشت مژه کلاسیک طبیعی: ماندگاری حدود ۵ هفته
  • کاشت مژه والیوم: ماندگاری حدود ۵ هفته
  • کاشت مژه هیبریدی: ماندگاری حدود ۶ هفته

سؤالات متداول

آیا باید مژه‌هایم را پس از کاشت روزانه بشویم؟

بله، ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از کاشت مژه‌ها باید به‌آرامی و به کمک دستمال بدون پرز و برس شسته شوند.

برای مراقبت از کاشت مژه چه‌کارهایی انجام دهیم؟

برای دوام کاشت باید چند نکته مهم را رعایت کرد که در مطلب به آن پرداخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *